ещё
свернуть
Все статьи номера
№6, 2025
ОЗЫҚ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТӘЖІРИБЕ

Балабақшадағы қызықты іс-шараларға арналған 10 жаңа идея

1-ИДЕЯ.
Кері сабақтар

Мазмұны: балалар «тәрбиеші» болады – түсіндіреді, көрсетеді, үйретеді. Іске асыру жолы:

  1. Тақырып дайындаңыз (мысалы : «Тіс бізге не үшін керек?», «Көкөністердің қандай түрлері бар?»).
  2. Балаларды шағын топтарға бөлу.
  3. Әр топ қалғандарын сурет, пантомима, әңгімелер арқылы «үйретеді».
  4. Сіз жігерлендіретін тыңдаушы рөліндесіз.

 Нәтиже: балалар жақсы оқиды, олардың белсенділігі мен дербестігі артады.
 

2-ИДЕЯ.
Саяхат картасы

Мәні: елдерге/қалаларға/фантастикалық жерлерге «саяхат» арқылы үйрену. Іске асыру жолы:

  1. Қабырғада үлкен карта (шынайы немесе ойдан шығарылған).
  2. Әр апта сайын жаңа жерге «саяхат» болады (мысалы, «Африка хайуанаттар бағы» – тақырып: жануарлар).
  3. Музыканы, костюмдерді, тамақты, биді, жаңа сөздерді қосыңыз.

 Нәтиже: жан-жақты дамыту, тарту, білуге құштарлық.
 

3-ИДЕЯ.
Қараңғыда сабақ (шаммен)

Идеясы: Балалар қараңғы бөлмеде шағын шамдар арқылы тапсырмаларды орындайды. Іске асыру жолы:

  1. Қараңғы бөлме, карталарды/ойындарды/хаттарды орналастырыңыз.
  2. Іздеу, болжау , логикалық жұптық тапсырмалар.
  3. Жарық стикерлерді, әріптерді, сандарды қолдануға болады.

 Нәтиже: сенсорлық қабылдау, зейін, қызығушылық.
 

4-ИДЕЯ.
Ашық аспан астындағы сабақ

Мазмұны: ашық ауадағы іс-шаралар: сауат ашу, математика, экология. Іске асыру жолы:

  1. Қарындаштарды, құмды, табиғи материалдарды қолданыңыз.
  2. Қозғалыс әрекеттерін орындау: әріпті табу, конустарды санау, таяқшалардан сөз құрастыру.
  3. Бақылау журналын жүргізу (сызбалар мен фотосуреттерде).

 Нәтиже: қимыл-қозғалыс көп, зерігу аз, есте сақтау жақсы.
 

5-ИДЕЯ.
Дамытушы планшет – күн сайын

Мәні: 3-4 жастағы балаларға арналған білім беру қосымшалары бар цифрлық планшетті енгізу.

Қолдану жолы:

  1. «Түске жету», «Пішін бойынша сұрыптау», «Дыбысты табу» сияқты қолданбаларды орнатыңыз.
  2. Жеке маршрут (әр баланың өз қиындығы мен қызығушылығы бар).
  3. 10-15 минуттық жеке сеанстарда қолданыңыз.
  4. Дауыстық нұсқаулық пен марапаттарды қосыңыз.

 Нәтиже: бағдарламаны балаға бейімдеу, қызығушылық, « тыныш » арасында да табысқа жету.
 

6-ИДЕЯ.
STEM құмсалғышы

Мәні: құрылысты, табиғи білім мен шығармашылықты біріктіру.

Іске асыру жолы:

  1. Құм жәшігіне құрылыс жинағының бөліктерін, түтіктерді, суару ыдыстарын және жүздерді қосыңыз.
  2. Каналдар, көпірлер, су диірмендері, қақпандар саламыз.
  3. Не және неге жұмыс істейтінін талқылайық.

🕑 Нәтиже: инженерлік ойлау, командалық жұмыс, саусақтарыңызда физика.
 

7-ИДЕЯ.
Балалар радиосы

Мазмұны: балалар таңғы жаңалықтарды өздері жасайды және топтағы оқиғалар туралы айтады.

Іске асыру жолы:

  1. « Радио» бұрышын микрофонмен (ойыншық немесе нақты) бөлек қойыңыз.
  2. Күн сайын 1-2 бала ауа-райы, ойындар, сол күннің кейіпкерлері туралы әңгімелейді.
  3. Мұғалім мәтінге және жазуға көмектеседі.

 Нәтижесі: сөйлеу, сенімділік, шығармашылық қабілеттерін дамыту.
 

8-ИДЕЯ.
Күннің ойын миссиясы

Түйіндеме: әр күн – бұл «миссия» (табу, құрастыру, көмектесу, шешу). Іске асыру жолы:

  1. Тақтаға/есікке тапсырма ілінеді: «Текшелерді жауыздан құтқар!», «Адасқан 5 әріпті тап».
  2. Күндіз балалар оны бірге немесе өз қалауы бойынша орындайды.
  3. Соңында талқылау және «марапаттау» (мадақтау, стикер) болады.

 Нәтиже: стихиялық белсенділік, оқу арқылы ойын.
 

9-ИДЕЯ.
Тапсырма текшелері

Түпнұсқа: сүйекті лақтыру = жаңа тапсырма (топ үшін немесе жеке).

Іске асыру жолы:

  1. «Ән айт», «Ертегі құрастыр», «Құрылыс жиынынан фигура құрастыр».
  2. Үзіліс кезінде немесе өтпелі сәт ретінде пайдаланыңыз.
  3. Логопедке, дене шынықтыру мұғаліміне, тренингке бейімделуі мүмкін.

 Нәтиже: динамикалық қосу, әртүрлілік, көңіл-күй.
 

10-ИДЕЯ.
Көлеңке немесе қуыршақ театры

Мәселе мынада, балалар спектакльді қарап қана қоймайды, оны жасайды.

Іске асыру жолы:

  1. Көлеңкелі экран немесе сахна жасаңыз.
  2. Кейіпкерлерді қиып алыңыз, дауысты және сызықтарды үйреніңіз.
  3. Спектакльдер - тіпті бір уақытта бір бала.

 Нәтиже: шығармашылық, сөйлеуді дамыту, ұжымдық жұмыс.

Жобалау дағдыларын дамыту

  • Апталық «инженерлік сағатты» енгізу – балалар тапсырма бойынша құрастырады (көпір, мұнара, көлік).
  • «Құрылысшылар олимпиадасын» өткізіңіз: кім ұзағырақ, биік, күшті салады?
  • Әр түрлі материалдарды қолданыңыз : құрылыс жинақтары, табиғи материалдар, сабан, макарон.
  • «Дизайнер портфолиосын» ұстаңыз – жұмыстардың фотосуреттері + шағын түсініктемелер.

Логопедке арналған идеялар

  • Айна гимнастикасы : балалар айнамен және планшетпен бір уақытта жұмыс істейді.
  • Кірістіруі бар ертегі : логопед ертегіні айтады, балалар қажетті дыбыстарды енгізеді.
  • Эмоциялар мен сөздер лотосы : артикуляцияны дамыту + эмоционалды интеллект.
  • Аудио күнделік: сөйлеуді жазу, үлгерімді тыңдау.

Төменде біз балабақшада сөйлеуді, артикуляцияны және эмоционалды интеллектті дамыту үшін қолдануға болатын үш логопедиялық техниканың сипаттамасын береміз:

1. Айна гимнастикасы

Мақсаты: артикуляциялық моториканы дамыту, сөйлеу бұлшықеттерінің қозғалысын білу.

Қалай ұйымдастыру керек:

  1. Дайындық:
  • Әр баланың кішкентай айнасы (немесе үстелдің айнасы) болуы керек.
  • Артикуляциялық жаттығуларды көрсететін қолданба немесе бейне бар планшет (мысалы, «күлімсіреу», «сабан», «ат», «әткеншек»).
  • Мұғалім немесе логопед қозғалысты көрсетеді, содан кейін ұқсас бейнені бастайды.
  1. Жүргізуші:
  • Балалар артикуляциялық жаттығуларды алдымен мұғалімнен кейін, содан кейін планшеттегі кейіпкерден кейін қайталайды.
  • Тапсырмалар ойын түрінде берілген: «Кірпіге «түтік» жасауға көмектес», «Тістеріңді жолбарыс сияқты көрсет!»
  1. Қосымша:
  • Жазу сәттілігі: жеке «артикуляциялық кітап» үшін сәтті жаттығу арқылы балаңыздың суретін түсіре аласыз.
  • Музыканы байланыстыру: әнге артикуляциялық жаттығулар.

Нәтижесі: қимыл-қозғалыс дәлдігі жақсарады, балалар өздерінің жетістіктерін көреді, ынталары артады.

2. Кірістірмелері бар ертегі

Мақсаты: дыбыстарды бекіту, сөйлеуді белсендіру, есту зейінін дамыту.

Іске асыру жолы:

  1. Дыбысты таңдаңыз: мысалы, «S» дыбысы.
  2. Сюжетті дайындау: логопед ертегі құрастырады, онда кейіпкерлер сөздерді қажетті дыбыспен айтады.

Ертегіге мысал:

Ертеде Соня деген үкі өмір сүріпті. Таңертең ол бұтаққа отырды да, қатты дауыстап: «___» деді (бала «S-s-s» енгізеді ).
Кенет шанамен піл ұшып өтті. Ол: «Сәлеметсіз бе, мен ___ алып жүрмін» деді (балалар: «шана» ).
Міне, кеш те болды, бүкіл ертегілер отбасы бір-біріне тілектер айтты...

(балалар: «Қайырлы түн!»)

  1. Формат: балалар белсенді қатысады - дыбыстарды айтады, сөз тіркестерін аяқтайды, кейіпкерлерді бейнелейді.

Кірістіру опциялары:

  • Оқшауланған дыбыс («С-с-с», «Ш-ш-ш»).
  • Берілген дыбысы бар сөздер.
  • Дыбыспен байланысты эмоциялар немесе әрекеттер.

Нәтижесі: балалар айтылуын, сөздік қорын және сөйлеуді эмоционалды түрде білдіруді жаттығады.

3. Эмоциялар мен сөздердің лотосы

Мақсаты: ойын арқылы артикуляциялық және эмоционалды интеллекті дамыту.

Іске асыру жолы:

  1. Материалдар:
  • Эмоцияларды бейнелейтін карталар (қуаныш, қайғы, таңданыс, ашу және т.б.).
  • Заттар немесе жағдайлар бар карталар (доп, жаңбыр, жоғалған ойыншық аю, сыйлық).
  • Әрбір эмоция үшін артикуляциялық тапсырмалар: мимика + дыбыс.
  1. Ойын барысы:
  • Бала эмоциямен картаны салады.
  • Бұл эмоцияны қандай жағдайда бастан кешіретінін айтады.
  • Эмоциялық бояуға сәйкес сөз тіркесін немесе дыбысты айтады:
  • Қуаныш: «А-а-а-а!» күлімсіреп.
  • Тосын: «О-о-о!» аузын кең ашып.
  • Ашу: "Р-р-р!" керілген еріндерімен.
  • Басқа балалар эмоцияны тауып, оны қайталайды.
  1. Қосымша:
  • Жаңа сөздермен таныстыру: «күлімсіреу», «көз жасы», « құшақтау », «қорқыныш».
  • Балаларға эмоцияның көрінісін көруге көмектесу үшін айна пайдаланыңыз.

Нәтижесі: айтылымы жақсарады, балалар эмоцияны тануға, білдіруге үйренеді, сөздік қоры байыды.

Дене шынықтыру мұғаліміне арналған идеялар

  • Фитнес пойызы: Әрбір станция = жаңа жаттығу.
  • Дене шынықтыру орамды ашу: бала қозғалыспен картаны шығарады - барлығы қайталайды.
  • Көңіл-күй билері : музыка + эмоцияларға қозғалыс (қуаныш = секіру, ашу = жастықтары бар сөмкені ұру және т.б.)
  • Тапсырмамен жүгіру: соңына дейін жүгірді, тапсырманы орындады, оралды.

Ойындар арқылы патриотизмді жүзеге асыруға көмектесетін көбірек идеялар

  • Ертегілер мен эпостардың кейіпкерлері – ойын, драматизация арқылы.
  • Жетістік стикерлерімен Қазақстан картасы – «Атам қайда туды», «Әкем қайда кетті».
  • «Дәстүр сандығы» – балалар өз отбасына қатысты заттарды әкеліп, сол туралы әңгімелейді.