ещё
свернуть
Все статьи номера
№8, 2021
ОЗЫҚ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТӘЖІРИБЕ

Бастауыш мектепте олимпиаданы қалай ұйымдастыруға және өткізуге болады

Таланттарды анықтау және дамыту нысандарының бірі пәндік олимпиадалар болып табылады.

Бұл бастауыш сынып оқушысы тап болатын стандартты емес жағдай. Айрықша жұмыс жағдайлары, тапсырмалардың ерекше мазмұны, оларды орындау уақытының шектеулілігі, тәуелсіз шешімдер қабылдау қажеттілігі, жеңіске деген ұмтылыс – мұның бәрі мұғалім немесе олимпиада ұйымдастырушысы ескеруі керек белгілі бір қиындықтар туғызады. Жарыстың әртүрлі кезеңдерінде ұсынылатын тапсырмаларды мұқият қарастырған жөн.

Олимпиаданы өткізу пән бойынша білімнің қаншалықты терең екендігін, сөйлеу мәдениетінің жоғары екендігін, оқушылардың білгірлігін, тапқырлығын анықтауға мүмкіндік береді.

Сұрақтар мен тапсырмаларды құрастырған кезде олардың сынып бағдарламасынан тыс қалмауы керек екенін ескеру қажет. Сондай-ақ, олар оқулықтың тапсырмаларын қайталамайтын етіп тұжырымдалуы керек.

Пәндік олимпиадаларды өткізу мақсаты:

  • пәнге деген қызығушылықты ояту арқылы бастауыш сынып оқушысының жеке басын жан-жақты дамыту;
  • балалардың өз бетінше білім алу және оларды практикада қолдану білігі мен тілегін дамыту;
  • қиындығы жоғары стандартты емес сипаттағы тапсырмаларды дұрыс қабылдауды қалыптастыру;
  • бейтаныс ортада жұмыс істеу кезінде психологиялық жүктемені жеңу қабілетін дамыту.

Міндеттері:

  • бастауыш сынып оқушыларының мектеп пәндерін оқуға деген қызығушылығын арттыру;
  • бастауыш сынып оқушыларының жалпы деңгейі мен ой-өрісін арттыру;
  • бастауыш сынып оқушыларымен сыныптан тыс және мектептен тыс жұмыстардың барлық түрлерін жандандыру;
  • дарынды балаларды одан әрі қолдау үшін анықтау, олардың қабілеттерін ашуға көмек көрсету;
  • оқытушылар арасында тәжірибе алмасуды ұйымдастыру, олардың біліктілігін арттыруға ықпал ету.

Тапсырмаларды құрастыруға қойылатын талаптар

Бастауыш сынып оқушысына арналған тапсырмалар жоғары сыныптардағыдай әр түрлі болмауы керек.

Тапсырмалардың сипаты әр сынып үшін пәндер бойынша дағдылар мен икемдердің оңтайлы көлемімен анықталады. Сонымен қатар, олар оқулық материалын қайталамауы, стандартты болмауы тиіс.

Тапсырмалар оқушылардың қызығушылығын тудыруы керек. Тапсырмаларда қоршаған әлемнің суреттеріне, кейде ертегі сюжеттеріне жүгіну пайдалы.

Бірнеше тапсырма барлық қатысушыларға қол жетімді болуы керек. Кейбір тапсырмалар шешім табудың бірнеше тәсілдеріне жол беруі керек.

Шығармашылық сипаттағы тапсырмалар міндетті түрде енгізілуі керек, өйткені олар дарынды оқушыларды анықтауға ықпал етеді.

Тапсырмалар оқушылар сынып бағдарламасының негізгі білімдерін (комбинаторлық, логикалық, дамытушылық, тез тапқырлық сипаттағы) шығармашылықпен пайдалана алатындай етіп таңдалады.

Олимпиада қатысушысы жарыста өз білімдерін көрсетіп қана қоймай, жаңа білім алып кетуі керек.

Өзіндік жұмыс көлемі – тапсырмаларды орындау бір сағаттан аспауы тиіс.

Олимпиадаларды ұйымдастыру және өткізу

Олимпиадалық мәселелерді сәтті шешу үшін тиісті жаттығулар қажет, нәтижесінде білім алушылар «олимпиадалық ойлау» дағдыларын, қысқа мерзімде шешім жолдарын анықтап, ең жақсысын таңдау қабілеттерін игереді.

Белгіленген мерзімнен бір апта бұрын мұғалім балаларға олимпиада туралы ескертеді. Қатысушыларды пән бойынша жаттығу жаттығуларымен, бағалау жүйесімен, рәсімдеу ережелерімен және регламентпен таныстырады.

Олимпиаданың міндетті кезеңі – қорытынды талдау және барлық қатысушылар жұмысты тапсырғаннан кейін бірден оқушыларға өз сөйлеу деңгейін бағалау үшін тапсырмаларға түсініктеме беру.

Олимпиаданың соңында хаттама (қосымша) толтырылады, одан әрі қатысушылардың нәтижелерін жариялау.

Қосымша

(пән)__________________________________
бойынша олимпиада жұмыстарын тексеру

202_ жылғы «___» ____________________

Сынып _____________