Оқу тобының кураторы туралы дайын ереже
1. Жалпы ережелер
1.1. Куратор – топтағы тәрбие жұмысын тікелей ұйымдастырушы болып табылатын кәсіпқой педагог.
1.2. Куратор өз қызметінде Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңын, Адам құқықтары мен бостандықтары туралы Декларацияны, Бала құқықтары туралы конвенцияны, колледж жарғысын басшылыққа алады.
1.3. Куратор директордың бұйрығымен бүкіл оқу кезеңіне ең тәжірибелі оқытушылардан тағайындалады. Куратордың демалысы немесе уақытша жұмысқа жарамсыздығы кезеңінде оның міндеттері тобы жоқ және осы топта жұмыс істейтін оқытушыға жүктелуі мүмкін. Оқытушыға екі топқа жетекшілік ету жүктелуі мүмкін.
1.4. Кураторды колледж директоры қызметінен босатады.
1.5. Куратор теориялық дайындық кезінде де, тәжірибе кезінде де колледж әкімшілігімен, топта жұмыс жасайтын оқытушылармен, ата-аналармен, студенттермен тығыз байланыста тәрбие жұмысын жүргізеді.
1.6. Куратор өзінің жұмысы туралы педагогикалық және әкімшілік кеңеске, директор мен колледждің тәрбие жұмысы жөніндегі орынбасарына есеп береді.
1.7. Кураторлардың жұмысын ұйымдастыру және оларға әдістемелік көмек көрсету мақсатында колледжде кураторлардың әдістемелік бірлестігі құрылды.
2. Куратордың тәрбие жұмысының негізгі мақсаттары
2.1. Куратордың негізгі мақсаты – әр студенттің барынша дамыту, оның даралығын сақтау және оның әлеуетті қабілеттерін ашу.
2.2. Куратордың білім беру қызметінің негізгі мақсаттары:
- оқушының қабілеттерін дер кезінде анықтау және оңтайлы дамыту үшін психологиялық-педагогикалық жағдайлар жасау;
- тәрбиелеу ортасы ретінде топ ұжымын құру;
- оқушының әртүрлі шығармашылық әрекеттерін ұйымдастыру;
- салауатты өмір салтын белсенді түрде насихаттау.
3. Куратор жұмысын ұйымдастыру
3.1. Куратордың жұмысы директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары бекіткен жоспар негізінде жүзеге асырылады.
3.2. Жоспар колледждің семестрдегі оқу-тәрбие жұмысының бірыңғай жоспары негізінде жасалады.
3.3. Жұмысты жоспарлау кезінде куратор студенттің жеке, жас ерекшеліктерін, таңдаған мамандығын ескеруі керек.
3.4. Колледж күнтізбесіне сәйкес аптасына бір рет куратор топта кураторлық сағат өткізеді.
3.5. Кураторлық сағаттар келесі нысанда өткізіледі: топтық жиналыс немесе белсенділер жиналысы, ақпарат сағаты, сыныптан тыс тақырыптық іс-шара, қызығушылық клубының жұмысы.
3.6. Семестрде кемінде бір рет куратор ата-аналар жиналысын өткізеді.
3.7. Куратор топпен жұмыс бойынша құжаттаманы жүргізеді, қажет болған жағдайда колледж әкімшілігіне тексеруге береді.
3.8. Ұйымдастыру және үйлестіру функциялары:
- студенттердің әртүрлі іс-әрекеттерін ұйымдастырады және ынталандырады, топтың жеке тұлғасы мен командасының дамуына жағдай жасайды;
- бүкіл топтың жеке студенттерінің мінез-құлқындағы жағымсыз құбылыстардың жойылуын қамтамасыз етеді;
- топтағы оқу процесінің барысын бақылайды;
- студенттерге оқу іс-әрекетіне көмектеседі;
- студенттердің құқықтары мен бостандықтарын қорғайды;
- жоспарланған топтық іс-шаралардың орындалуын ұйымдастырады;
- студенттерді басқару органдарына көмек көрсетеді;
- ата-аналармен байланыс орнатады.
3.9. Байланыс функциялары:
- студенттер арасындағы тұлғааралық қатынастарды орнатуға және реттеуге көмектеседі;
- «оқушы» – «мұғалім» оңтайлы қатынастарын орнатуға ықпал етеді;
- ұжымда қолайлы психологиялық ахуалды орнатуға және сақтауға ықпал етеді.
Куратордың циклограммасы
Күнделікті:
- кешіккендермен жұмыс және студенттің келмеу себептерін анықтау:
- аудиториядағы кезекшілікті ұйымдастыру;
- студенттермен жеке жұмыс;
- куратордың күнделігін жүргізу.
Апта сайын:
- топ журналын тексеру;
- кураторлық сағатты өткізу;
- ата-аналармен жұмыс (қажет болған жағдайда);
- пән мұғалімдерімен жұмыс (қажет болған жағдайда);
- студенттердің медициналық анықтамалары бойынша колледж медбикесімен кездесу (қажет болған жағдайда);
- старосталардың жоспарлау жиналысында талқыланған мәселелер бойынша старостамен әңгімелесу.
Ай сайын:
- өз тобыңыздағы сабақтарға қатысу;
- кураторлардың әдістемелік бірлестігінің отырысына қатысу;
- старостатта талқыланған мәселелер бойынша старостамен әңгіме;
- топ активінің жұмысын талдау;
- топ студенттерінің үлгерімі мен сабаққа қатысу парақтарын толтыру және оларды кафедра меңгерушісіне ұсыну.
Семестрде бір рет:
- ата-аналар жиналысын өткізу;
- семестр соңында теориялық дайындық журналын тіркеу;
- семестр бойынша нәтижелер көрсеткіштерінің жиынтық парағын жасау және оны академиялық бөлімге ұсыну;
- топтағы тәрбие жұмысы туралы директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарына есеп құрастыру.
Жылына бір рет:
- ашық тәрбие іс-шарасын өткізу.
4. Куратордың міндеттері
4.1. Куратор міндетті:
- Топтағы оқу-тәрбие процесін ұйымдастыруға.
- Студент тұлғасының жеке физикалық және рухани дамуы үшін қолайлы психологиялық-педагогикалық жағдайлар жасауға ықпал етуге. Осы мақсатта ол әр студенттің даму ерекшеліктерін: оның денсаулық жағдайын, мінезін, бейімділігін, қызығушылығын, дарындылық сферасын, отбасындағы және топтағы қарым-қатынасты жан-жақты зерттеуі керек.
- Әрбір студент үшін қолайлы атмосфера мен моральдық-психологиялық климат құруға үлес қосуға.
- Студенттерге топ ұжымына бейімделуге, мұғалімдермен, жолдастармен, ата-аналармен қарым-қатынас кезінде туындайтын мәселелерді шешуге көмектесуге. Студенттердің құқықтарын әлеуметтік және құқықтық қорғауға ықпал етуге.
Оқу іс-әрекетіне көмек көрсетуге. Осы мақсатта куратор:
- пән мұғалімдерімен байланыста болуы;
- пән мұғалімдерінің сабақтарына қатысуы тиіс;
- өз тобының студенттері мәселелері бойынша педагогикалық кеңестер ұйымдастырады және қатысады.
- Студенттердің сабаққа қатысуын бақылауға.
- Топтағы үлгерімді жүйелі түрде талдап, жеке оқушылардың үлгермеу себептерін анықтап, оларға тиімді көмек көрсетуге. Әкімшілікке және ата-аналарға оқушылардың сабаққа қатысуы мен үлгерімі туралы хабарлауға.
- Студенттер контингентін сақтау шараларын жүзеге асыруға.
- Студенттермен жеке жұмыс жүргізу, оқушылардың дамуы мен мінез-құлқындағы ауытқуларды тіркеу, қиын жағдайларда психологиялық-педагогикалық түзету жүргізу, бұл туралы колледж әкімшілігі мен студенттердің ата-аналарына хабарлауға.
- Студенттерді өзін-өзі ұйымдастыруға, жауапкершілікке және шешім қабылдау дағдыларына үйрете отырып, топтағы өзін-өзі басқаруды дамытып, топ активінің жұмысын бағыттауға.
- Ата-аналармен байланыста болыңыз, ата-аналар жиналысын өткізіңіз, ата-аналарға кеңес беруге.
- Студенттерді тұрғылықты жеріне бару, жатақханада және жалдамалы пәтерлерде тұратын студенттердің өмірі мен денсаулығын жақсарту туралы қамқорлық жасауға. Оларды қажет көмекпен қамтамасыз етуге.
- Оқу корпусында және топқа бекітілген аудиторияда студенттердің кезекшілігін ұйымдастыруға.
- Студенттердің таңдаған мамандығына деген қызығушылығын, өз колледжіне деген мақтаныш сезімін және колледж мүлкін құрметтеуге тәрбиелеуге.
- Студенттердің жас қажеттіліктеріне және колледж өмірінің талаптарына сәйкес топ өмірін ұйымдастыруға.
- Студенттерді ғылыми үйірмелердің, спорттық үйірмелердің, көркемөнерпаздар үйірмелерінің, қызығушылық клубтарының жұмысына тартуға ықпал етуге.
- Студенттерде белсенді өмірлік позицияны, тұлғаның оның құқықтары мен міндеттеріне саналы қатынасын қалыптастыруға ықпал ету.
- Топ студенттерінің колледждің қоғамдық жұмыстарына белсенді қатысуын қамтамасыз етуге.
- Студенттердің азаматтық, патриоттық, туған жерге деген сүйіспеншілігін қалыптастыру бойынша іс-шаралар ұйымдастыруға.
- Студенттерді әлемдік және ұлттық мәдениеттің жетістіктерімен таныстыру мақсатында экскурсиялар ұйымдастырыңыз, кинотеатрға, театрға, көрме залына, филармонияға барыңыз, содан кейін пікірталасқа баруға.
- Ашық сыныптан тыс жұмыстар жүргізуге.
- Мұғалімдер кеңесінің, кураторлардың әдістемелік бірлестігінің жұмысына белсенді қатысуға.
- Тәрбие жұмысының барысы мен тиімділігін көрсететін құжаттаманы жүргізуге.
- Білім беру психологиясы, білім беру теориясы мен практикасы бойынша біліктілігіңізді арттыруға.
4.2. Куратор:
- студенттермен қарым-қатынас жасауды;
- олардың белсенділігін арттыруды;
- білім беру мақсаттарын көруді және тұжырымдауды:
- әртүрлі формадағы оқу қызметін ұйымдастыруға;
- сауалнамаларды, сауалнамаларды қолдануды және оларды тәрбие жұмысында дұрыс қолдануды.
4.6. Куратор білуге тиіс:
- «Білім туралы» ҚР Заңын;
- еңбек заңнамасының негіздерін;
- педагогикалық әдепті.
5. Куратордың құқықтары
5.1. Куратор құқылы:
- Оқу үдерісін жақсарту бойынша ұсыныстар енгізу, іскерлік, сындарлы пікір айтуға.
- Өзіңіздің білім беру жүйелеріңіз бен бағдарламаларды құруға, білім берудің жаңа әдістері, формалары мен әдістерін шығармашылықпен қолдануға.
- Ата-аналарды оқушының білімі мен білімі туралы әңгімелесуге шақыруға.
- Топтағы пән мұғалімдері сабақ беретін кез-келген сабаққа немесе сабаққа қатысуға.
- Пән мұғалімдерінен топтың және жекелеген студенттердің оқу процесін ұйымдастыру туралы ақпарат беруін талап етуге.
- Колледж жарғысында белгіленген тәртіппен студенттерді оқу жетістіктеріне, қоғамдық өмірге белсенді қатысуға шақыруға.
- Колледж жарғысында белгіленген тәртіппен білім беру үдерісін реттемейтін әрекеттері үшін студенттерді тәртіптік жауапкершілікке тартуға.
5.2. Куратордың құқығы жоқ:
- студенттердің қадір-қасиетін төмендетуге, оны іс-әрекетпен немесе сөзбен қорлауға;
- студенттің сеніміне қиянат жасауға, студентке берілген сөзді бұзуға, оны адастыруға;
- өз әріптестерін студенттермен талқылауға, оларды қолайсыз жағдайда қалдыруға, педагогтер мен бүкіл оқытушылар құрамының беделіне нұқсан келтіруге.
6. Куратор жұмысын бағалау өлшемшарттары мен оның жауапкершілігі
6.1. Куратордың қызметі куратор туралы ережеге сәйкес бағаланады, онда негізгі бағалау өлшемшарттары қарастырылған.
6.2. Осы ережеде белгіленген қызметтік міндеттерін орындамағаны немесе тиісінше орындамағаны үшін куратор заңнамада және колледж жарғысында айқындалған тәртіппен тәртіптік жауапкершілікке тартылады.
