Бастауыш сынып оқушыларының әдеби және шығармашылық қабілеттерін қалай дамытуға болады
Типтік оқу бағдарламасында әдеби және шығармашылық қа- білеттерді дамыту қарастырылған. Нақты шығармаларды оқып- үйренуге және шығармашылық тапсырмаларды орындауға қажетті сабақтар санын педагог қойылған міндеттерге және білім алушылардың даярлық деңгейіне байланысты айқындайды.

2-сыныпта – аптасына 3 сағат, оқу жылында 102 сағат.
3-сыныпта – аптасына 3 сағат, оқу жылында 102 сағат.
4-сыныпта – аптасына 3 сағат, оқу жылында 102 сағат.
1-ші ұсыным. Оқу дағдыларын дамытыңыз
Оқу дағдысы – бұл негізгі оқу дағдысы, сондықтан оны кезең-кезеңмен қалыптастыру үшін жұмыс істеу маңызды:
- дұрыс оқу (дыбыстар мен әріптердің арақатынасы, буындарға қосу);
- саналы түрде оқу (оқылған сөздің мағынасын түсіну және олардың мағынасын түсіндіру);
- еркін оқу (ақпаратты толық сөздермен дұрыс және саналы түрде оқу);
- мәнерлеп оқу (ақпараттың мазмұнына интонациялық түрде өз көзқарасын білдіруді дұрыс, саналы және еркін оқып шығу).
Әр сынып үшін оқушылардың оқу дағдысының қалыптасу деңгейінің ерекшеліктерін ескере отырып, әртүрлі міндеттер қойыңыз.
2-сыныпқа арналған тапсырмалар
1. Толық сөздер мен сөз тіркестерімен оқу қабілетінің қалыптасуын тексеріңіз.
2. Әрі қарай, оқылған мәтін мазмұнының жалпы мағынасын оқушы түсінетінін тексеріңіз.
3. Оқушының тыныс белгілеріне сәйкес келетін кідірістерді, кейіпкерлерге тән ерекшеліктерді білдіретін интонацияларды білуін тексеріңіз.
3-сыныпқа арналған тапсырмалар
3-сыныпта толық оқу қабілетінің қалыптасуын тексерумен қатар негізгі тапсырма- ларды:
1) ол оқылған мәтінді дауыстап оқу қарқынында және іштен оқығанда түсінетінін;
2) шығармалар мен өлеңдердің дайын мәтінін оқудың мәнерлілігі, негізгі білдіру құралдарын қолдануын тексеріңіз
4-сыныпқа арналған тапсырмалар
1. Мағынаны қабылдау, жазбаша мәтіннен ақпарат алу, таңдамалы оқу, мағыналы еркін, дауыстап және іштен, автордың ниетін жеткізе отырып мәнерлеп оқу, өз оқығанын бақылау процесін тексеріңіз (1-кесте).
1-кесте. «Әдебиеттік оқу» пәні бойынша оқу дағдысының қалыптасу нормалары
2-ші ұсыным. Жадынаманы әрқашан қолыңызда ұстаңыз
3-ші ұсыным. Оқу дағдыларын жүйелі түрде қалыптастырыңыз

Оқу дағдысын қалыптастыру бастауыш мектептің алдында тұрған маңызды міндеттердің бірі болғандықтан, оқу техникасының құрамдас бөліктеріндегі олқылықтарды жою және алдын алу қажет
- оқудың техникалық жағынан білім алушылардың қалыптасу барысына үнемі жеке бақылау жүргізу;
- олқылықтардың қатаң есебін жүргізу, білім алушылардың оқу тәсілдерін меңгеру динамикасын көрнекі түрде көрсету;
- мәтінді түсіну арқылы оқу қабілетін дамыту;
- оқырман күнделіктерін жүргізу;
- оқушылардың үйде оқуын үнемі бақылауды, оқығанын талқылауды, сондай-ақ оқушылардың өздері оқығанын бағалауды жүзеге асыру;
- оқу сабақтарында «қарындашпен оқу», «сызғышпен оқу», «ызылдаған» оқу (әр сабақтың басында 3-5 минут ішінде), «жұппен», «тізбек бойынша», «рөлдер бойынша» оқу, таңдамалы оқу және т. б сияқты оқу техникасын жетілдіруге ықпал ететін әртүрлі әдістерді қолдануға көбірек көңіл бөлу.

Оқушылардың білімін толықтыру және жаңа дағдыларын қалыптастыру үшін келесілерді ескеру қажет:
1. Сабақтар жүйелі болуы керек.
2. Білім қалыптасқанша үнемі өткенге оралу керек.
3. Сабақтар қызықты болуы керек.

Білімді толтыру және онлайн режимінде сабақ өткізу кезінде қашықтықтан өткізілетін сабақтарға қойылатын талаптарды басшылыққа алыңыз. Орыс тілін қашықтықтан оқытуды қарым-қатынасты барынша дамытып, тақырыпқа қызығушылық тудыратындай етіп ұйымдастыру керек.
Төмендегілерді ескере отырып, бастауыш мектепте орыс тілінен қашықтықтан сабақ өткізіңіз:
- Материалды мөлшерлеп беріңіз.
- Балаларды оқу процесіне барынша тарту үшін әр түрлі әрекеттерді: сұрақ-жауап, тесттер, ойындар және т. б. қолданыңыз.
- Визуалды және дыбыстық әдістер қолданылады, оларды үнемі ауыстырып отыру керек.
- Сабаққа 1-2 рет дене шынықтыру үзілістерін, көзге арналған гимнастиканы, саусақтарға арналған жаттығуларды өткізіңіз.
4-ші ұсыным. Алдын ала дайындалған өлшемшарттар және оларға дескрипторлармен қосымша жұмыстар мен тапсырмалардың әртүрлі түрлерін орындаңыз
Оқу сипатындағы шығармашылық жұмыстардың жиілігі мен түрлері мұғалімнің қалауы бойынша анықталады. Төменде ұсыныс сипатындағы өлшемшарттар бар жұмыстың үлгі түрлері берілген (2-кесте).
2-кесте. Өлшемшарттармен/дескрипторлармен жұмыстың үлгі түрлері
5-ші ұсыным. «Әдебиеттік оқу» пәні бойынша жиынтық бағалау санын сақтаңыз.

Пән бойынша жиынтық бағалау бөлім үшін жиынтық бағалаудың нақты санын жүргізуді қамтиды (3-кесте).
3-кесте. «Әдебиеттік оқу» пәні бойынша бөлімге/толассыз тақырыпқа жиынтық бағалау саны
Жиынтық бағалауда бөлім/толассыз тақырып үшін сөйлеу әрекетінің екі түрі біріктіріледі (мысалы, тыңдалым және айтылым; оқылым және жазылым).
← Толық көру үшін басыңыз

