Балабақшадағы STEАM-технологиялар. Қадамдық нұсқаулық
Әдеттегі қалыпты практикада математика, тарих немесе тілдер жеке пәндер ретінде оқытылады. STEАM-технологиялар бірнеше пән бойынша білімді біріктіруге көмектеседі. Бұл балаларға практикалық мәселелерді шешуде зерттеу, жобалау және тіпті инженерлік дағдыларды дамытуға көмектеседі.
Мектеп жасына дейінгі баланы мектепке дайындау тек буындарды санау және оқумен шектелмейді. Бұл жастағы балалар қарапайым арифметикалық есептеулерді жеңе алуы керек, онға дейін және одан да көп санау жақсы. Мектеп жасына дейінгі бала үшін баланың жалпы дүниетанымы да үлкен маңызға ие: ол апта күндерін, жыл айларын білуі, үй мекен-жайын және толық аты-жөнін білуі керек. Сондықтан оқу жылына санаулы айларда тиімді нәтижеге қол жеткізу мүмкін емес. Ол үшін нәрестемен ерте жастан бастап жүйелі түрде айналысу керек.
Баланы мектепке диагностикалау кезінде психологтар әрқашан мотивацияға үлкен көңіл бөледі. Білім табысының ең жақсы мотиві – оқуға, жаңа білім алуға деген қызығушылық. Бұл жағдайда, біздің ойымызша, STEAM оқыту ең қолайлы. Бұл бүгінгі күннің келешегі зор жаһандық трендтердің бірі.

Өйткені барлық балабақшаларда IT-технология кабинеттері мен LEGO орталықтары ашылып жатыр. Балаларды оқыту форматы өзгеруде және мектеп жасына дейінгі балалар мектептегі жаңалықтарға дайын болуы керек. Ал STEAM-технологиялар әлемді балаларға қол жетімді, қызықты түрде зерттеуге көмектеседі, балаларда болашақ табысты математиктердің, инженерлердің, зерттеуші ғалымдардың, өнертапқыштар мен суретшілердің әлеуетін дамытуға көмектеседі.
STEАM білім берудің мақсаты – баланың ғылыми-техникалық шығармашылыққа баулу мүмкіндігімен зияткерлік қабілеттерін дамыту.
STEAM технологиясы алғаш рет АҚШ-та балалардың іс-әрекетін жоғары технологиялық дамыған қоғамдағы өмірге дайындайтын мета -субъектілік ортада ұйымдастыру үшін қолданылды.
Қазіргі уақытта STEAM технологиясы АҚШ-тың, Англияның, Германияның балабақшалары мен мектептерінің бағдарламаларында жоғары технологиялық адамдарды өте ерте жастан оқыту үшін белсенді түрде қолданылады.

- «science» – ғылым;
- «technology» – технология;
- «engineering» – инженерия;
- «art» – өнер;
- «math» – математика.
Бұл пән қазіргі әлемде ең сұранысқа ие болып отыр. Сондықтан қазір STEAM технологиясы жаратылыстану ғылымдарын технологиямен, инженериямен және математикамен үйлестіре отырып, негізгі бағыттардың бірі ретінде дамып отыр.
Бұдан ары STEAM білім беруді балабақшада қолдану тәжірибесін бөлісеміз.
Балабақшаға stem-технологияларын қалай енгізуге болады?
Дәстүрлі оқыту әдістерімен салыстырғанда, мектепке дейінгі мекемедегі STEAM тәсілі балаларды тәжірибе жасауға, модельдер құруға, өз идеяларын шындыққа айналдыруға және түпкілікті өнімді жасауға ынталандырады. Бұл оқыту әдісі балаларға теория мен практикалық дағдыларды біріктіруге мүмкіндік береді және мектепте одан әрі оқуды жеңілдетеді.
Балабақшаларда, мектептерде және институттарда робототехника, дизайн, модельдеу және дизайн белсенді түрде қолданылады. Сондықтан жаңа ақпараттық технологияларды қолдану мәселесінің өзектілігін ескере отырып, «Лисаков қаласы әкімдігінің білім бөлімі» ММ деңгейінде «Мектепке дейінгі және бастауыш мектеп жасындағы балаларға мектепке дейінгі ұйымда STEAM білім беру» алаңын ашу қолға алынды.
Ең бастысы – сабақты құруға деген көзқарас тұжырымдамасын өзгерту. Тәрбиешілер балаларға өз тәжірибесі мен мұғалімнің жетекші сұрақтары арқылы эксперименттің мәні мен заңдылықтары туралы қорытындыға келуді ұсынады.
Инновациялық қызметтің мақсаты:
- мектеп жасына дейінгі балалардың танымдық іс-әрекет процесінде интеллектуалдық қабілеттерін дамыту үшін жағдай жасау;
- «мектепке дейінгі балаларды STEAM оқыту» ішінара модульдік бағдарламасының көмегімен ғылыми-техникалық шығармашылыққа тарту.
STEAM-білімі шешетін міндеттер
- Оқу әрқашан қызықты.
- Біз білімді тәжірибеде қолданамыз.
- Білім беру формасы жағынан қызықты.
- Оқу болашаққа нақты нәтиже береді.
Мұғалімдерге арналған ұсыныстар
- Сіздің көзқарасыңызды және тәрбиешінің функциясын қайта қарастырыңыз.
- Тәрбиеші-басқарушы рөлін бірлескен тәрбиеші рөліне ауыстырыңыз.
- Бақылау мен талқылауда балалардың зерттеуіне көбірек еркіндік беріңіз.
- Шыдамды болыңыз және «Неге?», «Не үшін?», «Қалай?» деген көптеген нақтылайтын сұрақтарға жауап беріңіз.
Эксперимент кезеңдері:
- мақсатты тұжырымдау;
- эксперименттің әдістемесі мен барысын талқылау;
- бақылау және эксперимент жүргізу;
- көргені туралы қорытындылау және ауызша әңгіме.
Балабақшада STEАM бағдарламасы әртүрлі іс-әрекет түрлерінде қолдану мүмкіндігін ұсынады: ұйымдастырылған оқуда ғана емес, сонымен қатар вариативті курс, жоба, эксперимент, балалардың өздерінің еркін әрекеттері аясында жүреді.
1
қадам
Мақсатты параметрлерге сәйкес келетін нақты тақырыптық-кеңістіктік ортаны жасаңыз.
Балабақшада STEАM білім беруді жобалық және эксперименттік зерттеу қызметін ұйымдастыру арқылы жүзеге асыруға болады. Табысты жұмыстың алғы шарты – мақсатты параметрлерге сәйкес келетін нақты пәндік-кеңістіктік ортаны құру.
Бұл ретте мектеп жасына дейінгі балалардың әртүрлі іс-әрекеттерінің мазмұнын біріктіру, кеңістіктегі ойын құралдары мен материалдарының қиылысуы, өз бетінше әрекет ету үшін құрал-жабдықтардың болуы және нәтижелерді көрсету мүмкіндігі біріктіруші факторлар болуы мүмкін.
2
қадам
Балаларды STEAM ортасына біртіндеп енгізіңіз.
Құрылымдаудан бастаңыз.
Балаларды STEAM ортасына баулу үшін конструктивті әрекеттерді ұйымдастыру қажет. Ол үшін роботты дизайнерлер мен әртүрлі роботтық құрылғыларды пайдалануға болады. Ойын түріндегі әртүрлі тапсырмалар балалардың логикалық және алгоритмдік ойлауын дамытуға көмектеседі . Мектеп жасына дейінгі балалар практикалық есептерді тез шешу жолдарын үйреніп, өздеріне бағдарламалаудың негізгі білімдерін игере алады.
Әртүрлі құрағыштар педагогтерге балалардың шығармашылық және кеңістіктік ойлауын дамытуға көмектеседі. Оқушылар әртүрлі материалдардан элементтерді пайдалана отырып: ағаш, қағаз, металл, пластмасса, қарапайым техникалық дағдылар мен дағдыларды игереді, инженерлік принциптермен танысады.
3
қадам
Ойындарды жиі ойнауға жаттығыңыз. Ересектер тіпті үйде де оңай ұйымдастыра алатын ойындарды пайдаланыңыз.
Таза ауадағы ойындар, би және ойын-сауық түріндегі іс-шаралар балалардың қарым-қатынас дағдыларын жақсартуға, сөздік қорын толықтыруға, сөйлеу құрылысының грамматикалық ерекшеліктерін меңгеруге, жаңа бірегей үлгілерді құрастыруды үйренуге мүмкіндік береді.
STEAM құзыреттілігін балаларда ерте жастан бастап, ашық ойындарды ғана емес, сонымен қатар ата-аналар үйде оңай ұйымдастыра алатын ойындарды пайдалана отырып қалыптастыруға болады. Мысалы, тұзды қамырдан жасалған қолөнер – бірдей ойыншықтар, оны жасау нәресте алғаш рет үш өлшемді кездестіреді: биіктік, ені және ұзындығы.
Пластилиннен модельдеу ұсақ моториканы дамытып қана қоймайды, сонымен қатар есте сақтауды, шыдамдылықты және табандылықты жаттықтырады. Балалардың зейіндерін сабаққа жақсырақ аударады, абстрактілі және логикалық ойлауы дамиды.
3D картон құрағышы балаға құрастыру қиын бөлшектерсіз шығармашылықпен дамуына көмектеседі. Картон конструкторларының жиынтығында барлық бөліктер қағаз, қауіпсіз және оңай құрастырылады, бір элементті екіншісіне арнайы ұяшықтарға салыңыз, ал мұнара, құлып, кеме немесе жарқын ел вилласы баланың көз алдында өседі.
Геоборт шығармашылық қиялын дамытады және балаларға макро және микро кеңістікте жақсы шарлауға көмектеседі.
Геобордтың көмегімен аудан мен периметрді тәжірибе жүзінде зерттейді. Балалар LEGO-ны жақсы көреді, өйткені бірдей элементтерді мүлде басқа құрылымдарды жасау үшін пайдалануға болады.
Флексагон математика мен оригамиді біріктіруге көмектеседі.
Спирографтар күрделі пішіндерді жасауды өте оңай және қызықты етеді.
Жалпы алғанда, барлық робототехника жинақтары, техникалық макеттер, лего блоктары , ағаш блоктар, флексагондар , агамографтар шындықты үлгілейді, балалардың назарын аударады және оларды өнімді аралас практикалық әрекеттерге белсенді түрде қосады.
4
қадам
Балалардың шынайы өмірлік жағдайларды сезінуіне жағдай жасау.
Мектеп жасына дейінгі балалардың практикалық дағдыларын дамытумен қатар, STEAM технологиясы балалардың нақты өмірлік жағдайларды сезінуіне жағдай жасайды.
Дәл осы STEAM технологиясының қасиеті мектеп жасына дейінгі балалардың интеллектуалдық қабілеттерін дамыту жұмыстарын ұйымдастыруға тиімді жағдай жасайды.
Мета-объективтілік заттық-кеңістіктік ортада баланың санасында дүниенің тұтас бейнесін жасауға көмектеседі.
5
қадам
Көрнекі экскурсиялық шаралар өткізу.
Мектеп жасына дейінгі балалармен дала жұмыстарын жүргізу арқылы қоршаған ортаны зерттеу балаларға жапырақтардың құрылысын зерттеуге, суды талдауға және бақылауға мүмкіндік береді. Мысалы, балалармен бірге ваннаға пияз шамдарын отырғызыңыз. Бірге суарыңыз, олардың өсуін бақылаңыз. Балаларыңызбен жылыжайда қандай өсімдіктер өсіргісі келетінін армандаңыз.
Мектепте қазірдің өзінде биология сабақтарында мектеп оқушылары таңдалған өсімдіктің өсіру ерекшеліктерін, жарықтандыру және суару режимін, өсуін, өнімділігін зерттей бастайды, топырақтың ылғалдылығын көрсететін датчиктерді құрастыруды үйренеді, суару жүйесін ойластырады, үйренеді. суару аралығын қалай анықтауға болады.
Балабақшадағы STEАM білім берудің мақсаты – оқушылардың жаратылыстану- техникалық пәндерге қызығушылығын дамыту үшін алғышарттар жасау. STEАM сабақтары өте қызықты және серпінді, бұл балалардың шаршауын болдырмайды. Олар сабақта уақыттың қалай өткенін байқамай қоймайды, тіпті шаршамайды. Электрондық технологияның арқасында олардың ғылым мен техникаға деген қызығушылықтары артып келеді.
Мектеп жасына дейінгі балалармен эксперименттің үш маңызды сәті
Балабақша балаларымен тәжірибе жасау кезінде келесі тармақтарды ескеру қажет:
- Барлық ұсынылған іс-шаралар эмоционалды түрде боялған болуы керек, балаларда жағымды эмоциялар мен әрекетке деген ұмтылысты оятады.
- Мектеп жасына дейінгі балалар үшін қайталау принципі өзекті болып табылады, сондықтан көптеген іс-әрекеттер жұмыс процесінде, тіпті оларды дәстүрлі қатарға енгізу үшін де қайтарылуы мүмкін және қайтарылуы керек.
- Бір уақытта қасиеттердің бірін оның әртүрлі комбинацияларындағы немесе әртүрлі қасиеттері бар бір нысанды қарастыруға болады.
Жобада қойылған міндеттерді шешу топта мектеп жасына дейінгі балалардың шығармашылық өнімді қызметін ұйымдастыруға ықпал ететін жағдайларды ұйымдастыруға мүмкіндік береді.
Нәтижесінде баланың қоғамдағы әлеуметтену шекарасын кеңейтуге, танымдық белсенділігін арттыруға және өз жетістіктерін көрсетуге жағдай жасалады.
Балабақшада STEАM технологияларын енгізу және тестілеу нәтижелері
Оқушылардың негізгі білім беру бағдарламасын меңгеру деңгейінде оң үрдіс байқалды.
Балалардан да, мұғалімдерден де, ата-аналардан да оң пікірлер мен әсерлер алынды.
Балалар танымдық қызығушылықты, белсенділікті, шығармашылық қиялды көрсетті. Олар қарым-қатынас жасауға, бірлескен жоспарлар құруға, болжамдар жасауға, қорытынды жасауға қуанышты. Балалар ұжымының ерік-жігері, мотивациялық бағыттылығы, ұйымшылдығы байқалады.
Жоспарларға бағдарлама авторлары талап ететін жабдықтар мен нұсқаулықтардың толық жиынтығын сатып алу кіреді. Ол үшін біз «Білгіш» электронды конструкторының жиынтықтарын, UARO бағдарламаланатын конструкторын, тінтуірдің алгоритмі оқу-әдістемелік кешенін, Botley роботын – қарапайым механизмдерді зерттеуге арналған конструкторлық жинақты, әзірлеуге арналған жинақты қамтитын STEAM кеңсесін әзірледік.
STEAM технологияларын пайдалана отырып, берілген бағыттағы іс-шараларды кеңейтуді жоспарладық . Бұл мұғалімдердің біліктілік деңгейін жүйелі түрде арттыруды және олардың жұмыс нәтижелерін баяндау және жалпылау арқылы жұмыс тәжірибесін (семинарлар, ашық шаралар) зерделеуді талап етеді.
Балабақшада STEAM білім беру моделін енгізу үшін ең алдымен жаңа объектілік-кеңістіктік ортаны құру, білім беру мазмұнын, бағдарламалық-әдістемелік қамтамасыз ету мен материалдық-техникалық базаны жаңарту қажет. Онсыз даму болмайды.
