Оқушылардың ғылыми мотивациясын арттыру үшін биология сабақтарында ЅТЕАМ-технологияны қолдану
Білім беруде қандай реформалар жүргізілсе де, сабақ оқытудың негізгі нысаны болды және болып қала береді. Жүздеген жылдар бұрынғыдай білім беру процесіне қатысушылар – мұғалім мен оқушы кездеседі. Оның сабағы қандай болады – әр мұғалім жеке өзі шешеді. Бұл таңдау мүмкіндігі қазақстандық білім берудің түбегейлі жаңалығынан тұрады. Сондықтан қазіргі заманғы сабаққа көп көңіл бөлінеді. Әрбір мұғалім сабаққа дайындалып, оны оқушылардың пәнге деген қызығушылығын оятып, оларды танымдық белсенділікке ынталандыратындай етіп дамытуға тырысады.
Ол үшін биология сабақтарында біз оқытудың әртүрлі заманауи технологияларын іске асырамыз: ЅТЕАМ-технологиялар, жобалық технологиялар, деңгейлік саралау технологиялары, шығармашылық ойлау технологиялары, білім алушылардың өзін-өзі бағдарлау технологиялары.
Биология сабақтарында білім беру технологияларын іске асырудағы соңғы жылдардағы инновациялар құзыреттіліктерді, дүниетанымдық ұстанымдар мен өмірлік құндылықтарды қалыптастыру арқылы тұлғаны дамытуға бағытталған ЅТЕАМ технологиясын қолдану болды.
Өздеріңіз білетіндей, STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) – бұл ғылыми білімді нақты мәселелерді шешуге қалай қолдануға болатындығын көрсететін заманауи оқыту форматы. Дәстүрлі оқытудан айырмашылығы, STEM оқыту жеке пәндерден асып түседі: ол пәнаралық тәсілді, технология мен шығармашылықты пайдалануды және оқушылардың жобалық және зерттеу құзыреттіліктерін дамытуды қамтиды.
ЅТЕАМ-оқыту аралас оқу ортасын білдіреді және ғылыми әдісті күнделікті өмірге қалай қолдануға болатындығын көрсетеді. STEAM – бұл мектепте және одан тыс жерлерде жобалық және оқу-зерттеу қызметін жүзеге асырудың бір бағыты. ЅТЕАМ – бұл сабақтан гөрі көп нәрсе. ЅТЕАМ іс-шараларының арқасында оқушылар қазір үйреніп жатқан нәрселерінің өз болашағына және бүкіл әлемнің болашағына қалай енетінін көре алады. ЅТЕАМ-оқыту оқушыларды ақпараттық қоғамдағы өмірге дайындауға бағытталған.
ЅТЕАМ-оқыту – жаңа технологияларды дамытуға, инновациялық ойлауға, жақсы дайындалған инженерлік кадрларға қажеттілікті қамтамасыз етуге бағытталған ғылымдар бірлестігі. Бұл оқушыға қоршаған ортаның күрделі және өте қызықты әлемін оның алуан түрлілігімен түсінуге мүмкіндік беретін білім салаларының өзара байланысы мен тығыз байланысы.
Технология біздің өміріміздің барлық аспектілеріне көбірек енуде. Инженерия жолдар мен көпірлерді жобалауда, жаһандық климаттың өзгеруі мен қоршаған ортаны жақсарту мәселелерінде және т. б. қолданылады. Математика әр мамандыққа, күнделікті өмірде жасайтын әрбір сабаққа қатысты.
Дәстүрлі STEAM-оқытудың ғылымдарды оқытудан айырмашылығы неде
Бұл аралас оқу ортасын білдіреді және ғылыми әдісті күнделікті өмірге қалай қолдануға болатындығын көрсетеді. STEAM – мектепте және мектептен тыс жобалық және оқу-зерттеу қызметін жүзеге асыру бағыттарының бірі.
Неліктен STEAM биология үшін маңызды?
Биология технологиямен тығыз байланысты. Соңғы биотехнологиялық және инженерлік шешімдер заманауи медицинаның, экологияның, ауыл шаруашылығының негізінде жатыр.
Математика мен инженерияны биологияға біріктіру студенттерге зерттейтін процестерді жақсырақ түсінуге мүмкіндік береді: популяцияның өсу динамикасын модельдеу немесе зертханалық деректерді талдау.
Шығармашылықты (Art) биологияда қолдану балаларға күрделі құрылымдарды (молекулалар, жасушалар, органдар) елестетуге және зерттеу жобалары үшін түпнұсқа шешімдерді табуға көмектеседі.
Биология сабақтарында STEAM элементтерін енгізуге көмектесетін бірнеше нақты мысалдар, тапсырмалар мен білім беру ресурстарын беремін.
Жобалар мен тапсырмалардың мысалдары
Жанындағы нұсқарларды шерту арқылы беттерді парақтаңыз
Білім беру ресурстары мен сайттары
Labster
Виртуалды зертхана платформасы. Виртуалды ортада биология, химия және басқа ғылымдар бойынша эксперименттер жүргізуге мүмкіндік береді. Классикалық мектеп зертханасында қол жетімді емес зертханалық дағдыларды жаттықтыру үшін қолайлы.
Khan Academy (khanacademy.org )
Әр түрлі пәндер бойынша, соның ішінде биология бойынша тегін бейне дәрістер мен интерактивті тапсырмалар. Теориялық базаны енгізуге, сондай-ақ математикалық және ғылыми дағдыларды пысықтауға көмектеседі.
Coursera
Әлемдегі жетекші университеттердің онлайн курстары. Тереңдетіп оқу үшін биоинформатика, биотехнология, экология, инженерия бойынша кіріспе курстарды табуға болады.
YouTube арналары:
Science Channel, Veritasium, Crash Course Biology – көрнекі эксперименттер, сабақтар және ғылыми жаңалықтарды талқылайтын бейнелер.
Arduino Projects Hub ( create.arduino.cc/projecthub )
Жаңадан бастаушыларға, соның ішінде экологиялық немесе биологиялық сипаттағы жобаларды таңдау. Оқушылар қарапайым температура, ылғалдылық, жарық және т. б. датчиктерді жинауды үйрене алады.
Ұлттық электрондық кітапхана (нэб.рф)
Оқу құралдарын, көркем емес әдебиеттерді, мақалаларды және биологиялық жобаларға арналған басқа дереккөздерді табуға болатын ресейлік ресурс.
STEAM-білім бізге үлкен мүмкіндіктер ашады. Кешенді тәсілдің арқасында биологияны зерттеуді қызықты, көрнекі және тәжірибеге бағытталған етуге болады. Балалар ғылыми фактілерді біліп қана қоймай, оларды іс жүзінде қолдануға, өз жобаларын жасауға, нақты мәселелердің шешімін табуға және нәтижелерді шығармашылық түрде ұсынуға үйренеді. Осылайша біз оқушыларымызды инновациялық идеяларды зерттеу, ойлап табу, құру және енгізу қабілеті бағаланатын заманауи ақпараттық қоғамдағы өмірге дайындай аламыз.
