ещё
свернуть
Все статьи номера
№12, 2024
ӨЗЕКТІ ТАҚЫРЫП

СанЕжН-ге сәйкес Жаңа жылда топта терезелерді безендіру және балаларды дамыту

Педагогтар көбінесе өз тобында Жаңа жылға терезелерді әдемілеп безендіруден өзара жарысады және СанЕжН талаптарын ұмытып жатады. Осы оқу жылында бөлмелерді дезинфекциялау талаптарын ескеру керек. Барлық ереже бойынша топтарды қалай ұйымдастыру және өзіңіз бен балалар үшін мерекені қалай бұзбау өткізу керек, мақаладан оқыңыз.

Топтағы терезелерді безендіру үшін қажет материалдар:

  • ақ, түсті қағаз;
  • қағаз парақтары, гофрленген қағаз, картон;
  • қағаз майлықтар, мақта, фольга;
  • акварель бояулары, гуашь, тіс пастасы;
  • екі жақты таспа;
  • әмбебап желім;
  • трафарет, губка, щетка, қайшы;
  • жылтырақ зер, қағаз сақина, киіз және картоннан жасалған фигуралар;
  • пластмасса шырша шарлар және басқа да жаңа жылдық ойыншықтар;
  • кейіпкерлердің қағаз суреттері (үлгі бойынша).

ТЕРЕЗЕЛЕРДІ ҚАЛАЙ БЕЗЕНДІРУ КЕРЕК: МАТЕРИАЛДАР МЕН ЭЛЕМЕНТТЕР

Топта терезелерді безендіру үшін тәрбиешілер дайын және үйде жасалған әшекейлерді қолдана алады. Сіз оларды әр түрлі материалдардан жасай аласыз, оларды әйнекке бекіту немесе жағу оңай. Бұл процеске балалар мен ата-аналар қатыса алады.

Қағаздан көлемді бейнелер жасау. Қар тәрізді дәстүрлі қағаз қар бүршігі мен шеңберлерден басқа, топтағы терезелерді көлемді силуэттермен және фигуралармен безендіруге болады. Фигураларды бірнеше минут ішінде кесіп, содан кейін оларды терезеге жапсыруға болады. Бұл жерде шаманы білу маңызды: табиғи жарыққа кедергі келтірмеу үшін әйнекті толығымен жабуға болмайды.

Жаңа жылдық өрнектер. Бұл трафаретке кесілген қағаз фигуралары. Олар қарапайым немесе ашық және күрделі болуы мүмкін. Өрнектер үшін қарапайым немесе жабысқақ қағаз қолайлы. Арнайы түссіз немесе жұқа ақ пленка әйнекке аяз әсерін жасауға көмектеседі.

Интернетте әртүрлі сюжеттер мен кейіпкерлермен, кез-келген күрделіліктегі ою-өрнектермен таба аласыз. Көбінесе олар қосымша жарқылмен безендірілген. Бұл топта жасалмауы керек: уақыт өте келе жылтырақтар құлап, балалардың көзіне түсуі мүмкін.

Бояумен бояу. Гуашпен терезелерді бояу идеясы көптеген балаларға ұнайды. Сонымен қатар, мұғалім негізгі суретті салса жақсы, ал балалар оған жеке элементтерді бояуға немесе трафарет бойынша бір нәрсе салуға көмектеседі. Содан кейін гуашты жуу оңай, ал терезелердегі орындар әртүрлі сюжеттер мен кейіпкерлерге жеткілікті.

Терезелерді акварель бояумен безендіре аласыз, бірақ оған сурет салу қиынырақ. Тағы бір минус: бұл бояу нашар жуылады және ізі қалады. Терезені бірнеше рет жуу керек.

Қызықты суреттер балалардың витраждарын жасауға көмектеседі. Олар алдымен арнайы пленкаға қолданылуы керек, ал сурет құрғаған кезде оны әйнекке жабыстырыңыз. Мұндай ашық жапсырма жарық береді, ал мерекеден кейін оларды әйнектен шығару оңай. Ең бастысы, балалардың витраждарын кәсіби бояулармен шатастырмау керек: оларды жуу мүмкін емес.

Тіс пастасынан қар үлгілері. Қарапайым нұсқа – әйнекті тіс пастасымен бояу. Сұйық масса алу үшін пастаны аз мөлшерде сумен сұйылту керек. Суреттер қатайған кезде олар нағыз аязды өрнектерге: қысқы сюжеттер, үлдір қар бүршігіне, шиыршыққа ұқсайды.

Шырша шарлары. Оларды әртүрлі биіктіктегі карниздерге іліп қоюға болады. Егер үйлесімді түс комбинациясын таңдасаңыз, шырша шарлары тиісті мерекелік екпінге ұқсайды. Кішкентай суреті бар шарларды таңдамаңыз: ол көрінбейді. Сондай-ақ, бұл үшін әйнек шырша шарлары жарамсыз.

Қолдан жасалған гирлянда. Оларды жасау үшін кез-келген материалдар қолайлы: Қағаз, картон, мақта, шырша бұтағы мен бүршіктер, кәмпит, пряник, ленталар мен жіптер. Мақта шариктер мен қағаз қаршаны арасын алшақтатып жіпке тізуге болады – осындай әшекей нағыз қар жаууына ұқсайды. Сондай-ақ, екі қағаз шеңберінің арасына жіп немесе таспаны салып, оларды желімдей аласыз, қарапайым және әдемі безендіру шығады. Егер оларды түс схемасына сәйкес таңдасаңыз, картоннан жасалған жаңа жылдық фигураларды гирляндаға қосуға болады.

Терезе алдындағы инсталляция. Олар фигураларды жануарлар немесе символдық жаңа жылдық кейіпкер түрінде орналастыру үшін жеткілікті орын босатуы керек. Сондай-ақ, кішкентай жасанды шыршаны, сәндік сыйлықтар мен жемістерді, лента, шырша ойыншықтарын, гирлянда қолдануға болады. Шыны банкаларды алып, оларды жасанды қармен, ойыншықтармен және бүршіктермен толтыруға болады. Қақпақ тығыз жабылуы керек.

Жаңа жылдық инсталляцияға арналған фигураларды қағаздан кесуге болады немесе мектеп жасына дейінгі балалар оригами сабақтарында жасай алады. Терезе төсенішін дезинфекциялау үшін қағаз үйлерді немесе жануарларды үстелдерге жылжыту оңай болады.

ЕРТЕГІ СЮЖЕТТЕРІ: ДЕКОР ЭЛЕМЕНТІН ӘЙНЕККЕ ҚАЛАЙ ОРНАЛАСТЫРУ КЕРЕК

Терезедегі сюжетті балаларға таныс ертегіге арнауға немесе өзіңдікін ойлап табуға болады. Ең танымал кейіпкерлер – Аяз Ата мен Ақшақар, сондай-ақ «қысқы» ертегілерден «Қар патшайымы» және «Щелкунчик», «Суық жүрек» мультфильмінің кейіпкерлері. Бұл қар ойнап, коньки мен шаңғы тебетін балалардың суреттері, рождестволық рәміздер: періште, қоңырау бейнелері болуы мүмкін.

Балалардың назарын қысқы рәміздердің суреттері аударады. Бұл қар бүршігі мен шатырында қар жамылғысы бар ауыл үйлерінің фигуралары, сондай-ақ жануарлар болуы мүмкін. Мысалы, қоян, бұғы, аюлар, қыстайтын құстар және кейбір үй жануарлары. Терезе ортасында қытай күнтізбесі бойынша 2024 жылдың айдаһар символы орналастырылады. Педагогтарға оны халықтық стильде ойнауды: терезеде басты кейіпкерлерінің бірі жолбарыс болатын кез-келген ертегі сюжетін көрсетуді ұсыныңыз.

СЮРПРИЗ СӘТІ: ТЕРЕЗЕДЕГІ СУРЕТТЕРДІ БІЛІМ БЕРУ ЖАҒДАЙЫНА ҚАЛАЙ БЕЙІМДЕУГЕ БОЛАДЫ

Топта терезелердегі безендіру ұзақ қыста балаларды жалықтырмауы үшін оларды біртіндеп жаңа кейіпкерлерді қосып, білім беру қызметіне бейімдеуге болады. Егер тәрбиеші балаларға ертегі оқыса, топтағы терезелер осы ертегідегі көріністердің тірі суреттері бола алады. Ол үшін әйнекке үлкен көлемді суреттер салу қажет емес. Бұл терезеде пайда болған және оқу кезінде мұғалім балалардың назарын аударатын жеке элементтер болуы мүмкін. Мұндай тосын сәттер оқушылардың қиялын дамытады, оларды білім беру қызметіне тартуға көмектеседі.

Мысалы, ұйқыдан кейін балалар терезеде жаңа кейіпкер аққала пайда болғанын көреді. Әрі қарай, міндеттерге байланысты тәрбиеші білім беру жағдайын жасайды. Бұл ойын, проблемалық ойын, проблемалық білім беру жағдайы болуы мүмкін. Олардың әрқайсысында балалар мәселені шешудің жолын бірлесіп тауып, ол үшін қажетті әрекеттерді жасауы керек.

1-нұсқа. Тәрбиеші балаларға аққаланың оларға қандай көңіл-күймен қарағанын анықтауды ұсынады. Тәрбиеленушілер аққаланың сәбіз мұрны жоқ, сондықтан аққалалар көңілсіз екенін байқайды. Тәрбиеші аққаланың мұрнын қайда жоғалтуы мүмкін екенін, оларға не болғанын сұрайды. Балалар болжам жасайды, содан кейін аққалаға қалай көмектесуге болатындығын ұсынады. Олар сәбізді бояуға және безендіруге, оларды түрлі-түсті қағаздан кесуге немесе аққаланың көмегімен топтан табуға болады. Кеңестерді тәрбиеші оқиды.

2-нұсқа. Серуеннен кейін балалар терезеде тәрбиеші оқи бастаған ертегі кейіпкерлері – кірпі мен қонжықты байқайды. Балалар кейіпкерлерді қарап, олармен ары қарай не болатынын білуге тырысады және ертегінің жалғасын қызығушылықпен күтеді.

№12, 2024
РЕДАКТОР СӨЗІ

Жаңажылдық корпоративтік кешке арналған циклограммалар мен идеялар

Құрметті оқырмандар!

Бұл нөмірде балабақша әдіскеріне арналған желтоқсан айына арналған циклограмма және желтоқсан шарасын қызықты етіп ұйымдастыру туралы түсініктемелер берілген. Біз циклограммаға сәйкес дайын әзірлемелерді қостық:

– балабақша тәрбиешілеріне арналған «Заманауи педагогикалық технологияларды инклюзивті тәжірибеге енгізу жолдары» шеберлік сабағы;

– команда құру «Мұғалімдерді инклюзивті білім беру жағдайында жұмыс істеуге дайындау»;

– Жаңажылдық қуыршақ театры «Қыңыр мен сиқырлы жаңажылдық ғажайыптар».

Мектеп директорының орынбасарының циклограммасында  желтоқсанның әр шарасына арналған бақылау парақтары, мұғалімдердің кәсіби қиындықтарын анықтауға көмектесетін тест және сауалнама береміз.

Жеке кәсіби даму жоспарын жасауға көмектесетін қадамдық нұсқаулықтар да қостық, сонымен қатар директордың орынбасарына – көршілес білім беру ұйымдарының басқа әдістемелік бірлестіктерімен тәжірибе алмасу бойынша жұмысты ұйымдастыру бойынша нұсқаулық.

Мектептердегі педагогтерді аттестаттау тәртібі және мектептердегі кабинетті басқаруға ақы төлеу туралы сұрақтарға сарапшының жауабын білуге шақырамыз. Бұл мәселе мұғалімдерге жұмыста да, жеке өмірде де стрессті азайтуға және өмір сапасын жақсартуға көмектесетін шеберлік сабағымен толықтырылды.

Жаңа жыл қарсаңында біз жаңажылдық корпоративтік кешке жеті идея мен мерекелік іс-шараның дайын сценарийін ұсынамыз.

Жаңа жыл құтты болсын, қымбатты оқырмандарымыз! Аңсаған армандарыңыз орындалып, әр күн тек қуаныш сыйласын! Әр шаңырақта тек бейбітшілік пен жақсылық болсын!

Назгүл Есболова,
бас редактор, e-mail: moo@mcfr.kz
№12, 2024
ӘДІСТЕМЕЛІК ЖҰМЫСТЫ БАСҚАРУ

Балабақша әдіскерінің желтоқсан айындағы жұмыс циклограммасы және оған қатысты ұсыныстар

Әдіскер МДҰ-ның желтоқсан айындағы іс-шараларды ескере отырып, жұмыс жоспарын түзетуі керек. Осы айдағы ең бастысы – ұйымдастырылған және ойын іс-шараларының ашық іс-шараларын өткізу және семинарларды ұйымдастыру:

  • «Инклюзивті практика жағдайында білім беру процесінде заманауи педагогикалық технологияларды қалай іске асыруға болады» шеберлік сағаты;
  • «Инклюзивті білім беру жағдайында педагогты қызметке дайындау» тимбилдингі;

Шеберлік сағатының мақсаты – педагогтерге заманауи педагогикалық технологиялардың әртүрлі білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін инклюзивті білім беру кеңістігін құруға қалай ықпал ететінін көрсету. Шеберлік сағаты практикалық, интерактивті және ақпараттық болуы керек. Семинар 1,5–2 сағатқа есептелген.

Біз 1-кестеде шеберлік сағатының егжей-тегжейлі жоспарын береміз.

Тимбилдингтің мақсаты «Инклюзивті білім беру жағдайында педагогты қызметке дайындау» – командалық өзара іс-қимыл, кейстерді талқылау және бірлескен тапсырмаларды орындау арқылы инклюзия жағдайында педагогтердің жұмысқа дайындығын арттыру.

Тимбилдинг командалық рухты нығайтуға, тәрбиешілер арасында эмпатия мен ынтымақтастықты дамытуға, сондай-ақ инклюзия принциптерін жақсы түсінуге көмектеседі.

Біз 2-кестеде тимбилдингтің толық сценарийін береміз.

Сонымен қатар, желтоқсанда екі мереке бар: жаңа жыл және Тәуелсіздік күні.
 

ПЕДАГОГТАРМЕН ЖҰМЫС

Жаңа жылға дейін дүрбелең тудырмау үшін өз қалауыңыз бойынша жаңа жылға дайындық бойынша негізгі жұмысты ұйымдастыратын жұмыс тобын құрыңыз.

Іс-шараларды дайындауды қадағалайтын жауапты қызметкерлерді анықтаңыз.

Тапсырмаларды педагогтерге, техникалық қызметкерлерге және басқа қызметкерлерге таратыңыз: безендіру, сценарий дайындау, балалармен дайындық, сыйлықтар ұйымдастыру және т. б.

Кестені ата-аналармен келісімге алу арқылы әр жас тобына жаңа жылдық ертеңгіліктерді жоспарлаңыз.

Іс-шаралар сценарийлерін дайындаңыз: балалар мен ата-аналарға арналған ертеңгіліктер, конкурстар, театр қойылымдары, шеберлік сыныптары және басқа да іс-шаралар.

Форматты талқылаңыз: аниматорлар, Аяз Ата, Ақшақар шақырыла ма, әлде бұл рөлдерді қызметкерлер орындай ма.

Балабақшаны безендірудің жалпы стилін анықтаңыз (дәстүрлі Жаңа Жылдық тақырып, қысқы ертегі және т. б.).

Педагогтермен бірге декорацияларды, қолөнер бұйымдарын және жаңа жылдық әшекейлерді, мүмкін ата-аналардың қатысуымен дайындау үшін шығармашылық шеберхана ұйымдастырыңыз.

Гирляндалардың, шырша ойыншықтарының және басқа сәндік элементтердің бар-жоғын тексеріңіз.

Балалар өлеңдер, әндер немесе билер дайындауы үшін тәрбиешілермен әр іс-шараға бірнеше дайындық өткізіңіз.

Костюмдердің дайындалуы мен тігілуін қамтамасыз етіңіз немесе ата-анаңызбен оларды дайындау туралы келісіңіз.

Ата-аналардың мерекені дайындауға қатысуын талқылау үшін ата-аналар жиналысын өткізіңіз.

Балалар мен ата-аналар естелік фотосуреттер түсіре алатын мерекелік фото аймаққа безендіру дайындаңыз.

Балабақша алаңы, соның ішінде ойын алаңдары да қысқы немесе жаңа жылдық стильде безендірілгеніне көз жеткізіңіз.

Балаларға қандай сыйлықтар берілетінін анықтаңыз (мысалы, тәтті жиынтықтар, ойыншықтар немесе шығармашылық жиынтықтар).

Ата-анаңызбен сыйлық бюджетін талқылаңыз немесе сатып алу жоспарын жасаңыз.

Сондай-ақ, шыршаны, гирляндаларды және басқа элементтерді орнатуға байланысты өрт және электр қауіпсіздігі шараларын тексеруді ұмытпаңыз.

Жаңа жылдық мерекенің күні мен уақытын келісіңіз, балаларға арналған ертеңгіліктер мен ойын-сауықтарды қамтитын бағдарлама дайындаңыз.

Фото және бейне түсірілімге жауаптыларды тағайындаңыз. Жаңа жылға арналған фото аймақ жасаңыз. Бұл балабақшада мерекелік атмосфераны құруға және барлық қызметкерлерді процеске қосуға көмектеседі.

Бақылау функциясынан басқа, ресімдеу және ұйымдастыру жұмыстарының бір бөлігін әдіскер өз мойнына ала алады, мысалы, топтардан үздік балалар-ата-аналар жұмыстарын жинап, «Менің туған өлкем» көрмесін ұйымдастырып, «Мен қазақша сөйлеймін» байқауын өткізе алады. Бұл қазақ тілін меңгеру деңгейін арттыру үшін қызықты әрі пайдалы болуы мүмкін.

Балабақша педагогтарына арналған «Мен қазақша сөйлеймін» конкурсының сценарийін 3-кестеде келтіреміз
 

БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС

Бірінші аптада «Егер сіз адасып кетсеңіз, не істеу керек» тақырыптық сабақтарын ұйымдастырыңыз және өткізіңіз. Біз әр аптада бір-бірден төрт сабақ ұсынамыз. Бұл сабақтар балаларға күтпеген жағдайларға жақсы дайындалуға және өздерін сенімді сезінуге көмектеседі.

Тақырыптық сабақтарға қосымша материал «Егер сіз адасып кетсеңіз, не істеу керек» 4-кестеден қараңыз.

Екінші аптада «Терезедегі ту» акциясын өткізіңіз, іс-шараны Қазақстан Республикасының Тәуелсіздік күніне орайластырыңыз. Мұндай жұмыс – балалардың бойында патриотизм мен өз еліне деген мақтаныш сезімін тәрбиелеудің тамаша тәсілі.

Акцияны қалай ұйымдастыруға болады

Акцияға бірнеше күн қалғанда ата-аналарға акцияның мақсатын түсіндіріп, оларды үйдің терезелеріне Қазақстан туын ілу идеясын қолдауға шақыра отырып, хабарлама немесе хат жіберіңіз.

Балаларға қазақстандық туларды дайындау бойынша шеберлік сабағын ұйымдастырыңыз. Балалар үйге әкеліп, терезеге іліп қою үшін кішкентай жалаулар жасау үшін қағазды, матаны немесе басқа материалдарды пайдалануға болады.

Балалармен бірге балабақша терезелерін Қазақстан жалауларымен безендіріңіз. Бұл дайын қағаз Туы немесе балалар жасаған сызбалар немесе аппликациялар болуы мүмкін.

Акция барысында балалар жалаулар жасап, өз жұмыстарын үйге әкеліп, терезеге іліп қояды.

Мұндай акция – балаларды патриоттық сезімге тәрбиелеудің тамаша тәсілі.

Қазақстанның Тәуелсіздік күніне арналған «Терезедегі ту» акциясын өткізу жоспарын 5-кестеден қараңыз.

Желтоқсанның үшінші және төртінші апталарында Жаңа жылдық ертеңгіліктерді өткізіңіз. Біз 6-кестеде «Тентек және сиқырлы Жаңа жылдық ғажайыптар» жаңа жылдық қуыршақ қойылымының сценарийін береміз.
 

АТА-АНАЛАРМЕН ЖҰМЫС

Желтоқсан айында қызметкерлермен, ата-аналармен және тәрбиеленушілермен «Көрпе-Fest» көрпешектерін дайындауға бірлескен шығармашылық конкурс ұйымдастырыңыз және өткізіңіз.

«Көрпе-Fest» шығармашылық байқауының сценарийін 7-кестеден қараңыз.

Балабақшада «Көрпе-Fest» көрпешелерін дайындауға шығармашылық конкурс ұйымдастыру қызметкерлерді де, ата-аналар мен балаларды да шығармашылық процеске тартатын жарқын оқиға болуы мүмкін. Мұндай байқау қызметкерлер, ата-аналар мен балалар арасындағы байланысты нығайтады, сондай-ақ мәдени дәстүрлерді сақтауға және насихаттауға көмектеседі. Іс-шараны сәтті өткізуге арналған қадамдық нұсқаулықты кестеден қараңыз.

Ата-аналарға «Мен өз елімді жақсы көремін» челленджін өткізуді ұсыныңыз.

Балабақша тәрбиеленушілерінің ата-аналарымен «Мен өз елімді жақсы көремін» челленджін өткізу үшін ата-аналарға челлендждің басталуы туралы мессенджерлер, балабақшадағы стендтермен немесе жиналыста хабарлаңыз. Мақсатты түсіндіріңіз: ата-аналармен қарым-қатынас жасау арқылы балалардың патриоттық сезімін дамыту.

Тақырыпты ойлаңыз, мысалы, отбасылардан елдегі сүйікті жерлері, ұлттық тағамдары немесе дәстүрлері туралы қысқаша бейне немесе фотоколлаж жасауды немесе ұлттық рәміздер (Ту, Елтаңба, көрікті жерлер) тақырыбында қолөнер бұйымдарын бірлесіп жасауды, Қазақстан туралы ән немесе өлең дайындауды немесе бала мен ата-ананың өз елін сүйетінін туралы әңгімесі бар бейнероликті сұрауға болады.

Челленджді әлеуметтік желілер немесе мессенджерлердегі топтар арқылы онлайн өткізуге болады, онда ата-аналар өз жұмыстарын хэштегпен жариялайды, мысалы #МенҚазақстандыжақсыкөремін.

Әр баланың және оның отбасының қатысуын бағалаңыз, қолдау мен ынтымақтастықтың жағымды атмосферасын құрыңыз.

Балабақша тобында жұмыстар көрмесін немесе бейнероликтердің тұсаукесерін ұйымдастырыңыз. Барлық қатысушыларды шағын естелік сыйлықтармен немесе грамоталармен марапаттаңыз.

Мұндай іс-шара балалар, ата-аналар мен елдің мәдениеті арасындағы байланысты нығайтуға көмектеседі.

Әрі қарай біз циклограмма үлгісін береміз
 

Әдіскердің желтоқсан айына арналған циклограммасы

Жанындағы нұсқарларды шерту арқылы беттерді парақтаңыз

Жанындағы нұсқарларды шерту арқылы беттерді парақтаңыз

1-кесте      2-кесте     3-кесте     4-кесте     5-кесте     6-кесте     7-кесте     

 

СанЕжН-ге сәйкес Жаңа жылда топта терезелерді безендіру және балаларды дамыту

Мақалада – әдемі, СанЕжН талаптарына сай және балаларды дамыту үшін Жаңа жылға топта терезелерді қалай безендіру туралы идеялар. Бұл үшін қандай материалдар мен сәндік элементтерді пайдалану және терезедегі суреттерді пайдалану арқылы балаларға білім беру жағдайын жасау туралы ұсыныстар бар.

Kechirasiz, bu sizning o'qish priryvaem

Keyinroq o'qish uchun, tizimga kiring yoki ro'yxatdan o'ting. Shundan so'ng siz 3 kun davomida cheklovsiz foydalanishingiz yoki obuna bo'lishingiz mumkin

Впервые на сайте? Зарегистрируйтесь