Заманауи форматтағы қорытынды педагогикалық кеңес: педаготердің белсенділігін қалай арттыруға, команданы біріктіруге және құнды шешімдер қабылдауға болады
Қорытынды педагогикалық кеңес – бұл педаготермен бірге оқу жылында атқарылған жұмыс туралы рефлексия жасауға себеп. Ұжым білім беру бағдарламасының міндеттерін шешті деп айту жеткіліксіз. Олардың орындалу дәрежесін анықтау, педагогикалық топқа оларды жүз пайызға жүзеге асыруына кедергі келтірген факторларды анықтау маңызды. Педагогикалық кеңесте осындай талдауды қалай жүргізу керек және мұғалімдерге олардың мүмкін кемшіліктерін нақты көрсету керек екендігін мақаладан оқыңыз.
Алдын-ала жұмыс жүргізіңіз
Педагогтер педагогикалық кеңесте жиі: «Балалардың біліктері мен дағдыларының дамуының қорытынды мониторингі көрсетті...» – деп баяндайды және шексіз сандарды келтіреді. Бұл деректерді талдау үшін педагогтер мониторингтің маңыздылығын түсінуі керек. Мұны істеу үшін жаттығу элементтері бар педагогикалық кеңеске дайындық кезеңінде мониторинг тақырыбы бойынша пікірлерді, соның ішінде көрінеу дұрыс емес тұжырымдарды қалыптастырыңыз. Мониторингтің анықтамасын, оның мақсаты мен ерекшеліктерін ұсыныңыз. Пікірлер жазылған карточкаларды басып шығарыңыз және отырыста педагогтерге таратыңыз. Олар жауаптарының дұрыстығына көз жеткізу үшін, әрі қарайғы жұмыстың қай кезеңінде және өзін-өзі тексеру үшін ақпаратты қандай түрде қосу керектігін ойластырыңыз.
Педагогтерге мониторинг нәтижелерімен қалай жұмыс істеу керектігін көрсету үшін нақты деректері бар мысалдарды қолданыңыз. Балалардың қорытынды диагностикасы туралы мәліметтер жинаңыз. Алдын-ала жұмыс аясында бірнеше мұғалімнен «Таным» сияқты білім беру саласындағы мәліметтермен толтырылған бақылау парағын әкелуді сұраңыз. Осы парақтардың негізінде диагностикалық индикаторлары бар слайдтарды дайындаңыз. Бұл жағдайда балалардың есімдері маңызды емес, оларды жасыруға болады. Сондай-ақ, нақты мониторинг деректері бар мысалдар педагогикалық кеңесте мұғалімнің жұмыста қолданатын формалары, әдістері мен құралдары балалардың белгілі бір санатына қаншалықты сәйкес келеді деген мәселені қозғауға көмектеседі.
Педагогикалық кеңес бағдарламасына тренинг элементтерін және белсенді шомуды қосыңыз
Қазіргі заманғы педагогикалық, соның ішінде қорытынды кеңес, шығармашылық жағдаймен ерекшеленеді. Отырыста барлық педагогтер күн тәртібіндегі мәселелерді белсенді талқылап, командада жұмыс істеп, ұжымдық шешімдер қабылдауы үшін тренинг элементтері мен белсенді шому және практикалық тапсырмалар бар педагогикалық кеңес өткізіңіз. Ол үшін педагогикалық кеңес бағдарламасында педагогтердің дербес жұмысын, топтық жұмысты, барлық кейстерді шешуді және жағдайларды ұжымдық шешуді көздеңіз.
Егер бағдарламаға қатысушылардың жеке кәсіби тәжірибесін қоссақ, отырыс қызықты өтеді. Педагогтердің қол жеткізген нақты нәтижелерінің проблемалық талдауы оларға кәсіби құзыреттіліктерін ғана емес, функционалдық сауаттылық дағдыларын да дамытуға көмектеседі. Педагогикалық кеңес барысында педагогтер түрлі ақпаратты біріктіруге машықтанады, оны сыни тұрғыдан өңдеуді үйренеді.
Мысал ретінде – «Мектеп жасына дейінгі балалардың біліктері мен дағдыларын дамыту мониторингінің нәтижелерін талдау» тренингі элементтері бар педагогикалық кеңес бағдарламасының үзіндісін келтіруге болады. Бағдарлама мұғалімдердің қамтылуы мен қызығушылығын арттыру, сандарды жұмыс материалына айналдыру және білім беру міндеттерін түзету мақсатында заманауи технологияларды қамтиды.
«ДЕЙІН-КЕЙІН» пікірі
«ДЕЙІН-КЕЙІН» тәсілі педагогтерге зейінді арттыруға және ақпаратты сыни өңдеуге көмектеседі. Оны қолданудың көптеген нұсқалары бар. Атаулар да әртүрлі. Бұл жағдайда әдіскер педагогтерге пікірлер кестелерін таратады. Олар осы пікірлердің әрқайсысын «дұрыс» немесе «дұрыс емес» деп белгілеуі керек. Кейінгі жұмыс барысында педагогтер өз шешімдерін өзгерте алады. Педагогтер таңдаудың дұрыстығын кездесу соңында бағалайды. Пікірді өзі бағалауының дұрыстығына/жаңсақтығына қызығушылық және дербес жауапкершілік педагогтерді отырыс бойы жұмысқа белсенді қатысуға итермелейді.
Шому кейсі
Бұл технология проблемалық оқытуға қатысты. Диалог пен практикалық іс-әрекетте тәрбиешілер ынталандыру материалымен – модельденген немесе нақты жағдаймен жұмыс істейді. Бұл жағдайда педагогтерді таңдау жағдайына шомдыру керек, бастысы әртүрлі сандық немесе мәтіндік ақпараттың көп мөлшерін бөліп қарауға, оны біріктіруге, деректерді өзекті талаптарға сәйкес түсіндіруге үйрету керек.
«Өзара байланыстар» әдісі
«Өзара байланыстар» – бұл тақырып үшін қарапайым, бірақ өте тиімді әдіс. Істің мәні, педагогтерге мектепке дейінгі кезеңнің әртүрлі кезеңдеріндегі балалардың әртүрлі қабілеттері арасындағы ықтимал байланысты қалыптастыру қажеттілігі.
Осылайша, аталған тапсырмалар аясында педагогтер ұсынатын идеялар мен шешімдер бірегей материалға айналады, оның көмегімен сіз білім беру міндеттерін түзете, педагогтердің қызметіндегі кемшіліктерді анықтай және оқушылардың сапалы даму жағдайларын ұйымдастыра аласыз.
«Мектеп жасына дейінгі балалардың біліктері мен дағдыларын дамыту мониторингінің нәтижелерін талдау» тренингінің элементтері бар қорытынды педагогикалық кеңес бағдарламасының үзіндісі
Ресми бөлімнен кейін педагогикалық кеңесті жүргізуші – әдіскер – мектеп жасына дейінгі балалардың икемдері мен дағдыларын дамыту мониторингінің нәтижелерін талқылауға көшеді және педагогтерге мамыр айында жүргізілген қорытынды бақылау нәтижелерін талдау үшін қандай технологияларды қолданатындығын айтады.
«ДЕЙІН-КЕЙІН» пікірі
Нұсқаулық. Жүргізуші әр қатысушыға пікірлер жазылған тақтайшаларды таратып береді және оларды оқуды сұрайды. «ДЕЙІН» бағанында мұғалімдер тұжырымның дұрыстығын анықтайды. Әрі қарайғы жұмыс барысында пікірді «КЕЙІН» бағанында өзгертуге немесе растауға болады. Әр мұғалім кестені өз бетінше толтырады.
Пікірлер мысалы
Нұсқаулық. Жүргізуші педагогтердің назарын тек мониторинг жүргізу жеткіліксіз екендігіне аударады. Балалар тобымен жұмысты оңтайландыру үшін педагогтер оның нәтижелерін талдай алуы керек. Мұны кейс-технологияның көмегімен жасауға болады. Содан кейін жүргізуші экранда кейстерді – білім беру саласының көрсеткіштері бойынша бақылау парақтары бар слайдтарды көрсетеді және педагогтерге тапсырмаларды орындауды ұсынады.
← Жауаптарды көру үшін, басыңыз






Нұсқаулық. Әрі қарай, жүргізуші педагогтерге бұл мәліметтерді қысқа мерзім ішінде педагогикалық кеңестің алдында жинау мүмкін еместігін түсіндіреді. Ол үшін педагогтер көбірек уақыт бөлуі керек. Мектеп жасына дейінгі балалардың біліктері мен дағдыларының даму деңгейіне мониторинг жүргізу – бір реттік рәсім емес. Арнайы ұйымдастырылған сабақтар тек ішінара көрініс береді. Толық идея алу үшін балаларды әртүрлі режимдерде және еркін іс-шаралар кезінде ұзақ уақыт бойы бақылау маңызды. Педагогтер мониторинг жүйелі үдеріс деп тұжырымдайды. Белгілі бір уақыт ішінде нәтижелерді жалпылауға және талдауға болады.
Белсенділік қорытындысы. Педагогтер мен жүргізуші тәрбиеленушілердің таңдалған білім беру саласындағы неғұрлым жиі кездесетін қиындықтарын қорытындылайды, Бұл жағдайда – «Таным». Істі шешу барысында білім беру міндеттерін түзету үшін арнаулы деректер, балалар тобымен жұмысты оңтайландыру үшін негіз, келесі оқу жылында тәрбиеленушілермен жұмыс жағдайын жақсартудың бастапқы нүктесі алынады.
Өзара байланыстар
Нұсқаулық. Жүргізуші диагностика барысында анықталған балалардың қабілеттері мен дағдыларын бір-бірінің қасына орналастыруды және олардың ықтимал байланыстары туралы ойлануды ұсынады: балалардың қабілеттерінің бірі мектепке дейінгі жастағы басқа қабілетке немесе дағдыға қалай және неге әсер етуі мүмкін. Жүргізуші осы қабілеттерді шеңберлерде орналастырады, тақтада, қағазда немесе флипчартта салыстырмалы жас мөлшерін белгілейді. 5-6 педагог өз таңдауын қысқаша тұжырымдай отырып, шеңберлер арасындағы қатынасты көрсеткілермен белгілейді.
Белсенділік қорытындысы. Педагогтер мен жүргізуші мониторинг – тәрбиешінің тікелей құралы деп тұжырымдайды. Балаларда 5 жасқа тән дағдыларды қалыптастыру әлдеқайда ертерек басталады және көптеген ілеспелі қабілеттерге байланысты. Педагогтер былай деп қорытындылайды: балалардың дамуына аиналған оңтайлы жағдай жасау үшін кешенді тәсілді қамтамасыз ету қажет:
- дамытушы заттық-кеңістіктік ортаны талдау және жете жарақтандыру немесе оны құру тәсілдерін өзгерту;
- балалармен жұмыс түрлерін әртараптандыру;
- диагностика нәтижесінде тапшылық көрсеткен бағыттар бойынша балаларды дамыту мәселелерінде өзінің кәсіби құзыреттілігін арттыруға міндетті.
Соңында, жүргізуші әр педагогке тақтайшадағы «ДЕЙІН–КЕЙІН» деген пікірді аяқтауды ұсынады. Бірнеше минут ішінде қатысушылар пікір алмасып, «өзгерістерді» талдайды, өз көзқарастарын түсіндіреді. Бұл тапсырма оларға қорытынды диагноздың нәтижелері бойынша оқушылармен әрі қарай жұмысты жоспарлауға және оларды педагогикалық кеңестің талқылауына шығаруға қатысты ұсыныстарды қалыптастыруға көмектеседі.
Педагогикалық кеңес қорытындысы бойынша мүмкін болатын шешімдер
