ещё
свернуть
Все статьи номера
№2, 2023
МАҢЫЗДЫ ТАҚЫРЫП

Педагогтерге арналған Soft skills. Пайдалы дағдыларды меңгерейік

Педагог күнделікті балалармен және ересектермен байланыста болады. Ол стресстік жағдайларда жұмыс істейді. Мұндай жұмыс жарақатқа әкелуі мүмкін, ал адам кәсіби шаршау мен қажуға тап болады. Бұл тұлғалық қасиеттер мен кәсіби ортаның талаптары арасындағы қайшылық тудырады.

Кәсіби қажу тұрақты және қайтымсыз құбылыс, өйткені негатив жиналып, шаршау және соның салдарынан кәсіби өзін-өзі төмен бағалау пайда болады. Мұндай жұмыс «қатты басып тастайды». Дегенмен, бұған, әрине, қарсы тұруға болады және сонымен бірге эмоциялық денсаулықты сақтап қалуға болады. Ол үшін педагог өзінің жеке қабілеттерін дамытуы қажет.

Кәсіби іс-әрекет дағдылардың екі тобымен қамтамасыз етіледі:

  • hard skills (ауд.: қатал дағдылар ) – белгілі бір кәсіпке тән оқу және күнделікті кәсіптік іс-әрекет процесінде қалыптасатын тар кәсіптік дағдылар;
  • soft skills (ауд.: икемді дағдылар) біліммен емес, тұлғалық даму арқылы қол жеткізілетін, жұмыстың көптеген салаларында және тұлғааралық қарым-қатынаста қажет болатын қиылысатын, шамадан тыс кәсіби дағдылар.

Soft skills табысқа жетудің құралы деп аталады.

Осы дағдылардың арқасында адам кәсіби, психологиялық және моральдық жағынан жоғарылайды. Дамыған Soft skills синонимі дағдылары – дамыған тұлға.

Soft skills бәрімізге белгілі қасиеттер:
Икемділік.
Көпшіл бола білу.
Эмоциялық интеллект.
Шығармашылық.
Келіссөз жүргізу қабілеті.
Топта жұмыс істеу дағдысы.
Жаңашылдық.
Клиент қалауын білу.

Soft skills дағдыларына сыни тұрғыдан ойлау, өз бетінше және шығармашылық ойлау қабілеті, тұлға аралық байланыстарды орнату және қолдау, тиімді қақтығыстар, шешім қабылдау, қарым-қатынас жасау және өз ойын даулау, уақыт бөлу және әлеуметтік икемділік таныту жатады. Әлбетте, бұл дағдылардың әрқайсысы күнделікті кәсіби мәселелерді шешу қабілеті немесе қабілетсіздігімен аяқталады. Кейбір мысалдар кестеде берілген.

1-кесте. Икемді дағдылар педагогтің жұмысына қалай әсер ететініне мысалдар

Soft skills дағдыларын қалай дамытуға болады дағдылар

Soft skills бұл әрқашан өзіңізбен бірге болатын нәрсе. Икемді дағдылар жұмыста пайдалы болады, іскерлік және жеке қарым-қатынаста пайдалы болады, ересек адамның нормативтік дағдарыстары кезеңдерінде жеке әл-ауқатқа ықпал етеді: жастық дағдарыс, орта жас, зейнеткерлік.

Soft skills дағдыларының негізгі принципі дағдылары – өз бетімен жұмыс істеу. Soft skills дағдылары өз бетінше дамуы мүмкін және қажет. Интроспекциядан бастаңыз. Табысты және бақытты мамандар бірдей емес; бір-біріне ұқсас сәтсіз. Сондықтан, өзіңізде бірдеңені дамытпас бұрын, сіз үшін кәсіби табыстың, жоғарылаудың және дамудың не екенін түсінуіңіз керек.

Өзін-өзі талдау үшін кестеден төрт сұраққа жауап беріңіз. Бұл сізге қандай дағдылар жетіспейтінін және қажет екенін көрудің оңай жолы. Бұл жаттығуды жазбаша орындаңыз. Үлгі бойынша төрт қорапшаны сызып, сұрақтарға өзіңіз жауап беріңіз.

2-кесте. Күшті және әлсіз жақтарыңызға өзіндік талдау

 

Мысалы, егер сізде созылмалы шаршау болса, онда бұл сіздің уақытыңыз бен күш-қуатыңызды және демалуды құрметтеу қабілетінің болмауының нәтижесі.

Кестеде сіз үшін тартымды және сіздің проксимальды даму аймағыңызда жатқан дағдылар бар. Сіз олардың рөлі мен нәтижелерін көріп, түсінесіз, бірақ сіз әлі де оларға жеткілікті иелік ете алмайсыз.

Қандай дағдыларды шешу керектігін білгеннен кейін, оларды жаттықтыру үшін қадамдар жасай аласыз. Кейбір икемді дағдылар әсіресе оқытуда сұранысқа ие. Демалыс күндері немесе демалыстар сияқты бос уақытыңызда оларды дамытудың қарапайым әдістерін қолданып көріңіз.
 

1-тәсіл.
«Бес неге» техникасын қолданыңыз.

Бұл әсіресе қақтығыстарда, қарым-қатынас жағымсыз эмоциялармен бірге жүретін кезде пайдалы. Мысалы, кейбір ата-аналармен, проблемалы оқушылармен, эмоциялық дисфункциялық әріптестермен қарым-қатынас құру кезінде.

Сіз үшін кез келген қиын әңгімелесуші туралы ойлап көріңіз. Бұл оқушының мінезі қиын анасы, әріптестеріңіздің бірі, туысыңыз және т. б. болуы мүмкін.

Өзіңізге сұрақ қойыңыз: «Мен үшін бұл адаммен неге қиын?» және оған жауап беріңіз. Жазбаша түрде.

Енді осы жауапқа «неге?» деген сұрақты қойыңыз. және де жауабын жазыңыз. «Неге» деген сұрақты және осы жауапқа қойыңыз. «Неге?» Бес сұраққа жауап алу үшін мұны жасаңыз.

Бұл әдістемені Toyota мамандары әзірледі, ол қиындықтардың шынайы себептеріне жетуге мүмкіндік береді және өзіңізден немесе қиын әңгімелесушіңізден не қалайтыныңыз туралы түсінік береді. Оны басқа жағдайларға және өмірлік қиындықтарға қолдануға болады.
 

2-тәсіл.
Эмоцияларды шағылыстыру техникасын қолданып көріңіз .

Басқа адамның эмоцияларын мойындауға жаттықтыру. Бұл келісу дегенді білдірмейді. Бұл басқа адамның не сезініп жатқанын түсінетіндігіңізді көрсету және оның сезімін көрсету: әңгімелесушінің бұл эмоциясына келісу.

Кез келген әңгімеде басқа адамның сезімін түсінуге тырысыңыз және оны айтыңыз: «Сен бұған қуаныштысың», «сен ренжідің», «бұл қаншалықты тітіркендіргіш екенін елестете аламын».

Келесі белгілер үшін үкімдерден, кеңестерден, жұбаныштардан, мадақтаулардан немесе ескертулерден аулақ болыңыз. Тек эмоцияны көрсетіңіз. Әңгімелесушілерге сізді түсіністік пен есі дұрыс адам ретінде көрсету үшін бұл әдіс қаншалықты жақсы екенін көресіз.

Осы және осыған ұқсас әдістер туралы толығырақ А. Фабер мен Э. Мазлиштің кітаптарынан оқи аласыз.
 

3-тәсіл.
Мінез-құлыққа өзіндік талдау жасаңыз.

Бала кезіңізде қандай бала болғаныңызды есіңізде түсіріңіз және мұны өзіңізге дауыстап айтыңыз. Жанжал туындаған жағдайда сізден үйде не талап етілетінін есте сақтаңыз. Мысалы, жайлылық немесе басқа нәрсе жасаңыз. Кінәсіз екеніңізді дәлелдеу, жасалғанды түзету және т. б. Бірнеше мысалды еске түсіріңіз. Бұл туралы қазір қалай сезінетініңізді және, егер мүмкін болса, сол кезде қандай сезімде болғаныңызды айтыңыз.

Енді сіздің балаларыңыз бен ересектеріңіздің қақтығыстағы мінез-құлқында қандай да бір ұқсастық бар-жоғын қарастырыңыз. Мүмкін сіз үшін ең эмоциялық қақтығыстарда сіз бала кезіңізде болған мінез-құлық үлгісін жоғалтасыз.

Олай болса, тағы үш мінез-құлықты елестетіп көріңіз:

  • мүлдем қарама-қарсы;
  • сіздің көзқарасыңыз бойынша мінсіз;
  • қарсыласыңыз үшін тамаша.

Әрбір нұсқадан не алуға болатынын қарастырыңыз, дәлірек айтқанда, дауыстап айтыңыз.
 

4-тәсіл.
Ақпарат беру дағдыларыңызды жетілдіріңіз.

Қарым-қатынас дағдылары сабақты өткізуде, педагогтер кеңесінде және ата-аналар жиналысында сөз сөйлеуде, сонымен қатар жеке қарым-қатынаста пайдалы болады.

Екі ай ішінде құзыреттеріңізді нығайту үшін сізге ыңғайлы жаттығуларды таңдаңыз.

Жаңа оқу жылында оқушылармен шағын тренингтер өткізу үшін осы әдістерді де сақтаңыз. Ақпарат беру дағдылары тақтада және ауызша емтихан кезінде өздерін сенімдірек сезінуге көмектеседі және өз ойларын қысқаша жеткізуге үйретеді.

Ең басты нәрселерді әрқашан үш сөйлеммен айтуға болады!

Сізге қызықты кез келген күнделікті немесе ғылыми тақырыпты таңдаңыз және ол туралы ойлаған барлық негізгі нәрселерді үш сөйлеммен айтыңыз. Мұны әртүрлі тақырыптарда қолданып көріңіз: саяси жаңалықтар, отбасындағы әйел рөліне көзқарасыңыз, мектебіңіздің негізгі проблемалары мен ізгі жақтары, сізге қарсы жыныстағы адамдарда қандай қасиеттер ұнайды, денсаулыққа деген көзқарасыңыз, талғамыңыз. тамақта, музыкада, өнерде және демалыста. Бұл жаттығу ойды анық және анық жеткізу қабілетін жаттықтырады.
 

5-тәсіл.
Міндетті түрде нақты мысалдар келтіріңіз.

Жақын жерде көрген кез келген затты алыңыз: гүлді, кітапты, сағатты, телефонды және т.б.. Бір минут ішінде оны сабақта құбылысты суреттеу, әдеттегі немесе шығармашылық тапсырма үшін, жаттығу үшін қалай қолдануға болатынын ойлаңыз. сөйлеу немесе логикалық дағдылар және т. б. Бұл жаттығуды жиі орындаңыз, бұл жарқын мысалдарды табуға және сабақ материалын суреттеуге ықпал етеді.
 

6-тәсіл.
Мәнерлі сөйлеу үшін актерлік қасиетіңізді жаттықтырыңыз..

Бір сөз тіркесін бес, алты, он түрлі интонациямен айт. «Мұнда кел», «жақсы» сияқты қарапайым, жиі айтылатын сөз тіркесін қолданып көріңіз. Сөйлеудің мәнерлілігін, интонациялық байлығын дамытудың бұл актерлік әдісі оқушылардың мінез-құлқын және қарым-қатынас барысын басқара білу үшін өте қажет.
 

Уақытты басқару дағдылары

Уақытты басқару дағдыларын жаттықтыру үшін төмендегі жаттығуларды пайдаланыңыз. Олар сізге жұмыс пен тұрмыстық жүктемені басқаруды, бос уақыт пен демалуға уақыт табуды, уақыт ұрыларынан құтылуды және тұрақты уақыт қысымынан шығуды үйретеді.

Уақытты сезіну. Сағатқа қарамай уақытты тап.

Бұл жаттығуды күніне 3-5 рет жасаңыз. Бұл ішкі сағаттың дәлдігін арттырады, уақытты сезінуге және оның шығындарын барабар бағалауға көмектеседі.

Позитивті көзқарас.

Бірдеңе істеу керек болған жағдайда, бірақ сіз шынымен қаламасаңыз, өзіңізге: «Мен мұны қуана жасаймын» деп айтыңыз және бұл мәселені дереу қолға алыңыз. Оны кейінге қалдыру тек мотивацияны төмендетеді және қарсылықты арттырады. Сондықтан кешіктірмей бастау керек. Бұл әдісті алдымен шағын жағдайларда қолданып көріңіз. Бұл сіз үшін дағдыға айналғанда, сіз көбірек өнімділік пен бос уақытты аласыз.

«Пілді» ұсақ бөліктерге бөлу керек.

«Пілдер» – бұл өте үлкен істер, жобалар. «Пілді» алдымен бөлу керек, содан кейін үлкен істі бастау оңайырақ болады. Егер мәселе толығымен үлкен және ауқымды болса, оны хаттарды беру немесе жіберуге дейін оңай орындалатын ең кішкентай тапсырмаларға бөліңіз. Күн сайын осы ең кішкентай нәрселердің бесеуін жоспарлаңыз, сонда «піл» бас тартады!

№2, 2023
СҰРАҚ – ЖАУАПТАР

Егер қызметкер осы ұйымда жұмыс істейтін болса, мектеп әкімшілігі бос орынға ішкі конкурс өткізе ала ма?

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің 2012 жылғы 21 ақпандағы № 57 бұйрығының 94-тармағына (бұдан әрі – Ереже) сәйкес конкурсты ұйымдастыру тәртібі келесі кезеңдерді қамтиды:

1) білім беру ұйымының немесе білім беруді басқару ұйымының интернет-ресурсында және (немесе) әлеуметтік желілердің ресми аккаунттарында конкурс өткізу туралы хабарландыру жариялау;

2) конкурсты өткiзу мерзiмi мен орнын айқындау және конкурс комиссиясын құру;

3) конкурсқа қатысуға ниет білдірген үміткерлерден құжаттарды қабылдау;

4) үміткерлер құжаттарының педагогикалық қызметкерлердің үлгілік біліктілік сипаттамаларында бекітілген біліктілік талаптарына сәйкестігін қарау;

5) конкурс комиссиясының қорытынды отырысы.

Ереженің 95-тармағына сәйкес конкурс өткізу туралы хабарландыру келесі мәліметтерді қамтиды:

1) бос лауазымның орналасқан жерін, пошталық мекенжайын, телефон нөмірлерін, электрондық пошта мекенжайын көрсете отырып, бос және (немесе) уақытша бос лауазымы (сағаттары) бар білім беру ұйымының атауы;

2) негізгі функционалдық міндеттерін, еңбекақы төлеу мөлшері мен шарттарын көрсете отырып, бос және (немесе) уақытша бос лауазымның атауы;

3) педагог қызметкерлердің үлгілік біліктілік сипаттамаларында бекітілген үміткерге қойылатын біліктілік талаптары;

4) конкурс өткізу туралы хабарландыру соңғы жарияланғаннан кейін келесі жұмыс күнінен бастап есептелетін құжаттарды қабылдау мерзімі;

5) құжаттар тізбесі;

6) уақытша бос лауазымға орналасуға конкурс өткізу кезінде педагогтың уақытша бос лауазымының мерзімі;

Айта кету керек, ұйым ішіндегі педагогтер арасындағы ішкі конкурс Ережеде қарастырылмаған. Сондықтан мектеп әкімшілігінің мектеп ішінде байқау өткізуге құқығы жоқ.

Бұл ретте, Ережелердің 129-тармағына сәйкес, егер оқу жылы ішінде бос лауазымға үміткер оқу жылының басына дейін анықталмаса, бос сағаттар білім беру ұйымының оқытушылары арасында бөлінеді және ( немесе) уақытша оқытушы және (немесе) сырттай оқытушы қабылданады.

Осылайша, мектеп әкімшілігі бос лауазым орнына ішкі конкурс өткізуге құқылы емес.

№2, 2023
СҰРАҚ – ЖАУАПТАР

Өндірістік қажеттілікке байланысты әдіскер ставкасын тәрбиеші мен психологқа әрқайсына 0,5-тен беруге бола ма? Психологта мектепке дейінгі жоғары білім бар

Мақалада мына сұраққа жауап берілген: өндірістік қажеттілікке байланысты әдіскер ставкасын тәрбиеші мен психологқа әрқайсысына 0,5-тен беруге бола ма? Психологта мектепке дейінгі жоғары білім бар.

Иә, болады.

Бір ұйымда еңбек шартында көзделген негізгі жұмысымен қатар басқа немесе сол лауазымдағы қосымша жұмысты немесе негізгі жұмысынан босатылмай уақытша болмаған қызметкердің міндеттерін орындайтын қызметкерлерге қосымша ақы төленеді (Еңбек кодексінің 111-бабының 1-тармағы).

Еңбек кодексінің 111-бабы 2-тармағына сәйкес қызметкерлерге жүктелген қосымша жұмыстарды орындауға болады

1) лауазымдарды біріктіретін – қызметкер өзінің еңбек шартында (лауазымдылық нұсқаулығында) көзделген негізгі жұмысымен қатар, басқа бос лауазымдағы қосымша жұмысы;

2) қызмет көрсету аймақтарын кеңейту – қызметкер еңбек шартында (лауазымдылық нұсқаулығында) көзделген оның негізгі жұмысымен қатар, белгіленген жұмыс күні (ауысым) ішінде қосымша жұмыс;

3) уақытша болмаған қызметкердің – қызметкердің еңбек шартында (лауазымдық нұсқаулықта) көзделген негізгі жұмысымен қатар басқа жұмыста да, сол лауазымда да қосымша жұмыстарды орындауы (ауыстыруы).

Уақытша болмаған қызметкердің лауазымдарын біріктіргені, қызмет көрсету аймағын кеңейткені немесе оның міндеттерін орындағаны (ауыстырылғаны) үшін қосымша төлемдердің мөлшерін жұмыс беруші орындаған жұмыс көлеміне қарай қызметкермен келісім бойынша белгілейді.

Қызметкер қосымша жұмысты орындаудан бас тартуға, ал жұмыс беруші - бұл туралы екінші тарапты қосымша жұмыс аяқталғанға дейін үш жұмыс күнінен кешіктірмей хабардар ете отырып, оны орындау туралы бұйрықтың күшін жоюға құқылы.

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 31 желтоқсандағы №1193 қаулысына 18-қосымшаның 5-тармағына сәйкес негізгі лауазымы (кәсібі) бойынша жұмыс уақыты шегінде қосымша жұмыстарды орындайтын мемлекеттік ұйымдар мен қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлері лауазымдарды біріктіру (қызмет көрсету аймағын кеңейту) үшін қызметкердің лауазымдық жалақысының 50%-ға дейінгі мөлшерінде қосымша төлеммен қамтамасыз етіледі .

Осылайша, әдіскердің міндеттерін орындағаны үшін қызметкерлердің лауазымдық жалақысының 50% мөлшерінде қосымша ақы белгілеумен екі қызметкерге: тәрбиеші мен психологқа әдіскер міндеттерін жүктеуге құқығыңыз бар.