ещё
свернуть
Все статьи номера
№4, 2025
ЖҰМЫСТЫ ЖОСПАРЛАУ

Балабақша әдіскерінің сәуір айындағы жұмыс циклограммасы және бақылау бойынша ұсыныстар

ӘДІСКЕРДІҢ БАҚЫЛАУЫ

Сәуір айында әдіскердің жоспары бойынша «Дене тәрбиесі жөніндегі нұсқаушының жұмысын ұйымдастыру» жедел бақылауы және «Ата-аналармен жұмысты жоспарлауды іске асыру деңгейі» тақырыптық бақылауы өткізіледі

Жедел және тақырыптық бақылау – бұл білім беру процесінің сапасын талдау мен жақсартудың маңызды құралдары.

I. «ДЕНЕ ТӘРБИЕСІ ЖӨНІНДЕГІ НҰСҚАУШЫНЫҢ ЖҰМЫСЫН ҰЙЫМДАСТЫРУ» ЖЕДЕЛ БАҚЫЛАУЫ

Бақылаудың бұл түрі дене тәрбиесі жөніндегі нұсқаушының ағымдағы жағдайын жылдам тексеруді қамтиды.

НЕНІ ТЕКСЕРУ КЕРЕК
  • Құжаттама

Күнтізбелік-тақырыптық және перспективалық жоспарлаудың болуы.

Сабаққа қатысуды, дене дамуын, медициналық көрсеткіштерді есепке алу журналдарын жүргізу.

Жоспардың МЖМБС талаптарына және бағдарламаларға сәйкестігі (мысалы, «Біртұтас тәрбие» бағдарламасын іске асыру және т.б.).

  • Сабақтарды өткізу

Жоспарға сәйкестік (мақсаттар, міндеттер, әдістеме).

Қолданылатын әдістердің әртүрлілігі (ойын, тыныс алу, гимнастика).

Балалардың физикалық белсенділігін ұйымдастыру (ширату, негізгі бөлігі, релаксация).

Балалардың жас ерекшеліктерін ескеру.

  • Материалдық-техникалық қамтамасыз ету

Керек-жарақтың болуы және жағдайы (доптар, арқан, құрсаулар және т.б.).

Жабдықтың қауіпсіздігі.

  • Тәрбиешілермен өзара іс-қимыл

Жұмыстың топтың жалпы білім беру міндеттерімен үйлесімділігі.

Бірлескен іс-шаралар (спортландия, эстафеталар, ертеңгілік жаттығулар).

ҚАЛАЙ ӨТКІЗУГЕ БОЛАДЫ
  • Бақылау әдістері

Сабақты бақылау (чек-парақ бойынша талдау).

Құжаттаманы талдау.

Нұсқаушымен әңгімелесу (проблемалар, қажеттіліктер, ұсыныстар туралы).

Тәрбиешілер мен ата-аналардың кері байланысы.

  • Нәтижелері

Ұсыныстар әзірлеу.

Анықталған кемшіліктерді жою.

Дене шынықтыру деңгейін арттыру.

II. «АТА-АНАЛАРМЕН ЖҰМЫСТЫ ЖОСПАРЛАУДЫ ІСКЕ АСЫРУ ДЕҢГЕЙІ» ТАҚЫРЫПТЫҚ БАҚЫЛАУЫ

Бұл бақылау балабақшаның ата-аналармен қалай қарым-қатынас жасайтынын және жоспарлардың қаншалықты тиімді жүзеге асырылатынын талдайды.

НЕНІ ТЕКСЕРУ КЕРЕК
  • Құжаттама

Ата-аналармен жылдық және тоқсандық жұмыс жоспары.

Өткізілген іс-шаралар туралы есептер.

Ата-аналардың МДҰ өміріне қатысуын талдау.

  • Іс-шараларды іске асыру

Ата-аналар жиналыстары (тақырыптардың өзектілігі, ата-аналардың белсенділігі).

Бірлескен мерекелер, шеберлік сыныптары, спорттық іс-шаралар.

Дәрістер, кеңестер, ата-аналарға арналған онлайн ресурстар.

  • Ата-аналардың кері байланысы

Сауалнама (ата-аналардың көңілі тола ма, нені жақсартуға болады).

Жеке әңгімелесулер.

ҚАЛАЙ ӨТКІЗУГЕ БОЛАДЫ
  • Бақылау әдістері

Құжаттарды талдау (жоспарланған және орындалған істерді салыстыру).

Ата-аналардың іс-шараларын бақылау.

Ата-аналарға сауалнама жүргізу және сауалдама алу.

Тәрбиешілермен ата-аналарды қалай қызықтыруға болатыны туралы әңгімелесу.

  • Нәтижелері

Жұмысты жақсарту бойынша ұсыныстар.

Іс-шаралар жоспарын түзету.

Ата-аналардың қызығушылығын арттыру.

Бақылаудың екі түрі үшін де кешенді тәсілді қолдану маңызды: құжаттаманы талдау, бақылау, әңгімелер, сауалнама. Тексеруден кейін әдіскер ұсыныстармен есеп жасайды, педагогтермен бірге нәтижелерге талдау жасайды және жұмысты жақсарту жолдарын ұсынады.
 

Әдіскердің сәуір айындағы циклограммасы

Жанындағы нұсқарларды шерту арқылы беттерді парақтаңыз 

ТӘРБИЕШІЛЕРМЕН ЖҰМЫС

I. Балабақшада «Ойын стретчингі» ұйымдастырылған іс-әрекетін ашық көрсетуге қалай дайындалу керектігін мұғалімдерге түсіндіріңіз.

Негізгі кезеңдер

1. Теориялық дайындық

Ойын стретчингі әдістерін үйреніңіз. Ол үшін физикалық жаттығулардың ерекшеліктерімен, принциптерімен және артықшылықтарымен танысу керек (икемділікті дамыту, үйлестіру, бұлшықет кернеуін жеңілдету).

Сабақтың тақырыптарын таңдаңыз: «Джунглидегі шытырман оқиға», «Бұлтқа саяхат» немесе «Ертегі гимнастикасы».

Нақты құрылымы бар конспект жасаңыз: кіріспе, негізгі бөлім, қорытынды.

2. Практикалық дайындық

Жаттығуларды таңдаңыз: ойын стретчингі элементтерімен, сюжеттік желілермен, ертегі бейнелерімен үйлеседі.

Алдымен техниканы өзіңіз жасаңыз, яғни айна алдында жаттығуларды өзіңіз жасаңыз немесе бейнеге жазба жасаңыз.

Реквизиттерді дайындаңыз: кілемшелер, ленталар, шарлар, маскалар, музыкалық сүйемелдеу.

Кеңістікті ұйымдастырыңыз. Өткір бұрыштары жоқ қауіпсіз аймақты қамтамасыз етіңіз, кілемшелерді төсеңіз.

Зал арқылы балалардың қозғалыс динамикасын ойластырыңыз.

Балалармен бірнеше дайындық сабақтарын өткізіңіз.

Балаларды ашық көрініске дайындаңыз: оларды көрермендерден қорықпауға, қарқын мен дәйектілікті сақтауға үйретіңіз.

Қуанышты атмосфераға және қозғалыстардан ләззат алуға назар аударыңыз.

Өзіңізді позитивті күйге келтіріңіз, өзіңізге сенімді болыңыз.

Балаларға үлгі көрсетіңіз, бірақ олар үшін жаттығулар жасамаңыз.

Ұйымдастырылған іс-әрекеттің мысалын 3-кестеден қараңыз.

II. Тәрбиешілерге «Біртұтас тәрбие» бағдарламасы бойынша тақырыптық сабақтар сериясын өткізудің дайын жоспарын ұсыныңыз:

  • «Абайлаңыз! Бөтен адам!»;
  • «Көшедегі бейтаныс адамдардың ұсыныстарына қалай жауап беруге болады» «Егер мен адасып қалсам, мен ұстанатын бес қарапайым кеңес»;
  • «Балалар арасындағы қақтығыстар мен жанжалдар».

Тақырыптық сабақтар сериясын өткізу жоспарын 4-кестеден қараңыз.

Балаларға арналған «Көктемгі саяхат» ойын-сауық нұсқаларын 5-кестеден қараңыз.

БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС

Циклограмма бойынша сәуір айында «Қазақшаң қалай, балақай?» конкурсы өткізіледі. Оны ойын және танымдық түрде ұйымдастыруға болады. Балаларды қазақ тілін үйренуге ынталандыру үшін балалардың жеке немесе командалық қатысуын ойластырыңыз. Байқауға арналған тапсырмалар лексика, фонетика, сөйлеу бойынша да болуы мүмкін. Осы мақсаттар үшін қазақ тілі мұғалімдерін тартыңыз. Тапсырмалардың мысалдарын 1-кестеден қараңыз.

АТА-АНАЛАРМЕН ЖҰМЫС

I. Жоспар бойынша сәуір айында Ғарышкерлер күніне орай ата-аналар мен балалардың бірлескен «Бұл таңғажайып ғарыш» байқауын ұйымдастырыңыз. Бұл балалардың ғарыш туралы білімдерін кеңейтіп қана қоймай, отбасыларды шығармашылық жұмыстарға біріктіреді.

Байқауды қалай ұйымдастыруға болады?

Байқау туралы ереже жасаңыз немесе дайын үлгіні қолданыңыз (2-кестені қараңыз).

Мақсаттар мен міндеттерді анықтаңыз. Номинацияларды ойластырыңыз. Мысалы, сіз бірнеше номинацияларды ұсына аласыз:

Қолөнер және макеттер («Зымырандар мен ғаламшарлар», «Болашақ ғарыш станциясы» және т. б.).

Суреттер мен жапсырмалар («Ғарыш баланың көзімен»).

Әдеби шығармашылық (өлеңдер, әңгімелер, ғарыш туралы ертегілер).

Мультимедиа (фото және бейне презентациялар, шағын фильмдер).

Номинациялар бойынша жеңімпаздар грамоталармен және символдық сыйлықтармен (ғарыш туралы кітаптар, бояу беттері, жұлдызды карталар) марапатталады.

Жұмысқа қойылатын талаптарды айтыңыз. Жұмыстар ата-аналармен бірге жүргізілуі керек. Кез келген материалды қолдануға болады (қағаз, картон, пластилин, конструкторлар, қолда бар материалдар және т. б.). Тақырып конкурстың атауына сәйкес келуі керек.

Конкурс туралы хабарлаңыз (афишалар, ата-аналық чаттардағы ақпарат).

Жұмысқа қабылдау мерзімін белгілеңіз (мысалы, 1-2 апта ішінде).

Жұмыстарды көрме кеңістігіне орналастырыңыз (балабақша тобы, зал, кітапхана).

Интерактивті форматты іске қосуға болады – «Көрермендер көзайымы сыйлығы» үшін дауыс беру.

II. Сондай-ақ балабақшада сәуір айында ата-аналарға арналған «Антропометриялық деректер» стендті жобалау жоспары бойынша.

Балабақшада ата-аналарға арналған «Антропометриялық деректер» стендті қалай жасауға болады?

Балабақшадағы «Антропометриялық деректер» стенді ақпараттық, ыңғайлы және көзге тартымды болуы керек.

Стендтің атын үлкен әріптермен жазыңыз, «Балаңыздың антропометриялық деректері» деген жарқын тақырып жасаңыз.

Антропометрияның не үшін қажет екендігі, бой мен салмақты бақылау балалардың дамуына қалай көмектесетіні туралы қысқаша түсініктеме беріңіз.

НЕГІЗГІ БӨЛІМДЕР

1. Бой мен салмақ нормалары бар кесте.

Жас бойынша бой мен салмақтың нормативтік көрсеткіштері (мысалы, 3, 4, 5, 6 жас үшін).

Ұлдар мен қыздарға арналған айырмашылық.

2. Балалардың жеке деректері.

Балалардың аты-жөні және олардың ағымдағы көрсеткіштері бар бөлім (егер ата-аналардың келісімі болса).

Сіз ай/тоқсан бойынша баланың өсуімен графиктер немесе диаграммалар түрінде жасай аласыз.

Пайдалы ақпаратты жазыңыз.

Баланың үйлесімді өсіп келе жатқанын қалай түсінуге болады?

Физикалық дамуға әсер ететін факторлар: тамақтану, ұйқы, белсенділік.

Ата-аналар дәрігерге қашан баруы керек?

Тамақтану және физикалық белсенділік туралы кеңестермен бөлісіңіз.

Витаминдер, күн тәртібі, жаттығулар туралы ұсыныстар беріңіз.

Көрнекі дизайн жарқын болуы керек.

Жарқын иллюстрациялар. Бой өлшегіш, көңілді балалар, спорттық жаттығулар.

Ақпаратты оңай қабылдау үшін белгішелер мен графиктер.

Үлестірме материалға арналған қалта: ата-аналарға арналған пайдалы кеңестері бар жаднамалар.

Сіз стендті интерактивті ете аласыз, мысалы, ата-аналар баланың бойын өздігінен өлшей алатын бой өлшегішті қоса аласыз.

Жанындағы нұсқарларды шерту арқылы беттерді парақтаңыз