ещё
свернуть
Все статьи номера
№2, 2025
ӨЗЕКТІ ТАҚЫРЫП

Мектеп жасына дейінгі балаларға өз бетімен ойнауды қалай үйретеміз: ойын кеңістігінің көпфункционалды маркерін қолдан жасаймыз

Балалардың шығармашылық белсенділігін еркін дамыту үшін пәндік-дамыту ортасын ойын материалымен жабдықтау қажет. Педагог тек балалардың ойнауына жағдай жасап қана қоймайды, сонымен бірге қоршаған кеңістікті әр қызметте қалай қолдануға болатындығын көрсетеді. Осакаровка әкімі аппаратының «Балдырған» балабақшасы» КМҚК ұжымы жасаған сияқты тәрбиешілерге топта рөлдік ойындар орталығын құруға кеңес беріңіз. Тәрбиешілер ойын алаңын балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып таңдалған рөлдік ойындарға арналған атрибуттармен, бұрыштармен жабдықтады. Барлық ойын материалдары балалардың қолында. Тәрбиешілер ойыншықтар қорына ойын кеңістігінің көпфункционалды маркерлерін қосты. Олардың барлығы ҚР МТО МЖМБС сәйкес келеді Бұдан әрі мақалада біз ойын маркерлері дегеніміз не, олар қандай тапсырмаларды шешуге көмектесетінін және қолда бар материалдардан оны қалай жасауға болатынын айтамыз.

Ойын кеңістігінің маркерлері не үшін керек және қалай қолданылады

Ойын кеңістігінің маркерлері немесе шымылдықтары – бұл сюжеті немесе ойын өрбіген оқиғалардың орнын көрсететін ойын объектілері мен құрылымдар. Маркерлер балалардың шығармашылық қызметін, қиялын дамытуға, ойын дағдыларын қалыптастыруға, ойын идеяларын жүзеге асыруға, балалар арасындағы достық қарым-қатынасқа жағдай туғызуға мүмкіндік береді.

Маркерлерді қолданудың негізгі мақсаттары – шығармашылық, коммуникативті дағдыларды дамыту және балалардың өз бетінше ойындар мен жаттығуларды ұйымдастыра білу қабілеттерін дамыту.

Тұрақты тақырыптық аймақтар тез қозғалатын әмбебап ойын кеңістігінің маркерлеріне жол береді. Оқушылар арасында «Шаштараз», «Сұлулық салоны», «Менің отбасым», «Аурухана», «Супермаркет», «Театр», «Мектеп» маркерлері танымал болды. Барлық жас тобындағы балалар түстен кейін «Көліктер», «Жедел жәрдем», «Өрт сөндіру машинасы» маркерлерімен ойнағанды ​​ұнатады.

Маркердің қандай басымдығы бар

Ойын маркерлері оңай өзгертілуі мүмкін, бұл кеңістікті сіздің идеяңызға сәйкес түрлендіруге мүмкіндік береді. Олар көпфункционалды, өзгермелі, балалардың қиялын және фантазиясын дамытып, дене белсенділігін арттырады. Тәрбиешілер осындай маркерлерді 3 жастан 7 жасқа дейінгі барлық жас санаттарына қолдана алатыны маңызды. Басты артықшылығы – бұл олардың эстетикалық көрінісі, ықшамдылығы және арзан материалдардан жасалу мүмкіндігі.

Маркер жасау бойынша шеберлік сағаты

Маркер жасауға болатын материалды кез келген құрылыс дүкенінен не мата дүкенінен табуға болады:

  • диаметрі 20 мм металлопластик құбырлар, сондай-ақ түрлі бұрыштар мен жалғастырғыштар;
  • түрлі түсті фетр, тығыз материал;
  • жиектеме, шілтер, жабыстырғыш, тойтарма, лента;
  • пистолет желім.

Дайындау бойынша нұсқаулық

  • Қаңқасын құрастыру. Құрылымын ойластырып, кететін материалды есептеңіз. Құрылымды құрастырудағы жақсы көмекші – полипропиленді құбырларды дәнекерлеуге арналған аппарат.

Құбырды пластик бұрыштың көмегімен біріктіріңіз. Секцияның өлшемі сіздің қиялыңызға байланысты. Секцияны арнайы қос бекіткішпен бекітіңіз.

  • Қап тігу. Мұнда қиял мен шығармашылықты қолдануға болады. Егер бұл әскери көлік болса, онда жасыл қапты, жедел жәрдем болса, қызыл кресті бар ақ түсті қапты, өрт көлігі болса, қызыл қапты қолданамыз.

Топтың ортасы, бұрыштары арасында шегаралар үшін конфигурациясы әртүрлі шымылдықты қолдануға болады. Қаптардың түсі де әртүрлі болуы мүмкін: бір түсті ашық түстен бастап бала назарын аударатын жарқын түске дейін.

  • Қапты қаңқаға бекіту. Қапты ауыстыру оңай болуы үшін негізгі төсемге ені 5 см матаны және жабысқақ лентаны тігіңіз. Төсемге жабысқақ лентаны алынбалы бөлшектерді, қалташаларды және өзге атрибуттарды бекітуге болатындай етіп тігіңіз. Осылай әртүрлі тақырып бойынша панно жасауға болады.
  • Шымылдыққа фетрдан түрлі атрибуттар тігу. Мысалы, «Супермаркет» маркеріне нанның түрін, азық-түлікті, көгөністерді, жемістерді және т. б. тігуге болады. «Аурухана» маркері үшін медицина саласына қатысы бар заттарды дайындауға болады: градусниктер, дәрінің картон қаптамасы, жедел жәрдем қобдишасы, балаларға арналған Сивцев кестесі.
«Театр» маркері «Супермаркет» маркері

Педагогтер шымылдық маркерден басқа баспаханада модельденген үстелүсті маркерлерін де қолдана алады. Бұл маркерлер 60х30 өлшемді екі ПВХ-дан жасалған тіктөртбұрыш сияқты болады. Әр тіктөртбұрыштың ортасында жоғарыдан төменге дейін қиық жасалады. Олар маркерді көлденеңінен жинау үшін қажет. Нәтижесінде осындай конструкция шығады.

«Супермаркет» үстелүсті маркері
 

«Сұлулық салоны» үстелүсті маркері «Осакаровка жолы» үстелүсті маркері


Маркердің тағы бір түрі – «Әткеншек». Ол ашық түсті қалталары бар алты түрлі түсті төртбұрыштан тұрады. Бұл маркер көпфункционалды. Мұны, мысалы, қажетті әріптерді қалтаға салып, жеткізілген дыбыстарды автоматтандыру үшін пайдалануға болады. Материалды бекіту үшін фонематикалық талдау мен синтезді, сөздердің буындық құрылымын түзетуге немесе лексикалық тақырыптар бойынша суреттермен жұмыс жасауға болады.

Психикалық процестерді: зейін, ойлау және қиялды дамыту үшін сіз суреттерді қалташаға салып, оларды біртұтас оқиғаға біріктіре аласыз. Сондай-ақ, балалар ұсынылған суреттерді схемамен байланыстыруы немесе берілген схемаға арналған сөздерді ойлап табу үшін қалтаға сөз схемаларын енгізуді ұсынамыз.

Типі әртүрлі маркерлер мен шымылдықтарды қолдануда балалар мен ересектердің тақырыптық-ойын ортасын бірлесіп құруы маңызды, бұл әр баланың көркем шығармашылық қабілетін көрсетуге, қоршаған әлем туралы жеке дағдыларын, білімдерін көрсетуге мүмкіндік береді.

Маркермен ойнаудың практикалық құндылығы баланың ойын тақырыптарын ойлап тауып, белгілі бір мақсатты белгілеп, оларды өз еркімен толықтыра отырып, өнімді әрекетті қолдана алуында. Маркерді ойнатуға арналған кішкентай ойыншықтармен ойнау сюжетті ойлап табуға, режиссер ойынының дамуына ықпал етеді.