ещё
свернуть
Все статьи номера
№12, 2024
ТӘЖІРИБЕ АЛМАСУ

Жеке кәсіби даму жоспарын қалай құруға болады

ҚР «Педагог мәртебесі туралы» Заңы бойынша педагог құқықтарының бірі үздіксіз кәсіби даму және біліктілікті арттыру нысандарын таңдау болып табылады.

2022 жылы «Педагог» кәсіби стандарты бекітілді. Онда педагогикалық қызметтің мазмұны және оның дайындық деңгейіне қойылатын талаптар сипатталған. Стандарт кәсіби өрлеу құзыреттілігін сипаттайды, мамандыққа дайындық пен кіруден бастап педагогикалық шеберлікке дейін, сонымен қатар мұғалімге өзгерістер мен инновациялық процестерге белсенді жауап бере отырып, оқыту, оқыту және тәрбиелеуде көшбасшылық қасиеттерді дамытуға мүмкіндік береді.

Стандартта кәсіби қызметке қойылатын талаптар ғана емес, сонымен қатар қарым-қатынас, стресске төзімділік, өзін-өзі дамытуға дайындық, сыни ойлау, ұтқырлық, эмоционалды тепе-теңдік сияқты жеке құзыреттерге қойылатын талаптар да көрсетілген.
 

Қазіргі мұғалімнің жоғары білімі болса да, үнемі дамуы керек себептер

1. Білім беру технологияларындағы өзгерістер. Білім беру жаңа технологиялардың, цифрлық құралдар мен оқыту әдістемелерінің пайда болуымен үнемі өзгеріп отырады. Қазіргі мұғалім осы ресурстарды оқу процесінде тиімді пайдалану үшін соңғы тенденциялардан хабардар болуы керек.

2. Оқушылардың қажеттіліктерін өзгерту. Қазіргі балалар ақпаратқа толы әлемде өсуде және олардың оқу процесіне деген қажеттіліктері мен үміттері бірнеше жыл бұрынғыдан өзгеше. Өзекті болып қалу үшін мұғалім осы өзгерістерді түсініп, оған бейімделуі керек.

3. Кәсіби өсу. Үздіксіз оқыту мұғалімге мансаптық сатыға көтерілуге, жаңа құзыреттіліктерді игеруге және өз саласының маманы болуға көмектеседі. Бұл сонымен қатар жұмыс жағдайының жақсаруына, жалақының өсуіне және кәсіби беделдің өсуіне әкелуі мүмкін.

4. Мамандыққа деген ынта мен қызығушылықты сақтау. Үздіксіз даму оқытуға деген қызығушылықты сақтайды, күйіп қалудың алдын алады және мұғалімге білім беру процесінің белсенді қатысушысы болып қалуға көмектеседі.

5. Қоғамның және заңнаманың талаптарына сәйкестігі. Кейбір елдерде педагогтің біліктілігін үнемі арттыру білім беру органдарының немесе заңнамалық нормалардың міндетті талабы болып табылады.

Осылайша, кәсіби даму-бұл қазіргі заманғы талаптарға сәйкестік мәселесі ғана емес, сонымен қатар жеке өсу және жұмыс сапасын арттыру мүмкіндігі.

Кәсіби даму үшін ағымдағы дағдыларды талдаңыз, мақсат қойыңыз және оларға жетудің қадамдық стратегиясын жасаңыз.
 

Мұны іс жүзінде қалай жасауға болады

1

ҚАДАМ

Кәсіби құзыреттіліктің ағымдағы деңгейін бағалау және проблемаларды анықтау

Қолданыстағы білім беру процесін талдаудан бастау және қай жерде жақсартуға болатынын анықтау маңызды. Интроспекция жасаңыз, күшті және әлсіз жақтарыңызды анықтаңыз, оларды жазыңыз.

Содан кейін дамуды қажет ететін бағыттарды анықтаңыз: педагогикалық әдістер, сыныпты басқару, АКТ қолдану. Бұл оқыту әдістеріне де, оқушылармен, ата-аналармен және әріптестермен өзара әрекеттесуге де қатысты болуы мүмкін.

Кері байланыс алу үшін әріптестеріңізбен байланысуға немесе сыртқы бағалаудан өтуге болады.
 

2

ҚАДАМ

Мақсаттар мен уақыт шеңберін анықтау

Әр мақсатқа жету үшін нақты мерзімдерді белгілеңіз.

Мақсаттарды нақты күндермен кішігірім кезеңдерге бөліңіз.

Қысқа және ұзақ мерзімді мақсаттар қойыңыз.

Қысқа мерзімді: оқушылармен жұмыс істеудің жаңа технологиясын игеру (3-6 ай).

Мысал

1. Мақсаты: қашықтықтан оқыту технологияларын игеру.

Іс-әрекет. Zoom платформасын пайдалану курсынан өтіңіз.

Мерзімі: 2 ай.

Нәтиже. Платформаны сабақта қолдану, оқушылардың кері байланысын талдау.

2. Мақсаты: Инклюзивті білім беру саласындағы біліктілікті арттыру.

Іс-әрекет. Инклюзивті тәжірибелер бойынша онлайн курстан өтіңіз.

Мерзімі: 6 ай.

Нәтиже. . Инклюзивті тәсілдерді іс жүзінде жүзеге асыру.

Ұзақ мерзімді: біліктілікті арттыру немесе жаңа кәсіби санатты алу (1-2 жыл).
 

3

ҚАДАМ

Даму әдістері мен құралдарын анықтау

Педагог заманауи білім беру үрдістерінен, технологиялар мен әдістемелерден хабардар болу үшін үнемі кәсіби тренингтерге, семинарларға, инновациялық тәсілдер бойынша курстарға қатысу қажет. Бұл өзгерістердің алдыңғы қатарында қалуға көмектеседі.

Ол үшін кәсіби даму үшін ресурстарды таңдаңыз: курстар, тренингтер, семинарлар, вебинарлар, әдебиеттер. Кәсіби қауымдастықтарға қатысыңыз (конференциялар, форумдар).

Өзін-өзі тәрбиелеуді қолданыңыз: кәсіби әдебиеттерді оқу, шеберлік сабақтарына қатысу, жаңа әдістерді үйрену.

Оқу процесінде ақпараттық технологияларды қолдану оқыту мен тәрбиелеу мүмкіндіктерін едәуір кеңейтеді, оларды интерактивті, икемді және жекелендіреді.
 

Қандай технологияларды таңдаған дұрыс


















1. Оқытуға арналған интерактивті платформалар

Google Classroom, Moodle, Microsoft Teams: бұл платформалар мұғалімдерге виртуалды сыныптар құруға мүмкіндік береді, онда оқушылар тапсырмалар ала алады, орындалған жұмыстарды жібере алады және бір-бірімен және мұғаліммен өзара әрекеттесе алады.

Артықшылықтары. Әкімшілік міндеттерді автоматтандыру, жеке жұмыс істеу мүмкіндігі, топтық жұмысты ұйымдастыру, сондай-ақ оқу материалдарына тұрақты қолжетімділікті қамтамасыз ету.

2. Мультимедиялық технологиялар

Бейне сабақтар мен презентациялар. Бейне оқулықтарды пайдалану (мысалы, YouTube, Khan Academy арқылы) немесе интерактивті презентациялар жасау (PowerPoint, Prezi) күрделі ұғымдарды жақсырақ елестетуге және түсіндіруге мүмкіндік береді.

Артықшылықтары. Көрнекілік арқылы материалды түсінуді жақсарту, қайта қарау мүмкіндігі, оқытудың әртүрлі стильдерін қолдау (визуалды, аудио).

3. Электрондық оқулықтар мен ресурстар

Электрондық кітапханалар, кітап оқуға арналған қосымшалар (мысалы, Google Books, LitRes). Бұл ресурстар көптеген оқу әдебиеттеріне қол жеткізуді ұсынады, бұл өзін-өзі тәрбиелеуге мүмкіндік береді.

Артықшылықтары. Кез-келген жерден қол жетімділік, баспа материалдарын үнемдеу, оқулықтармен интерактивті жұмыс істеу мүмкіндігі (іздеу, аннотация).

4. Ойын технологиясы (геймификация)

Білім беру ойындары (Kahoot, Quizlet). Бұл платформалар оқу процесін қызықты ету үшін ойын механикасын пайдаланады. Мұғалімдер ақпаратты есте сақтау үшін викториналар, тесттер, флэш-карталар жасай алады.

Артықшылықтары. Оқушылардың мотивациясын арттыру, ойын арқылы материалды игеруді жақсарту, зейінді белсендіру.

5. Виртуалды және кеңейтілген шындық технологиялары (VR/AR)

Google Expeditions, Oculus Rift. VR пайдалану студенттерді виртуалды экскурсияларға немесе зертханаларға «батыруға» мүмкіндік береді. AR технологиясы объектілерді тікелей сыныпта бейнелеуге көмектеседі (мысалы, адам анатомиясы немесе тарихи артефактілер).

Артықшылықтары. Тәжірибелік тәжірибе, күрделі немесе алыс тақырыптар мен орындарды зерттеу мүмкіндігі арқылы білімді тереңдету.

6. Онлайн курстар және қашықтықтан оқыту платформалары

Coursera, EdX, Khan Academy. Бұл платформалар студенттер үшін де, тәрбиешілердің біліктілігін арттыру үшін де пайдалы болуы мүмкін әртүрлі пәндер бойынша курстар ұсынады.

Артықшылықтары. Оқытудағы икемділік, әлемдегі жетекші білім беру мекемелерінің материалдарына қол жеткізу, өзін-өзі ұйымдастыру дағдыларын дамыту.

7. Бірлескен бағдарламалық жасақтама

Google Docs, Slack, Trello. Оқушыларға жобаларда бірлесіп жұмыс істеуге, нақты уақыт режимінде идеялармен алмасуға, тапсырмалардың орындалуын бақылауға мүмкіндік береді.

Артықшылықтары. Командада жұмыс істеу дағдыларын дамыту, ұйымдастырушылық қабілеттерін жақсарту, оқу процесінің ашықтығы.

8. Жасанды интеллект және адаптивті оқыту жүйелері

Артықшылықтары. Бұл жүйелер оқу материалдарын оқушылардың жеке қажеттіліктері мен қабілеттеріне бейімдеу үшін ЖИ қолданады. Олар прогресті бағалауға және қолайлы тапсырмаларды ұсынуға көмектеседі.

Артықшылықтары. Оқытуды жекелендіру, оқушылардың қажеттіліктерін дәлірек диагностикалау, оқу бағдарламаларын жедел түзету.

9. Әлеуметтік желілер және блогтар

Facebook, Instagram, YouTube, ClassDojo. Әлеуметтік желілер мен блогтарды тәжірибе алмасу, оқу материалдарын жариялау және талқылау топтарын құру үшін пайдалануға болады.

Артықшылықтары. Сабақтан тыс жұмыстарды жандандыру, ата-аналарды тарту мүмкіндігі, талқылау және білім алмасу үшін кеңістік құру.

10. Білім беру процесін басқарудың электрондық жүйелері (LMS)

Артықшылықтары. Бұл жүйелер сабақ кестесінен бастап оқу үлгерімін бақылауға дейінгі оқытудың барлық аспектілерін басқаруға мүмкіндік береді.

Артықшылықтары. Оқу процесін орталықтандырылған басқару, оқушылардың үлгерімін бақылау мүмкіндігі, қашықтықтан оқытуды ұйымдастыру.

Бұл технологияларды оқу процесінде қолдану оқушылардың тереңірек және белсенді қатысуына ықпал етеді, оқытудың тиімділігін арттырады, мұғалімдерге процесті ұйымдастыруға көмектеседі және оны икемді және заманауи етеді.

4

ҚАДАМ

Мониторинг және бағалау

Сіздің жетістіктеріңізді үнемі талдаңыз: не қол жеткізілді, не түзетуді қажет етеді.

Әріптестерден, әкімшіліктен және ата-аналардан рефлексия мен кері байланысты қолданыңыз.
 

5

ҚАДАМ

Даму жоспары

Мақсаттар:

  • кәсіби қызметті жетілдірудің өзіндік қажеттіліктерін анықтаңыз;
  • кәсіби үздіксіз білім беруді ресми, бейресми, ақпараттық нысандарда жоспарлау;
  • үздік педагогикалық тәжірибелерді үйрену;
  • өзінің кәсіби қызметінің тиімді тәжірибесін жинақтау және тарату;
  • ерекшеліктері мен қажеттіліктерін ескере отырып, оқушыларды оқыту және дамыту бағдарламаларын, әдістемесін әзірлеу;
  • пәнді оқытудың өзіндік инновациялық әдістемесін әзірлеу.

Мұғалімнің C1 кәсіби деңгейінде оқыту тілін меңгеруі үшін жүйелі түрде бірнеше бағытта жұмыс істеу қажет:

Тілдегі күшті және әлсіз жақтарыңызды анықтаңыз және оларды жақсарту жоспарын жасаңыз.

Жұмысты тілдің аспектілеріне бөліңіз: грамматика, лексика, тыңдау, сөйлеу, оқу, жазу.

Тәжірибе алмасу үшін осы тілде сабақ беретін әріптестеріңізбен сөйлесіңіз.

Мұғалімнің C1 кәсіби деңгейінде оқыту тілін меңгеруі үшін жүйелі түрде бірнеше бағытта жұмыс істеу қажет.

Тілдегі күшті және әлсіз жақтарыңызды анықтаңыз және оларды жақсарту жоспарын жасаңыз.

Жұмысты тілдің аспектілеріне бөліңіз: грамматика, лексика, тыңдау, сөйлеу, оқу, жазу.

Күнделікті тілді үйреніңіз. Бұл сөйлеу клубтары, тілдік курстар, ана тілінде сөйлейтіндермен жұмыс болуы мүмкін.

Білім беруде қолданылатын тілдің контекстіне ену үшін ғылыми мақалалар, оқулықтар немесе бейне сабақтар сияқты кәсіби материалдарды пайдаланыңыз.

Білім беру саласында қолданылатын арнайы лексика мен терминдерді үйретіңіз.

Оқытуға байланысты материалдарды оқыңыз және тыңдаңыз: оқу бағдарламалары, оқу құралдары, педагогика туралы мақалалар.

Жазбаша тілді жақсарту үшін эсселер, есептер, тілдік сабақ жоспарларын жазыңыз.

Презентация жасау немесе материалдарды мектеп бағдарламасына жақын тілде түсіндіру арқылы ауызша сөйлеуге машықтаныңыз.

Халықаралық емтихандарды (мысалы, IELTS немесе TOEFL) немесе тәрбиешілерге бағытталған C1 деңгейіндегі тілдік емтихандарды тапсырыңыз. Бұл дайындықты құрылымдауға және қандай дағдыларды жетілдіруді қажет ететінін түсінуге көмектеседі.

Сындарлы кері байланыс бере алатын тәрбиешімен немесе әріптестерімен жұмыс жасаңыз.

Сабақтарыңызды бейнеге немесе аудиоға жазыңыз, содан кейін сөйлеуіңізді талдаңыз.

Мұғалімдерге арналған біліктілікті арттыру курстарына немесе семинарларға қажетті тілде қатысыңыз.

Тәжірибе алмасу үшін осы тілде сабақ беретін әріптестеріңізбен сөйлесіңіз.

Жүйелі тәсіл мен тұрақты тәжірибе оқыту тілінде C1 деңгейіне жетуге көмектеседі.

Егер белгілі бір мақсаттарға белгіленген мерзімде қол жеткізілмесе, себептерді талдаңыз және жеке кәсіби даму жоспарыңызға түзетулер енгізіңіз.
 

Қосымша кәсіптік білім беру туралы

Жоспарға қосымша кәсіптік білім алу мақсаттары ретінде жеке жоспарда көрсетуге болады

а) кәсіптік қайта даярлау үшін:азаматтық қызметшінің білімін жетілдіру немесе оның кәсіптік қызметтің жаңа түрін орындау үшін қосымша білім алуы не қосымша біліктілік алуы;

б) біліктілікті арттыру үшін:кәсіптік қызметтің нақты мәселелеріндегі өзекті өзгерістерді игеру; тиісті кәсіптік міндеттерді шешу үшін кәсіптік қызмет саласындағы бірқатар мәселелер бойынша кәсіптік білімді кешенді жаңарту;

в) тағылымдама үшін: озық, оның ішінде шетелдік тәжірибені зерделеу; кәсіптік қайта даярлау немесе біліктілігін арттыру кезеңінде алған теориялық білімдерін бекіту және өз лауазымдық міндеттерін орындау кезінде оларды тиімді пайдалану үшін практикалық дағдылар мен дағдыларды игеру.

Қосымша кәсіптік білім беру бағыты ретінде жеке жоспарда оқытудың келесі бағыттары болуы мүмкін:

– басқарушылық (мемлекеттік басқару, персоналды басқару, әлеуметтану, психология және т. б. мәселелері);

– құқықтық (құқық мәселелері, оның ішінде азаматтық қызметшінің белгіленген кәсіптік қызмет саласына қатысты);

– ұйымдық-экономикалық (мемлекеттің экономикалық және әлеуметтік саясатының мәселелері, тауарларды жеткізуге тапсырыстарды орналастыру, жұмыстарды орындау, мемлекет мұқтажы үшін қызметтер көрсету және т. б.);

– жоспарлы-қаржылық (қаржылық-кредиттік мәселелер, қаржылық басқару, бюджеттік есеп, талдау және аудит мәселелері және т. б.);

– ақпараттық-талдамалық (басқармадағы ақпараттық технологиялар мәселелері, құжаттану және т. б.);

– тілдік (қосымша шет тілдері).

Жеке даму траекториясын құру арқылы ғана біз білім алушылардың жеке өсуіне ықпал ете аламыз және ұлттық және жалпыадамзаттық құндылықтарды сақтай отырып, мәдени әртүрлілікке ашықтықты көрсете аламыз.

№12, 2024
ТӘЖІРИБЕ АЛМАСУ

Директордың орынбасары ретінде тәжірибе алмасу жұмысын ұйымдастыру. Қадамдық нұсқаулық

Әдістемелік бірлестіктердің оқу жылына арналған нақты жұмыс жоспары болуы тиіс.

Әдістемелік бірлестік ішіндегі іс-шаралар жоспарындағы жұмыстардың бірі көршілес білім беру ұйымдарының басқа әдістемелік бірлестіктерімен тәжірибе алмасу бойынша жұмыс болуы тиіс.

Мұндай жұмыс не береді?

Тәжірибе алмасудың негізгі мақсаты – бірлесіп дамыту, озық технологиялар мен оқыту әдістерін енгізу арқылы білім беру сапасын арттыру. Бұл сондай-ақ білім беру ұйымдарына (бұдан әрі – БҰ) өзекті болып қалуға және қоғам мен еңбек нарығының заманауи талаптарына сәйкес келуге көмектеседі.

Басқа БҰ-мен тәжірибе алмасу көптеген артықшылықтар береді. Бұл мұғалімдердің кәсіби өсуіне және жалпы оқу орындарының дамуына ықпал етеді.
 

Тәжірибе алмасу жұмысын қалай ұйымдастыруға болады

Көршілес білім беру ұйымдарының басқа әдістемелік бірлестіктерімен тәжірибе алмасу бойынша жұмысты ұйымдастыру үшін директордың орынбасары келесі қадамдық алгоритмді орындай алады:
 

1

ҚАДАМ

Тәжірибе алмасу үшін серіктестерді талдау және таңдау

Мақсаты: қай ұйымдармен ынтымақтасуға болатындығын анықтау.

Қызығушылық бағыттары бойынша тәжірибесі бар жақын маңдағы БҰ-ға талдау жасаңыз.

Қызықты тәжірибе алуға немесе жетістіктерімен бөлісуге болатын ұйымдардың тізімін жасаңыз.

Осы ұйымдардағы әдістемелік бірлестіктерді зерттеңіз (олардың профилі, жұмыс бағыттары).
 

2

ҚАДАМ

Байланыс орнату

Мақсаты: таңдалған ұйымдармен ресми байланыс орнату.

Ынтымақтастық туралы ұсыныспен таңдалған ұйымдарға ресми хаттарды жіберіңіз. Хаттарда тәжірибе алмасу мақсаттарын сипаттаңыз және өзара әрекеттесудің мүмкін форматтарын ұсыныңыз.

Ынтымақтастықтың егжей-тегжейін талқылау үшін осы ұйымдардың басшыларымен және әдіскерлерімен бетпе-бет кездесулер немесе қоңыраулар ұйымдастырыңыз.

Мүмкін болса, тәжірибе алмасуды ресми түрде бекіту үшін білім беруді басқару органдарын қосыңыз (мысалы, аймақтық бағдарламалар арқылы).
 

3

ҚАДАМ

Бірлескен іс-шараларды жоспарлау

Мақсаты: тәжірибе алмасу іс-шараларының нысаны мен тақырыбын келісу.

Барлық қатысушыларға пайдалы болатын тақырыпты анықтау үшін екі жақтың әдістемелік бірлестіктерімен бірлескен консультациялар өткізіңіз.

Тәжірибе алмасу кестесін жасаңыз: кездесулер, семинарлар, дөңгелек үстелдер, шеберханалар, өзара сабақтар.

Екі жақтың да іс-шараларын өткізуге жауаптыларды анықтаңыз.
 

4

ҚАДАМ

Іс-шараларды дайындау

Мақсаты: іс-шараларды сәтті өткізу үшін қажет нәрсенің бәрін дайындау.

Іс-шаралар бағдарламаларын, үлестірмелі материалдарды, презентацияларды және басқа да қажетті ресурстарды дайындаңыз.

Логистикалық сәттерді ұйымдастырыңыз: өткізу орны, көлік, техникалық жабдықтар, байланыс.

Шеберлік сабақтарына немесе ашық сабақтарға қатысу және дайындық үшін сарапшы тәрбиешілерді тартыңыз.
 

5

ҚАДАМ

Іс-шаралар өткізу

Мақсаты: тиімді тәжірибе алмасу үшін жоспарланған іс-шараларды өткізу.

Жоспарға сәйкес семинарлар, дөңгелек үстелдер, өзара сабақтар және басқа да іс-шаралар ұйымдастырыңыз.

Барлық мүдделі тараптардың қатысуын қамтамасыз етіңіз және тәрбиешілер арасында белсенді өзара әрекеттесу үшін жағдай жасаңыз.

Іс-шаралар кезінде келесі іс-шараларды жақсарту үшін қатысушылардан кері байланыс жинаңыз.
 

6

ҚАДАМ

Нәтижелерді талдау және бөлісу

Мақсаты: тәжірибе алмасудың тиімділігін бағалау және алған білімдерін бекіту.

Қатысушылардан тәжірибе алмасу нәтижелері, олардың бақылаулары және жақсарту бойынша ұсыныстар туралы есептер жинаңыз.

Негізгі жетістіктерді, қиындықтарды және оларды шешу жолдарын көрсете отырып, жиынтық талдауды дайындаңыз.

Болашақ ынтымақтастықтың келесі қадамдары мен жоспарларын талқылау үшін қатысушылармен қорытынды кездесуді ұйымдастырыңыз.
 

7

ҚАДАМ

Ынтымақтастықты бекіту және жалғастыру

Мақсаты: тәжірибе алмасуды тұрақты және тұрақты процеске айналдыру.

Әдістемелік бірлестіктеріңізде табысты тәжірибелерді бекітіңіз, жаңа технологиялар мен тәсілдерді енгізіңіз.

Жаңа бірлескен жобалар мен алмасуларды жоспарлау арқылы басқа БҰ-мен ынтымақтастықты тұрақты түрде жалғастырыңыз.

Жарияланымдар, конференцияларда сөйлеу және педагогикалық конкурстарға қатысу арқылы басқа БҰ-мен сәтті тәжірибелермен бөлісіңіз.

Осы алгоритмге сүйене отырып, басқа білім беру ұйымдарының әдістемелік бірлестіктерімен тәжірибе алмасу бойынша жүйелі жұмысты ұйымдастыруға болады, бұл мұғалімдердің кәсіби деңгейін және білім беру процесінің сапасын арттыруға ықпал етеді.
 

Тәжірибе алмасу бойынша педагогтердің кездесулерін өткізу форматтары

Тәжірибе алмасу мұғалімдерінің кездесулері тек ақпараттық қана емес, сонымен қатар қызықты және пайдалы болуы үшін тәжірибе алмасуды интерактивті және есте қаларлық етуге көмектесетін шығармашылық форматтарды қолдануға болады. Артықшылықтардың бірі эмоционалды тарту және нақты білім беру жағдайларын талқылау, шығармашылық көзқарас пен командалық жұмысты дамыту, жаңа әдістер мен идеялармен алмасу болады.

Мұндай кездесулер тәжірибе алмасуды әртараптандыруға көмектеседі, мұғалімдерді өз тәжірибелерінде жаңа тәсілдер мен идеяларды іздеуге шабыттандырады. Жалпы, білім беру ұйымдарындағы білім беру процесі мен жұмыс жағдайларын жақсартуға көмектеседі.
 

1-формат. Педагогикалық хакатон

Сипаттамасы. Мұғалімдерге шектеулі уақытта білім берудегі өзекті мәселелер бойынша педагогикалық міндеттерді немесе кейстерді шешуді ұсыныңыз. Мысалы, инновациялық әдістерді қолдана отырып, сабақ жобасын әзірлеу немесе оқушылардың төмен мотивациясы мәселесін шешу (жағдайлардың мысалдарын 1-кестеден қараңыз).

Толық көру үшін басыңыз

Қалай ұйымдастыруға болады. Тәрбиешілерді командаларға бөліп, оларға тақырып немесе тапсырма беріңіз және таймер орнатыңыз. Әр команданың соңында өз шешімдеріңізді ұсынуға мүмкіндік беріңіз.
 

2. Әдістемелік квест

Квест – бұл ойын формасы, онда қатысушылар бірнеше станциядан өтуі керек, олардың әрқайсысы кәсіби педагогикалық міндеттерге тап болады.

Қалай ұйымдастыруға болады. Топтық жұмысты әзірлеу, интерактивті әдістерді көрсету, стандартты емес оқушыларға әдістемелік нұсқаулар жасау сияқты тапсырмалармен әртүрлі «станцияларды» жасаңыз.

3. Ашық шеберхана (ашық кеңістік)

Қатысушылар өздері талқылау тақырыптарын ұсынады және қай шеберлік сыныбына немесе пікірталас алаңына баратынын таңдайды. Бұл икемділікке және еркін тәжірибе алмасуға ықпал етеді.

Қалай ұйымдастыруға болады. Кездесудің басында мұғалімдер өз тақырыптарын немесе тәжірибе алғысы келетін бағыттарын ұсына алады. Содан кейін қатысушылар қызығушылықтары бойынша топтастырылады және шағын топтарда жұмыс істейді.

Артықшылықтары. Қатысушылардың белсенділігінің артуы, өзекті тақырыптарды таңдау мүмкіндігі.

4. Педагогикалық пікірталас

Пікірталас форматы мұғалімдерге білім берудің өзекті мәселелерін талқылауға, дәлелдер мен қарсы дәлелдер келтіруге, әртүрлі педагогикалық тәсілдерді салыстыруға мүмкіндік береді.

Қалай ұйымдастыруға болады. Қарама-қайшы тақырыптарды алдын ала таңдаңыз (мысалы, дәстүрлі инновациялық білім, үй тапсырмасы және одан бас тарту). Тәрбиешілерді топтарға бөліңіз, олардың әрқайсысы бір көзқарасты қорғайды.

Артықшылықтары. Сыни ойлауды дамыту, проблемаларды шешудің жан-жақты тәсілдерімен алмасу.

5. Әдістемелік жәрмеңке

Әр мұғалім өзінің әдістемелік әзірлемесін, сабағын немесе жобасын «стенд» немесе шағын презентация дайындайды. Қатысушылар залды аралап, әртүрлі идеялармен танысады.

Қалай ұйымдастыруға болады. Әр мұғалім өз материалдарын немесе жобаларын көрсете алатын кеңістікті ұйымдастырыңыз. Қатысушылар стендтер арасында еркін қозғала алады, сұрақтар қоя алады және ұсынылған идеяларды талқылай алады.

Артықшылықтары. Материалдарды визуализациялау, белсенді өзара әрекеттесу, қысқа уақыт ішінде әртүрлі тәсілдермен танысу мүмкіндігі.

6. Педагогикалық кинофорум

Сипаттамасы. Мұғалімдер білім берудегі проблемалар туралы фильмдердің немесе бейнелердің үзінділерін бірге қарайды, содан кейін көргендері талқыланады.

Қалай ұйымдастыруға болады. Өзекті білім беру мәселелерін көрсететін тақырыптық фильмдерді немесе қысқа бейнелерді таңдаңыз. Көргеннен кейін қатысушыларды талқылау топтарына бөліңіз, онда олар ұсынылған жағдайларға өз шешімдерін ұсынады немесе білім беру мәселелерін қозғайтын және тәрбиешілермен талқылау үшін жақсы негіз бола алатын фильмдер мен бейнелердің үзінділерін таңдаңыз.

7. Әдістемелік стендап

Сипаттамасы. Мұғалімдер бейресми түрде (әзілмен және тәжірибеден алынған мысалдармен) сабақта өздерінің педагогикалық «лайфхактары», әдістері немесе күтпеген жағдайлары туралы айта алады.

Қалай ұйымдастыруға болады. Қатысушыларды қысқа спектакльдер дайындауға шақырыңыз (3-5 минут), онда олар өздерінің әдістері немесе тәжірибеден қызықты жағдайлар туралы сөйлеседі. Бейресми атмосфераны құру маңызды.

Артықшылықтары. Қарым-қатынастың жеңілдігі мен жеңілдігі, шығармашылық ойлауды дамыту, ерекше тәсілдерді үйрену мүмкіндігі.

8. Шығармашылық зертхана

Сипаттамасы. Мұғалімдер жаңа білім беру өнімін бірлесіп әзірлейді-бұл сабақ моделі, сабақтан тыс іс-шаралар сериясы немесе жоба болсын.

Қалай ұйымдастыруға болады. Қатысушыларды бағыттар бойынша командаларға бөліңіз, оларды шектеулі уақыт ішінде жаңа өнім жасауға шақырыңыз. Кездесу соңында әр топ өз жұмыстарын таныстырады.

Артықшылықтары. Топтық жұмыс, болашақта қолдануға болатын нақты білім беру материалдарын жасау.

9. Оқу алмасу

Сипаттамасы. Мұғалімдер жаңа ортада сабақ өткізу және нақты әлемде тәжірибе алмасу үшін мектептерді немесе сыныптарды біраз уақытқа «ауыстыра» алады.

Қалай ұйымдастыруға болады. Мұғалімдердің басқа мектептермен немесе оқу орындарымен уақытша алмасуын ұйымдастырыңыз. Әр мұғалім басқа мектепте бірнеше сабақ өткізіп, әріптестерінің жұмысын бақылай алады.

Артықшылықтары. Жаңа жағдайларда практикалық жұмыс тәжірибесі, іс-әрекеттегі әдістермен нақты алмасу.

10. Құпия мұғалім

Сипаттамасы. Бір оқу күнінде мұғалімдер әріптестеріне «тыңшылық» жасай алады, содан кейін кері байланыс беру үшін олардың сабақтарына жасырын түрде қатысады.

Қалай ұйымдастыруға болады. Іс-шарадан бір апта бұрын мұғалімдерді «құпия» бақылаушылар үшін ашық сабақтар өткізуге шақырыңыз. Бақылаушылар өз бақылауларын жазады, бірақ жалпы пікірталастар арқылы анонимді түрде кері байланыс беріледі.

Артықшылықтары. Әріптестердің жұмысын адал және объективті бағалау, өзін-өзі дамытуға ынталандыру.

№12, 2024
МАҢЫЗДЫ ТАҚЫРЫП

Жаңажылдық калейдоскоп. Педагогтерге арналған мерекелік корпоратив сценарийі

Жанындағы нұсқарларды шерту арқылы беттерді парақтаңыз