Таңғы қабылдауды баланы жылатпай жүргізу. Балаларды балабақшаға бейімдеуді жеңілдететін дидактикалық нұсқаулық
Дидактикалық белдемше – бұл бейімделу кезеңінде балалармен жұмыс істеудің жаңа түрі емес. Бұл нұсқаулықтың идеясын көптеген мұғалімдер қабылдады және жұмысқа енгізді. Бірақ барлық тәрбиешілер дидактикалық юбканың педагогикалық әлеуетін толық жүзеге асыра бермейді, оны ойын материалымен толтыруға тиісті назар аудармайды. Нәтижесінде балалардың жәрдемақыға деген қызығушылығы тез жоғалады. Біз дидактикалық юбкамен жұмыс істеудегі жиі кездесетін кемшіліктерді талдадық және өз тәжірибемізге сүйене отырып, маңызды ережелерді тұжырымдадық. Олар сіздің тәрбиешілеріңізге таңертеңгі қабылдау кезінде балалардың назарын ойынға аударуға, жақындарымен қоштасуды жеңілдетуге және балабақша туралы жағымды түсінік қалыптастыруға көмектеседі.
Дидактикалық белдемшені қандай материалдармен толтыру керек
Дидактикалық құрал – бұл педагог күн белдемше түріне сәйкес тігетін төрт түсті матаның қақпағы. Оларға ол дидактикалық материалды бекітеді. Белдемшенің мазмұны әртүрлі болуы керек. Мысалы, жұмсақ және қатты ойыншықтар, пластикалық текшелер, суреттер, сылдырмақтар мен қоңыраулар, түрлі түсті найзағайлар мен таспалар.
Белдемше төрт тақырыптық секторға бөлінеді – түстер бойынша. Мұғалім оларды балалардың мүдделері мен педагогикалық міндеттерін ескере отырып толтырады. Мысалы, біріншісінде біз ертегілердің үзінділерін орналастырамыз: ертегі кейіпкерлерінің суреттерін басып шығарамыз және ламинаттаймыз. Тәрбиеленушілер оларды жабыстырғыштан өз бетінше алып тастап, қарастыра алады.
Екінші секторда біз әртүрлі түстер мен өлшемдердің геометриялық фигураларын орналастырамыз. Үшіншіден, ұсақ моториканы дамытуға арналған материалдар. Мысалы, найзағай, әртүрлі ұзындықтағы таспалар, шілтер. Соңғы секторды біз тақырыптық апталар бойынша толтырамыз.
Балалардың қызығушылығы мен жаңа ойыншық сезімін сақтау үшін юбкадағы дидактикалық материалды үнемі жаңартып отыру керек. Біздің балабақшада әр дүйсенбіде жаңа тақырып басталады. Бұл күні тәрбиеші аптаның тақырыбын көрсету үшін екінші немесе төртінші сектордың мазмұнын өзгертеді. Сондай-ақ, күн сайын жеке элементтерді өз қалауы бойынша жаңартады.
Белдемшенің жарқын түсі балалардың назарын аударады. Олар көз деңгейінде тұрған ойыншықтарды бірден байқайды, оларға жете алады. Бұл негізгі ережелердің бірі. Сіздің мұғалімдеріңіз осы және басқа ережелерді ескеруі үшін, олар дидактикалық белдемше жасаған кезде, оларды нұсқаулықпен таныстырыңыз.
Балаларды бейімдеу – педагогтар МЖМБС шеңберінде шешетін міндеттердің бірі
Балалар МДҰ-ға бара бастаған кезеңде мұғалім олардың қолайлы бейімделуіне жағдай жасап, оқушылардың эмоционалды жағымды жағдайын сақтауы керек. Ол бұл міндеттерді әлеуметтік-коммуникативтік даму аясында жүзеге асырады. МДҰ-ға қолайлы бейімделу үшін мұғалім топтағы балалардың эмоционалды жайлылығын қамтамасыз етуі керек; оларды заттармен және ойыншықтармен іс-әрекетке шақыру, мейірімді көңіл, қамқорлық, оң пікірлер мен ересектердің мақтауына деген қажеттілікті қолдау. Сондай-ақ, осы кезеңде әртүрлі дене контактілерін – жанасу, жест-ишара, мимиканы қолдану маңызды
Балалармен жұмыс кезінде дидактикалық белдемшені қалай қолдануға болады

Тәрбиеші жұмыс күнінің басында – бірінші баламен кездеспес бұрын белдемше киеді. Ол тосын ойыншықты алдыңғы қалтасына салады. Бала оны болжай алуы үшін ол кішкентай және қарапайым болуы керек. Мысалы, текше, саңырауқұлақ немесе доп. Күн сайын мұғалім ойыншықты жаңасына ауыстырады.
Тәрбиеші бала мен ата-ананы қабылдау бөлмесінде қарсы алады. Ол оқушыны юбкамен қызықтырады, заттың артында қалтада не жасырылғанын анықтауды ұсынады. Қызығушылық баланы ойыншықтарды қарастыруға, бірінен екіншісіне ауысуға мәжбүр етеді. Мұғалім мен мектеп жасына дейінгі баланың арасында визуалды және ауызша байланыс орнатылады, жылы және сенімді қатынастар қалыптасады. Ойында мұғалім баланы алаңдатады және тыныштандырады, оны топқа апарады.
Мұғалім барлық балалармен кездескеннен кейін, олармен бірге кілемге отырады және белдемше қыртыстарын жазады. Балалар барлық ойыншықтарды қарастыра алады, ұстай алады, кейбіреулерін алып тастай алады. Бірлескен ойын мұғаліммен және басқа балалармен байланыс орнатуға мүмкіндік береді. Осылайша, оқушылар ұжымға оңай бейімделеді, ересектермен және құрдастарымен қарым-қатынас жасауды үйренеді.
Таңғы ас алдында, тәрбиеленушілер анасымен ажырасқаннан кейін алаңдап, тынышталған кезде, мұғалім белдемшесін шешеді. Ол оны күндіз басқа уақытта қолдануы мүмкін: балалар ата-аналарын еске алғанда жылайды немесе ашуланшақ болады. Орташа алғанда, балалардың бейімделуі екі айға дейін созылады. Осыдан кейін мұғалім сабақтарда дидактикалық юбканы қолдана алады. Мысалы, «Түстерді үйрету» немесе «Орыс халық ертегілері»тақырыптары бойынша.
Ата-аналарды дидактикалық белдемше жасауға қалай тартуға болады
Ата-аналарды дидактикалық белдемше жасауға тарту үшін мұғалім оларға оның міндеттері мен бейімделу кезеңінде балалармен жұмыс істеу қажеттілігі туралы айтады. Содан кейін ол оларға дидактикалық белдемше жасау туралы буклет таратады және оны қалай толтыру керектігін бірге ойластыруды ұсынады. Мысалы, ата-аналар тәрбиешіге баланың назарын қандай ойыншықтар жиі аударатынын айта алады.
Ата-аналарды дидактикалық юбкамен жұмыс істеуге қосу үшін тәрбиеші оларға балалармен бірге ойнауды ұсынады. Мысалы, балаға тосын ойыншықты анықтауға, геометриялық фигураларды атауға, ертегі кейіпкерлерін қарастыруға және болжауға көмектесу. Мұндай бірлескен ойын ата-анасынан алшақтап, таңертең олармен ұзақ уақыт қоштасатын балалардың назарын аударуға көмектеседі.
Егер ата-аналар тілек білдірсе, мұғалім оларға дидактикалық белдемше толтыруды өз бетінше толықтыруды ұсына алады. Мысалы, аптаның тақырыптары бойынша дайын дидактикалық материалды, сылдырмақтарды, кішкентай ойыншықтарды алыңыз және әкеліңіз.
Толық көру үшін басыңыз
