ещё
свернуть
Все статьи номера
№9, 2023
ОЗЫҚ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТӘЖІРИБЕ

Мектеп жасына дейінгі балаларда танымдық белсенділік пен іс-әрекет дербестігін дамыту құралы ретіндегі «Сөйлейтін қабырға» семинар-практикумы

Семинар жоспары

Кіріспе бөлім. Тақырыпқа кіріспе.

1.1. «Амандасу» жаттығуы (педагог-психолог).

2. «Сөйлейтін қабырғалар технологиясы» негізгі бөлімі қашықтан білім берудің дамытушы ортасын жаңғырту құралы ретінде (әдіскер).

2.1. Шеберлік сағаты (педагогтер).

2.2. Топтық жұмыс (тәрбиеші).

3. Қорытынды бөлім. Рефлексия (педагог-психолог).

1. «Сәлемдесу» жаттығуы (педагог-психолог)
 

«Атаулы ат» ойыны

Танысу ойыны: педагогтер шеңбер құрып тұрады. Доп шеңбер бойымен беріледі. Қолында доп бар қатысушы өз атын және оның есімінің бірінші әрпінен басталатын өзіне тән (сын есімді) сөзді айтады. Мысалы, Сымбат – сұлу, Сезім – сүйікті, т.б.
 

«Малания әжемдікінде билейміз» би ойыны

Ойынның мақсаты: стрессті азайту, алдағы бірлескен іс-шараларға жағымды көңіл-күй қалыптастыру. Бұл өте көңілді би ойыны, онда жүргізуші қандай да бір ерекше қозғалысты ойлап табуы керек, ал қалғандары оны қайталауы керек. Ойын қозғалыстарды үйлестіруге ғана емес, сонымен қатар бейне мен көңіл-күйді құруда бірлікке қол жеткізеді. Барлығы шеңберге тұрып, мәнерлі қимылдармен сүйемелдеу арқылы көңілді ән айта бастайды.

Қозғалыс сөздер

Маланияда, әжемдікінде
Кішкентай үйшікте тұрдық
Жеті ұлы бар еді.

(ым-ишара мен мимика арқылы мәтінде не айтылғанын бейнелейді: қастарын, «үлкен» мұрындары мен құлақтарын қолдарымен жабады, мұртын көрсетеді, т.б. Еңкейіп отырады. Кез келген күлкілі қимылды көшбасшыдан кейін қайталайды).

Барлығы қассыз
Құлақтары мынандай
Мұрындары мынандай
Осындай мұрты бар
Осындай басы бар
Осындай сақалмен
Ештеңе жеген жоқ
Күні бойы отырды
Олар оған қарады
Олар былай жасады!

Қозғалыс өте алуан түрлі болуы мүмкін: мүйіз жасай аласыз, секіре аласыз және билей аласыз, қолыңызбен ұзын мұрын жасай аласыз, саусағыңызды бұлғай аласыз немесе әзілдеп жылай аласыз. Олар көңіл-күйді білдіретін дыбыстар мен шылаулармен сүйемелденуі мүмкін. Қатысушылар кейіпкерге еніп, ойыннан ләззат алуы үшін қозғалыс бірнеше рет қайталануы керек.
 

2. «Сөйлейтін қабырғалар технологиясы» негізгі бөлімі қашықтан білім берудің даму ортасын жаңғырту құралы ретінде

Балалар бүгін бірге істегенді,
ертең әрқайсы өз бетінше жасай алады.
Л. С. Выготский

ECERS-R құралын пайдалана отырып, балабақшадағы өзін-өзі бағалау арқылы біз әл-ауқат пен тапшылық аймақтарын анықтадық. Осы көрсеткіштер негізінде осы шкаланың сапасын бағалауды жақсарту шаралары белгіленді. Көрсеткішті жақсарту мақсатында балабақшамызда «Сөйлейтін қабырғалар» технологиясы енгізілді.

  • Сөйлесетін қабырға, бұл не?
  • Ол не үшін?
  • Сөйлейтін қабырғалар технологиясы қандай мақсаттар мен міндеттерді шешеді?
  • Дамытушы қабырғада қандай ойындар ойнауға болады?

Технологияны көріп, танысқанда бұл туралы өзіңіз айтып бересіз. Ол үшін сіздерді ұстаздармен өтетін шеберлік сағатына шақырамыз. Оларға қалай жетуге болады? Орындықтың артқы жағына назар аударыңыз. Нөмірді есте сақтаңыз және осы нөмірге ие педагогке жақындаңыз (1, 2, 3 саны орындықтың артқы жағында орналасқан ... Педагогтер орындықтағы санының принципі бойынша үш топқа бөлініп, шеберлік сабағын көру үшін топқа барады.)

2.1.Шеберлік сағаты:

1) Педагогтің аты-жөні. Тақырыбы: «Қар еріп, жылғалардан су ақты».

2) Педагогтің аты-жөні. Тақырыбы: «Жұмбақ кеңістік».

3) Педагогтің аты-жөні. Тақырыбы: «Ертегі әлеміне қонаққа бару».
 

Ұйымдастырылған іс-шара сценарийі

Топ/Группа: мектепалды топ «Айгөлек»

Балалардыңжасы/Возраст детей: 5 жас

Тәрбиеші/Воспитатель:

Тақырыбы (тема): «Қар еріп, жылғалардан су ақты».

Мақсаты (цель):

1.Зейінді, есте сақтауды, сөйлеуді, қиялды, шығармашылық ойлауды, көру және есту арқылы қабылдауды, ұсақ қол моторикасын дамыту.

2. Балалардың танымдық, шығармашылық белсенділігіне жағдай жасау.

3. Табиғатқа, айналаға деген сүйіспеншілікке тәрбиелеу.

Қажетті құрал-жабдықтар (материалдар мен құрал-жабдықтар): магнит тақта, магниттер, сюжетті суреттер, киізден жасалған көрнекі материал, қоржын, қар, коврограф, геометриялық пішіндер.
 

Ұйымдастырылған іс-шара барысы

«Гүлдер вальсі» әуені қойылады

Жұмбақ

Қар мен мұз күн сәулесі түсіп ериді
Құстар оңтүстіктен келеді
Ал аю ұйықтай алмай жатыр.
Сонымен, бізге келді ... (көктем).
Қазір көктем екенін қалай білесің?
Көктемнің белгілерін ата.

 
Тапсырма №1. «Жыл мезгілі көктем» тақырыбындағы суреттерді ал.

Магнит тақтаның жанында күз, қыс және көктемнің әртүрлі сюжеттік суреттері бар үстел бар. Тек серіппеге қатысты суреттерді тауып, оларды магнит тақтаға көзбен тізіп қою керек. (Жеке жұмыс)
 

«Көңілді сылдырмақ» ойыны

(Балалар домбыраны бір-біріне береді. Санау тоқтаған бала кез келген көктем сөзін атау керек.)

Көңілді сылдырмақ ұшасың
Жылдам, жылдам ұша ғой.
Кімде көңілді сылдырмақ бар
Ол бізге бір сөз айтады ...
(тамшылар, мұздар, еріген су және т.б.)

№1 тапсырманы тексеру
 

№2 тапсырма.

Көктем туралы сурет сал, А. П. Лещеевтің «Көктем» өлеңін жатта.

Балалар, енді Алексей Николаевич Плещеевтің өлеңін тыңдаңдар, естігендеріңнің бәрін кенепте бірге бейнелеуге тырысамыз. Біз құрастырған сурет көктем туралы осы тамаша өлеңді үйренуге көмектеседі.

(Топтық жұмыс)

Қар ериді, бұлақтан су ақты,
Терезені келіп көктем қақты...
Жақында бұлбұлдар сайрайды,
Ал орман жапырақ киеді!
Ашық көк аспан,
Күн жылынып, жарқырап,
Борандар мен дауылдардың уақыты кетті
Тағы да көп уақыт өтті.

(Педагог оқиды, ал балалар киізден жасалған көрнекі материалды пайдаланып, қабырғаға бекітеді. Осылайша өлеңде естігендерінің суретін бейнелейді.)

Тәрбиеші. Балалар айтыңдаршы көктемде ең бірінші қандай гүлдер пайда болады?
 

№3 тапсырма

«Бәйшешектерді жина» (5 және 6 санының құрамын бекіту)

(Балалар себетке бәйшешек жинау үшін келесі сөйлейтін қабырғаға барады.)

(Жеке жұмыс.)
 

№4 тапсырма

«Геометриялық пішіндерден қызғалдақ жаса»

Балалар, сендер көктемнің алғашқы гүлдері мен қызғалдақтарды атадыңдар. Магнит тақтадағы геометриялық фигураларды пайдаланып, соларды құрастырып көрейік.

(Жеке жұмыс)

Әрі қарай, балалар өлеңді қайталау үшін сурет салған қабырғаға оралады.
 

Ұйымдастырылған іс-шара сценарийі

Топ/Группа: кіші топ «Секпілдер»

Балалардыңжасы/Возраст детей: 2-ден бастап

Тәрбиеші/Воспитатель:

Тақырыбы (тема): «Ертегіге қонаққа бару»

Мақсаты (цель)

1. Диалогтік сөйлеудің дамуына ықпал ету, сөздерді, сөз тіркестерін анық, анық айтуға, сұрақтарға жауап беруге дағдыландыру.

2. Есте сақтау, есту және көру зейінін, қиялын, қиялды ойлауын дамыту.

3. Балаларда эмоционалды жағымды көңіл-күйді қалыптастыру, ынтымақтастық, дербестік, бастамашылық дағдыларын қалыптастыру.

Қазеттікұрал-жабдықтар (материалдар мен құрал-жабдықтар): фланелеграф, өңдеу іс-тапсырмасы, магнит тақта, көрнекі материал (киім қысқыштар, Лиллу шеңбері, киізден жасалған ертегі кейіпкерлері, екі бөлікті магнит пазлдар, жануарлардың дене мүшелері, музыкалық динамик).
 

Белсенділік барысы

Ұйымдастырылған іс-шара түстен кейін, ұйқыдан кейін ұсынылады. Үстелге «Қоянның лашығы» ертегісінің кейіпкерлері қойылған, оның жанында іскерлік тақтада Лилуй шеңбері, киім қыстырғыштары («Кім не жейді?» ойынының үлгісі), магнит тақтада берілген, пазлдарды ретсіз ретпен бөліңіз.

Музыка ойнайды. Педагог балалардың назарын ертегі кейіпкерлері орналасқан үстелге аударып, балаларды «Бұл кім?», «Ол кім?», жетекші сұрақтар қоя отырып, олардың қай ертегіден екенін болжауға шақырады. «Қандай түсті?», «Кейіпкерде не бар?» және т.б.

Осы тақырып бойынша шағын әңгімеден кейін балалар фланелографтың алдында жарты шеңбер бойымен кілемге отырады және ертегіні драматизациялау басталады.

№1 ойын – «Қоянның лашығы» ертегісін сахналау (топтық жұмыс).

Педагог ертегіні айтады, балалар фланелографта ертегі кейіпкерлерін құрастырады. Әңгіменің мазмұны бойынша сұхбат жүргіземіз.

Ертегінің соңында педагог балаларға музыкалық жаттығу ұсынады (жануарлардың қимылын музыкаға еліктеп салу). Балалар қимыл-қозғалыс жасап жатқанда, тәрбиеші аюдан басқа ертегі кейіпкерлерінің құйрықтарын байқамай алып, жақын жерде қойылған себет қалтасына салады. Музыка тоқтайды, педагог балалармен әңгімені жалғастырады.

№2 ойын (жеке жұмыс)

Тәрбиеші.

  • Балалар, сендерге біздің музыкалық ойынымыз ұнады ма?
  • Біз қандай жануарлардың қимылын жасадық? (Қасқыр, қоян, түлкі, т.б.)

Дұрыс, жарайсың!

Настя, айтшы, сен түлкінің не жейтінін білесің бе? (Қоян, ит т.б. баланың жауабы)

Онда балаларға көмектес. Аңдарды бірге тамақтандырайық, өйткені Матвей мен Маша мұны білмейді.

Педагог балалардың назарын бизиборд тақтасында орналасқан «Лиллуй» шеңберіне аударады, ал үш баладан тұратын кіші топ контуры бойынша жеуге болатын заттар бейнеленген шеңберге жануардың суреті бар киім қыстырғыштарын бекіту арқылы тапсырманы орындайды.

2-4 баладан тұратын топ ойын тапсырмасын орындайды («Кім не жейді?» ойыны).

2. Педагог қалған балаларға сөйлеп, олардың назарын фланельграфқа аударады.

Балалар, қараңдар! Біз билеп жатқанда аю еркелеп, жануарлардың құйрығын жұлып алды. Енді олардың бәрі осы себетте араласып кетті. Жануарларға құйрықтарын қайтаруға көмектесіңіз.

Педагог сонымен қатар балалардың назарын бөлшектелген суреттер бар магнит тақтаға аударады.

Қараңдаршы, балалар! Біздің аю да суреттерді араластырып жіберді!

Педагог балаларды шағын топтарға бөледі, бірінші топты (2-3 бала) магнит тақтадағы екі бөліктен жұмбақтарды жинауға, ал екінші топты фланелграфқа («Кімнің құйрығы қайда?» ойыны) жібереді.

Топтағы балалар тапсырмаларды орындайды. Аяқтағаннан кейін педагог балалардың назарын қайтадан аударады.

  • Балалар, қазір не істеп жатырсыңдар, айтыңдар.
  • Бәрін дұрыс жасадың ба, қарап шық.
  • Настя, Рита аю араластырған суреттерді дұрыс жинады ма, қарай ғой.
  • Макар, қарашы, әтештің мұндай құйрығы бола ма?

Осылайша, педагог оқылған материалды бекіту үшін балалардың орындарын ауыстырады. Балалар педагогтің жетекшілігімен басқалардың тапсырманы қалай орындағанын бақылайды.

Жарайсыңдар, балалар!

  • Маған түлкінің құйрығы қандай екенін айта аласың ба? (Үлкен, үлпілдек)
  • Қоянның құйрығы қандай? (Кішкентай, ақ)
  • Әтеш не жейді? Және т.б.
  • Ұйымдастырылған іс-әрекеттің соңында педагог балаларды айналасына жинайды.
  • Балалар, біз бүгін қандай ертегі айттық?
  • Ертегіде қандай жануарлар болды, олар не істеді?
  • Аю неге сонша тентек болды? т.б. (Балалар өз бетінше ойланады.)

Педагог балаларға аюды бояу парақтарын таратып, балаларға үй тапсырмасын береді.

Біздің аю бүгін өте бұзық болды, сірә, оған біздің көңіл бөлгеніміз жетіспеді. Сондықтан, үйге келген соң, біздің ойыншық қонжықты бояп, анаңа болған шытырман оқиға туралы айтып бер!

Балалар бояғыш кітаптарды өз шкафтарына салады.

Балалардың таңғы жиналысы

Топ/Группа: мектепалды топ «Меруерт»

Балалардың жасы/Возраст детей: 5 жас

Тәрбиеші/Воспитатель:

Тақырыбы (тема): «Құпия ғарыш»

Мақсаты (цель): құрдастарымен еркін қарым-қатынас жасау арқылы балалар ұжымында жайлы әлеуметтік-психологиялық климат құруға үлес қосу.

Тапсырмалар:

  • коммуникативті дағдыларды дамыту: сөйлеу және тыңдау, сөйлеуді қарым-қатынас құралы ретінде дамыту; басқаларға өз ойын анық жеткізуге үйрету;
  • балалардың қиялын және қиялын дамыту;
  • тапқырлықты дамыту.

Қажетті құрал-жабдықтар (материалдар мен жабдықтар): Магнит тақта, кілем жасаушы, «Сөйлейтін қабырға». Таспалар, магниттер, сюжетті суреттер, киізден, көбіктен, эко-былғарыдан жасалған үлестірмелі материалдар; түрлі түсті қарындаштар, ақ А5 парақтары, ермексаз, тақталар, стектер.
 

Таңертеңгілік жиналыс барысы

Балалармен амандасу. Киінетін бөлмедегі балаларға магнит тақтада таңертең орындай алатын әрекеттердің бірнеше нұсқасы ұсынылады, кейбір балалардың (1-3 бала) бүгін жасайтын әрекетінің суреті бар.

2. Идея алмасу.

Мен балалардың назарын бүгін топта жаңа зертханалар ашқанымызға аударамын:

  • «Ғарыш галактикасы» зертханасы;
  • өнертабыстар зертханасы;
  • ұшуға дайындық зертханасы

(Балалардың таңдауы бойынша зертханалар)

Кішкентай топ әрекеті.
 

Кілемдегі №1 тапсырма.

«Ғарыш галактикасы» зертханасы – балалармен жеке жұмыс.

Балаларды педагог алдын ала таңдайды (1–3 бала).

Коврографтың қасында үстел үстінде әртүрлі тақырыптардағы тақырыптық суреттер орналасқан. «Ғарыш» тақырыбына қатысты суреттерді ғана тауып, «Ғарыш галактикасы» коллажын жасау керек (жеке жұмыс, 1-3 бала).

Педагог жұмбақ құрастырады.

Менің сендерге жұмбағым бар.

Аспан шамдары

Күннің батуымен жарқырайды

Ал таңмен бірге өшеді. (Жұлдыздар)

Педагог сұрақтар қояды.

Жұлдыздар дегеніміз не? (Үлкен отты шарлар).

Жұлдыздар қайда? (Жерден тыс жатқан кең-байтақ әлемді ғарыш, басқаша айтқанда, Ғалам деп атайды.)

Тәрбиеші.

  • Балалар, ғарышта жұлдыздардан басқа не бар екенін білгілерің келе ме? Коллаж жасау.

Коллаж бойынша талқылау.

Міне, біз ғарыштамыз!

  • Балалар, терезеден бірдеңе жарқ етті ме? (Метеор жауыны)
  • Ал метеориттердің не екеніне кім жауап бере алады? (Ғарыштан Жерге түскен аспан денелері.)

Тәрбиеші.

Жарайсыңдар, біз ұшуымызды жалғастырамыз. Біз тікелей бағытпен ұшып келеміз, ал алдымызда белгісіз тіршілік иелері тұр.

  • Балалар, бұл кім деп ойлайсыңдар? (Өзге планеталықтар)
  • Балалар, қараңдаршы: бұл бізге таныс планета. Ол қалай аталады? (Жер планетасы)
  • Онда қандай түс көбірек және неге? (Көк; бұл су)
  • Күн жүйесінде қанша планета бар? (Сегіз планета: Меркурий, Венера, Жер, Марс. Юпитер, Сатурн, Уран, Нептун)

Педагог балаларға таңғы астан кейін міндетті түрде барлық балалармен бірге коллажға оралатынын айтады.
 

№2 тапсырма.

«Өнертабыстар зертханасы» – балалардың таңдауы бойынша өз бетінше әрекеті. (2-4 бала)

Балалар бүгін жұмыс істегісі келетін материалды өз бетінше таңдайды: түрлі түсті қарындаштар, ермексаз, тақтайшалар, дестелер.

«Ғарыш» тақырыбына балалардың қиялына қарай сурет салу және модельдеу.
 

№3 тапсырма.

Магнит тақта «Ұшуды дайындау зертханасы» – таңдау бойынша балалардың өз бетінше әрекеті (1-3 бала)

Балаларға магнит тақтадағы материал – суреттер ұсынылады, оның ішінен тек кеңістікте пайдалы болатын материалды таңдау керек.
 

«Біз ұшамыз» дидактикалық ойыны

4. Жалпы сұхбат

Балалар кілемге жиналып, кім не істеді, ұнады ма, ұнамады ма, жалпы әңгіме жүргізіледі. Келесі кезекте педагог балаларды таңғы жаттығуларға жаттығу залына баруға шақырады.

Таңғы жаттығулар

Тәрбиеші.

Нағыз ғарышкер дені сау, күшті, өте төзімді болуы керек, оған өте қиын болса да ешқашан көңілі кетпеуі, көңілді болуы, күнде таңертең жаттығулар жасауы керек.

Қалай? Сіз бүгін ғарышкер болғың келе ме?

Таңертең ерте тұрамын
Жаттығу жасаймын
Бүгіліп-иілемін, секіремін,
Ғарышкер болғым келеді.

3.2. Топтық жұмыс. «Сөйлейтін кеңістік» жобасын құру

Құрметті әріптестер, қайырлы күн. Балабақша тәрбиешілері сіздерге шеберлік сыныбын өткізді, онда сіз біздің балабақшадағы сөйлейтін қабырғалар технологиясының қалай жұмыс істейтінін көре аласыздар. Сіздің тапсырмаңыз келесі сұрақтарға жауап беру болды:

  • Сөйлейтін қабырға, бұл не?
  • Ол не үшін?
  • Сөйлейтін қабырға технологиясы қандай мақсаттар мен міндеттерді шешеді?
  • Дамытушы қабырғада қандай ойындар ойнауға болады?

Жауабын көргіміз келеді, бірақ сіздің жобаңыз «Сөйлесетін кеңістік» бұл мәселеде сізге көмектеседі. Сіздің міндетіңіз – «Сөйлесетін қабырғалар» технологиясы арқылы топтың топтық кеңістігін жобалау. Алдарыңызда ватман қағазы мен фломастер. Жобаны аяқтау уақыты 10 минут.

Құрметті әріптестер! Баршаңызға көп рақмет, өте қызықты қорғаныс болды. Ал енді мен сөйлейтін қабырға туралы аздаған мәлімет айтқым келеді:

Қазіргі заманғы балабақшада дамып келе жатқан пәндік-кеңістіктік ортаны құруға көп көңіл бөлінеді және ол заманауи жағдайларға сәйкес болуы керек.

Ең бастысы – жай ғана білім беру емес, балалардың танымдық қызығушылығын дамытып, заманауи педагогикалық технологиялар арқылы мектепке дейінгі және бастауыш мектептегі білім берудің сабақтастығын жүзеге асыру.

«Сөйлейтін қабырға» баланың дамуының жеке ерекшеліктерін, қызығушылықтарын ескеруге мүмкіндік береді.

Дамытушы қабырғада қандай ойындар ойнауға болады?

Кіші топтарда: «Күн сәулесін салып бітір», «Жол сал».

Үлкен топтарда: «Адамның суретін сал».

Ортаңғы топта: «Өлшемі бойынша теру», «Қанша алсаң, сонша сал ...».

Жоғары және дайындық топтарында: «Сөз құра», «Сөздегі бірінші дыбыс қандай» т.б.

Дамытушы қабырғамен қалай жұмыс істейтінін педагог өзі таңдайды. Әр топта бұл жеке.

Кіші топтарда оқушылардың жас ерекшеліктеріне байланысты күнделікті тапсырмалар беріледі.

Егде жастағы топтарда оларды бір аптаға немесе бір айға есептеуге болады.

Мысалы, дайындық тобында дамушы ортамен жұмыс аптаға есептелген. Әр дүйсенбі сайын қандай да бір ертегі кейіпкері проблемалық жағдайға тап болған балаларға келіп, оны бір апта ішінде шешуді ұсынады. Мектеп жасына дейінгі балалар тапсырманы күндізгі уақытта өз бетінше орындау барысында кезектесіп орындайды. Әдетте, қабырғаға бес адамға дейін жиналады, ал басқа балалар еркін ойынмен, өнімді іс-әрекеттермен айналысады. Жұмаға қарай тапсырма орындалды, проблемалық жағдай шешілді.

Егер бала қиындықтарға тап болса, педагог онымен жеке жұмыс істейді. Бұл жұмысты бірден емес және дамып келе жатқан қабырғаға жақын емес орындау ұсынылады. Бұл тәсіл оқушыларды өзіне деген сенімсіздік сезімінен, өз бетінше әрекетке және дидактикалық материалға теріс көзқарастан сақтайды. Жеке жұмыстан кейін педагог ұқсас тапсырма дайындайды, оны конвертке салады, оның жанына баланың фотосуретін қояды. Балалар, олардың фотосуреттерін көргенде, конверттердің өздеріне арналғанын түсінеді және тапсырмаларды қуана орындайды.

Дамытушы қабырғамен жұмыс интерактивті оқытуға негізделген, ол:

  • қызметке барлық қатысушылардың тең құқықтары;
  • 4-6 адамнан тұратын микротоптарда жұмыс істеу;
  • көшбасшылардың анықтамасы.

Осылайша, дамып келе жатқан қабырға бала өз бетімен таңдайтын білім беру бағыттарына нұсқаулық ретінде әрекет етеді.

Дамытушы қабырғадағы балалардың іс-әрекетін жүйелі түрде ұйымдастыра отырып, педагог оқушылардың дербестік дамуының оң тенденциясын байқайды.

«Сөйлейтін қабырғаның» басты артықшылығы – балалардың бос уақытында материалдарды өз бетінше пайдалана алатындығы. Балаларға тегін қол жетімділікте нұсқаулықтар, үлестірмелі материалдар, иллюстрациялар, әртүрлі тақырыптардағы суреттер.

«Сөйлейтін қабырға» баланың дамуының жеке ерекшеліктерін, қызығушылықтарын ескеруге мүмкіндік береді. Балалардың өз бетінше әрекеті педагог тарапынан реттелмеуі керек. Педагог баланы жетелемей, оның мүдделерін, дамудың жеке ерекшеліктерін құрметтеу керек.

«Сөйлейтін қабырғаларды» барлық педагогтер өз жұмыстарында белсенді пайдаланады. Олар барлық жастағы балалар үшін қызықты. Қабырға таңғы шеңбердегі диалогтар мен пікірталастардың мотиваторларының бірі болып табылады. Біз материалды балабақшада өтетін жобалардың тақырыптарына, балабақшадағы балалардың бүкіл өмірін көрсететін фотосуреттерге сәйкес орналастырамыз. Барлық жерде балалардың көз деңгейінде өздері туралы көптеген түрлі ақпарат бар. Әр топта жұмыс жеке және балалардың қажеттіліктерінен туындайды.

Сөйлейтін қабырғасы бар оқушылардың жұмысын бақылай отырып, балалардың танымдық белсенділігінің дамып жатқанын көрдік. Балалар «Сөйлейтін қабырға» мазмұнына, жобаларды әзірлеуге көбірек қызығушылық танытады, олар тапсырмаларды орындайды, тапсырмаларды өздері шығарады. Олардың дербестігі артады, соның нәтижесінде іс-әрекет мазмұнын, көрнекі құралдарды таңдауда олардың ынталылығы артады. Көрнекі құралдар толықтырылады, балалар, ата-аналар, тәрбиешілер жасайды. Балалар қарым-қатынас дағдыларын дамытады. Балалар басқа балаларға тапсырмалар ұсынады, тапсырмаларды шығарады, орындау кезеңдерін келіседі, үлкендермен және балалармен ынтымақтастыққа үйренеді. Балалардың мінез-құлқын бақылау, қарапайым ережелерді сақтау оңайырақ болды.

3. Қорытынды бөлім. Рефлексия

Қабылдау «Алты қалпақ» (Эдвардо де Боно әдісі бойынша) әдісімен жүреді

Әрбір қатысушыға түсі бойынша бір қалпақ таңдау ұсынылады. Бас киімнің түсі түсінуді және қорытындылауды қажет ететін негізгі ойларды көрсетеді.

Қызыл қалпақ олардың пайда болу себептерін түсіндірмей, олардың сезімдерін білдіруді қамтиды.

Ақ қалпақ – фактілер тізімі: біз не білдік, не үйрендік ...

Қара қалпақ – кемшіліктерді анықтау және оларды негіздеу (жағымсыз ойлау).

Сары қалпақ – позитивті ойлау: не жақсы болды және неге жақсы болды.

Жасыл қалпақ оқылған материалды қайда және қалай қолдануға болады деген сұрақтарға жауап іздейді.

Көк қалпақ – «Мақтағым келеді!».

Баршаңызға рақмет!