ещё
свернуть
Все статьи номера
№6, 2021
ОЗЫҚ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТӘЖІРИБЕ

Қашықтықтан оқу кезінде оқырмандық белсенділікті қалай арттыруға болады: мектеп кітапханашысына арналған бес құрал

Екінші жыл бойы мұғалімдер оқытудың жаңа жағдайларына бейімделуде: олар материалды ұсыну нысанын өзгертті, сабақта әртүрлі интерактивті қызметтерді қолдануды үйренді, есеп берудің электронды формаларына көшті. Функциялар қалды, бірақ басқа формаларға ие болды. Ал мектеп кітапханашысының жұмысымен қалай танысуға болады? Шынында да, оның тікелей міндеттері абонементтегі және оқу залындағы оқырмандарға қызмет көрсету, берешегі барлармен жұмыс істеу, оқырмандармен жеке және жаппай жұмыс жүргізу, яғни карантин кезінде қашықтыққа ауыстырылған оқушылармен және мұғалімдермен тікелей байланысты қамтиды. Мақалада сіздердің әріптестеріңіз, «Қостанай қаласы әкімдігі білім бөлімінің № 7 орта мектебі» ММ кітапхана меңгерушісі, мектеп кітапханашысының онлайн-форматтағы белсенді жұмысын қалай ұйымдастыру туралы тәжірибесімен бөлісетін боламыз.

Кітапханашыға кәсіби міндеттерді шешуге көмектесетін онлайн-белсенділіктер

Кітаптар мен мерзімді басылымдарды жарнамалауға қолдау көрсету, оқуды насихаттауды жалғастыру, Көрнекі құралдар арқылы кітаптарға назар аудару үшін біз интернеттегі іс-шаралар тізімін ұсынамыз. Оларды карантин кезінде № 7 ЖББМ кітапханашылары, мұғалімдері, ата-аналары мен оқушылары орындайды.

Оқырмандармен жаппай жұмыс

«Маған ... кітабын оқып берші» отбасылық оқу клубының жұмысы жалғастырылды. Бұл ата-аналарға балалармен қарым-қатынас орнатуға көмектеседі. «АЙДАР. Апта кітабы» жобасы дәстүрлі шығармашылық «отырыстарда» көрініс тапты. Отырыстар барысында балалар берілген тақырыптарға өз жұмыстарын ұсынып, қорғайды.

«Ашық кітап» тобында «Жетістік формуласы. Қызықты адамдармен кездесу» жұмысы өайта қозғалды. Онлайн-кездесулерде Қостанай қаласының шақырылған адамдары өз тұсаукесерлерімен бөліседі, дәрістер оқиды және т. б. Байланыс біржақты болуы мүмкін, егер жүргізуші белгілі бір тақырыпты ұсынса, ал қалған қатысушылар оның тұсаукесерін нақты уақытта қашықтан қарайды. Кері байланысты да ұйымдастыруға болады. Мысалы, тыңдаушылар интернет арқылы жүргізушімен байланыса және өз сұрақтарын қоя алады.

2-сурет. «Жетістік формуласы. Қызықты адамдармен кездесу» жобасы. Наурызбек Бірмағамбетовпен кездесу

«Оқимыз. Ойлаймыз. Жасаймыз.» жаңа жобасы іске қосылды, онда жоғары сынып оқушылары кішкентай оқырмандарға балалар жазушыларының қызықты әңгімелері мен ертегілерін оқып береді. Мысалы, бастауыш сынып оқушылары А.С. Пушкиннің, Д. Мамин-Сибиряктың «Сұр мойын», А. Толстойдың «Алтын кілт немесе Буратиноның оқиғалары» ертегілерін тыңдады.

2-сурет. «Жетістік формуласы. Қызықты адамдармен кездесу» жобасы. Наурызбек Бірмағамбетовпен кездесу

Оқу жылының басынан бастап мұғалімдер мен ата-аналар «Мен сізге ... (жазушы және оның кітабы) туралы айтамын» әдеби челленджіне қатысады. Челлендж әдебиет саласындағы айтулы күндерге орайластырылған.

3-сурет. «Мен сізге ... туралы айтамын» челленджі.
Бастауыш сынып мұғалімі және Льюис Кэроллдың «Алиса айнаның арғы бетінде» кітабы

Онлайн-режимде «Кітапханалық кинозал» жұмысын жалғастырды

Қашықтық форматтағы конкурстар мен марафондар

Жыл бойы кітапхана онлайн-форматта бірқатар іс-шаралар өткізді:

  • «Мен кітаптанмын немесе Шыршаның аясында оқу» – бала өзін әдеби кейіпкердің костюмінде көрсетіп, өзінің мінезі туралы айтуы керек, бірақ оқырманды қызықтыру үшін кейіпкер туралы көп ақпарат болуы тиіс.
  • «Әдеби сыншы» – кітапқа балалардың пікірі.
  • «Мен әлемді кітаппен ашамын» – тақырыптық әдеби оқулар.
  • «Біз оқимыз және жасаймыз» – жазушының берілген шығармалары бойынша шығармашылық жұмыстар конкурсы.
4-сурет. «Мен кітаптанмын немесе Шыршаның аясында оқу» конкурсы

Оқырмандарға арналған ақпараттық өнімдер

Оқырмандар үшін кітап медиакөрмелері, кітап шолулары, кітап жарнамалары, буктрейлерлер жасалды.

  • Интерактивті плакаттар:
  • «Қазақстан – біздің ортақ үйіміз» – ҚР Тәуелсіздік күніне орай;
  • «Жаңа жылға сыйлық» – планетаның әр бұрышында Жаңа жылды қалай қарсы алады;
  • «Көшпенді жұлдыз сәулесі» – Бақытжан Қанапиянов.
  • Жаңа келіп түскен «Сен әлі оқыған жоқсың ба? Онда кітапханаға бар!» әдебиеттерінің бейнеанонсы.
  • «Мурзилкаға – 96 жыл» буктрейлері – кішкентай оқырмандардың пікірлері.
  • «Қысқы оқуға арналған қарлы-аязды топтаманы қарсы алыңдар!» аудиокітаптар топтамасы.
  • «Оқу – отбасылық іс» кітап марафоны.
5-сурет. 9-сынып оқушысының жаңа келіп түскен әдебиеттер туралы «Сен әлі оқыған жоқсың ба? Онда кітапханаға бар!» бейнеанонсы

Мұғалімдермен жұмыс

Жыл бойы педагогикалық ұжымды баспалардың жаңалықтары мен акциялары, сондай-ақ конкурстар, марафондар туралы хабардар етіп, бар білім беру порталдары мен сайттарына шолу жасадық.

Әлеуметтік желілердегі белсенділік

Қашықтықтан жұмыс істеу кезінде әлеуметтік желілердің кәсіби қауымдастықтарында байланыс ерекше өзектілікке ие болды. Мысалы, Facebook-те кітапханашы «Біз бәріміз Genially» қауымдастығына қосыла алады.

№6, 2021
ОЗЫҚ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТӘЖІРИБЕ

Оқыту қызметтері қолданылған ашық онлайн-сабақтың дайын әзірлемесі

Оқушылардың оқуға деген қызығушылығы төмендеуде. Бұл факт. Қашықтықтан оқыту жағдайында дәстүрлі мағынада әдебиет сабақтары қажетті нәтиже бермейді. Мақалада онлайн-қызметтердің көмегімен жасалған ойын жаттығуларын қолдана отырып, оқушылардың кітапқа деген қызығушылығын қалай қайтаруға болатындығын айтамыз. Мақала соңында – оқыту қызметтері қолданылған ашық онлайн-сабақтың үлгісі беріледі.

Сабақтарда қандай онлайн-қызметтерді пайдалану керек

Оқу пәніне деген қызығушылықты арттыру үшін оқыту қызметтерін қолдана отырып тапсырмалар жасаңыз. Мұғалімге интерактивті жаттығулар жасауға көмектесетін ақысыз онлайн-платформаларға шолу жасаңыз, мақаладаоқыңыз LearningApps.org сервисімен қалай жұмыс істеу және қарапайым құралдардың көмегімен қашықтықтан сабақтарға арналған интерактивті тапсырмаларды жасау туралы бейнемастер-сыныпта қараңыз.

Ойын интерактивті жаттығуларын онлайн-сабақтар кезінде де, үй тапсырмасы ретінде де қолдануға болады. Сондай-ақ, мұндай тапсырмалар ашық сабақты айтарлықтай жандандырады және оқушыларды тартуға ғана емес, сонымен қатар АКТ құралдарын қолдана білуге көмектеседі.

Төменде – Zoom платформасында ашық әдебиет сабағының әзірлемесі. Ол 30 минутқа есептелген. Оқытудың белсенді әдістерінен басқа, оған LearningApps.org Kahoot оқыту онлайн-қызметтерінде әзірленген тест тапсырмалары енгізілген және интерактивті Padlet онлайн-тақта іске қосылған. Бағдарламалар ойын түрінде жаңа материалды оңай игеруге көмектеседі, қызықты кітаптар мен оқу сайттарын іздеуге деген ынтаны арттырады.

Мұғалім осы немесе басқа туындыны оқуды ұсынғанда, балалар оны құлықсыз орындайды. Бірақ, ойынға кезек келгенде, олар қажетті туындыдан қызығушылықпен жауап іздей бастайды. Оқушылар әсіресе Kahoot қызметін ерекше атап өтті. Бұл оларға ең қызықты болып көрінді, өйткені онда біріншіден бесіншіге дейінгі жүлделі орындар, кубок және салютпен алақайлау бар. Нәтижесінде – жағымды эмоциялар және әрі қарай оқуға ынталану.


Қосымша

Әдебиеттен ашық сабақ әзірлемесі

← Жанындағы нұсқарларды шерту арқылы беттерді парақтаңыз

№6, 2021
ОЗЫҚ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТӘЖІРИБЕ

Тәрбиешілерге білім беру квестерін: ұсыныстар мен дайын әзірлемені әзірлеуді үйретіңіз

Оқыту үрдісіне педагогтер интерактивті жұмыс түрлерін белсенді енгізуде. Олардың бірі – квест-технология. Мақалада біз тәрбиешілерге онлайн және офлайн форматта оқыту квест-ойындарды қалай дамыту керектігін айтамыз. Біз әрекеттердің егжей-тегжейлі алгоритмін береміз, маршруттық парақтарды жобалау идеяларын айтамыз. Мысал ретінде мақаланың соңында Челябинск қаласында өткен VI Халықаралық «Арман желкені» кәсіби шеберлік байқауында 1-ші орын алған ересек мектеп жасына дейінгі балаларға арналған квесттің дайын әзірлемесін жүктеңіз.

Балабақшада квест-технологияларды не үшін пайдалану керек

Тапсырмаларға виртуалды немесе нақты кеңістікте орын алатын onlineжәне offline-ойындарының әртүрлі түрлері кіруі мүмкін. Бұл ойын зияткерлік іс-әрекетінің нақты түрі, ол қатысушылардан тапсырмаларды шешуді талап етеді. Сондықтан квесттер әсіресе мектеп жасына дейінгі ересек балалар үшін қызықты.

Білім беру квестінің негізінде балалардың дербес іс-әрекетін ұйымдастыру идеясы жатыр. Мұндай тапсырмалар олардың жеке дамуына ықпал етеді, оларды квесттің негізгі мәселесін шеше отырып, топта жұмыс істеуге үйретеді. Қосымша тапсырмалар навигаторларды, кеңестерді, ақпараттық ресурс тарды қолдануға үйретеді. Балалар ойын барысында жаңа нәрселерді біліп, ойын тапсырмаларын шешеді.

Квест-технологиялар қатысушыларды оқуға ынталандырады және танымдық қызығушылықты арттырады. Ойындар барысында тәрбиешілер білім беру салаларын біріктіре алады, балалар іс-әрекетінің әртүрлі түрлерін біріктіре және топтастыра алады, балалармен жұмыс түрлерін кеңейте алады. Тапсырмаларға әртүрлі тапсырмалар енгізіледі, бұл көптеген зияткерлік және шығармашылық тапсырмаларды шешуге ғана емес, сонымен қатар әр тапсырманы ерекше өнімге айналдырады.

Мектеп жасына дейінгі балалар квестке қатысу арқылы алатын ізденіс-танымдық тәжірибені олар мектепте оқу үшін пайдалана алады және өздерінің білім деңгейін арттыра алады.

Онлайн форматтағы квесттер

Егер санитариялық жағдай квест-ойынды дәстүрлі офлайн форматта өткізуге мүмкіндік бермесе, оны қашықтан ұйымдастыруға болады. Ол үшін тәрбиешілер арнайы қызметтер мен ойындардың онлайн-конструкторларын пайдаланады. Олар сайттарды зерттеуге және таңдауға көп уақыт жұмсамауы үшін, оларға топтамалар бар дайын тізімдерді беріңіз.

Тәрбиешілерге ҰОҚ және квесттер үшін интерактивті тапсырмаларды әзірлеуге көмектесетін сайттар

https://learningapps.org/ – оқу ойындары мен ойын жаттығуларын жасауға арналған тегін қызмет. Қызмет шаблондарының көмегімен ойын жаттығулары мен онлайн-ойындардың 20-дан астам түрін жасауға болады.

https://childdevelop.ru/generator/ – балаларға арналған практикалық тапсырмаларды жасауға көмектесетін тегін генератор. Сайтта тапсырмалардың 19 үлгісі бар, олардың ішінде «Сөзді тап», «Анаграммалар», «Арифметикалық амалдарға тапсырмалар», «Жылдам оқу», «Өлшем бірліктері» және т. б. бар. Сонымен қатар, сайтта «Практикалық тапсырмалар» айдарында мектеп жасына дейінгі балалар мен бастауыш сынып мұғалімдеріне арналған дайын тапсырмаларды таба аласыз.

https://etreniki.ru/ – оқу тренажерларының ресейлік онлайн-конструкторы. Мысалы, «Криптон» – шатастырылған әріптерден бастапқы сөзді құрастыруға арналған тренажер. Немесе БҰН тренажері-топтан артық заттарды іздеу және жою. Бұл тренажерда сөздер жазуға, сондай-ақ мысалдар құрастыруға болады.

http://puzzing.ru/create/ – пазлдарды жасауға арналған онлайн-конструктор.

Толығырақ шолу қызметтері туралы мақалада қыңыз.

Мұндай онлайн ойындар әсіресе балалармен қашықтықтан жұмыс жасау кезінде көмектеседі. Балалар ақпаратты іздеу және талдау дағдыларын қолдануды және алған білімдерін пайдалануды үйренеді. Әсіресе онлайн-квестке алғашқы кезде ата-аналарды тарту керек.

Квест-ойынды қалай әзірлеу керек алгоритмі

Квест-ойынды жасау үшін алгоритмді орындаңыз.

1. Ойынның мақсатын анықтаңыз. Бұл кезеңде сіз не нәрсеге қол жеткізгіңіз келетінін түсіну маңызды.

2. Ойынға арналған нұсқаулық жасаңыз. Алдымен бәрін жалпы сипаттаңыз, бірте-бірте «Ойын мақсатына жету үшін қатысушылар не істеуі керек?», – деген сұрақтың жауабына жақындаңыз.

3. Сіздің квестіңізде қандай шиеленіс болатынын ойлаңыз.

4. Шиеленісті негізге ала отырып, қолайлы атауды таңдаңыз.

5. Ойынның барлық кезеңдерін ой елегінен өткізіп, маңызды көрсеткіштерді жазыңыз: ол қанша уақытқа созылуы мүмкін, қашан және қай жерде өткізген дұрыс, қандай мате риалдар қажет болуы мүмкін.

6. Квест сценарийін жазып, оның төлқұжатын жасаңыз.

7. Реквизитті дайындаңыз: тапсырмалары бар карточкалар, соңында балалар табуы керек тақырып. Бұл қазына, хаттар, қазына картасы, кеңестер және т. б. болуы мүмкін.

8. Ойын бағытын таңдаңыз. Бұл балалар үшін қандай да бір тосын жол болсын.

9. Квест тақырыбында бағыттың аялдамаларын жасаңыз. Есіңізде болсын, мұндай аялдамалардың әрқайсысы балаларға ойынды жалғастыру үшін қозғалу керек бағытты ұсынуы керек.

10. Квест барысында қажет болатын реквизитті дайындаңыз. Әрбір тапсырма – жеке реквизит.

Квест-ойынның бағытын қалай безендіруге болады

Квест бағытын әр түрлі формада ұсынуға болады. Міне, олардың кейбіреулері.

  • Бағыт парағы – оған сіз жай ғана станцияларды және олардың орналасқан жерлерін кезекпен жаза аласыз немесе жұмбақтар, ребустар, шифрланған сөздерді орналастыра аласыз, олардың жауабы бағыттың келесі нүктесі болады.
  • «Сиқырлы шумақ» – шумақ жіптерге бару керек жердің атауы жазылған жазбаларды біртіндеп бекіте байлаңыз. Домалақ шумақты біртіндеп тарқатып, балалар станциядан станцияға ауысады.
  • Карта – бағытты сызбалық түрде суреттеңіз.
  • «Сиқырлы экран» – планшетте қатысушылар жүретін жерлердің суреттерін ретті түрде орналастырыңыз.
  • Пазл немесе картаның бөліктері – қатысушылар қазынаның қайда жасырылғанын білу үшін суреттің бөліктерін жинайды.

Тәрбиешілерге арналған ұсынымдар

Квест-ойынның құрылымын сақтаңыз. Оны шартты түрде алты компонентке бөлуге болады.

  • Кіріспе – онда қатысушыларға қандай рөлдер дайындалғанын нақты және түсінікті түрде сипаттаңыз. Бұған сценарий, алдын-ала жұмыс жоспары және ойынға шолу кіреді.
  • Тапсырма, сұрақ немесе мәселенің тұжырымы – мұнда шешілуі керек мәселені айтыңыз және ойын нәтижелері бойынша қатысушылардан күтетін өнімнің форматы мен бөлшектерін нақтылаңыз.
  • Үдеріс – ойынның бұл бөлігінде қатысушылар барлық тапсырмаларды орындай алатындай қадамдық нұсқаулар бар. Қадамдарды егжей-тегжейлі сипаттаңыз.
  • Бағалау – квесттің бұл бөлігі соңғы өнімге қойылатын талаптарды сипаттауға арналған. Нәтиже бағаланатын модельді неғұрлым нақты және егжей-тегжейлі сипаттасаңыз, қатысушыларда сұрақтар аз болады. Өлшемшарттар мен баллды шығару туралы айтуды ұмытпаңыз.
  • Қорытынды – онда ойын нәтижелерін қорытындылаңыз, квесттен кейін балалар қандай білім алатыны туралы айтып беріңіз. Ойын тақырыбын қалай жалғастыруға болатындығы туралы идеялармен бөлісіңіз және кері байланыс беріңіз.
  • Есеп нысандары – квест өткізілгеннен кейін нәтижелерді көрсетіңіз. Мұны фото есеп, балалар суреттері, бейне көмегімен жасауға болады. Сіз оны виртуалды экскурсия немесе есептік фотоальбом және т. б. түрінде ұсына аласыз.

Әр түрлі әрекеттерді біріктіріңіз. Балаларға арналған әр тапсырмада оқу мен демалу элементтерін біріктіруді ұмытпаңыз. Ойлау, логика, тез ойлау, қиял, тапқырлық және т. б. үшін бірқатар түрлі тапсырмаларды қосыңыз.

Ашық ойындар туралы ұмытпаңыз. Олар балалардың физикалық белсенділігіне ықпал етеді. Бұл көңілді және күлкілі тапсырмаларды қамтитын жылдамдық, қозғалыс, би, киім ауыстыру ойындары болуы мүмкін. Нәтижесінде – жанды қарым-қатынас, топтық жұмыс және тамаша көңіл-күй.

Локацияларды ойластырыңыз. Квесттерді тек топ бөлмесінде өткізудің қажеті жоқ. Тапсырманы балабақша ғимаратында және тіпті оның аумағында өткізу қызықты болады.

Тапсырмалар тақырыбы әр түрлі, ал тапсырмалар да қиындық дәрежесіне қарай әр түрлі болуы мүмкін. Балабақшадағы квест-ойындарды оқу мақсаттарында қолдануға немесе қарым-қатынасты ынталандыру, достық атмосферасын құру, балаларды біріктіру үшін қолдануға болады. Бұл сюжетті алға жылжыту үшін мәселелерді шешу қажет шытырман оқиғалы ойындар болуы мүмкін. Мақсатқа жету жұмбақтарды дәйекті түрде шешу арқылы жүзеге асырылады. Әр жұмбақ келесі нүкте мен келесі тапсырманың кілті болып табылады. Тапсырмалар әр түрлі: белсенді, шығармашылық, зияткерлік болуы мүмкін.

← Толық көру үшін басыңыз

Тапсырмаларды алдын ала дайындаңыз. Ойынға алдын ала дайындалыңыз, дайындыққа жеткілікті уақыт бөліп, барынша шығармашылықты көрсетіңіз. Мұнда тосындық жұмыс істемейді.

Жанды квест ойыншылар арасындағы қарым-қатынасқа негізделген. Онда бәсекелестіктің элементі бар, аналитикалық қабілеттердің дамуына ықпал етеді.

Әрі қарай – «Белгісіз планетаның құпиясы» тақырыбындағы мектеп жасына дейінгі балаларға арналған квест-ойынның дайын әзірлемесі. Бұл ойын Челябинск қаласында өткен «Арман желкені» VI Халықаралық кәсіби шеберлік байқауында «Мектепке дейінгі білім беруде ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалану» жобасының бір бөлігі болды. Бұл жоба бірінші орынға ие болды.

Мектепке дейінгі ересек жастағы балалар үшін «Белгісіз планетаның құпиясы» тақырыбы бойынша квест-ойынның ойын технологиясын ұйымдастыру

Технология: квест-ойын

Тақырып: «Белгісіз планетаның құпиясы» (квест-ойын)

Мақсаты: «Квест-ойын» ойын технологиясына қатысу арқылы практикалық және танымдық міндеттерді шешуде балалардың әлеуметтік-коммуникативтік қасиеттерін дамыту.

Міндеттері

Білім беру:

  • балаларды квест-ойындар технологиясына белсенді тарту арқылы әлеуметтік дағдылар, мінез-құлық тәжірибесін қалыптастыру;

Дамыту:

  • ақыл-ой операцияларын қалыптастыруға, тілді дамытуға, өз тұжырымдарын дәлелдей білуге ықпал ету;
  • логикалық ойлауды, тез ойлауды, зейінді, есте сақтауды дамыту.

Тәрбиелік:

  • ойын іс-әрекетіне қызығушылықты дамыту;
  • ұжымдық және дербес іс-әрекет үдерісінде баланың өз күшіне деген ынтасын, сенімін тәрбиелеу.

Күтілетін нәтижелер

Қайталайды: ауызша нұсқауларға сәйкес тапсырмалар.

Түсінеді: ұсынылған жағдайлардағы тапсырмалар.

Қолданады: ұжымдық ойын тапсырмаларында мәдени қарым-қатынас дағдылары.

Материалдар мен жабдықтар: компьютер, ойын құрылымына сәйкес дайындалған слайдтар, зейін қоюға арналған жаттығулар үшін музыка, жұмсақ модульдер, ОТҚ, карталар, жарма

Сөздік жұмыс: көптілділік: көңілкүй – настроение – mood, сезім – чувство – feelings, эмоциялар – эмоции – emotions.

Квест-ойынның барысы

«Біз ғарышкерміз» әні естіледі.

Ұйымдастыру сәті

Позитивті жүріс-тұрыс. «Ырғақты жаңғырық» жаттығуы: есту арқылы ырғақты суреттердің нақты және үйлесімді орындалуына қол жеткізу, ырғақ сезімін қалыптастыру және ұжымдық орындауды дамыту.

Саяхат тақырыбымен танысу

Мұғалімнің сәлемдесуі. Сәлеметсіз бе, балалар, сә-ле-мет-сіз-бе! (Ырғақтық суретті орындау)

Балалардың сәлемдесуі. Сәлеметсіз бе, мұғалім, сә-ле-мет-сіз-бе! (Ырғақтық суретті қайталау)

Негізгі бөлігі

Тәрбиеші. Балалар, біз әр түрлі планеталарды араладық, енді ерекше жануарлар планетасына барамыз. Олар бізбен кездесуге дайындалуда. Мен олармен байланыс орнатуды ұсынамын.

Балалар компьютерді қосады (1-ші қосу).

«Жануарлардың шақыру белгілері» музыкасы естіледі.

Пультпен жұмыс

Ерекше жануар. Сәлем, достар! Біз сіздерді күтеміз!

Тәрбиеші. Ал, біз ғарыш алаңына баруымыз керек.

Жаттығуға арналған трек естіледі. Қозғалыс кезінде назар аудару жаттығуы өткізіледі: жігерлі, жұмсақ, сергек жүру, музыкалық сүйемелдеумен тізені жоғары көтеру.

Тәрбиеші. Біз зымыранға жеттік. Ғарыш кемесіне отырамыз!

Мультфильмнен планетадан планетаға ұшқан кезде дыбыс шығады. Кенеттен жарық сөнеді (түсіру үшін қараңғы). Сынған дыбыс. Қарақшылар планетасы.

Тәрбиеші. О, бұл не?! Балалар, мұнда не болып жатыр?

Балалар. Біздің ғарыш кемеміз сынған сияқты.

Тәрбиеші. Бірақ бұл қандай планета? Біз қайда тап болдық?

Қарақшылардың хабарламасы бар бейне. Назар аударыңдар! Бізді тыңдаңдар! Сендер Тумба-юмба планетасына қондыңдар. Біз – ғарыш қарақшылармыз. Ал сендер – біздің тұтқындарымызсыңдар. Сендер бұл жерден шыға алмайсыңдар. Ха-ха-ха!

Тәрбиеші. Тумба-юмба –ең қауіпті планеталардың бірі ... Біз сендермен абай болуымыз керек. Біздің кемеміз сапарын жалғастыру үшін не істеу керекпіз?

Балалар. Ғарыш кемесін жөндейміз.

Тәрбиеші. Ақауды жою үшін бізге құралдар жиынтығы қажет. Біз оны осы планетадан табуымыз керек. Ақылды компьютердің көмегімен ғарышқа SOS сигналын жібереміз.

SOS сигналы естіледі.

Капитандар пультпен басқарады (2-ші қосу). Слайд ашылады. Онда ерекше жануар пайда болады.

Ерекше жануар. Неге байланысқа шықпайсыңдар? Не болды?

Балалар. Біздің кеме сынып қалды және қарақшылар планетасына тап болдық. Бізге кемені жөндеуге арналған құралдар жиынтығы қажет, бірақ оны қайдан табуға болатынын білмейміз.

Ерекше жануар. Уайымдамаңдар, біз сендерге көмектесеміз. Ақылды компьютердің келесі бетін ашыңыз (3-ші қосу).

«Керегін тап» дидактикалық ойыны. Слайдта құралдар жиынтығы, заттар көрсетілген. Балалар қажет емес заттарды алып тастайды және себебін түсіндіреді.

Тәрбиеші. Мұнда бізге қажет құралдар жоқ. Ақылды компьютердің келесі бетіне өтуге тырысайық(4-ші қосу).

Экранда жазбасы бар бөтелке пайда болады.

Тәрбиеші. Эврика! Біз сендермен бірге осы жазбасы бар бөтелкені табуымыз керек!

Музыка естіледі. Балалар бөтелкені табады, оның ішінде «орындық» сөзі жазылған жазба бар.

Тәрбиеші. Бұл нені білдіреді?

Балалар. Орындықтарды қарап көрейік.

Орындықтарды тексеріп, олардың біреуінің астынан карта салынған конвертті табады.

Тәрбиеші. Бұл не деп ойлайсыңдар?

Балалар. Бұл құралдар жиынтығын табуға арналған карта.

Тәрбиеші. Ал біз не істеуіміз керек?

Балалардың жауаптары.

Тәрбиеші. Қараңдар, картада бір нәрсе жазылған: «Терезеге қарай артқа бұрыл. Тура бес қадам жаса, оңға бұрылып, тағы екі қадам жаса».

Балалар картада көрсетілген қимылдарды орындайды және тапсырмасы бар үстелдің жанына келеді.

Тәрбиеші. Бұл жерде не істеу керек? Ақылды компьютерді қосамыз (5-ші қосу).

– Сіздің алдыңызда қарақұмық науасы бар. Оның үстіне мысалдары бар карталар орналастырылған. Сіздің міндетіңіз – науадан барлық мысалдарды алу, оларды шешу және шифрланған әріптерді білу. Жауап саны – әріптің реттік нөмірі. Әріптерді дұрыс қою арқылы сіз шифрланған сөзді білесіз. Бұл тапсырманың басты шарты – қарақұмыққа қол тигізбеу, өйткені ол вирус жұқтырған.

Қарақшылардың күлкісі естіледі.

Тәрбиеші. О, не істеу керек, тапсырманы қалай орындаймыз?

Әр картаға магнит желімделген.

Тәрбиеші. Балалар, қарақұмыққа қол тигізбеу үшін науадан карталарды қалай алуға болатынын ойлайық?

Балалар. Магнитті пайдалануға болады!

Балалар жауаптарын дәлелдейді.

Тәрбиеші. Бұл бізге қалай көмектесе алады?

Балалар. Магнит басқа магнитті тарта алады. Егер біз осы қасиетті қолданатын болсақ, онда біз карталарды шығарып, қарақұмыққа қол тигізбейміз.

Тәрбиеші. Келіңдер, байқап көрейік

Карточкалармен жұмыс

Балалар тапсырмаларды орындайды, карточкаларды алады, мысалдарды шешеді, әріптерді құрастырады. «Үстел» сөзі шығады. Үстелдің астын қарайды және тағы бір конверт табады.

Тәрбиеші. Компьютерге жүгінеміз (6-шы қосу).

Слайдта екінші жоқ жануар пайда болады және кеңесті дауыстап айтады.

Жоқ жануар. Сізге әлі де көмек керек екенін көріп тұрмын. Үстелге арқамен бұрылып, алға үш қадам, оңға екі қадам, алға үш қадам және оңға екі қадам жасаңыз.

Балалар скрипка кілті жатқан үстелге келеді. Оның астында – тапсырма.

Тәрбиеші. Біздің көмекшімізді қосамыз (7-ші қосу).

Жоқ жануар. Музыка тыңдаңдар. «Мен – зымыран» музыкалық-ырғақты тапсырманы орындаңыз және музыкада ширату үшін не өзгергенін анықтаңыз.

«Мен – зымыран» музыкалық-ырғақты ойыны орындалады.

Балалар. Музыкада қарқын жылдамдай түсті.

Тәрбиеші. Жарайсыңдар, балалар! Бұл тапсырманы өте жақсы орындадыңдар! Әрі қарай не істейтін боламыз?

Балалардың жауаптары естіледі.

Денсаулық сусынымен әлдену

Тәрбиеші. Құралдар жиынтығын тез табу үшін күш жинап, қуат алу керек: денсаулық сусынымен әлдену керек. Біз оны өзіміз дайындаймыз (8-ші қосу).

Балалардың алдында тақтада жеуге болатын және жеуге болмайтын өнімдердің бейнесі пайда болады. Витаминдік сусын жасау үшін олар келесі ингредиенттерді таңдауы керек: лимон, су және қант. Барлық осы өнімдер экранда құмыраға салынады, тәрбиеші балаларды сусындату үшін қазірдің өзінде дайын дәруменді коктейль ұсынады.

Тәрбиеші. Біздің витаминді сусын дайын деп ойлайсыңдар ма? Иә.

Балалар сусын ішеді.

Тәрбиеші. Сендер энергиямен қуаттандыңдар, енді сынақтан соңына дейін өту үшін жеткілікті күш бар деп үміттенемін (9-шы қосу).

Слайдта ерекше жануар пайда болады.

Ерекше жануар. Сендер ғарыш алаңына баруларың керек. Ғарыш аппараттарының бірінде қажетті құралдар жиынтығы жасырылған. Сендер бұл кемені ерекше белгілермен біле аласыңдар: ол «Форте» деп аталады.

«Форте–пиано» қозғалысы аз ойын

Музыка естіледі, «Форте – пиано» аз қозғалысты ойыны басталады.

Балалар залда қозғалады, қатты ойнаған музыкаға олар қажетті зымыранға жақындайды. Залға қарақшылардың қазынасы салынған сандық әкелінеді, ішінде құрал-саймандар жиынтығы бар.

Тосын сый және құралдар жиынтығы бар сандық

Тәрбиеші. Қараңдар, балалар, міне, біздің сандығымыз! Оны ашайық! Қазір бізде құралдар бар.

Балалар сандықты қарайды.

Тәрбиеші. Алтын тиындардың қаншалықты көп екенін қараңдар! Ия, олар қарапайым емес, бірақ ғарыштық шоколадтан! Мұның бәрі – сендердің сыйлықтарың!

Экранда ерекше жануарлар пайда болады және балаларды мадақтайды.

Тәрбиеші. Біз ақауды жойдық. Ғарыш кемесіне отырамыз, көзімізді жұмып, ерекше жануарларға қарай гипер секіріске дайындаламыз!

Ұшу.

Қорытынды бөлім

Сабақтарға қорытынды жасау.

Тәрбиеші. Бүгін саяхаттау сендерге ұнады ма? Бәрінен бұрын не есте қалды? Сендер барлық тапсырмаларды оңай орындадыңдар ма? Сендерге қандай тапсырмалар қиын болды және неге?

Рефлексия.

Тәрбиеші. Балалар, тақтада сендер жұлдыздарды көріп тұрсыңдар. Егер сендер біздің саяхатымызды ұнатсаңдар, алтын жұлдызды таңдаңдар, егер сендерге бірдеңе ұнамаса, күмісті таңдаңдар, ал егер сендерге ештеңе ұнамаса, ақ түсті таңдаңдар.

– Қараңдаршы, бізде жұлдызды аспан қандай әдемі болды! Сендер бүгін өте батыл және батыр екендеріңді көрсеттіңдер. Мен сендерді мақтан тұтамын! Баршаңа жұмыстарың үшін рахмет!