Жеке дағдыларымызды дамытып, біліктілігімізді жаңаша жетілдіреміз
Құрметті оқырмандар!
«Ағылшын тілін үйренеміз: Гарднердің көптік интеллект теориясы бойынша 10 ұсыныс пен 12 жаттығу» мақаласында Гарднер теориясына сәйкес интеллекттің тоғыз түрі бар кесте берілген. Оның көмегімен сіз баланың интеллект түрін оңай анықтай аласыз және қажет әрекетті таңдай аласыз, ал бала әртүрлі пәндерді, соның ішінде негізгі дағдыларды меңгеруде сенімді әрі табысты болады.
Бұл материал әр балаға жеке жұптық немесе топтық жұмыс түрлерін таңдауға көмектеседі.
Практика көрсеткендей, дайын ақпаратты ұсыну – оқытудың тиімсіз тәсілдерінің бірі. Ал балабақшада STEM технологиясын қолдану бойынша қадамдық нұсқаулардың көмегімен енжар оқушыны оқу үдерісінің белсенді қатысушысына оңай айналдыра аласыз. Бұл туралы «Балабақшадағы STEM-технологиялар. Қадамдық нұсқаулық» мақаласында берілген.
«Педагогтерге арналған Soft skills. Пайдалы дағдыларды меңгерейік» деген мақалада жеке дағдыларыңызды дамытатын қарапайым тәсілдер берілген.
«Мұражай-сабақ моделін қолданыңыз» мақаласының авторы Эстония мұражай педагогикасының тәжірибесіне сүйене отырып, жоба жасап, өз тәжірибесін бөлісті. Дайын жұмыс алгоритмін пайдаланып, жобаңызды ұйымдастырып көріңіз.
2022 жылдың желтоқсан айында педагог қызметкерлердің біліктілігін арттыру курстарын ұйымдастыру және өткізу Ережелеріне жаңа өзгерістер енгізілді. «Педагогтердің біліктілігін арттыру курстары: не өзгерді» мақаласында мұғалімдердің біліктілігін арттыру курстарын өткізудегі жаңа өзгерістерді оңай әрі жылдам түсінуге көмектесетін салыстырмалы кесте берілген.

Гарднердің көптік интеллект теориясы бойынша 10 ұсыныс пен 12 жаттығу
Гарднер өзінің «Ақыл-ойдың құрылымы» кітабында әрбір адамда туғаннан бастап тоғыз түрлі интеллект бар екенін дәлелдеген. Сондықтан балаларды тәрбиелеу мен дамытуға деген көзқарастар айтарлықтай ерекшеленуі керек: олардың интеллектуалдық профильдерін ескеру қажет. Баланың осы бар қабілеттерінен үйрену мүмкіндігі болған кезде, ол әртүрлі пәндерді, соның ішінде негізгі дағдыларды меңгеруде сенімдірек және табысты болады.
Бұл теорияны автор отыз жылдан астам уақыт бұрын жасаған. Г. Гарднер адамның интеллектін білім мен физикалық дағдылардың әртүрлі салаларындағы қабілеттердің жиынтығы ретінде қарастырып, бұл қабілеттердің арасында берік байланыс жоқ екенін дәлелдеген.
Көптік интеллект теориясы туралы қысқаша
Қазақстандағы тіл саясатының басым бағыттарының бірі – ағылшын тілін дамыту және оның қызмет ету аясын кеңейту. Андрей Лаврентьев – «К3: Kazakhstan Growth Forum» форумына қатысушы, «әлемде күн сайын ағылшын тілінде 5000-нан астам кітап шығарылады, және оған иелік етпей, біз бастапқыда оларды аударуға және басып шығаруға қажетті кезеңге ақпарат алуда артта қаламыз» деп атап өтеді.
Осыған байланысты ағылшын тілі мұғалімдері тиімді теорияларды, әдістерді, технологияларды және оқыту стратегияларын үнемі іздеп отырады. Осы теориялардың бірі, біздің ойымызша, америкалық психолог Ховард А. Гарднердің көптік интеллект теориясы болады.
Теорияның негізгі жолдары
- Интеллект – қабілеттер мен дағдылардың бірнеше түрлерінің жиынтығы. Екі адамның бірдей жиынтығы жоқ, әр адам бірегей.
- Адамда ақыл-ойдың барлық түрі бар, бірақ санаулылар ғана жетекші бола алады. Әр адам интеллекттің кез келген түрін дамыта алады – жақсы оқу үшін дұрыс жағдай жасау қажет.
- Оқушының нашар қабілетінен гөрі білім беру жүйесіне нашар бағалар кінәлі. Сіз оның күшті жақтары мен ақпаратты қабылдау арналары туралы біле отырып, әрбір оқушыға көзқарас таба аласыз.
- Интеллекттің әртүрлі түрлері бір-біріне әсер ете алады. Музыка сабақтары математика пәндерінде үлкен нәтижелерге әкелген мысалдар бар.
- Интеллекттің әр түрін дамытудың көптеген жолдары бар.
Интеллекттің 9 түрі және әр түріне сәйкес әрекеттердің сипаттамасы
Гарднер өз кітабында интеллекттің 9 түрін анықтап, әр түріне қарай әрекет түрлерін сипаттаған.
1-кесте – Гарднер бойынша интеллект түрлері
Зерттеулер мектеп сабақтарында интеллекттің сөздік-лингвистикалық және логикалық-математикалық түрлерінің жиі қолданылатынын көрсетеді.
Тақтадан жазу және көшіру, жазбаша жұмыс, конспект жазу, есептерді шешу сияқты оқыту әдістері өте маңызды, бірақ қазіргі әлемде сәтті өмір сүру үшін жеткіліксіз.
Көбінесе оқушылардың қабілеттері музыкалық, кеңістіктік, дене-кинестетикалық, интеллектуалдық, тұлғааралық, натуралистік интеллект түрлерімен байланысты интеллектуалдық бағытта болады және базалық пәндерді оқытудың дәстүрлі әдістерінде бағаланбайды.
Осылайша, балада интеллекттің қай түрі жақсы дамығанын біле отырып, оған жақынырақ және түсінікті болатын тапсырмалардың түрлерін таңдаңыз. Бұл тезірек нәтиже береді. Жетекші түрлерді ынталандыруға назар аудармаңыз, қалған түрлерін де қосыңыз.
Мұғалімнің міндеті – вербалды-лингвистикалық интеллектіні басқа түрлерімен біріктіру және біріктіру. Ата-аналар мен мұғалімдер осыны ескеріп, осы қабілеттердің дамуына белгілі бір жағдай жасауы керек.
«Жыл мезгілдері» тақырыбын бастауыш мектепте оқу кезіндегі тапсырмалар мысалдары
1-ұсыныс.
Тапсырмаларды баланың интеллектіне қарай таңдаңыз.
Сабақтың тақырыбы мен тақырыбына байланысты көп интеллект теориясына негізделген оқу жоспарын құрыңыз. Егер сіз бастауыш сынып мұғалімі болсаңыз, күн сайын әртүрлі интеллектке арналған тапсырмаларды таңдай аласыз.
Жаңа материалды түсіндіргенде, кем дегенде екі интеллект қолданыңыз. Мысалы, көбейту кестесін түрлі-түсті суреттермен (визуалды-кеңістіктік интеллект) және көңілді әнмен (музыкалық интеллект) есте сақтауға болады.
Үй тапсырмасын орындау үшін балаларға таңдау үшін екі тапсырма беріңіз: эссе жазу (тұлға ішілік интеллект) немесе берілген тақырып бойынша әңгіме дайындау (вербалды-лингвистикалық интеллект).
2-ұсыныс.
Тест арқылы интеллект түрін анықтаңыз.
Мұндай тесттер енді онлайн форматта да қолжетімді, мысалы, https://onlinetestpad.com/ru/test/798254-anketa-po-tipam-intellekta-g-gardner.
Төмендегі сауалнаманың мәтінін басып шығару арқылы балаларды сыныпта да тексеруге болады.
Нұсқау. Сізге сәйкес келетін мәлімдемелердің санын белгілеңіз.
Сауалнама мәтіні
- Мен заттармен жақсы жұмыс істеймін.
- Менде бағытты жақсы сезінемін.
- Менің достарым арасындағы келіспеушіліктерді шешуге табиғи қабілетім бар.
- Мен ән мәтінін оңай жаттай аламын.
- Мен басқаларға түсіндіру қиын тақырыптарды түсіндіре аламын.
- Мен әрқашан бір нәрсені кезең-кезеңімен жасаймын.
- Мен өзімді жақсы білемін және неге бұлай әрекет ететінімді түсінемін, басқаша емес.
- Маған қоғамдық және қоғамдық шаралармен жұмыс істеген ұнайды.
- Мен басқаларды тыңдау арқылы жақсы үйренемін.
- Музыка тыңдасам, көңіл күйім өзгереді.
- Маған жұмбақ, сөзжұмбақ, логикалық ребустар ұнайды.
- Маған жақсы оқу үшін материалды көрнекі түрде көрсету өте маңызды: кестелер, графиктер, диаграммалар.
- Мен басқалардың көңіл күйі мен сезімдеріне сезімталмын.
- Мен өз бетімше істеу керек болғанда жақсырақ үйренемін.
- Мен бір нәрсені үйренбес бұрын, оның ішінде қажетті нәрсе бар екенін түсінуім керек.
- Жұмыс істеп, ойланып отырып, жалғыздық пен үнсіздікті жақсы көремін.
- Күрделі музыкалық шығармаларда мен жеке музыкалық аспаптарды құлақ арқылы оқшаулай аламын.
- Мен есімде қалған немесе елестеткен көріністерді оңай елестете аламын.
- Менің сөздік қорым мол.
- Мен нота жазғанды, эскиз жазғанды жақсы көремін.
- Мен тепе-теңдікті жақсы сезінемін, қозғалысты жақсы көремін.
- Мен ұғымдар мен құбылыстар арасындағы заңдылықтарды көре аламын.
- Топта басқалармен ынтымақтасамын, олардың ойларын тыңдаймын.
- Мен байқағышпын және басқалар көрмейтінді жиі көремін.
- Мені ашуландыру оңай.
- Мен басқалардан бөлек жұмыс істеп, оқығанды ұнатамын.
- Мен музыка жазғанды жақсы көремін.
- Мен сандармен жұмыс істей аламын және күрделі математикалық есептерді шығара аламын.
Нәтижелерді өңдеу
Кестеде көрсетілген бағандар бойынша оң жауап берсе, оқушыға 1 балл беріңіз. Оқушы ең көп балл жинаған интеллект түрі жетекші болып табылады. Егер бірнеше бағандарда балл саны бірдей болса, онда оқушыда алдыңғы қатарда тұрған көптік интеллект түрлері болады.
Интеллект түрін анықтауға арналған тесттің толығырақ нұсқасы https://znanio.ru/media/test-mnozhestvennogo-intellekta-ggardnera-2810835 сайтында ұсынылған.
3-ұсыныс.
Сөздік-лингвистикалық интеллекті бар балаларды оқыту жолдары туралы
Егер оқушының сөздік-лингвистикалық интеллекті болса, онда мұндай балалар әдетте оқуды, жазуды, әңгіме айтуды, бір нәрсені талқылап, сендіруді ұнатады. Олардың сөздік қоры мол. Сондықтан бұл балалардың оқуының ең жақсы жолы – мәтінді оқу, эссе жазу немесе талқылау.
4-ұсыныс.
Логикалық-математикалық интеллекті бар балаларды оқыту әдістемесі туралы
Логикалық және математикалық интеллекті бар балалардың аналитикалық қабілеті бар және сандармен жұмыс істеуді ұнатады. Олар себеп-салдарлық байланыстарды оңай құра алады.
Сондықтан мұндай балаларды оқытудың ең жақсы тәсілі – оларға әртүрлі диаграммалармен, графиктермен жұмыс беру. Мұндай балаларға логикалық есеп шығаруды, статистикалық мәліметтерді жүйелеуді тапсыру.
5-ұсыныс.
Көрнекі-кеңістіктік интеллекті бар балаларды оқыту жолдары туралы
Көрнекі-кеңістіктік интеллекті бар балалар үшін презентация немесе картада жұмыс істеу тек қуаныш. Олар бейнелі түрде ойлайды. Олар бейнелердің көмегімен ақпаратты жақсы қабылдайды, моторикасы жақсы дамыған, басқатырғыштарды құрастыруды, құрастыруды және сурет салуды ұнатады.
6-ұсыныс.
Музыкалық интеллекті бар балаларды оқыту жолдары туралы
Музыкалық интеллекті бар балалар музыканы, ырғақты оңай қабылдайды, ән айтуды және музыкалық аспаптарда ойнауды жақсы көреді, әуендерді тез жаттап алады және оларды қайталайды, әнді ықыласпен жазады және өлеңге оңай музыка құрастырады.
7-ұсыныс.
Дене-кинестетикалық интеллекті бар балаларды оқыту жолдары туралы
Дене-кинестетикалық интеллекті бар балалар дүниені сезім арқылы танып біледі. Олар өз денесін жақсы меңгерген, қимыл-қозғалыс пен ым-ишара, жанасу арқылы эмоцияны жеткізе алады. Егер сіз осындай оқушыны қызықтырғыңыз келсе, ашық ойын ұйымдастырыңыз, олардан сахна ойнауды немесе өз қолдарымен бірдеңе жасауды сұраңыз.
8-ұсыным.
Тұлғааралық интеллекті күшті балаларды оқыту жолдары туралы
Тұлғааралық интеллекті күшті балалар басқа адамдармен оңай тіл табысады және тіл табысады, оңай және шебер келіссөздер жүргізеді, сендіруге және ақпаратты тез қабылдауға қабілетті. Бұл балалардың әдетте достары көп болады. Тұлғааралық интеллект адамдардың көңіл-күйі мен тілектерін тануға мүмкіндік береді. Сондықтан мұндай балаларды оқытудың ең жақсы тәсілі – топтық немесе жұптық жұмыс.
9-ұсыныс.
Тұлғаішілік интеллекті бар балаларды оқыту жолдары туралы
Тұлғалық интеллекті бар балалар өздерінің эмоцияларын, әрекеттерін және сенімдерін жақсы түсінеді және талдайды. Осының арқасында олар өздерінің күшті және әлсіз жақтарын объективті бағалайды. Мұндай балалар жалғыз ойлап, жұмыс істегенді ұнатады. Бұл балалардың оқуының ең жақсы жолы – жеке жобаны орындау немесе эссе жазу.
10-ұсыныс.
Натуралистік интеллекті бар балаларды оқыту жолдары туралы
Табиғи интеллектімен балалар қоршаған ортаға қызығушылық танытады. Олар өсімдіктер мен жануарларды зерттеуге, табиғатқа, экологияға қамқорлық жасауға қуанышты. Натуралистік интеллекті бар оқушы оңай экологиялық мәселелер туралы постер сала алады немесе мектеп ауласын абаттандыру жобасын жасай алады.
Ағылшын тілі сабақтарының мысалында оқу процесі туралы
Ағылшын тілі сабақтарының мысалын пайдалана отырып, көптік интеллект теориясына сәйкес оқу процесін қарастырыңыз.
Интеллекттің жетекші немесе бірнеше жетекші түрлерін анықтай отырып, мұғалім сабақта оқушыларға төмендегідей сұрақтар қоя алады:
Do you like to speak English?
Do you like to write English words?
Do you read a book every day?
Логикалық – математикалық – Logic Smart
Do you like to count?
Do you like to do sums?
Is Maths your favourite subject?
Көрнекі кеңістік – Smart Picture
Do you like to draw?
Do you see pictures in your head when you close your eyes?
Do you enjoy watching TV and playing video games?
Дене-кинестетикалық – Body Smart
Do you like to do sports?
Do you like to make things with your hands?
Do you enjoy playing «Lego» and making models?
Музыкалық-ырғақты – Music Smart
Do you like to listen to music?
Do you play any musical instrument?
Do you like to sing songs?
Тұлғааралық – People Smart
Have you got many friends?
Do you like to work in groups?
Do you enjoy playing team games?
Тұлғалық – Self Smart
Have you got a secret or a special place to stay alone? If – No-
Would you like to have such a place?
Do you like to share your things with your classmates?
Натуралистік – Nature Smart
Do you enjoy being out in nature?
Have you got any collections? (butterflies, insects, leaves,
shells, or other natural things).
Do you like animals? Have you got any pets?
Сонымен қатар, интеллекттің жетекші түріне қарай сабақта оқушылардың назарын аударудың дәстүрлі тәсілдерін әртараптандырған жөн. Мысалға:
- Вербалды-лингвистикалық – тақтадағы сөз тіркесі «Be quiet, please!»
- Логикалық-математикалық – алақандарын соғу
- Дене-кинестетикалық – ым-ишара көмегімен (ерінге басылған сұқ саусақ).
- Көрнекі-кеңістіктік – иллюстрациялар көмегімен
- Музыкалық-ырғақты – секундомердің көмегімен, ырғақты соғулар
- Тұлғааралық – «Telephone» әдісін қолдану (досыңызға сөз, сөз тіркесі немесе сөйлемді сыбырлау)
- Тұлғаішілік – «Listen to yourself» техникасын қолдану
- Натуралистік – жазбадағы табиғат немесе жануарлар дыбыстары

Балабақшадағы STEАM-технологиялар. Қадамдық нұсқаулық
Әдеттегі қалыпты практикада математика, тарих немесе тілдер жеке пәндер ретінде оқытылады. STEАM-технологиялар бірнеше пән бойынша білімді біріктіруге көмектеседі. Бұл балаларға практикалық мәселелерді шешуде зерттеу, жобалау және тіпті инженерлік дағдыларды дамытуға көмектеседі.
Мектеп жасына дейінгі баланы мектепке дайындау тек буындарды санау және оқумен шектелмейді. Бұл жастағы балалар қарапайым арифметикалық есептеулерді жеңе алуы керек, онға дейін және одан да көп санау жақсы. Мектеп жасына дейінгі бала үшін баланың жалпы дүниетанымы да үлкен маңызға ие: ол апта күндерін, жыл айларын білуі, үй мекен-жайын және толық аты-жөнін білуі керек. Сондықтан оқу жылына санаулы айларда тиімді нәтижеге қол жеткізу мүмкін емес. Ол үшін нәрестемен ерте жастан бастап жүйелі түрде айналысу керек.
Баланы мектепке диагностикалау кезінде психологтар әрқашан мотивацияға үлкен көңіл бөледі. Білім табысының ең жақсы мотиві – оқуға, жаңа білім алуға деген қызығушылық. Бұл жағдайда, біздің ойымызша, STEAM оқыту ең қолайлы. Бұл бүгінгі күннің келешегі зор жаһандық трендтердің бірі.

Өйткені барлық балабақшаларда IT-технология кабинеттері мен LEGO орталықтары ашылып жатыр. Балаларды оқыту форматы өзгеруде және мектеп жасына дейінгі балалар мектептегі жаңалықтарға дайын болуы керек. Ал STEAM-технологиялар әлемді балаларға қол жетімді, қызықты түрде зерттеуге көмектеседі, балаларда болашақ табысты математиктердің, инженерлердің, зерттеуші ғалымдардың, өнертапқыштар мен суретшілердің әлеуетін дамытуға көмектеседі.
STEАM білім берудің мақсаты – баланың ғылыми-техникалық шығармашылыққа баулу мүмкіндігімен зияткерлік қабілеттерін дамыту.
STEAM технологиясы алғаш рет АҚШ-та балалардың іс-әрекетін жоғары технологиялық дамыған қоғамдағы өмірге дайындайтын мета -субъектілік ортада ұйымдастыру үшін қолданылды.
Қазіргі уақытта STEAM технологиясы АҚШ-тың, Англияның, Германияның балабақшалары мен мектептерінің бағдарламаларында жоғары технологиялық адамдарды өте ерте жастан оқыту үшін белсенді түрде қолданылады.

- «science» – ғылым;
- «technology» – технология;
- «engineering» – инженерия;
- «art» – өнер;
- «math» – математика.
Бұл пән қазіргі әлемде ең сұранысқа ие болып отыр. Сондықтан қазір STEAM технологиясы жаратылыстану ғылымдарын технологиямен, инженериямен және математикамен үйлестіре отырып, негізгі бағыттардың бірі ретінде дамып отыр.
Бұдан ары STEAM білім беруді балабақшада қолдану тәжірибесін бөлісеміз.
Балабақшаға stem-технологияларын қалай енгізуге болады?
Дәстүрлі оқыту әдістерімен салыстырғанда, мектепке дейінгі мекемедегі STEAM тәсілі балаларды тәжірибе жасауға, модельдер құруға, өз идеяларын шындыққа айналдыруға және түпкілікті өнімді жасауға ынталандырады. Бұл оқыту әдісі балаларға теория мен практикалық дағдыларды біріктіруге мүмкіндік береді және мектепте одан әрі оқуды жеңілдетеді.
Балабақшаларда, мектептерде және институттарда робототехника, дизайн, модельдеу және дизайн белсенді түрде қолданылады. Сондықтан жаңа ақпараттық технологияларды қолдану мәселесінің өзектілігін ескере отырып, «Лисаков қаласы әкімдігінің білім бөлімі» ММ деңгейінде «Мектепке дейінгі және бастауыш мектеп жасындағы балаларға мектепке дейінгі ұйымда STEAM білім беру» алаңын ашу қолға алынды.
Ең бастысы – сабақты құруға деген көзқарас тұжырымдамасын өзгерту. Тәрбиешілер балаларға өз тәжірибесі мен мұғалімнің жетекші сұрақтары арқылы эксперименттің мәні мен заңдылықтары туралы қорытындыға келуді ұсынады.
Инновациялық қызметтің мақсаты:
- мектеп жасына дейінгі балалардың танымдық іс-әрекет процесінде интеллектуалдық қабілеттерін дамыту үшін жағдай жасау;
- «мектепке дейінгі балаларды STEAM оқыту» ішінара модульдік бағдарламасының көмегімен ғылыми-техникалық шығармашылыққа тарту.
STEAM-білімі шешетін міндеттер
- Оқу әрқашан қызықты.
- Біз білімді тәжірибеде қолданамыз.
- Білім беру формасы жағынан қызықты.
- Оқу болашаққа нақты нәтиже береді.
Мұғалімдерге арналған ұсыныстар
- Сіздің көзқарасыңызды және тәрбиешінің функциясын қайта қарастырыңыз.
- Тәрбиеші-басқарушы рөлін бірлескен тәрбиеші рөліне ауыстырыңыз.
- Бақылау мен талқылауда балалардың зерттеуіне көбірек еркіндік беріңіз.
- Шыдамды болыңыз және «Неге?», «Не үшін?», «Қалай?» деген көптеген нақтылайтын сұрақтарға жауап беріңіз.
Эксперимент кезеңдері:
- мақсатты тұжырымдау;
- эксперименттің әдістемесі мен барысын талқылау;
- бақылау және эксперимент жүргізу;
- көргені туралы қорытындылау және ауызша әңгіме.
Балабақшада STEАM бағдарламасы әртүрлі іс-әрекет түрлерінде қолдану мүмкіндігін ұсынады: ұйымдастырылған оқуда ғана емес, сонымен қатар вариативті курс, жоба, эксперимент, балалардың өздерінің еркін әрекеттері аясында жүреді.
1
қадам
Мақсатты параметрлерге сәйкес келетін нақты тақырыптық-кеңістіктік ортаны жасаңыз.
Балабақшада STEАM білім беруді жобалық және эксперименттік зерттеу қызметін ұйымдастыру арқылы жүзеге асыруға болады. Табысты жұмыстың алғы шарты – мақсатты параметрлерге сәйкес келетін нақты пәндік-кеңістіктік ортаны құру.
Бұл ретте мектеп жасына дейінгі балалардың әртүрлі іс-әрекеттерінің мазмұнын біріктіру, кеңістіктегі ойын құралдары мен материалдарының қиылысуы, өз бетінше әрекет ету үшін құрал-жабдықтардың болуы және нәтижелерді көрсету мүмкіндігі біріктіруші факторлар болуы мүмкін.
2
қадам
Балаларды STEAM ортасына біртіндеп енгізіңіз.
Құрылымдаудан бастаңыз.
Балаларды STEAM ортасына баулу үшін конструктивті әрекеттерді ұйымдастыру қажет. Ол үшін роботты дизайнерлер мен әртүрлі роботтық құрылғыларды пайдалануға болады. Ойын түріндегі әртүрлі тапсырмалар балалардың логикалық және алгоритмдік ойлауын дамытуға көмектеседі . Мектеп жасына дейінгі балалар практикалық есептерді тез шешу жолдарын үйреніп, өздеріне бағдарламалаудың негізгі білімдерін игере алады.
Әртүрлі құрағыштар педагогтерге балалардың шығармашылық және кеңістіктік ойлауын дамытуға көмектеседі. Оқушылар әртүрлі материалдардан элементтерді пайдалана отырып: ағаш, қағаз, металл, пластмасса, қарапайым техникалық дағдылар мен дағдыларды игереді, инженерлік принциптермен танысады.
3
қадам
Ойындарды жиі ойнауға жаттығыңыз. Ересектер тіпті үйде де оңай ұйымдастыра алатын ойындарды пайдаланыңыз.
Таза ауадағы ойындар, би және ойын-сауық түріндегі іс-шаралар балалардың қарым-қатынас дағдыларын жақсартуға, сөздік қорын толықтыруға, сөйлеу құрылысының грамматикалық ерекшеліктерін меңгеруге, жаңа бірегей үлгілерді құрастыруды үйренуге мүмкіндік береді.
STEAM құзыреттілігін балаларда ерте жастан бастап, ашық ойындарды ғана емес, сонымен қатар ата-аналар үйде оңай ұйымдастыра алатын ойындарды пайдалана отырып қалыптастыруға болады. Мысалы, тұзды қамырдан жасалған қолөнер – бірдей ойыншықтар, оны жасау нәресте алғаш рет үш өлшемді кездестіреді: биіктік, ені және ұзындығы.
Пластилиннен модельдеу ұсақ моториканы дамытып қана қоймайды, сонымен қатар есте сақтауды, шыдамдылықты және табандылықты жаттықтырады. Балалардың зейіндерін сабаққа жақсырақ аударады, абстрактілі және логикалық ойлауы дамиды.
3D картон құрағышы балаға құрастыру қиын бөлшектерсіз шығармашылықпен дамуына көмектеседі. Картон конструкторларының жиынтығында барлық бөліктер қағаз, қауіпсіз және оңай құрастырылады, бір элементті екіншісіне арнайы ұяшықтарға салыңыз, ал мұнара, құлып, кеме немесе жарқын ел вилласы баланың көз алдында өседі.
Геоборт шығармашылық қиялын дамытады және балаларға макро және микро кеңістікте жақсы шарлауға көмектеседі.
Геобордтың көмегімен аудан мен периметрді тәжірибе жүзінде зерттейді. Балалар LEGO-ны жақсы көреді, өйткені бірдей элементтерді мүлде басқа құрылымдарды жасау үшін пайдалануға болады.
Флексагон математика мен оригамиді біріктіруге көмектеседі.
Спирографтар күрделі пішіндерді жасауды өте оңай және қызықты етеді.
Жалпы алғанда, барлық робототехника жинақтары, техникалық макеттер, лего блоктары , ағаш блоктар, флексагондар , агамографтар шындықты үлгілейді, балалардың назарын аударады және оларды өнімді аралас практикалық әрекеттерге белсенді түрде қосады.
4
қадам
Балалардың шынайы өмірлік жағдайларды сезінуіне жағдай жасау.
Мектеп жасына дейінгі балалардың практикалық дағдыларын дамытумен қатар, STEAM технологиясы балалардың нақты өмірлік жағдайларды сезінуіне жағдай жасайды.
Дәл осы STEAM технологиясының қасиеті мектеп жасына дейінгі балалардың интеллектуалдық қабілеттерін дамыту жұмыстарын ұйымдастыруға тиімді жағдай жасайды.
Мета-объективтілік заттық-кеңістіктік ортада баланың санасында дүниенің тұтас бейнесін жасауға көмектеседі.
5
қадам
Көрнекі экскурсиялық шаралар өткізу.
Мектеп жасына дейінгі балалармен дала жұмыстарын жүргізу арқылы қоршаған ортаны зерттеу балаларға жапырақтардың құрылысын зерттеуге, суды талдауға және бақылауға мүмкіндік береді. Мысалы, балалармен бірге ваннаға пияз шамдарын отырғызыңыз. Бірге суарыңыз, олардың өсуін бақылаңыз. Балаларыңызбен жылыжайда қандай өсімдіктер өсіргісі келетінін армандаңыз.
Мектепте қазірдің өзінде биология сабақтарында мектеп оқушылары таңдалған өсімдіктің өсіру ерекшеліктерін, жарықтандыру және суару режимін, өсуін, өнімділігін зерттей бастайды, топырақтың ылғалдылығын көрсететін датчиктерді құрастыруды үйренеді, суару жүйесін ойластырады, үйренеді. суару аралығын қалай анықтауға болады.
Балабақшадағы STEАM білім берудің мақсаты – оқушылардың жаратылыстану- техникалық пәндерге қызығушылығын дамыту үшін алғышарттар жасау. STEАM сабақтары өте қызықты және серпінді, бұл балалардың шаршауын болдырмайды. Олар сабақта уақыттың қалай өткенін байқамай қоймайды, тіпті шаршамайды. Электрондық технологияның арқасында олардың ғылым мен техникаға деген қызығушылықтары артып келеді.
Мектеп жасына дейінгі балалармен эксперименттің үш маңызды сәті
Балабақша балаларымен тәжірибе жасау кезінде келесі тармақтарды ескеру қажет:
- Барлық ұсынылған іс-шаралар эмоционалды түрде боялған болуы керек, балаларда жағымды эмоциялар мен әрекетке деген ұмтылысты оятады.
- Мектеп жасына дейінгі балалар үшін қайталау принципі өзекті болып табылады, сондықтан көптеген іс-әрекеттер жұмыс процесінде, тіпті оларды дәстүрлі қатарға енгізу үшін де қайтарылуы мүмкін және қайтарылуы керек.
- Бір уақытта қасиеттердің бірін оның әртүрлі комбинацияларындағы немесе әртүрлі қасиеттері бар бір нысанды қарастыруға болады.
Жобада қойылған міндеттерді шешу топта мектеп жасына дейінгі балалардың шығармашылық өнімді қызметін ұйымдастыруға ықпал ететін жағдайларды ұйымдастыруға мүмкіндік береді.
Нәтижесінде баланың қоғамдағы әлеуметтену шекарасын кеңейтуге, танымдық белсенділігін арттыруға және өз жетістіктерін көрсетуге жағдай жасалады.
Балабақшада STEАM технологияларын енгізу және тестілеу нәтижелері
Оқушылардың негізгі білім беру бағдарламасын меңгеру деңгейінде оң үрдіс байқалды.
Балалардан да, мұғалімдерден де, ата-аналардан да оң пікірлер мен әсерлер алынды.
Балалар танымдық қызығушылықты, белсенділікті, шығармашылық қиялды көрсетті. Олар қарым-қатынас жасауға, бірлескен жоспарлар құруға, болжамдар жасауға, қорытынды жасауға қуанышты. Балалар ұжымының ерік-жігері, мотивациялық бағыттылығы, ұйымшылдығы байқалады.
Жоспарларға бағдарлама авторлары талап ететін жабдықтар мен нұсқаулықтардың толық жиынтығын сатып алу кіреді. Ол үшін біз «Білгіш» электронды конструкторының жиынтықтарын, UARO бағдарламаланатын конструкторын, тінтуірдің алгоритмі оқу-әдістемелік кешенін, Botley роботын – қарапайым механизмдерді зерттеуге арналған конструкторлық жинақты, әзірлеуге арналған жинақты қамтитын STEAM кеңсесін әзірледік.
STEAM технологияларын пайдалана отырып, берілген бағыттағы іс-шараларды кеңейтуді жоспарладық . Бұл мұғалімдердің біліктілік деңгейін жүйелі түрде арттыруды және олардың жұмыс нәтижелерін баяндау және жалпылау арқылы жұмыс тәжірибесін (семинарлар, ашық шаралар) зерделеуді талап етеді.
Балабақшада STEAM білім беру моделін енгізу үшін ең алдымен жаңа объектілік-кеңістіктік ортаны құру, білім беру мазмұнын, бағдарламалық-әдістемелік қамтамасыз ету мен материалдық-техникалық базаны жаңарту қажет. Онсыз даму болмайды.

Сөздік – лингвистикалық – Word Smart