ещё
свернуть
Все статьи номера
№9, 2024
НОРМАТИВТІК АКТІЛЕР

Педагогтер мен білім беру ұйымдары басшыларының қызметін әдістемелік қамтамасыз ету туралы

Мұғалімдердің үздіксіз кәсіби дамуы.

Педагогтың кәсіптік қызметті жүзеге асыру кезіндегі құқықтары мен міндеттері «Педагог мәртебесі туралы» Қазақстан Республикасының Заңында көрсетілген. Заңға сәйкес мұғалім «ғылыми, ғылыми-зерттеу, шығармашылық, тәжірибелік-эксперименттік қызметті жүзеге асыруға, педагогикалық практикаға жаңа әдістер мен технологияларды енгізуге», «үш жылда кемінде бір рет біліктілігін арттыруға», «біліктілігін арттыруға біліктілігін арттыру және біліктілігін арттыру нысандарын таңдау» (7-бап). Сонымен қатар, «кемінде бес жылда бір рет біліктілік санатының деңгейін арттыруды (растауды) қоса алғанда, кәсіби дағдыларды, ғылыми-зерттеу, зияткерлік және шығармашылық деңгейлерді үздіксіз арттыру» (15-бап).

Педагог өзінің кәсіби мүмкіндіктерін пайдалана отырып, мемлекет ұсынып отырған шарттар аясында кәсіби деңгейін көтеруі қажет. Қазіргі білім беру жүйесінде педагогтардың біліктілігін арттыру негізінен біліктілікті арттыру курстарына қатысу, әдістемелік орталықтың (кабинет) әдіскерлерімен өзара әрекеттесу, сондай-ақ тәжірибе алмасу және педагогтың өзін-өзі жетілдіруі арқылы жүзеге асырылады. білім алушылардың әртүрлі жағдайларда және бейтаныс өмірлік жағдаяттарда білімін қолдануын жеңілдететін, оқушылардың құзыреттіліктері мен жұмсақ дағдыларын дамытуға бағытталған құзыреттілікке негізделген білім беру парадигмасы.

Мұғалімдер үш жыл сайын біліктілігін арттыру курстарынан өтеді.

Оқытушыларға арналған курс бағдарламасы уәкілетті орган белгілеген тәртіппен емтиханнан өтеді. Курс бағдарламасы «Педагогтердің біліктілігін арттыру курстарының білім беру бағдарламаларын әзірлеу, келісу және бекіту қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2020 жылғы 4 мамырдағы № 175 бұйрығына сәйкес әзірленіп, сарапталуы тиіс. Біліктілігін арттыруға ұмтылған мұғалім үшін курстарды ұсынатын ұйымдар туралы білу және білім беру бағдарламаларының тізілімінде таңдалған курс тақырыбының бар-жоғын тексеру маңызды. Бұл ақпаратты әдіскерге хабарласу немесе білім беру саласындағы уәкілетті органның сайтына кіру арқылы алуға болады.

Мұғалімдерді әдістемелік қамтамасыз ету үшін әдістемелік орталықтардың (кабинеттердің) жұмысы өте маңызды. Әдістемелік кабинет (орталық) әдіскерлерінің міндеті – мұғалімдердің шығармашылық өсуіне және олардың кәсіби өзін-өзі жетілдіруіне ықпал ету. Білім беру саласындағы соңғы өзгерістер, жаңа оқу жылын ұйымдастыру ерекшеліктері туралы ақпарат алу, шығармашылық өсуге қажетті консультациялар алу және олардың инновациялық тәжірибесінің өзектілігі туралы кері байланыс алу үшін мұғалімдерге пән бойынша әдіскерге хабарласу ұсынылады. олардың облыстағы әдістемелік орталығында (кабинетінде).

Мұғалімдердің біліктілігін арттыруда мектепішілік әдістемелік бірлестіктің сапалы жұмысының маңызы зор.

Академиялық зерттеулердің нәтижелері мектеп мұғалімдерінің кәсіби біліктілігін арттыруда, өзара тәжірибе алмасуды ұйымдастыруда, ұйым мен оқушылардың оқу жетістіктерін арттыруда пән мұғалімдерінің әдістемелік бірлестіктерінің маңызды рөл атқаратынын көрсетті. Сондықтан оқу-тәрбие үрдісін жетілдіруге ұмтылған мектеп әкімшілігі ең алдымен әдістемелік бірлестіктердің жүйелі қызметін қамтамасыз етуі маңызды. Білім беру ұйымдарында әдістемелік қызметті ұйымдастыру «Мәдениет саласындағы білім беру ұйымдарын қоспағанда, білім беру ұйымдарындағы әдістемелік және ғылыми-әдістемелік жұмысты ұйымдастыру және жүзеге асыру қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім министрінің 2023 жылғы 10 тамыздағы № 253 бұйрығында көзделген құқықтық негізге негізделеді.

Әдістемелік бірлестіктің оқу жылына нақты жұмыс жоспары болуы керек.

Жұмыс тұрғысында әдістемелік бірлестік аясындағы іс-шаралармен қатар мектептің басқа әдістемелік бірлестіктерімен, сонымен қатар көршілес мектептердің әдістемелік бірлестіктерімен тәжірибе алмасу жұмыстарын ұйымдастыру қажет. Сонымен қатар, жоспарда пән бойынша оқу-тәрбие үдерісін тиімді ұйымдастыру үшін оқушылардың біліміндегі тақырыптық олқылықтарды анықтау және толтыру шаралары, оқуға ынтасы төмен балалармен қосымша жұмыс, дарынды балалармен қосымша сабақтар өткізу, оқыту бағдарламаларын жүзеге асыруға қолдау көрсету сияқты қажетті шараларды қарастыру ұсынылады.

Әдістемелік бірлестіктің құрамында сабақты өткізуге қатысты мәселелерді жүйелі түрде талқылау, сабақ жоспарларын бірлесіп жасау, жекелеген оқушылардың үлгерімі мен регрессиясын талдау, оқуға ынтасы төмен балаларды қолдау бойынша қосымша шаралар қабылдау, сонымен қатар жұмыс дарынды және арнайы білім беруге қажеттілігі бар балалар.

Мұғалімнің кәсіби дамуының маңызды жолдары – өзін-өзі дамыту, жаңашылдық, зерттеушілік және шығармашылық іс-әрекет. Мұғалімнің ғылыми-зерттеу, шығармашылық және эксперименттік іс-әрекетін жүзеге асыру инновациялық педагогикалық жаңалықтарды ашуға алып келеді, кейіннен олар педагогикалық тәжірибеге жаңа әдістер мен технологияларды енгізуге негіз болады. Мұғалімдердің өз қызметін жетілдіру жолдарын іздестіру, сондай-ақ инновациялық тәжірибені енгізуге, олардың кәсіби өсуіне және білім сапасын арттыруға ықпал етуге ұмтылуы.

Мұғалімнің инновациялық іс-әрекетінің (бағдарламалар, әзірлемелер, тәжірибелер) тиімділігі мен сапасын анықтау қажет. Әдетте бұл бағалау конференцияларға, симпозиумдарға қатысу, ғылыми журналдарда мақалалар жариялау және конкурстарға қатысу арқылы жүзеге асырылады. Төменде мұғалім конференцияны, конкурсты немесе басылымды таңдағанда назар аударуы керек критерийлер берілген.

«Жалпы білім беретін пәндер бойынша халықаралық олимпиадалар мен ғылыми жоба конкурстарының (ғылыми жарыстардың) және республикалық және халықаралық орындаушылық сайыстар, кәсіптік шеберлік байқауларын және спорттық жарыстардың тізбесін және оларға іріктеу критерийлері тізбесін бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2011 жылғы 7 желтоқсандағы № 514 бұйрығымен мұғалімдер мен студенттерге арналған конкурстар тізбесі бекітілген). Егер конкурс осы тізімде жоқ болса, қосымша ақпарат алу үшін жергілікті әдістемелік кабинетке (орталық) хабарласу ұсынылады.

Инновациялық педагогикалық жаңалықтарды зерделеу, жинақтау және жалпылауды мектептің әдістемелік бірлестігі, мектеп әкімшілігі, аудандық және облыстық әдістемелік кабинеттің (орталық) әдіскерлері, сондай-ақ Республикалық оқу-әдістемелік кеңесі жүзеге асырады. Мектеп деңгейінде тиімді деп табылған инновациялық оқыту тәжірибесін сол мектептегі немесе басқа білім беру ұйымдарындағы басқа мұғалімдерге пайдалану ұсынылады. Тиімділігі аудан, қалалық немесе облыстық деңгейдегі әдіскерлермен расталған инновациялық тәжірибелер берілген әкімшілік бірлік аумағында орналасқан білім беру ұйымдарында енгізуге ұсынылады. Өз кезегінде Республикалық оқу-әдістемелік кеңес бекіткен инновациялық педагогикалық тәжірибелер еліміздің барлық білім беру ұйымдарына таратылуы мүмкін.

Мектептегі бұл жұмысты мектеп директорының орынбасары және білім беру ұйымының пәндік әдістемелік бірлестігінің жетекшісі жүзеге асырады. Мұғалімнің инновациясын жақсы бағалау үшін арнайы сараптамалық топ құру қажет. Бұл жұмысты әдістемелік кабинеттің (орталық) әдіскерлері де атқаруда. Сараптамалық топ барлық деңгейдегі әрбір әдістемелік кабинетте (орталықта) болуы керек. Мұғалім ұсынатын тәжірибе мен жаңашылдықтың тиімділігі анықталса, оларды конференцияларға, семинарларға және басқа да іс-шараларға қатысу, сонымен қатар заманауи коммуникациялық құралдарды пайдалану арқылы белсенді түрде насихаттау маңызды. Сонымен қатар, бұл идеяларды жүзеге асыруда әріптестердің қолдауы маңызды.

Республикалық оқу-әдістемелік кеңесте ұсынылған мұғалімнің инновациялық тәжірибесі (бағдарламасы, әзірлемелері, тәжірибесі) белгілі бір талаптарға сай әзірленуі керек.

Ы. Алтынсарин атындағы ҰАО оқытушыларына арналған «Инновациялық педагогикалық тәжірибені зерттеу, жалпылау және тарату бойынша әдістемелік ұсыныстарды» әзірледі.

«Үздік педагог» байқауына педагогикалық қызметінде жоғары нәтижелерге қол жеткізген мұғалімдер қатыса алады. «Үздік мұғалім» байқауына қатысу үшін мұғалімдер ережелермен танысу керек. Байқау ережесі «Үздік педагог» атағын беру қағидаларын бекіту туралы Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2015 жылғы 16 қаңтардағы №12 бұйрығымен бекітілген.

«Үздік педагог» атағын алу тыңғылықты дайындықты қажет етеді, бұл да мектеп пен облыстың әдістемелік қызметінің сапасының көрсеткіші. «Үздік педагог» байқауына қатысуды жоспарлап отырған мұғалімдерге Академия дайындаған әдістемелік ұсыныстармен танысу ұсынылады.

«Үздік педагог» байқауының жеңімпаздарының тәжірибесін тарату үшін ашық сабақтар, шеберлік сабақтары, кездесулер, семинарлар және т.б. Бұл іс-шаралар әр өңірден келген мұғалімдерге тәжірибе алмасуға, оқытудың озық әдістерін меңгеруге және сапаны арттыруға үлес қосуға мүмкіндік береді.

2023 жылдан бастап «Үздік педагог» байқауының жеңімпаздарының педагогикалық тәжірибесін тарату мақсатында Ы. Алтынсарин ат. МеАҚ «Үздіктен үйрен» жобасын жүзеге асыруда. Жобаның мақсаты – «Үздік педагогтардың» озық тәжірибесін тарату және олардың халық арасында танылуын арттыру.

Сонымен қатар, жас мұғалімдердің кәсіби жолының басында қолдау көрсету, олардың құзыреттіліктерін дамытуды қамтамасыз ету және білім беру қоғамдастығында педагогикалық тәжірибенің сабақтастығын сақтау үшін олардың біліктілігін жүйелі түрде арттыру маңызды. «Педагог мәртебесі туралы» Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес орта білім беру ұйымында кәсіптік қызметті алғаш рет бастаған педагогке бір оқу жылы мерзіміне тәлімгерлік қызметті жүзеге асыратын педагог тағайындалады. Білім беру ұйымдарында тәлімгерлік қызметті ұйымдастыру тәртібі Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің 2020 жылғы 24 сәуірдегі № 160 «Тәлімгерлік қызметті ұйымдастыру қағидаларын және тәлімгерлікті жүзеге асыратын мұғалімдерге қойылатын талаптарды бекіту туралы» бұйрығына сәйкес жүзеге асырылады. Бұл құжатта тәлімгерлік үдерісін ұйымдастырудың талаптары мен шарттары, мектеп әкімшілігі, тәлімгер мен жас мұғалімнің жауапкершілігі, тәлімгерді ауыстыру, тәлімгерді тағайындау және т.б.

Білім беру ұйымында тәлімгерлік жұмысын ұйымдастыру кезінде мектеп әкімшілігі мен тәлімгерлердің алдында тәлімгерлік жоспарын құру, жас педагогтың кәсіби дайындығын диагностикалау, жас мұғалімнің кәсіби дамуына қолдау көрсету, жас ұстаздың кәсіби біліктілігін қалыптастыру, жас ұстаздың кәсіби біліктілігін арттыруға қолдау көрсетуге байланысты бірқатар сұрақтар туындайды. тәлімгер мен жас мұғалім арасындағы кәсіби қарым-қатынас мәдениеті және т.б. Осыған байланысты Академия қызметкерлері «Орта білім беру ұйымдарында тәлімгерлік қызметті жетілдіру бойынша әдістемелік ұсыныстарды» әзірледі.

№9, 2024
ӨЗЕКТІ ТАҚЫРЫП

Тәжірибесі жоқ ұстаз бен жұлдыз ұстаз: әдіскер ұжымдағы жаңа мұғалімге бейімделуге қалай көмектесуі

Ұжымға жаңа мұғалім келгенде, оны үнемі бағалайды. Әйелдер командасында бағалау кез келген басқаларға қарағанда жиі болады. Әріптестер арасында түсініспеушілікке жол бермес үшін аға тәрбиеші жаңа педагогті өзі таныстыруы керек. Ол үшін кейінірек мұғалім өзі туралы алғашқы жағымсыз әсерді түзетіп, әріптестерінің ықыласына ие болуы үшін дұрыс сөздерді таңдау маңызды.

Ұжымның жаңа педагогті қалай бағалайтынын бағалаңыз.

Жаңа мұғалім басқа әріптестеріне қарағанда өзіне көбірек назар аудартады. Құрамы көптен бері өзгермеген ұжымда бәрі бірін-бірі жақсы таниды. Сондықтан мұғалімдер орта есеппен екі-үш ай жаңа мұғалімді зерттейді. Бірақ егер әріптестер жұмыста сирек кездесетін болса, онда бір жыл бойы «жаңадан келген» бола аласыз.

Ұжымға жаңа адамды таныстыру үшін мұғалімдердің ең алдымен неге қарайтынын және нені бағалайтынын түсіну маңызды. Бұл сізге жаңадан келген адамға ұсынымдар беруге және командадан адамдар еріксіз байқайтын аспектілерге тым көп назар аудармауға адал болуды сұрауға мүмкіндік береді.

Әріптестер жаңадан келген адамның сыртқы келбетін қалай бағалайды.

Адам психологиясының ерекшеліктері соншалық, адамдарға сыртқы келбетін елеусіз қалдыру қиын, әсіресе жаңа адаммен танысу керек. Ұжым жаңа әріптестің киімінде не айтатынын шешуге тырысады: егер ол өңі түсіп кеткен және сыртқы келбетіне қолайсыз киім кисе, ол «бақытсыз» ма; дөрекі ма, оның киімі тым еліктіргіш немесе брендтік болса, балабақшадағы жағдайларға сәйкес келе ме, тәрбиеші ауа-райына қарай киіне ме. Әңгімелесу барысында әріптестер жаңадан келген баланың ұқыпты тарағанын, шашы, қолы, терісі, қасы, тістері қандай күйде екенін көре алады.

Команда жаңадан келген адамның мінезін қалай бақылайды.

Ұстаздардың бірінші назарын аударатын нәрсе – жаңа әріптестің қаншалықты көпшіл және мейірімді екендігі, ол ұжыммен бірге болғысы келеді ме, әлде өзін ұстай ма. Ұжым назар аударатын екінші нәрсе – жаңа мұғалім өзінің жеке шекарасын қалай белгілей алады және басқалардың шекарасын бұзбауы керек. Ұжым жаңа мұғалімнің кәсіби педагогикалық этиканы ескере отырып, қарапайым шағын әңгіме жүргізе алатынын, отбасымен, балаларымен және әріптестерімен тіл табыса алатынын, орынсыз немесе керісінше салауатты агрессия көрсете алатынын бақылап, бағалайды.

Жаңадан келген адамның кәсібилігі туралы әріптестер не білгісі келеді.

Команда жаңа әріптестің жұмысқа қалай қатысы барын және оның не істей алатынын анықтауға тырысады: оның құзыретті ме, оның міндеттерін орындау үшін дүниелік немесе кәсіби тәжірибесі бар ма. Жаңадан келген адамның тәжірибесі болмаса, ол қалай жол табады: ол әрқашан көмек күтеді немесе бір рет көмек сұрайды және үйренеді.

Ұжымның ұстамды көзқарасы жаңа педагогті қорқытпауы үшін оған жаднама ұсыныңыз. Қарапайым ережелер әріптестермен қарым-қатынаста конструктивті векторға бейімделуге көмектеседі.

Басқа жаднамалар, сондай-ақ «Балабақшадағы жас маманның бірінші аптасында әдіскер не істеуі керек» чек-парағын мақаладан төменнен қараңыз.

Жаднамалар мен чек-парақ
Әдіскерге арналған чек-парақ

Ашу үшін басыңыз

Жүктеу

Ашу үшін басыңыз

Жүктеу

Ашу үшін басыңыз

Жүктеу

Ашу үшін басыңыз

Жүктеу

Кез келген жаңа педагогті кәсіби маман ретінде таныстырыңыз

Сізге қандай мұғалім келсе де, оны ұжымға кәсіби маман ретінде таныстырып, конструктивті іскерлік қарым-қатынасқа негіз дайындау маңызды. Бұл ретте тепе-теңдікті сақтау маңызды: жаңа мұғалімнің кәсіби жетістігін немесе тәжірибесінің жетіспеушілігін жасырмау, ұжымның кәсібилігін төмендетпеу, бірақ онымен жаңадан келген педагогті қорқытпау.  

Тәжірибесіз педагогті қалай таныстыруға болады. Жоғары оқу орнын немесе колледжді бітірген жас маманның, қайта даярлау курстарынан өткен ұстаздың тәжірибесіздігіне тоқталсақ, ұжым жаңа әріптесті өз сіңлісіндей қабылдайды. Жағдай отбасылық жанжалға ұқсайды, ата-ана үлкен баланы кішісін бағуға мәжбүрлейді: дұшпандық пайда болады, адамдар бір-бірінен тезірек құтылуға тырысады және «ата-ананың» сүйіспеншілігіне кім лайық екенін анықтайды. топ жетекшісі, жетекші, топтағы балалардың ата-аналары.

Жұлдызды қалай ұсынуға болады. Әріптестер мұғалімнің барлық кәсіби жарыстарға қалай қатысатыны туралы әңгімені қабылдамауы мүмкін, бірақ олар жаңадан келген адамда жауды көреді: «Осының арқасында біз көп жұмыс істеуге мәжбүр боламыз».

Тәжірибесі аз, жарқын жетістіктері жоқ педагогті қалай таныстыруға болады.

Мұғалім туралы айтатын ештеңе жоқ сияқты көрінсе де, олар мұны өздері анықтауы керек, оны ұжыммен таныстыруды ұмытпаңыз. Егер сіз мүлде таныстырмасаңыз, бұл ұжымдағы психологиялық климатқа және жаңа қызметкердің бейімделуіне жауапкершіліктен қашуды білдіреді. Мысалы, жаңадан келген адам көпшіл болып шықса, барлығын өздігінен шешуге болады. Әйтпесе, ұжым ақпарат вакуумын толтыру үшін жаңа ұстаз туралы өсек айтып, болжам жасай бастайды. Жаңа әріптестерді олардың тәжірибесіне байланысты қалай дұрыс таныстыру керек және қандай қателіктерден аулақ болу керек, жағдайларды қараңыз.

1-кейс жағдай

Ашу үшін басыңыз

Жүктеу

2-кейс жағдай

Ашу үшін басыңыз

Жүктеу

3-кейс жағдай

Ашу үшін басыңыз

Жүктеу

№9, 2024
ӨЗЕКТІ ТАҚЫРЫП

Әдіскер жұмысындағы 52 қысқартылған атау: шатаспас үшін жаднама

Жаднама бірнеше санаттағы жаңа және бұрыннан таныс қысқартылған атауларды қамтиды. Кейбіреулері жалпы ұғымдарды, кейбіреулері мектепке дейінгі және орта білім беру терминологиясын білдіреді. Инклюзиямен жұмыс істегенде пайдалы болатын қысқартылған атаулар да бар. Жұмыс құжаттамасында терминдерді дұрыс қолдану үшін біз терминдерді блоктарға бөлдік. Оларды зерттеуге кеңес береміз, бұларда көптеген жаңа нәрсе болады.
 


 

Білім беру ұйымдарының педагогикалық ұжымының жұмысындағы кәсіби ұғымдардың аббревиатуралары