«Жұптық жұмыс» технологиясы бойынша қадамдық алгоритм және сабақ жоспары
Біз көбіне әр мұғалімнің өзіндік көзқарасы, жұмыс істеу әдіс-тәсілдері болғандықтан, басқа мұғалімге сабақ бергенше, оқушылармен жұмыс істеудің өзіндік әдіс-тәсілдерін көрсету оңайырақ дегенді әдіскерлерден жиі естиміз. Әдетте, сондықтан олар әдістемелік жұмыстың әдеттегі формаларын пайдаланады: бақылау, тағылымдамадан өтуші мұғалімдер топтарында ашық қарау, ал мұғалімдермен кездесулерде оларға тек теория береді.
Әдіскерлерге тәлімгерлік іс-шараларға белсенді қатысуды ұсынамыз: оны ұйымдастырып, мұғалімдерге педагогикалық қызметтің үлгісін жеке көрсету. Мұғалімдер мұны өз жұмысына араласу деп қабылдамауы үшін әдістемелік жұмыс жоспарына «Жұптық жұмыс» технологиясын қолданып бірлескен сабақтар енгізуді ұсынамыз.
Педагогикалық ұжымда ғылыми-әдістемелік орта құрыңыз
Педагогикалық ұжымда әрбір мұғалім өзінің кәсіби және шығармашылық әлеуетін жүзеге асыра алатын ғылыми-әдістемелік ортаны құруға көмектеседі. Өйткені, «Жұптық жұмыс» технологиясының мақсаты – мұғалімдермен жұмыс істеудің жаңа әдістерін тауып, күнделікті жұмыс тәжірибесіне енгізу.
Әдіскер де барлығын толық білу және білу мүмкін емес. Ол басқа мұғалімдермен бірге оқиды. Бірлескен сабақ оған білім алушылармен бірге, сырттан қарамай оқу іс-әрекетіне араласуға мүмкіндік береді. Сабақ барысында нақты әдіс-тәсілдердің қалай жұмыс істейтінін тексереді, яғни теорияны практикамен байланыстырады. Бұл мұғалімдер жұмысының сапасын объективті бағалауға мүмкіндік береді.
«Жұптық жұмыс» технологиясын тәлімгерлік қызметке ендіріңіз
Сабақта екі мұғалімнің жұбында жұмыс істеу тәлімгердің шәкіртімен жұмысы сияқты. Мұғалімдердің бірі сабақты қалай өткізу және балалармен қарым-қатынас жасау керектігін көрсетсе, екіншісі жаңа білімді бақылап, бірден қолданады.
Бірлескен сабақты әдіскер немесе басқа мұғалім жүргізе алады. Бірақ міндетті шарт бар: екіншісімен қатар жұмыс істейтін мұғалімдердің бірі тәжірибелі және сабақты өткізу әдістемесін жақсы меңгерген болуы керек. Осы жағдайда ғана «Жұптық жұмыс» технологиясы тиімді болады.
Бұл технологияның көмегімен тәлімгер әртүрлі мәселелерді шеше алады: балалармен жұмыс істеудің техникасы мен әдістерін көрсету, мұғалімнің қиындықтарын анықтау және оған әдістемелік көмек көрсету. Сондықтан тәлімгерлік қызмет аясында «жұптық жұмыс» технологиясын жүйелі түрде қолдануға болады.
«Жұптық жұмыс» технологиясын қолданып көріңіз
Педагогтердің оқушылармен бірге қолданатын «Жұптық жұмыс» технологиясы педагогикалық технологиялардың бір түрі болып табылады. Бұл әмбебап, өйткені бұл технологияның көмегімен әдіскер кез келген басқа білім беру ұйымдарының мұғалімдерін дайындай алады.
«Жұптық жұмыс» технологиясы бойынша бірлескен сабақты басқа мұғалімдер мен мамандар өткізуге болады. Мұғалімдердің қайсы жұптық жұмыс жасайтынына байланысты сабақтың мақсаттары әртүрлі болады.
Мұғалім мен әдіскердің бірлескен сабағының форматы екі жағдайда орынды. Біріншісі, мұғалім ашық сабақ дайындап, оны педагогикалық ұжымға көрсетеді. Екіншісі, әдіскер әріптесінің педагогикалық қиындықтарын бағалау, түзету және жою мақсатында белгілі бір топтағы оқу-тәрбие процесін бақылап отыра алады.
Бірлескен сабақтар өткізіп көріңіз
Мұғалім кәсіби қиындықтарды жеңгісі келгенде бірлескен сабақ ұйымдастыра алады. Сабақты жүргізушілер арасында сенімді қарым-қатынас болуы керек және олардың әрқайсында конструктивті қарым-қатынас пен келіссөздер жүргізуге деген ұмтылыс болуы керек. Әйтпесе, бұлтехнология жұмыс істемейді.
Бірлескен сабақта әдіскер мен мұғалім екі рөл атқарады: жетекші және көмекші. Сабақтың әрбір нақты бөлімінде олар рөлдерді ауыстырады. Басты рөлді бергісі келмейтін, сөйтіп екінші тәрбиешіге өзін көрсетуге мүмкіндік бермейтін тәрбиешілер бар. Бірлескен сабақ екі мұғалімнің бірін-бірі естіп, сезінуін, оқушылармен жұмыс барысында рөлдерін сабырлы түрде өзгертуін болжайды.
Бірлескен сабақ өткізу принципі – әдіскер мұғалімнің жұмысына араласпайды. Ерлі-зайыптылар әдіскер алдын ала құрастырған жоспар бойынша жұмыс істейді, содан кейін онымен мұғалімді таныстырады. Сабақтан кейін талдау жүргізіліп, келесі сабаққа жоспар құрылады.
Бірлескен сабақты дайындау үшін қадамдық алгоритмді қолданыңыз. Сабақ барысында рөлдерді тағайындау үшін сабақ жоспарының үлгісін қараңыз.
«Жұптық жұмыс» технологиясын қолдану бойынша қадамдық алгоритм және сабақ жоспары
1-қадам. Мұғалімнің оқушылармен сабақта қандай қиындықтары бар екенін анықтаңыз. Қиындыққа не себеп болғанын талқылаңыз.
2-қадам. Жоспар бойынша мұғалімге сабаққа қандай мақсатпен келу керектігін жоспарлаңыз. Жоспардан тыс арнайы сабақ өткізудің қажеті жоқ.
3-қадам. Мұғалімді «Жұптық жұмыс» технологиясымен таныстыру. Неліктен бірлескен сабақ өткізгіңіз келетінін және оның мұғалімге педагогикалық тұрғыдан не беретінін түсіндіріңіз.
4-қадам. Сабақтың ережесін құрастырыңыз: жетекші ретінде сабақтың қай бөлігін жүргізесіз. Сабақтағы бөліктер санын анықтаңыз. Әр бөлікке жұмыстың әртүрлі әдістері мен тәсілдерін беріңіз.
5-қадам. Мұғаліммен бірлесіп жұмыс істеу жолдарын талқылаңыз. Сеанстың әр бөлігінде жетекші және қосалқы рөлдерді бөліңіз. Мұғалім көмекші рөлде не істейтінін анықтаңыз.
6-қадам. Сабақтан кейін рефлексияға сұрақтар дайындаңыз, мұғалім болашақ жұмысында әдіс-тәсілдерді қалай пайдалана алатынын түсіндіріңіз. Тақырып бойынша әдістемелік әдебиеттер таңдап, әріптесіңізге ұсыныңыз.
Сабақ жоспары
Кестеде сабақтың әртүрлі кезеңдеріндегі мұғалім мен әдіскердің іс-әрекетін сипаттадық.
Педагог сабақтың тақырыбы мен мақсатына байланысты берілген іс-әрекетті түрлендіре алады.

PEER-2-PEER: педагогтердің кәсіби дамуы
Қазақстандық білім берудің қазіргі даму кезеңінде педагогтердің үздіксіз білім алуына көп көңіл бөлініп отыр.
Бұл жерде кез келген білім беру ұйымы үшін ресурстар ретінде көлденең оқыту немесе рeer-2-peer ұсынылады.
Педагог қызметкерлерді «көлденең оқыту» дегеніміз – P2P жүйесі (ағылшынша peer-to-peer – «тең теңімен»), педагогтер мен білім беру ұйымдары басшыларының кәсіби қоғамдастықтары аясында оқыту.
Педагог кез келген білім беру экожүйесінің ең маңызды элементі болып табылады, ол кең ауқымды әр түрлі құзіреттілікке ие болуы, жаңа білім беру технологияларын меңгеруі және осы экожүйені дамытуға белсенді түрде қолдау көрсетуі керек.
Peer-2-peer – әдістемелік жұмысты жаңартудағы тамаша ресурс, оны келесі артықшылықтар дәлелдейді:
1. Білім беруді ұйымдастырудың экономикалық пайдасы.
Бүкіл ұжымды бірден қызметтен тыс курстарға жіберудің, сондай-ақ түрлі оқу іс-шараларын өткізу үшін мамандарды тартудың қажеті жоқ.
2. Оқыту форматы ұжымның әрбір мүшесіне өзін білім алушы ретінде де, іс-шараның жетекшісі ретінде де көрсетуге мүмкіндік береді.
3. «Peer-2-peer» аясында білім беру ұйымында білім жинақталады, сонымен қатар көлденең байланыстар орнайды.

Міне, қарапайым, бірақ өте тиімді шешімдер:
1. Мектепішілік онлайн хабаршы ұйымдастырыңыз.
Біліктілікті арттыру курстарының нәтижелері бойынша педагогтердің рефлексивті есептері бар мектепішілік онлайн хабаршы ұйымдастыруды ұсынамыз.
Әрбір педагог үш жылда бір рет, тіпті одан да жиі біліктілікті арттыру курстарынан өтеді. Және олардың әрқайсы белгілі бір білім көлемін меңгереді. Кейде белгілі бір тақырып бойынша курстарға білім беру ұйымынан бірнеше адам ғана қатыса алады, бірақ бұл курстардағы білім барлығына қажет. Сол онлайн ақпараттық хабаршыда педагогтердің өзін-өзі дамыту тақырыбы бойынша жұмыс туралы аралық немесе қорытынды есептерін жариялай аласыз.
2. Педагогикалық тәжірибені таратуға машықтандырыңыз.
Белгілі бір уақыт кезеңіне, мысалы, тоқсанға немесе жарты жылға жұмыс жоспарын жасаңыз және мектепішілік тәжірибеге бағытталған семинарлар мен шеберлік сабақтарын өткізіңіз.
Осы бағыт аясында педагогтер өзін-өзі тәрбиелеу тақырыбы бойынша өз жұмысының нәтижелерін бөлісе алады: әріптестерін оқытып қана қоймай, сонымен қатар олардың педагогикалық тәжірибесін тарата алады.
3. Әдістемелік жиындардың форматын қолданып көріңіз.
Мектеп әдістемелік бірлестіктерінің отырыстарын алдын ала жоспарланған тақырып бойынша әдістемелік жиын форматында ұйымдастыруға болады. Жиындар – ортақ мәселеге қызығушылық танытқан әріптестердің әдістемелік диалогы. Маңызды тақырыптардан басқа, әдетте «жиындарда» кейбір ойын-сауықтар жоспарланған. Әңгіме бейресми жағдайда, бір шыны шай үстінде болғаны жақсы.
4. Педагогтердің мектепішілік кейс қоғамдастығын жинаңыз.
Оның мақсаты – практикалық қызмет жағдайында инновациялық әлеуетті барынша іске асыру үшін жағдай жасау. Іс-шараның жылына арналған жұмыс жоспары өзгермелі болуы керек, әркім әдістемелік іс-шараның тақырыбы мен форматын ұсына алады.
Педагогтер интернеттен күн сайын көптеген жаңа ақпарат ала алады, бірақ кейде олардың қандай да бір әдіс-тәсілдерді тәжірибеде қолдануға мүмкіндіктері болмайды, ал кейс қауымдастығы жаңа нәрсені үйренудің ғана емес, сонымен қатар ұйымдастырушы болудың тамаша тәсілі бола алады.
5. Тәлімгерлік туралы ұмытпаңыз.
Жас ұстаздарға тәлімгерлік ету туралы бәріміздің есімізде және бұл туралы бәріміз білеміз, бірақ бұл жерде біздің білім беру ұйымына басқадан келген педагогтерге тәлімгерлік етуді, сондай-ақ кез келген байқауға қатысатын ұстазға тәлімгерлік көрсетуді де есте ұстауымыз керек .
Осылайша, бұл форматтың негізгі ережелері айқын болады:
- әркімнің тәжірибесі маңызды;
- барлық әріптестердің теңдігі;
- құрмет, жауапкершілік және сенім басым болатын ұжым дамиды;
- педагогтердің белсенділігін арттыру.
«Рeer-2-peer» оқыту, әсіресе, жас педагогтер бар ұйымдарда өзекті. Сонымен бірге педагогтер дайын білімді пассивті тұтынушылардан өзін-өзі дамыту процесінің белсенді қатысушыларына айналады.

Жұмбақ-суреттері бар «ДРУДЛ» оқу құралымен қалай жұмыс істеу керек
Көп функциялы дамыту құралы «Ойлану. Еске түсіру. Жаттығу. Сурет салуды аяқтау. Қызығушылық таныту (ОЕЖСҚ) – ДРУДЛ» («Думать. Размышлять. Упражняться. Дорисовывать. Любопытствовать – ДРУДЛ») бұл ыңғайлы түрде алып жүруге және орналастыруға болатын карталар жиынтығы. Ойын түріндегі оқу құралы білім беру іс-шаралары мен әртүрлі іс-шаралар кезінде балалардың жеке даралығы мен бастамасын қолдауға мүмкіндік береді. Ол мектеп жасына дейінгі балалармен жеке және топтық жұмыс үшін қолайлы және бірден дамыту міндеттерінің кешенін шешуге мүмкіндік береді.
Оқу құралы неден тұрады?
Көп функциялы дамыту құралы «Ойлану. Еске түсіру. Жаттығу. Сурет салуды аяқтау. Қызығушылық таныту – ДРУДЛ» 5-8 жас аралығындағы мектеп жасына дейінгі жасы үлкен балаларға арналған. Бұл ретте жеке элементтерді төрт жастағы балалармен бірге қолдануға болады. Оқу құралы карталардан, ашық хаттардан, кілемшеден, ойын кейіпкерінен және қосымша шығын материалдарынан тұрады.
«Друдл» сөзі – ағылшын тілінен алынған, doodle (қаракөл), drawing (сурет) және riddle (жұмбақ) сөздерінің бірігуі. Роджер Прайс 1953 жылы ДРУДЛ-дар деген кітабын шығарды. 1965–1966 жылдардағы «Таңғы оятқыш» кеңестік телешоуында профессор Друдл кейіпкері болды, ол көрермендерге аттас шытырман жұмбақтар көрсетті.
60 ДРУДЛ картасы. Әрқайсы 30×30 см өлшемді фетрден жасалған карталар. Карталардың алдыңғы жағы ақ-қара түсті – ақ фонда жіңішке қара сызықтармен әртүрлі бейнелер салынған. Карталардың артқы жағы түсті: қызыл, көк, сары немесе жасыл. Іс-әрекет барысында мектеп жасына дейінгі балалар жұптар немесе топтар құру үшін карталардың түрлі түсті жағын пайдаланады, сол арқылы өзара әрекеттесуге, қатарластарымен келіссөздер жүргізуге, басқа адамдардың пікірін құрметтеуге және өз пікірлерін дәлелдеуге үйренеді.
Барлық ДРУДЛ шартты түрде топтарға бөлінеді: кескінге, тапсырмалар мен тақырыптардың күрделілік деңгейіне қарай. Алдыңғы жағындағы ақ-қара кескіндерге байланысты дамытушы карталар сюжетті, геометриялық және дерексіз болып бөлінеді. Тапсырмалардың күрделілік деңгейіне қарай оларды негізгі деңгей – «Жарайсың!», оңтайлысы – «Керемет!» деп бөлуге болады жән «Суперқаһарман!» дегенді де қолдануға болады. Карталар бөлінетін тақырыптар: «Жануарлар», «Жиһаз», «Ойыншықтар» және «Басқалары». Балалар материалды меңгерген сайын жаңа карталарды қосуға болады. Оларды жасауға немесе тіпті ойлап табуға балалардың өздері көмектеседі.
Карталарға арналған хатқалталар. Хатқалталар кез келген материалдан болуы мүмкін және олардың өлшемі карталардың өлшеміне сәйкес келуі керек. ДРУДЛ-дарды қиындық деңгейі бойынша топтау үшін үш түсті хатқалта қолданған дұрыс. Мысалы, сары хатқалтада күрделіліктің негізгі деңгейіндегі басқатырғыштарды, қызылда – оңтайлы деңгейдегі тапсырмаларды, жасылда – жоғары деңгейдегі тапсырмаларды сақтаңыз. Суреттегі сызықтар мен нысандардың саны ДРУДЛ күрделілігін анықтауға көмектеседі.
Друдл кілемі. 145х60 см киіз фетр кілемше сегіз шаршы болады. Оқу суреттері де киізден жасалғандықтан, кілемге жақсы жабысады. Ол классификациялық кестенің рөлін атқарады, оған балалар қалаған суретті салады.
Ойнауға болатын кейіпкер – ДРУДЛ. Балаларды жаңа оқу құралына қызықтыру үшін сізге көлемді мотиватор ойыншық қажет. Мұны ДРУДЛ стилінде жасауға болады: геометриялық фигураларды пайдаланып ақ киізге бет сызыңыз, қара жіптермен кесте тігіңіз және басына тігіңіз, мысалы, ескі ойыншық. Сондай-ақ кейіпкердің денесін өзіңіз тігіп, талғамыңызға қарай киіндіре аласыз.
ДРУДЛ экраны – бұл сурет қағазының парағы немесе балалардың аты-жөні жазылған тақта. Бұл экранда мектеп жасына дейінгі балалар ДРУДЛ-ден көргендерін жазады .
Қосымша жүретін материалдар. Негізгі суреттерден басқа, оқу құралының рөлін атқаратын қосымша ДРУДЛ материалдары да болады. Балалар оларды суреттей алады, оларды бояйды және бос шаршыларға өздері ДРУДЛ сала алады.
Оқу құралын қалай пайдалануға болады
Көп функциялы дамыту құралы «Ойлану. Еске түсіру. Жаттығу. Сурет салуды аяқтау. Қызығушылық таныту – ДРУДЛ» белгілі бір топтағы балалардың даму деңгейіне байланысты карталармен жұмыс істеудің әр түрін ұсынады. Әдістемелік оқу құралы балалармен топтық және жеке жұмыс істеуге жарамды, өйткені ол балалардың дамуының жеке ерекшеліктерін ескеруге мүмкіндік береді. Сонымен қатар, ДРУДЛ әрекеттердің міндеттеріне байланысты барлығын бірден немесе бөлек пайдалануға болады.
Курс мазмұнына оқу құралын қосыңыз. ДРУДЛ оқу құралын балалардың назарын аудару, өзара әрекеттесуге ынталандыру үшін сабақтың ұйымдастырушылық сәті ретінде пайдалануға болады. Бұл зейінге, есте сақтауға, өткен сабақтың материалын бекітуге, лексикалық тақырыпқа арналған жаттығулары бар карталар болуы мүмкін.
Сондай-ақ оқу құралын сабақтың қорытынды бөлімінде де пайдалануға болады. Оның көмегімен іс-әрекет нәтижелері бойынша рефлексия мен интроспекцияны ұйымдастыруға, өткен сабақ туралы балалардың пікірлерін білуге болады.
Дәстүр негізі ретінде ДРУДЛ пайдаланыңыз. Оқу құралы топта оқу дәстүрін құруға көмектеседі. Мысалы, балалар күндізгі ДРУДЛ таңдай алады және күн ішінде мүмкіндігінше көп нәрсені ойлап табуға тырысады, ол қандай көрінеді, бұл қандай да бір түрде балабақшадағы режим сәттеріне байланысты.
Тегін белсенділік ойындарында ДРУДЛ пайдаланыңыз. Оқу құралы балалар оны кез келген даму орталығына апарып, кілемде ойнай алатындай немесе оңаша бұрышта карталармен жаттығу жасай алатындай болуы керек.
Балалармен жұмысқа ДРУДЛ енгізу алгоритмі төменде берілген.
5-6 жастағы балалармен жұмысқа ДРУДЛ-ды қалай енгізуге болады
6-8 жастағы балалармен жұмысқа ДРУДЛ-ды қалай қосуға болады
Оқу құралын қалай толықтыруға болады
Балалардың ДРУДЛ оқу ойындарына деген қызығушылығын сақтау үшін оқу құралын жаңасымен толықтыру қажет. Оларды белгілі бір тақырыпқа негізделген ойын үшін бірден салуға болады. ДРУДЛ бір мағыналы болмауы үшін схемалық түрде салу маңызды. Балалардың өздері схемалық суреттерден жаңа нәрсені көреді.
Мысалы, ортасында екі шеңбері бар сопақ ДРУДЛ шошқаға, розеткаға және сабынға ұқсайды. Сабынның өзі ағаш жапырағы немесе шар тәрізді көптеген формаларда болуы мүмкін. ДРУДЛ түйреуіш пен кірпіні көрсете алады. Алдымен карталарды өзіңіз салыңыз, содан кейін балаларды бұл жұмысқа араластырыңыз.
МГД туралы ДРУДЛ. Сабынның, тіс щеткасының, тарақтың, жуғыштың, сусабынның, сүлгілердің схемалық кескіндері бар карталар балалардың мәдени-гигиеналық дағдыларын әдеттен тыс формада бекітуге көмектеседі. Мысалы, «Сен мұны істегенде» ойынын ұйымдастыруға болады: тісіңді тазалағанда, қолыңды жуғанда және т.б.
Мамандықтар туралы ДРУДЛ. Еңбек тәрбиесі үшін еңбек құралдары бар ДРУДЛ пайдалы: балға, күрек, қылқалам, шелек, кран, экскаватор. Құрылысшы, аспаз, аула сыпырушы, пошташы, сатушы, дәрігер, мұғалім мамандығына 5-6 ДРУДЛ жасауға, сонымен қатар бірнеше мамандық иелеріне қажетті құралдарды алуға болады. 5-6 жастағы балалар карталарда не көрсетілгенін болжап, бұл заттар жұмысқа қажет мамандықтарды атайды. 6-7 жас аралығындағы балаларға белгілі бір мамандық иесіне арналған әртүрлі ДРУДЛ еңбек элементтерінен таңдауды ұсынуға болады, бірақ бұны бала үшін педагог ойластырады.
Спорт туралы ДРУДЛ. Оқу құралын балалармен бірге спорттық карталармен толықтыра аласыз. Ол үшін екі командаға бөлініп, бір-біріне белгілі бір спорт түріне тән қимылдарды кезекпен көрсету міндеті қойылады. Екінші команданың міндеті – бірінші команданың ойында қандай спорт түрі бар екенін болжау және ДРУДЛ көмегімен сурет салу. Кейінірек осы карталармен «Спортпен айналысамыз» ойынын ойнай аласыздар: балаларға спорт туралы жұмбақтар жасаңыз, олар оны ДРУДЛ көмегімен болжайды.
Табиғат туралы ДРУДЛ. Табиғат тақырыбына карталар жасауға жұмбақтар көмектеседі. Балаларға жұмбақ шешіп, артынан барып карталардағы жауаптарды схемалық түрде бейнелеуді сұраңыз. Бұл шөп, гүл, ағаш, бұта болуы мүмкін. Біраз уақыттан кейін балаларды осы тақырыптық топтар бойынша ДРУДЛ сұрыптауға шақырыңыз.
