Педкеңеске дайындалуға көмектесетін жеті бақылау пункті
Жалпы алғанда балабақшадағы оқу-тәрбие жұмысын дұрыс ұйымдастыру үшін ұжымдық басшылықты өз ісіне жеке жауапкершілікпен ұштастыра білу қажет. Ұйымда ұжымдық басшылық принципін жүзеге асыру үшін педагогикалық кеңес қызметінің маңызы зор, өйткені педагогикалық кеңесте оқу-тәрбие процесінің мазмұны мен ұйымдастырудың барлық мәселелері шешіледі.
Қазақстан Республикасы Білім министрінің 2008 жылғы 16 мамырдағы № 272 бұйрығымен бекітілген Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту, бастауыш, негізгі орта, орта білім беру ұйымдарында педагогикалық кеңестің қызметін ұйымдастырудың үлгілік қағидаларына және оны сайлау тәртібіне сәйкес білім беру ұйымының педагогикалық кеңесі білім беру ұйымын алқалы басқару нысандарының бірі болып саналады.

Педагогикалық кеңестің негізгі мақсаты – жиналған педагогтердің бір-бірімен немесе әкімшіліктен ақыл-кеңесін сұрай алуы, сондай-ақ қандай да бір ортақ пікірге немесе шешімге келу және шешімнің дұрыс таңдалғанына сенімді болуы.
Педагогикалық кеңестің негізгі міндеті ұйым педагогтерінің педагогикалық және кәсіби шеберлігін арттыру болып саналады, өйткені ол балабақшаны басқару нысандарының бірі.
Педагогикалық кеңесте тәрбие мен оқытудың әртүрлі мәселелерін қарастыруға болады: инновациялық технологияларды енгізу, жоспарлау, даму стратегиясы, жылдық жоспарды орындау және тағы басқалар. Педагогикалық кеңесте ұжымның барлық мүшелері тыңдаған, талқылаған және қабылдаған нәрсені әркім орындауы керек.
Педагогикалық кеңесте қаралған мәселелердің өзектілігі оның жұмыстың нәтижелі болуының маңызды шарттарының бірі болып саналады. Педагогтердің белсенділігі мен қызығушылығы сол мәселелерді тудырады, олардың практикалық шешімі ұжым мүшелерінің көпшілігіне қиындық туғызады және сонымен бірге жұмысты жақсарту үшін маңызды .
Заманауи педагогикалық кеңес жұмыстың әртүрлі нысандарын, әсіресе интерактивті: проекторды, интерактивті тақтаны, онлайн платформаны пайдалана отырып, ынтымақтастық пен бірлесіп жасау атмосферасында өтетін идеялар марафоны болып саналады.
Педагогикалық кеңес осы Үлгілік Ереженің негізінде мынадай мәселелерді қарай алады:
1) тәрбие жұмысын жоспарлау және жүзеге асыру;
2) жұмыс оқу жоспарларын бекіту;
3) білім беру қызметтерін ұсыну сапасы;
4) инклюзивті, арнайы білім беруді қамтамасыз ету үшін білім алушылардың (тәрбиеленушілердің) үлгерімі және психологиялық-педагогикалық даму ерекшеліктері туралы алынған деректердің негізінде білім алушылардың (тәрбиеленушілердің) жеке ерекшеліктері ескеріліп, оқу-тәрбие және түзету-дамыту жұмыстарын ұйымдастыруға ұсынымдар әзірлеу;
5) білім алушыларға қорытынды аттестаттауды өткізу, оларды емтиханға жіберу, ұсынылған құжаттар негізінде білім алушыларды емтиханнан босату, білім алушыларды келесі сыныпқа ауыстыру немесе оларды қайталау курсына қалдыру, білім алушыларды грамоталармен, мақтау қағазымен марапаттау, негізгі орта білімді үздік бітіру туралы аттестат, негізгі орта білімді бітіргендігі туралы аттестат, жалпы орта білімі туралы үздік аттестат, жалпы орта білімі туралы аттестат, Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2008 жылғы 18 наурыздағы № 125 «Орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдары үшін білім алушылардың үлгеріміне ағымдағы бақылауды, оларды аралық және қорытынды аттестаттауды өткізудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы» бұйрығына сәйкес белгіленген үлгідегі анықтама беру туралы шешімдер қабылдау;
6) мемлекеттік білім беру ұйымдарындағы педагогтердің оқу жүктемесін бөлу, оларды аттестаттауға дайындау, марапаттау және көтермелеу;
7) білім беру ұйымының үш тілде оқытуға ауысуы;
8) экстернаттық оқыту нысанындағы білім алушыларға рұқсат беру, қорытынды аттестаттау жүргізу;
Педагогикалық кеңестің құрамына білім беру ұйымының педагогтерінің бәрі де кіреді. Сонымен қатар қажет болған жағдайда оған басқа білім беру ұйымдарының қызметкерлері немесе ата-аналар қауымдастығы шақырылуы мүмкін.
9) зияткерлік, ғылыми, спорттық жарыстарға, музыкалық-шығармашылық конкурстарға қатысушы білім алушыларға жеке жұмысты ұйымдастыру;
10) сабақ кестесін құрастыру;
11) білім алушыларды (тәрбиеленушілерді) қабылдау, ауыстыру және бітіріп шығару;
12) білім алушының (тәрбиеленушінің) эмоциялық-ерік және жеке дамуын зерделеу;
13) оқуы мен тәрбиесінде тұрақты қиындықтарға шалдығатын балалардың ерекше білім алу қажеттіліктерін анықтау үшін оларды психологиялық-медициналық-педагогикалық консультацияға жолдау бойынша ұсынымдар беру;
14) кәсіби қызметке алғаш келген педагогке бір оқу жылы кезеңіне бекітілетін тәлімгерді анықтау мәселелерін қарастырады.

Әдетте бұл екі бағытта жүреді:
1) ұйымдастырушылық-педагогикалық – балабақшаның жылдық жұмыс жоспарын бекіту, белгілі бір кезеңдегі жұмыс нәтижелерін қарау, оқу-тәрбие процесін талдау;
2) ғылыми-педагогикалық – мектепке дейінгі ұйымның ғылыми-әдістемелік мәселесі, сондай-ақ оны жүзеге асыру жолдары, инновациялық технологиялар мен озық педагогикалық тәжірибені тәжірибеге енгізу, педагогтердің біліктілігін арттыру, балабақшаны аттестаттау және т. б.
Бұдан ары бақылау нүктелеріне назар аударыңыз. Олар қаңтар айында педагогикалық кеңесті конструктивті өткізуге көмектеседі.
1-БАҚЫЛАУ ПУНКТІ.
ПЕДКЕҢЕСКЕ ТАҚЫРЫП ТАҢДАУ
Педагогикалық кеңес тақырыбын бұрын талқыланған мәселелерді ескере отырып таңдаңыз.
Кез келген балабақшадағы педкеңес бөбекжай-балабақшаның педагогикалық кеңесі туралы ережемен белгіленеді. Педагогикалық кеңес үш педагогтен артық жұмыс істейтін барлық жалпы білім беретін ұйымдарда құрылады.
Мектепке дейінгі ұйымның педагогикалық кеңесінің тұрақты құрамына басшы (ол педагогикалық кеңестің төрағасы да болады), оның орынбасарлары (әдіскерлері) және білім беру ұйымының барлық педагогикалық қызметкерлері кіреді.
Педагогикалық кеңестің отырыстарын жоспарлы отырыстар үшін жоспарлаңыз.
Педагогикалық кеңестің барлық қызметі ағымдағы оқу жылына әзірленетін және білім беру ұйымының басшысы бекіткен жоспарға сәйкес жүзеге асырылуы керек. Педагогикалық кеңестің отырыстары жоспарлы болып бөлінеді (жылына кемінде бес рет):
• оқу жылының басында (тамызда) өткізілетін монтаждық педагогикалық кеңесі;
• мектепке дейінгі ұйымның жылдық жұмыс жоспарына немесе туындаған проблемаға, сондай-ақ мектепке дейінгі ұйымның жылдық міндеттеріне (қараша, қаңтар, наурыз) сәйкес өткізілетін тақырыптық педагогтердің кеңестері;
• оқу жылының соңында өткізілетін қорытынды педагогикалық кеңесі (мамыр)
• және жоспардан тыс (қажет болған жағдайда олар педагогтердің және білім беру ұйымының басқа қызметкерлерінің немесе ата-аналардың өтініші бойынша жүзеге асырылады, онда туындаған проблемаларды талдау, оларды жою жолдарын әзірлеу; аттестаттау кезінде). мектепке дейінгі ұйым, екі жоспардан тыс педагогикалық кеңестер де өткізіледі, онда білім беру ұйымының өзін-өзі бағалауын жүргізу және өзін-өзі бағалау нәтижелерін шығару туралы мәселе қаралады).
Педагогикалық кеңестің құрамы оқу жылына бір рет білім беру ұйымы басшысының бұйрығымен бекітіледі.
Жоспардан тыс педагогикалық кеңестің отырысы балабақшаның педагогикалық ұжымының барлық мүшелерінің ¼ бөлігінің ұсынысы бойынша өткізілуі мүмкін.
Педагогикалық кеңестің шешімі дауыс бергендердің жалпы санының көпшілік даусымен қабылданады. Дауыстар тең болған кезде төрағаның дауысы шешуші болып саналады. Педагогикалық кеңестің өз құзыреті шегінде қабылданған және заңға қайшы келмейтін шешімдері міндетті болып саналады. Педагогикалық кеңестің шешімімен хаттама ресімделеді, оған кеңес төрағасы мен хатшысы қол қояды.
Педагогикалық кеңестің отырыстарында қаралатын барлық мәселелер бойынша орындау мерзімдері мен олардың орындалуына жауапты тұлғалар көрсетілген шешім қабылданады. Педагогикалық кеңестің келесі отырысы төрағаның алдыңғы Педагогикалық кеңестің шешімін орындау нәтижелерін қорытындылауымен басталады.
Мектепке дейінгі ұйымның әрбір педагогикалық кеңесінің қорытынды іс-шарасы педагогикалық кеңестің хаттамасын жүргізу болады. Педагогикалық кеңестің хаттамалар кітабының парақтары нөмірленген, тігілген әрі білім беру ұйымы басшысының қолымен және білім беру ұйымының мөрімен бекітілген болуы керек.
2-БАҚЫЛАУ ПУНКТІ.
ӘДІСТЕМЕЛІК КАБНЕТТЕГІ ЖҰМЫС
Бірінші жартыжылдықтың қорытындысы бойынша педагогикалық кеңестің жедел отырысына дайындалу. Педагогтермен кеңесу жоспарын жасаңыз. Қаңтар айында тақырыптық педагогтер кеңесі мен ашық есік күндерін өткізіңіз.
Отырысқа дайындықты жиналыс өтетін күнге дейін 10 күнтізбелік күннен кешіктірмей жоспарлаңыз.
Білім алушылармен (тәрбиеленушілермен) тікелей жұмыс істейтін педагогтерге жиналысқа дейін 3 жұмыс күнінен кешіктірмей хатшыға тиісті құжаттарды тапсыру керектігін ескертіңіз.
Білім беру ұйымының әкімшілігімен педагогикалық кеңес отырыстарының уақытын, орнын және күн тәртібін келісу.
3-БАҚЫЛАУ ПУНКТІ.
ПЕДАГОГТЕРМЕН ЖҰМЫС
Балабақшаның жыл сайынғы міндеттерінің бірі мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеуін дамыту жұмысы болсын делік және педагогикалық кеңестің жұмыс жоспарына сәйкес қаңтар айына осы бағыттағы педагогикалық кеңес отырысын өткізу жоспарланған. Қаңтар айындағы педагогикалық кеңесінде педагогтермен балалардың сөйлеуін дамытудың инновациялық тәсілдерін талқылаңыз. Балалардың сөйлеуін дамытуға арналған ең қызықты ата-аналарға арналған нұсқаулыққа немесе тіл дамытудың ең жақсы интерактивті немесе инновациялық нұсқауына байқау өткізіңіз.
Тақырыптық бақылау шеңберінде барлық жас топтарындағы мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеуінің даму деңгейін тексеріп, қорытындылар мен ұсыныстарды қорытындылай отырып, тақырыптық бақылау нәтижелері бойынша міндетті түрде сертификат дайындаңыз.
Жедел бақылау шеңберінде педагогтердің таңғы сүзгіні қалай ұйымдастыратынын, табиғат бұрышындағы балалардың кезекшілігін, оқушылармен жеке жұмыс жүргізетінін және олардың өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларының қалай қалыптасқанын тексеру. Топтардағы ойыншықтардың жағдайын бағалау.
Тәрбиешілерге ойыншықтарды күнделікті күннің соңында жуғыш заттармен жуатынын еске түсіріңіз. Ойыншықтарды жууға арналған ыдыс, шүберек және щетка белгіленген.
Жұмсақ ойыншықтар жұмыс күні соңында қолданғаннан кейін ойыншықтардан кемінде 25 см қашықтықта бактерицидтік сәулелендіргіштермен 30 минут бойы дезинфекцияланады. Жұмсақ затпен толтырылған және латексті жүн ойыншықтар бөбекжайлар мен медициналық мекемелерде қолданылмайды.
Балаларға арналған сатып алынатын өнімдерге (ойыншықтар, аяқ киім, киім-кешек, ыдыс-аяқ, жеке гигиена құралдары, оқу құралдары, төсек-орын жабдықтары, парфюмериялық-косметика, жиһаз) олардың сапасы мен қауіпсіздігін растайтын құжаттар ұсынылады («Санитариялық ережелердің 85-88-тармақтары»). Мектепке дейінгі ұйымдар мен балалар үйлеріне қойылатын эпидемиологиялық талаптар» Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2021 жылғы 9 шілдедегі № ҚР ДСМ-59 бұйрығымен бекітілген.
Топтардағы ЗКДО (заттық-кеңістіктік дамытушы орта) қолданылатын топтарына сәйкес келетінін және тәрбиешілер ата-аналарға кеңес беру материалын жаңартқанын білу үшін ай бойы тексеруді жалғастырыңыз. Тақырыптық апталардың соңында қорытынды іс-шараларға қатысыңыз.
Дамытушы орта балалар мен ересектердің қарым-қатынасы мен бірлескен іс-әрекетіне, балалардың физикалық белсенділігіне, сондай-ақ жалғыздық мүмкіндіктеріне мүмкіндік береді.
Заттық-дамытушы орта мыналарды қамтамасыз етуі керек:
• Үлгілік бағдарламаның міндеттерін іске асыру;
• инклюзивті білім беруді ұйымдастырған жағдайда қажет шарттар;
• ұлттық-мәдени, климаттық жағдайларды ескере отырып
тәрбиелік іс-шаралар жүргізу;
• балалардың жас ерекшеліктерін ескеру.
Заттық-дамытушы ортаға қойылатын жалпы талаптар:
- қауіпсіздік;
- қолжетімділігі;
- алуан түрлі болуы;
- мазмұны;
- көп функционалдылық;
- түрленгіштігі;
- тартымдылығы
Тәрбиешілерді қоршаған ортаны жеткілікті мөлшерде және әртүрлі материалдармен байытуға, балаларға ойында бастамашылық жасауға, олардың қызығушылықтарын қадағалауға және әрекетті таңдауға, яғни олардың жан-жақты дамуына мүмкіндік беру.
Логопед емес, балалардың сөйлеуін тәрбиешілер дамытуы керек.
Сондай-ақ импровизацияға ыңғайлы материалдардың көп болуы қажет: арқан, қорап, сым, дөңгелектер, таспалар және т. б. Олар ойын барысында балалардың әртүрлі шығармашылық идеяларын жүзеге асыру үшін, сонымен қатар шығармашылық шешім қабылдауда қолданылады.
Мектепке дейінгі ұйымдарда және мектепке дейінгі дайындық сыныптарында Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің 22.01.2016 жылғы № 70 бұйрығына сәйкес объектілік-кеңістіктік ортаны аймақтарға бөлу ұсынылады.
Ұйымдастырылған іс-шаралар «Сөйлеуді дамыту», «Көркем әдебиет» және «Қазақ тілі» (мектепке дейінгі ұйымның жұмыс кестесіне сәйкес орта және үлкен топта бір рет, мектепалды даярлық тобында аптасына екі рет) күн тәртібіне сәйкес күн сайын ұйымдастырылады, балалар іс-әрекетінің әртүрлі түрлері арқылы: қарым-қатынас, пәндік, ойын, еңбек, көркемдік (көркем әдебиет мұғалімінің оқуы, кітаптарды, иллюстрацияларды қарау), театрлық және дербес жұмыс.
Мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеуін тек ұйымдастырылған іс-әрекет кезінде ғана емес, режимдік сәттерде, еркін ойында да дамыту ұсынылады, оларға әр бала жеке жауап бере алатын әртүрлі сұрақтар қою, кез келген тақырып бойынша олармен көбірек сөйлесу, олардың пікірін тыңдау және т. б.
Мемлекеттік тілді меңгеру үшін ортаңғы топтан бастап балаларға үлгілік оқу жоспарында белгіленген минималды сөздік қорын күнделікті меңгерту, оқушылардың ауызекі тілде байланыстыра сөйлеуін дамыту, сондай-ақ олардың мәдениетімен, дәстүрлерімен және әдет-ғұрыптарымен таныстыру ұсынылады. қазақ халқының белсенді сөздік қорын байыту, сөздік нормаларын меңгерту, мәдениетті қарым-қатынас жасау.
4-БАҚЫЛАУ ПУНКТІ.
ҚҰЖАТТАРМЕН ЖҰМЫС
Жауапты педагогтерге педагогикалық кеңес шешімін, шығармашылық топ отырысын және жедел кеңестің қорытындысын жазып алуды тапсыру керек.
Тәрбиешілерге ұйымдасқан іс-әрекеттер мен режим сәттерінің тәрбиелік міндеттерін анықтау кезінде педагогтердің көзқарастарын өзгерту қажет екенін айтыңыз: балаларды оқытпай, өз бетінше шешім қабылдауға жағдай жасау, балалардың ойлауына, зерттеуіне, оқуына мүмкіндік беру ұсынылады.
Педагогтер белсенді зерттеушілер және балалармен жұмыстың жаңа нысандарын жасаушылар, жаңашыл және жауапты болуы керек, олар үшін белгіленген негізгі құжаттаманы дер кезінде және дәл жүргізе алуы керек:
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспары және мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспары негізінде 20___ / 20___ оқу жылына ұйымдастырылған іс-шаралардың перспективалық жоспары.
(білім беру ұйымдары үшін (балабақша/шағын орталық/ мектеп алды сыныбы).
Оқу процесінің циклограммасы
(білім беруді ұйымдастыру үшін (балабақша/шағын орталық/ мектеп алды сыныбы).
20 __ / 20 __ оқу жылына баланың жеке даму картасы.
Баланың жеке даму картасының «Түзету әрекеттері» бөлімінде балалармен жұмыс істейтін педагогтер мен мамандар мониторинг деректері бойынша баланы одан әрі дамыту шараларын толтырады.
Тәрбиеші жас тобында жұмыс істейтін педагогтермен: қазақ тілі мұғалімі, дене шынықтыру (жүзу) нұсқаушысы, музыка жетекшісі және педагог-психологпен бірге баланың жеке даму картасын толтырады.
5-БАҚЫЛАУ ПУНКТІ.
БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС
Оқыту процесін ұйымдастыру кезінде педагогтерге келесі принциптерге назар аудару ұсынылады:
– ойын арқылы оқу;
– балалар әрекетінің түрлерін біріктіру арқылы балаларды дамыту: ойын, қимыл-қозғалыс, танымдық, шығармашылық, зерттеушілік, еңбек, эксперимент, балалардың өз бетінше әрекеті, өзіне-өзі қызмет көрсету).
6-БАҚЫЛАУ ПУНКТІ.
АТА-АНАЛАРМЕН ЫНТЫМАҚТАСТЫҚ
Тәрбиешілерден балалар мен ата-аналардың бірлескен шығармашылық іс-әрекетін ұйымдастыруды сұраңыз. Қазақстан Республикасы білім министрлігі ұсынған конкурстарды ұйымдастыру мен өткізуді бақылаңыз:
1. Наурыз мейрамына «Шымырлық пен шеберлік күні».
2. «Анам, әжем және мен» – Халықаралық әйелдер күніне арналған отбасылық және ұлттық құндылықтармен таныстыру сайысы.
3. «Мен зертеушімін » республикалық балалар байқауы.
4. Республикалық балалар шығармашылық байқауы «Өнерлі бала».
5. Қазақстан халықтарының тілдері күніне арналған «Ана тілім – айбыным» шығармашылық байқауы.
6. «Ән шырқайық бәріміз» – Республика күніне арналған патриоттық конкурс.
7. «Қызыққа толы сәттер» – жазғы сауықтыру кезеңін ұйымдастыру кезінде фото және бейне әңгімелер байқауы.
8. «Балаларға базарлық» атты кітап бұрышын ұйымдастыру.
9. «Әкем – асқартауым» байқауы
Бұл конкурстардың ережелері институттың www.irrd.kz сайтында берілген.
Баланың «Мен» бейнесін қалыптастыру, отбасы, түрлі мамандықтар, үлкендердің еңбегі туралы білімдерін қалыптастыру, бойына сіңіру арқылы балаларды қазақ халқының ұлттық құндылықтарымен және отбасылық құндылықтармен таныстыруға басымдық беру және балалардың патриоттық сезімін, өз отанының тарихы мен мәдениетін құрметтеуге баулу.
Топтарға ата-аналардың қатысуын ұйымдастыра отырып, мектепалды даярлық топтарындағы балалардың ата-аналары үшін ашық есік күнін ұйымдастыру. Қалған уақытта балаларды мектепке қалай дайындау керектігін, балабақшада бітіру әдетте қандай форматта өтетінін, бірінші сыныпқа қабылдау туралы ақпаратты қайдан табуға болатынын айтыңыз.
7-БАҚЫЛАУ ПУНКТІ.
САЙТТАҒЫ АҚПАРАТТЫ ЖАҢАРТУ
Ата-аналарды балабақшаның тыныс-тіршілігімен таныстыру мақсатында мектепке дейінгі ұйымның сайтының жаңалықтар бөліміндегі ақпаратты қажетінше жаңартып отыру керек. Балаларға арналған қорытынды тақырыптық және басқа да іс-шаралар, жарыстардың нәтижелері туралы есептерді уақытылы жариялаған дұрыс. Есептерге 3-4 фотосуретті тіркеп отырыңыз. Оқиғалардан бір апта бұрын ашық есік күндері мен байқаулар туралы хабарландыруларды сайтқа салыңыз.
