«Ертегіге саяхат» квест-ойынының сценарийі

Міндеттері:
- балалардың қимыл белсенділігіне, дене шынықтыру сабағында алған қимыл дағдыларын қолдануға ықпал ету;
- балалардың өмір сүру қауіпсіздігі туралы білімін ойын түрінде бекіту.
Ойын барысы
Жүргізуші. Балалар, сендер ертегіні жақсы көресіңдер ме? (Балалардың жауаптары.) Сендер қандай ертегі білесіңдер?
Жарайсыңдар, менің сендерге сыйым бар. Бұл сандықтың ішінде қызықты кітаптар жатыр, одан көптеген қызықты нәрселерді біле аласыңдар. (Сандықты ашады, ал оның іші бос.)

Жүргізуші. Қандай сиқыр?! Жаңа ғана осында болған… Балалар, сендер қалай ойлайсыңдар, біздің кітаптарымыз қайда кетті екен? (Балалардың жауаптары.)
Музыка ойнайды; Мыстан кемпір шығады.
Мыстан кемпір. Сәлем, сәлем, менің шұбар беттерім! Неге үндемей қалдыңдар? Әндетпейсіңдер, билемейсіңдер… Мені көргендеріңе қатты қуанған шығарсыңдар?
Жүргізуші. Мыстан кемпір, менің сиқырлы сандығымнан кітаптар жоғалып кетті, оларды мен балаларға сыйға тартпақшы едім. Олардың қайда кеткенін білмейсің бе?
Мыстан кемпір. Кітап керек екен ғой! Қарашы өздерін, өздерінше ақылды бәрі? Сонда Мыстанға кім көмектеседі? Кім кеңес сұрайды?
Жүргізуші. Мыстаным, біз сенен көмек сұрап тұрмыз ғой.
Мыстан кемпір. Рас па?! Ох, менен ешкімнің көмек сұрамағанына қай заман! Жарайды, маған сендердің кітаптарың қажет емес, оны Кощей сандығына жасырып қойған! Бес құлыппен құлыпталған!
Жүргізуші. Ол жерге қалай жетуге болады?
Мыстан кемпір. Менде сандыққа баратын жолдың картасы бар, бірақ жолда сендерді түрлі тапсырмалар күтіп тұр. Егер сынақтан өте алсаңдар, онда кітап салынған сандық сендердікі болады.
Жүргізуші. Рақмет саған, Мыстан кемпір! (Мыстан кемпір шығып кетеді.) Ал, балалар, кітаптарыңды Кощейдің қақпанынан құтқаруға дайынсыңдар ма? Онда жолға шығыңдар. (Балалар тәрбиешілермен бірге бағыт бойынша кетеді.)
1-ші аялдама – «Орман». Балаларды Қызылтелпек қарсы алады.
Қызылтелпек. Сәлеметсіңдер ме, балалар! Маған көмектесіңдерші, өтінемін! Мен әжеме бәліш апара жатқанмын, жолдан қасқырға тап болдым. Ол менен көп нәрсені сұрады, сосын себетімді тартып алды, ал оның ішінде сүрлеудің картасы болған. Енді әжеме қалай барамын?
Тәрбиеші. Балалар, айтыңдаршы, Қызылтелпек нені дұрыс істемеді?
Балалар. Бейтаныс адаммен сөйлесті, қайда бара жатқанын айтты және әжесінің мекенжайын айтып берді.
Қызылтелпек. Балалар, мен бәрін түсіндім!
Жолда тонап өзіңді,
Ұрлап кетпес үшін де,
Есігіңді қатты жауып,
Ашушы болма ешкімге!
Шомылуға шақырса да,
Тіпті түсуге киноға,
Кәмпит берем десе де,
(Жоқ!)... де әрқашанда.
Сағыз шайнайсың ба десе де,
Бір бума ақша берсе де,
Тіпті циркке билет көрсетсе –
Әрқашанда ... (жоқ!) де.
Айға апарам десе де,
Пілге отырғызам десе де...
Мұның бір жауабы бар.
Әрқашанда... (жоқ!) де.
Қызылтелпек: Балалар, сендерді орманға не алып келді? (Балалардың жауаптары.) (Қызылтелпек томарға отырады.) Ой, себетім табылған сияқты! Ал оның ішінде бір қағаз жатыр? (Оқиды.) «Саған келгендердің бәрі шеңберден тоннель жасап, сол арқылы өтсін».
«Тоннель» ойыны. (Балалар тапсырманы орындайды.) Ой, мұнда тағы бір қағаз жатыр: «Оларға кілтті бер, соның астында сенің картаң бар». Балалар, міне сендерге Кощей сандығының кілті. Рақмет сендерге!
2-ші аялдама – «Гүл қала». Балаларды Дымбілмес қарсы алады.
Дымбілмес. Балалар, мен Гүл қалада, Қоңыраулар көшесінде тұрамын. Біз Гүл досымыз екеуіміз Васильков көшесінде кездеспек болып келіскенбіз, ал жол белгісі болмағандықтан мен жолдан өте алар емеспін. Оның орнына жұмбақ тұр, оның жауабын мен білмеймін… Маған көмектесіңдерші!
Ала таяқ ұстаған,

Жол тәртібін нұсқаған.
Өміріңді күзеткен,
Ысқырықпен түзеткен. (Милиционер)
Дымбілмес. Балалар, ендеше жол белгісін құрастырайық.
«Зебра» эстафетасы өткізіледі. Әр командада – қара және ақ қағаз жолақтары салынған себет. Балаларға қағаз жолақтарынан «зебра» құрастыру ұсынылады, бұл ретте жолақ түстерінің реттілігін ұмытпау керек.

Дымбілмес. Сендер білесіңдер ме, менің Гүл досым ұйқассыз өлеңдер шығарады. Тыңдап көресіңдер ме?
- Бағдаршам түскі ас ішеді.
Бұл рас па, балалар? (Жоқ)
- Адамдар жасыл түске
Жолдың арғы бетіне өтті. (Иә)
- Мен бір құпияны білемін:
Бағдаршамның көк түсі бар. (Жоқ)
- Мен велосипедіме
Билет сатып аламын. (Жоқ)
- Жасыл түске әрқашан
Пойыздар ғана жүреді? (Жоқ)
- Қиналмастан жауап бер:
Куәлікті кафеден ала ма? (Жоқ)
- Адам қызыл түске
Жолдан өтіп кетті… (Жоқ)
- Бағанда сымдар бар,
Трамвайларға арналған? (Жоқ)
- Егер кейде асықсаң
Қызыл түске өтуге бола ма? (Жоқ)
- Белгілерді жақсы білу керек!
Бағдаршамда ол бесеу. (Жоқ)
- Балаларды жалғыз өзін
Жолда ойнауға жіберуге болмайды. (Иә)
- Бар белгіні нақты біліп,
Жақсы көріп, құрметтеу керек? (Иә)
Дымбілмес. Ой, менің қалтамда бір кілт жүр… Сендерге керек емес пе? (Балалардың жауаптары.)
3-ші аялдама – «Тили-тили, тили-бом». Балаларды үсті күйе-күйе Мысық қарсы алады.
Мысық. Сәлеметсіңдер ме, балалар! Мен үйімнен айырылдым, ол жанып кетті… Неге екенін білмеймін…
Тәрбиеші. Балалар, кейіпкердің қай ертегіден келгенін таптыңдар ма? (Балалардың жауаптары.)
Тәрбиеші. Не болғанын және не үшін олай болғанын мысыққа айтып беріңдерші.

Мысық. Мен енді бәрін түсіндім. Ал сендер кілт іздеп жүрген шығарсыңдар? (Балалардың жауабы.) Егер сендер менің тапсырмаларымды орындасаңдар, мен сендерге кілтті беремін.
Бірінші тапсырма – «Сөйлемді аяқта».
От жақпа күйерсің,
Өртеніп жүрерсің.
Сіріңкені ұстасаң,
Бәлеге сен… (түсерсің).
Оттың ісі қуырмақ,
Желдің ісі суырмақ.
Қазір жанған жалынды
Алып ұшып (қумақ).
Кешір, досым, қателестім.
Шырпыны ұстап, көктемеспін.
Ата-ананың рұқсатынсыз
Сіріңкеге (беттемеспін).
Алыңдар ұғып, балалар,
Істері кейде шалалар.
Шырпы, оттық, электрге
Шама келсе (жоламаңдар).
Екінші тапсырма – «Телефон»
Үстелдің үстінде цифрлар жазылған карточкалар жатыр: 101, 102, 103, 104, 109, 112.
Тапсырма: белгіден кейін телефон нөмірі жазылған карточканы көрсету керек, егер үйде өрт шықса, осы нөмір бойынша өрт сөндірушілер командасын шақыру керек.
Үшінші тапсырма – «Өрт сөндірушілер оқуда». Балалар екі командаға бөлінеді; бірінші қатысушы өрт каскасын киеді және көгілдір лентаны алады (су). Өртеніп жатқан үйге жетіп (картинка), өрттің суретіне лентаны жапсыру керек, осыдан кейін командаға қайтып келіп, касканы келесі ойыншыға беру керек.
Эстафета аяқталған соң Мысық балаларға кілтті береді.
4-ші аялдама – «Саламатты өмір салты». Балаларды Қожалақ қарсы алады.
Қожалақ. Мен құбыжықтан қашып кеттім! Ол анамның жатын бөлмесінен шығып, маған айғайлай бастады! Мен қорыққанымнан қашып кеттім.

Тәрбиеші. Балалар, мұның қай ертегі және оны кім жазғанын таптыңдар ма? (Балалардың жауабы.)
Қожалақ. Ал сендер таза әрі ұқыпты болу үшін не істеу керектігін айтып бересіңдер ме? Әйтпесе менімен ешкімнің дос болғысы келмейді… (Балалардың жауаптары.)
«Сөйлемді аяқта» ойыны.
- Сырттан келіп үнемі,
Сабынмен қол (жуамыз).
- Таза болды мұнтаздай,
Тағамға қол (созамыз).
Сүйсінеді (қараған).
Жақсы көреді бар (адам).
Тап-таза етер (өзіңді).
Сабын деген (осы).
- Таза бала мұнтаздай,
- Ұқыпты деп бұл қандай,
- Бола білсең төзімді
- Тазалықтың досы –
«Тазалық заттары» эстафетасы. Балалар тазалық заттары бейнеленген суретті таңдайды.
Қожалақ. Мен қалтамнан кілт тауып алдым. Мүмкін, ол сендердікі шығар.
5-ші аялдама – «Көңілді». Балаларды Карлсон қарсы алады.
Карлсон. Балалар, мен бүгін Сәбиде қонақта болып қайттым. Ол маған сұрақтар жазылған парақты берді және олардың жауабын тауып беруімді өтінді. Мүмкін, сендер маған көмектесерсіңдер?
Қауіпті заттар қандай?
Түрлі дәрілердің дәмін көріп, ішуге бола ма?
Тұрмыстық химияның түрлі қаптамаларын ашуға бола ма?
Қосулы электрлік құрылғыларды қараусыз қалдыруға бола ма?
Барлық өткір, үшкір әрі кесетін заттарды өз орнына қоймауға бола ма?
Үйден, тіпті бөлмеден шыққанда теледидарды, магнитофонды, үтікті және басқа электрлік құрылғыларды өшірмеуге бола ма?
Карлсон. Қандай ақылдысыңдар! Мен көп нәрсені білмейді екенмін… Көп рақмет! Мен сендердің кілт іздеп жүргендеріңді білемін. Ол бүгін менде болған. (Мұңайып.) Балалар, мен бұзықтық жасағанды ұнатамын, бүгін де солай тентектік жасап жүріп ойыншықтарымды шашып тастадым. Кілттерің осы ойыншықтардың арасында. Бәріміз бірге бәрін реттеп, кілтті іздейік.
«Ойыншықты жина» ойыны
6-шы аялдама – «Кощейдің сандығы». Балаларды жүргізуші қарсы алады.

Жүргізуші. Балалар, жарайсыңдар! Сендер барлық кілтті таптыңдар, енді сандықты аша аламыз. Жолда кімге жолықтыңдар және тапсырмалар қиын болды ма? Сандықты ашпас бұрын мен сендерге би билеуді ұсынамын!
Би-ойын.
Биден кейін жүргізуші сандықты ашады және балаларға сыйлық таратады.
Уважаемые читатели!
Поздравляю вас с наступающим Новым годом!
Спасибо за то, что вы с нами!
Обращаю ваше внимание на перечень статей, опубликованных в течение года, который мы каждый год публикуем в декабрьском номере.

Айнур Султангазиева,
главный редактор,
e-mail: moo@mcfr.kz
В электронной версии журнала https://e.metodist.mcfr.kz/ легко перейти на нужные статьи.
Каждая профессия требует постоянного совершенствования. Существуют ли специальные средства, позволяющие разрабатывать дистанционные курсы? Подробнее читайте в статье «Механизм и инструментарий проведения дистанционных курсов».
Ежедневно нам приходится сталкиваться с возрастающими требованиями к развитию детей, подготовке их к школе, появлению новых технологий, с отсутствием целенаправленного и систематического обучения детей конструированию. Прочитав статью «На пути к модели 4К через LEGO-конструирование» педагоги узнают, как работать с новыми лего-технологиями.
Будет интересен и сценарий квест-игры «Путешествие по сказкам», который можно будет скачать в этом номере.

