Мектеп директоры орынбасарының сәуір айындағы циклограммасы және бақылау бойынша ұсыныстар
Сәуір айында мектеп директорының орынбасары өткізуі керек негізгі іс-шаралар
Сәуір айындағы жұмыс циклограммасы
Циклограммаға ұсыныстар
БІРІНШІ АПТАДА.
Әдістемелік кеңестің күн тәртібіндегі екі негізгі мәселе
- Оқушылардың олимпиадаларға, конкурстарға және т. б. қатысуы туралы бақылау
- Пән мұғалімдерінің біліктілікті арттыру курстарына қатысуын бақылау.
Әдістемелік кеңестің міндеттері
- Оқушылардың олимпиадаларға, ғылыми-практикалық конференцияларға, конкурстарға, айдың жарыстарына қатысуы бойынша ақпаратты жинау және жүйелеу қажет (1-кесте).
- Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін анықтау және дамыту бағдарламасының жобасымен жұмысты бастау және оларды өзін-өзі жүзеге асыру үшін, айдың соңында өтетін әдістемелік кеңестің отырысында қарау және бекіту үшін жағдай жасау қажет (бағдарлама 2-кестеде берілген).
Пысықталғаннан кейін бұл бағдарлама келесі оқу жылына негіз ретінде қабылданады және бекітіледі. Бағдарлама негізінде ағымдағы оқу жылына арналған жалпы мектептік жұмыс жоспарына кіретін іс-шаралар жоспары жасалады.
Ақпарат өте маңызды және әр жартыжылдықта жазылады, өйткені ол мектепті аттестаттаудан өту кезінде сұралады. Мұндай жұмыс ӘБ басшыларымен бірлесіп жүргізіледі және әдістемелік кеңес отырысының хаттамасында тіркеледі
Жанындағы нұсқарларды шерту арқылы беттерді парақтаңыз
Пән мұғалімдерінің біліктілікті арттыру курстарына қатысуын бақылау
Пән мұғалімдерінің біліктілікті арттыру курстарына қатысуын бақылауды ұйымдастыру әкімшілік үшін де, мұғалімдердің өздері үшін де жүйелі және ыңғайлы болуы керек.
Әр мұғалімнің курстан өту кестесін тексеріңіз.
Курстарға жіберу туралы бұйрықтар жасаңыз.
Мұғалімдер курстарды аяқтағаннан кейін сертификаттар мен куәліктер сияқты растайтын құжаттарды ұсынуы керек.
Педагогтердің есептілігін тәжірибеге енгізіңіз. Курстардан кейін мұғалім алған білімі және оның практикада қолданылуы туралы шағын есеп жаза алады. Мысалы, әріптестерге презентация: мұғалімдер әріптестерімен тәжірибе бөлісетін шағын семинарлар ұйымдастырыңыз.
Мұғалімдерден оларға қандай курстар пайдалы екенін үнемі тексеріп отырыңыз.
Мүмкіндігінше балама оқыту форматтарын ұсыныңыз.
Біліктілікті арттыруды сертификаттаумен байланыстырыңыз: курстардың болмауы мұғалімнің мансаптық өсуін шектеуі мүмкін.
Курстардың өтуі туралы ақпаратты 2022 жылғы 24 қарашадағы Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің «Бастапқы, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі, діни білім беруді жүзеге асыратын, кәмелетке толмағандарға білім беру-сауықтыру қызметтерін көрсететін ұйымдардың білім беру қызметіне қойылатын біліктілік тал
ЕКІНШІ АПТАДА
Lesson study форматында сабақты зерттеу жүргізілген сыныптарда сабаққа қатысуды ұйымдастырыңыз.
Мақсаты: оқытудағы өзгерістерді тіркеу. Бұл сабақты зерттеу және шығармашылық топ жетекшілерімен әңгімелесу жүргізу бойынша мобильді шығармашылық топтардың аралық нәтижелеріне мониторинг жүргізу үшін қажет. Бұл жұмыстың нәтижесі педагогтер тәжірибеде кездесетін мәселелер бойынша негізгі ұсыныстарды әзірлеу болады. Бұл жұмыстың нәтижесі зерттеу тақырыптары бойынша семинарлар мен коучингтер өткізу жоспары болады.
ҮШІНШІ АПТАДА
Мектеп директорының емтихан материалының қазақ тілі бойынша аралық аттестаттаудың ерекшелігіне және емтихан материалын ресімдеуге қойылатын талаптарға сәйкестігін тексеріп, бекітіңіз.
ҚР Білім және ғылым министрінің 2008.03.18 № 125 бұйрығынан үзінді көшірмені басшылыққа алыңыз.
«Орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдары үшін білім алушылардың үлгеріміне ағымдағы бақылауды, аралық және қорытынды аттестаттауды жүргізудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы».
Қазақ тілі бойынша емтихан академиялық жылды негізгі орта (5-8 сыныптар), жалпы орта (10 сынып) деңгейінде аяқтаған кезде білім алушылардың қазақ тілінде оқытатын мектептерде «Қазақ тілі» пәні бойынша және қазақ тілінде оқытпайтын мектептерде «қазақ тілі мен әдебиеті» пәні бойынша бағдарламалардың мазмұнын меңгеруін бағалау мақсатында өткізіледі. МЖМБС сәйкес жазбаша және ауызша нысанда (тыңдалым (тыңдау), сөйлеу, оқу, жазу).
Емтиханды өткізу уақытын білім беру ұйымының педагогикалық кеңесі айқындайды, тапсырмаларды Академиялық адалдық қағидаттарын сақтай отырып педагогтер жасайды және білім беру ұйымының әкімшілігі бекітеді.
«Қазақ тілі», «Қазақ тілі мен әдебиеті» пәндері бойынша қорытынды баға емтихан (бес балдық шкала бойынша) және жылдық бағалау (бес балдық шкала бойынша) нәтижелері негізінде 30-дан 70-ке пайыздық қатынаста қойылады. Қорытынды бағалауды дөңгелектеу ең жақын бүтінге жүргізіледі (35-тармақ).
ТӨРТІНШІ АПТАДА
Педагогтердің теориялық білімдерін жетілдіру бойынша оқушылардың білімін, іскерлігі мен дағдыларын диагностикалауды ұйымдастыру, сондай-ақ оқу процесін цифрландыру бойынша жұмысты ұйымдастырыңыз.
«Оқу процесін цифрландыру» тақырыбында коучинг дайындау үшін сабақтарда цифрлық технологияларды пайдалануды мониторингтеу мақсатында жас және тәжірибесіз мұғалімдердің сабақтарына қатысуды ұйымдастыру қажет.
Әрі қарай, біз жас және тәжірибесіз мұғалімдерге арналған теориялық сабаққа ұсыныстар береміз: «Оқушылардың БДМ диагностикасы»
«Оқушылардың БДМ диагностикасы» жас және тәжірибесіз мұғалімдерге арналған теориялық сабаққа ұсыныстар
Білім алушылардың білімін, іскерлігі мен дағдыларын тексеру және бағалау Оқыту процесінің маңызды құрылымдық құрамдас бөлігі болып табылады және оқытудың жүйелілігі, жүйелілігі мен беріктігі қағидаттарына сәйкес оқытудың барлық кезеңінде жүзеге асырылуы тиіс.
Бағалау проблемасының өзектілігі жақында оқытудың практикалық рөлін жүзеге асыруда белгілі бір жетістіктерге қол жеткізумен байланысты, соның арқасында бағалауды қолдану аясы кеңейді, оқу-педагогикалық процеске оң әсер ету мүмкіндігі өсті, бағалауды осы процестің құрамдас бөлігі ретінде ұтымды ету үшін жағдайлар туындады.
Оқушылардың білімі мен дағдыларын бағалау оқу процесінің маңызды буыны болып табылады, оның дұрыс қойылуы көбінесе оқытудың сәттілігіне байланысты. Әдiстемелiк әдебиетте бағалау оқытушы мен студент арасындағы «керi байланыс» деп аталатын кезең болып табылады, педагог пәндi оқытудың тиiмдiлiгi туралы ақпарат алған кездегi оқу процесiнiң кезеңi. Осыған сәйкес білім алушылардың білімі мен дағдыларын бағалаудың келесі мақсаттары ажыратылады:
- білім алушылардың білімі мен дағдыларын диагностикалау және түзету;
- оқу процесінің жекелеген кезеңінің нәтижелілігін есепке алу;
- әр түрлі деңгейдегі оқытудың қорытынды нәтижелерін анықтау.
Оқытуды диагностикалау әдістері
Оқытуды диагностикалаудың қарастырылған нысандарының әрқайсысы оның ұйымдастырушылық жағын ғана ашады. Сонымен бірге оны білім беру мекемесінің нақты жағдайларында жүзеге асыру әртүрлі жолдармен жүзеге асырылуы мүмкін. Бұл оның аясында жүзеге асырылатын диагностикалық әдіске байланысты.
Білім беру жүйесінде қазіргі уақытта олардың қатарына мыналар кіреді
- оқушыларға жеке немесе фронтальды сауалнама жүргізу арқылы жүзеге асырылатын ауызша тексеру (бұл оқытудың барлық кезеңдерінде қолданылатын және оқушылармен оңай байланыста болуға, олардың ойлары мен әрекеттерін бақылауға, жауаптарды түзетуге көмектесетін диагностиканың ең икемді әдісі);
- жазбаша тексеру арнайы бақылау жұмыстарының, эсселердің, диктанттардың және т. б. көмегімен жүзеге асырылады (соңғы жылдары жазбаша жұмыстарды тексеру уақытын қысқарту үшін арнайы баспа құралдары қолданылады, онда оқушыларға сөздермен, әріптермен, белгілермен немесе сандармен бос орындарды толтыру ұсынылады және бағдарламаланған құралдар (Google нысандары, карточкалар және т. б.).));
- тәжірибелік тексеру студенттердің зертханалық жабдықты меңгеру қабілетін диагностикалауға, сондай-ақ қолданбалы сипаттағы белгілі бір теориялық ережелерді дәлелдеу үшін қолда бар білімді қолдануға бағытталған (көбінесе жазбаша және графикалық жұмыстармен, арнайы тәжірибелерді қажет ететін эксперименттік есептерді шешумен үйлеседі);
- бағдарламаланған тексеру-электрондық ресурстар мен білім беру платформаларын пайдалана отырып, білім алушылардың білімі мен жекелеген дағдыларын диагностикалау (оқытудың барлық кезеңдерінде қолданылуы мүмкін және соңғы жылдары оқу диагностикасының неғұрлым объективті әдісі болып танылады);
- тестілік тексеру дұрыс шешілген оқу стандартталған тапсырмалар санын талдау негізінде білім алушылардың білімін бағалауды көздейді (оның басты артықшылығы-барлық оқушылардың жауаптарын біржақты бағалаудың жеңілдігі, өйткені дұрыс жауаптар санын белгілі бір баллмен байланыстыруға болады, бұл оның объективтілігін арттырады);
- өзін-өзі тексеру өз білімінің, дағдылары мен дағдыларының деңгейін өз бетінше бағалау, жіберілген қателіктерді, дәлсіздіктерді табу, анықталған олқылықтарды жою тәсілдерін белгілеу қабілетін қалыптастыруды көздейді.
Оқыту диагностикасы тек процесс ретінде бағалауды ғана емес, сонымен қатар оның нәтижесі ретінде оқушылардың білімін, дағдылары мен дағдыларын бағалауды қамтиды.
Әдістемелік бірлестіктердің отырысына ұсынымдар
Пәндік әдістемелік бірлестіктердің отырыстарында Ана тілі, математика, Қазақстан тарихы, таңдау пәндері бойынша 9 және 11 сыныптарда мемлекеттік қорытынды аттестаттаудың емтихан материалының ерекшеліктерін зерделеуді ұйымдастыру қажет.
Коучинг өткізу туралы
Оқу процесін цифрландыру бойынша коучингке дайындық кезінде ҚР ОАМ ұсынған цифрлық білім беру платформаларын қосу және пайдалану деңгейін зерделеу, сондай-ақ мектеп кітапханасында және педагогтарда оқу процесінде пайдаланылуы мүмкін немесе қазірдің өзінде цифрлық тасымалдағыштарда оқу және ғылыми әдебиеттердің болуы туралы мәліметтерді жинау және кестеде бекіту қажет.
