Балабақшадағы қызықты іс-шараларға арналған 10 жаңа идея
1-ИДЕЯ.
Кері сабақтар
Мазмұны: балалар «тәрбиеші» болады – түсіндіреді, көрсетеді, үйретеді. Іске асыру жолы:
- Тақырып дайындаңыз (мысалы : «Тіс бізге не үшін керек?», «Көкөністердің қандай түрлері бар?»).
- Балаларды шағын топтарға бөлу.
- Әр топ қалғандарын сурет, пантомима, әңгімелер арқылы «үйретеді».
- Сіз жігерлендіретін тыңдаушы рөліндесіз.
Нәтиже: балалар жақсы оқиды, олардың белсенділігі мен дербестігі артады.
2-ИДЕЯ.
Саяхат картасы
Мәні: елдерге/қалаларға/фантастикалық жерлерге «саяхат» арқылы үйрену. Іске асыру жолы:
- Қабырғада үлкен карта (шынайы немесе ойдан шығарылған).
- Әр апта сайын жаңа жерге «саяхат» болады (мысалы, «Африка хайуанаттар бағы» – тақырып: жануарлар).
- Музыканы, костюмдерді, тамақты, биді, жаңа сөздерді қосыңыз.
Нәтиже: жан-жақты дамыту, тарту, білуге құштарлық.
3-ИДЕЯ.
Қараңғыда сабақ (шаммен)
Идеясы: Балалар қараңғы бөлмеде шағын шамдар арқылы тапсырмаларды орындайды. Іске асыру жолы:
- Қараңғы бөлме, карталарды/ойындарды/хаттарды орналастырыңыз.
- Іздеу, болжау , логикалық жұптық тапсырмалар.
- Жарық стикерлерді, әріптерді, сандарды қолдануға болады.
Нәтиже: сенсорлық қабылдау, зейін, қызығушылық.
4-ИДЕЯ.
Ашық аспан астындағы сабақ
Мазмұны: ашық ауадағы іс-шаралар: сауат ашу, математика, экология. Іске асыру жолы:
- Қарындаштарды, құмды, табиғи материалдарды қолданыңыз.
- Қозғалыс әрекеттерін орындау: әріпті табу, конустарды санау, таяқшалардан сөз құрастыру.
- Бақылау журналын жүргізу (сызбалар мен фотосуреттерде).
Нәтиже: қимыл-қозғалыс көп, зерігу аз, есте сақтау жақсы.
5-ИДЕЯ.
Дамытушы планшет – күн сайын
Мәні: 3-4 жастағы балаларға арналған білім беру қосымшалары бар цифрлық планшетті енгізу.
Қолдану жолы:
- «Түске жету», «Пішін бойынша сұрыптау», «Дыбысты табу» сияқты қолданбаларды орнатыңыз.
- Жеке маршрут (әр баланың өз қиындығы мен қызығушылығы бар).
- 10-15 минуттық жеке сеанстарда қолданыңыз.
- Дауыстық нұсқаулық пен марапаттарды қосыңыз.
Нәтиже: бағдарламаны балаға бейімдеу, қызығушылық, « тыныш » арасында да табысқа жету.
6-ИДЕЯ.
STEM құмсалғышы
Мәні: құрылысты, табиғи білім мен шығармашылықты біріктіру.
Іске асыру жолы:
- Құм жәшігіне құрылыс жинағының бөліктерін, түтіктерді, суару ыдыстарын және жүздерді қосыңыз.
- Каналдар, көпірлер, су диірмендері, қақпандар саламыз.
- Не және неге жұмыс істейтінін талқылайық.
🕑 Нәтиже: инженерлік ойлау, командалық жұмыс, саусақтарыңызда физика.
7-ИДЕЯ.
Балалар радиосы
Мазмұны: балалар таңғы жаңалықтарды өздері жасайды және топтағы оқиғалар туралы айтады.
Іске асыру жолы:
- « Радио» бұрышын микрофонмен (ойыншық немесе нақты) бөлек қойыңыз.
- Күн сайын 1-2 бала ауа-райы, ойындар, сол күннің кейіпкерлері туралы әңгімелейді.
- Мұғалім мәтінге және жазуға көмектеседі.
Нәтижесі: сөйлеу, сенімділік, шығармашылық қабілеттерін дамыту.
8-ИДЕЯ.
Күннің ойын миссиясы
Түйіндеме: әр күн – бұл «миссия» (табу, құрастыру, көмектесу, шешу). Іске асыру жолы:
- Тақтаға/есікке тапсырма ілінеді: «Текшелерді жауыздан құтқар!», «Адасқан 5 әріпті тап».
- Күндіз балалар оны бірге немесе өз қалауы бойынша орындайды.
- Соңында талқылау және «марапаттау» (мадақтау, стикер) болады.
Нәтиже: стихиялық белсенділік, оқу арқылы ойын.
9-ИДЕЯ.
Тапсырма текшелері
Түпнұсқа: сүйекті лақтыру = жаңа тапсырма (топ үшін немесе жеке).
Іске асыру жолы:
- «Ән айт», «Ертегі құрастыр», «Құрылыс жиынынан фигура құрастыр».
- Үзіліс кезінде немесе өтпелі сәт ретінде пайдаланыңыз.
- Логопедке, дене шынықтыру мұғаліміне, тренингке бейімделуі мүмкін.
Нәтиже: динамикалық қосу, әртүрлілік, көңіл-күй.
10-ИДЕЯ.
Көлеңке немесе қуыршақ театры
Мәселе мынада, балалар спектакльді қарап қана қоймайды, оны жасайды.
Іске асыру жолы:
- Көлеңкелі экран немесе сахна жасаңыз.
- Кейіпкерлерді қиып алыңыз, дауысты және сызықтарды үйреніңіз.
- Спектакльдер - тіпті бір уақытта бір бала.
Нәтиже: шығармашылық, сөйлеуді дамыту, ұжымдық жұмыс.
Жобалау дағдыларын дамыту
- Апталық «инженерлік сағатты» енгізу – балалар тапсырма бойынша құрастырады (көпір, мұнара, көлік).
- «Құрылысшылар олимпиадасын» өткізіңіз: кім ұзағырақ, биік, күшті салады?
- Әр түрлі материалдарды қолданыңыз : құрылыс жинақтары, табиғи материалдар, сабан, макарон.
- «Дизайнер портфолиосын» ұстаңыз – жұмыстардың фотосуреттері + шағын түсініктемелер.
Логопедке арналған идеялар
- Айна гимнастикасы : балалар айнамен және планшетпен бір уақытта жұмыс істейді.
- Кірістіруі бар ертегі : логопед ертегіні айтады, балалар қажетті дыбыстарды енгізеді.
- Эмоциялар мен сөздер лотосы : артикуляцияны дамыту + эмоционалды интеллект.
- Аудио күнделік: сөйлеуді жазу, үлгерімді тыңдау.
Төменде біз балабақшада сөйлеуді, артикуляцияны және эмоционалды интеллектті дамыту үшін қолдануға болатын үш логопедиялық техниканың сипаттамасын береміз:
1. Айна гимнастикасы
Мақсаты: артикуляциялық моториканы дамыту, сөйлеу бұлшықеттерінің қозғалысын білу.
Қалай ұйымдастыру керек:
- Дайындық:
- Әр баланың кішкентай айнасы (немесе үстелдің айнасы) болуы керек.
- Артикуляциялық жаттығуларды көрсететін қолданба немесе бейне бар планшет (мысалы, «күлімсіреу», «сабан», «ат», «әткеншек»).
- Мұғалім немесе логопед қозғалысты көрсетеді, содан кейін ұқсас бейнені бастайды.
- Жүргізуші:
- Балалар артикуляциялық жаттығуларды алдымен мұғалімнен кейін, содан кейін планшеттегі кейіпкерден кейін қайталайды.
- Тапсырмалар ойын түрінде берілген: «Кірпіге «түтік» жасауға көмектес», «Тістеріңді жолбарыс сияқты көрсет!»
- Қосымша:
- Жазу сәттілігі: жеке «артикуляциялық кітап» үшін сәтті жаттығу арқылы балаңыздың суретін түсіре аласыз.
- Музыканы байланыстыру: әнге артикуляциялық жаттығулар.
Нәтижесі: қимыл-қозғалыс дәлдігі жақсарады, балалар өздерінің жетістіктерін көреді, ынталары артады.
2. Кірістірмелері бар ертегі
Мақсаты: дыбыстарды бекіту, сөйлеуді белсендіру, есту зейінін дамыту.
Іске асыру жолы:
- Дыбысты таңдаңыз: мысалы, «S» дыбысы.
- Сюжетті дайындау: логопед ертегі құрастырады, онда кейіпкерлер сөздерді қажетті дыбыспен айтады.
Ертегіге мысал:
Ертеде Соня деген үкі өмір сүріпті. Таңертең ол бұтаққа отырды да, қатты дауыстап: «___» деді (бала «S-s-s» енгізеді ).
Кенет шанамен піл ұшып өтті. Ол: «Сәлеметсіз бе, мен ___ алып жүрмін» деді (балалар: «шана» ).
Міне, кеш те болды, бүкіл ертегілер отбасы бір-біріне тілектер айтты...
(балалар: «Қайырлы түн!»)
- Формат: балалар белсенді қатысады - дыбыстарды айтады, сөз тіркестерін аяқтайды, кейіпкерлерді бейнелейді.
Кірістіру опциялары:
- Оқшауланған дыбыс («С-с-с», «Ш-ш-ш»).
- Берілген дыбысы бар сөздер.
- Дыбыспен байланысты эмоциялар немесе әрекеттер.
Нәтижесі: балалар айтылуын, сөздік қорын және сөйлеуді эмоционалды түрде білдіруді жаттығады.
3. Эмоциялар мен сөздердің лотосы
Мақсаты: ойын арқылы артикуляциялық және эмоционалды интеллекті дамыту.
Іске асыру жолы:
- Материалдар:
- Эмоцияларды бейнелейтін карталар (қуаныш, қайғы, таңданыс, ашу және т.б.).
- Заттар немесе жағдайлар бар карталар (доп, жаңбыр, жоғалған ойыншық аю, сыйлық).
- Әрбір эмоция үшін артикуляциялық тапсырмалар: мимика + дыбыс.
- Ойын барысы:
- Бала эмоциямен картаны салады.
- Бұл эмоцияны қандай жағдайда бастан кешіретінін айтады.
- Эмоциялық бояуға сәйкес сөз тіркесін немесе дыбысты айтады:
- Қуаныш: «А-а-а-а!» күлімсіреп.
- Тосын: «О-о-о!» аузын кең ашып.
- Ашу: "Р-р-р!" керілген еріндерімен.
- Басқа балалар эмоцияны тауып, оны қайталайды.
- Қосымша:
- Жаңа сөздермен таныстыру: «күлімсіреу», «көз жасы», « құшақтау », «қорқыныш».
- Балаларға эмоцияның көрінісін көруге көмектесу үшін айна пайдаланыңыз.
Нәтижесі: айтылымы жақсарады, балалар эмоцияны тануға, білдіруге үйренеді, сөздік қоры байыды.
Дене шынықтыру мұғаліміне арналған идеялар
- Фитнес пойызы: Әрбір станция = жаңа жаттығу.
- Дене шынықтыру – орамды ашу: бала қозғалыспен картаны шығарады - барлығы қайталайды.
- Көңіл-күй билері : музыка + эмоцияларға қозғалыс (қуаныш = секіру, ашу = жастықтары бар сөмкені ұру және т.б.)
- Тапсырмамен жүгіру: соңына дейін жүгірді, тапсырманы орындады, оралды.
Ойындар арқылы патриотизмді жүзеге асыруға көмектесетін көбірек идеялар
- Ертегілер мен эпостардың кейіпкерлері – ойын, драматизация арқылы.
- Жетістік стикерлерімен Қазақстан картасы – «Атам қайда туды», «Әкем қайда кетті».
- «Дәстүр сандығы» – балалар өз отбасына қатысты заттарды әкеліп, сол туралы әңгімелейді.
