ещё
свернуть
Все статьи номера
№9, 2023
ӘДІСТЕМЕЛІК ЖҰМЫСТЫ БАСҚАРУ

Педагогтің е-портфолиосын қалай толтырады. Қадамдық нұсқаулық

Портфолио жасау – бұл өз жетістіктеріңізді ұсыну және өзін-өзі бағалау бойынша шығармашылық жұмыс.

Педагог портфолиосындағы әрбір материал кәсіби педагогикалық іс-әрекет нәтижелерінің жетістіктері мен сапасын, автордың педагогика мен әдістемедегі жаңа зерттеулермен әрекет ету, жалпылау және қорытынды жасау қабілетін көрсетуі керек.

Әрі қарай, педагогтің электрондық портфолиосын (E-портфолио) толтыру бойынша қадамдық нұсқаулық пен ұсыныстар келтіреміз.
 

1

қадам

САЙТТА ТІРКЕЛУ

Электрондық портфолио жасау үшін келесі сілтеме бойынша тіркелу қажет: https://akt.eportfolio.kz/ru/. Педагогтер осы бетте пайда ашылатын барлық қойындыларды толтыруы керек.

Педагог портфолиосы дегеніміз – оның педагогикалық және тәрбиелік қызметтегі жеке кәсіби жетістіктері, оқушыларды оқыту, тәрбиелеу және дамыту нәтижелері, белгілі бір уақыт аралығындағы педагогтің Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға қосқан үлесі (әдетте соңғы үш-бес жыл ішінде).

Ағымдағы жұмыс орны (тек ұсынылған тізімнен): ұйым, негізгі лауазым (мектепте бірнеше лауазым болса, жүктеме көбірек уақыттағыны таңдаңыз. Екінші лауазым «Ағымдағы жұмыс орны» тіркелгеннен кейін тікелей портфолио беті қойындысында көрсетілуі керек), жұмысқа орналасу күні (сіздің осы мектепте жұмыс істей бастаған күніңізді ретімен жылы, айы, күні жазыңыз).

Оқыту тілі (қай тілде оқытасыз, соны таңдаңыз).

Осыдан кейін «Жеке деректерді өзгертуге келісімімді растаймын» деп белгі қоюыңыз керек.

Одан кейін суреттегі кодты енгізіңіз (бұл латын әріптері мен сандары болуы мүмкін) және «Растау» түймесін басыңыз.

Бұл бетте «Тіркеу сәтті өтті» деген жазу шығады.

Осыдан кейін тіркеу кезінде көрсеткен электрондық пошта мекенжайына растау хаты жіберіледі.

Осыдан кейін сіз поштаға өтіп, хаттағы сілтемені басу арқылы тіркеуді растауыңыз керек (есептік жазбаңызды белсендіресіх). Осыдан кейін сіз экранда «Рақмет, сіздің аккаунтыңыз CenterSoft академиясында тіркелді» деген жазу шығады. Егер мұндай хат алмаған болсаңыз, «Спам» блогын тексеріңіз.
 

2

қадам

ПРОФИЛІҢІЗДІ ӨҢДЕҢІЗ

Сәтті тіркеуден өткеннен кейін біз сайтқа қайта ораламыз және жеке электрондық поштаңызды және құпия сөзіңізді (тіркеу кезінде көрсеткеніңізді) енгізу арқылы деректерімізге енгіземіз.

Енді біз профильді өңдей аламыз. Ол үшін «Менің профилім» бөліміне өтіп, қарындашты басыңыз.

Енді жеке деректеріңізді өзгертуді бастай аламыз.

Тегі.

Аты.

Әкесінің аты.

Туған күні.

Ұялы телефон.

Компьютерлік дағдылар (осы кезде сіз өзіңізге тиесілі бірнеше дағдыларды таңдай аласыз).

Жеке деректеріңізді өңдегеннен кейін «Сақтау» түймесін басуды ұмытпаңыз. Осыдан кейін «Қысқаша ақпарат» бөлімінде сіз енгізген барлық дерек көрсетіледі.

Портфолиоңыздың негізгі бетінде сіздің фотосуретіңіз, тегіңіз, атыңыз және әкеңіздің аты көрсетіледі. Енді портфолиоңыздың келесі қойындылардан тұратын негізгі бетін толтырайық:

  • Білім.
  • Кәсіби жол.
  • Аттестаттау.
  • Біліктілікті арттыру.
  • Педагог жетістіктері.
  • Оқушылардың жетістіктері.
  • Сабақты бақылау парақтары.
  • Білім сапасын бақылау.
  • Қосымша еркін нысан.

Барлық өріс толтырылуы керек, әйтпесе осы бетке қайта қайтып келесіз, ал толтырмаған жолдар қызыл түске боялады.

Сонымен, барлық қойындыларды кезекпен талдап көрейік.

Тінтуірді «Білім» қойындысының үстіне апарыңыз, сол жерде плюс таңбасы пайда болады.

Оң жақта «Жазба қосу/өзгерту» терезесі пайда болады:

Өзіңіз бітірген университеттің, колледждің атауын енгізіңіз (дипломда көрсетілгендей атын қысқартпай, толық енгізіңіз) Білім түрі (ұсынылған тізімнен таңдаңыз:

орта, орта арнаулы, жоғары, дайындық, жоғары оқу орнынан кейінгі)

  

Мамандық (басып тұрып, бір немесе бірнеше опцияны таңдаңыз)

Біліктілік (бірінші жолды басып, бір немесе бірнеше опцияны таңдаңыз);

Екінші жолда дипломда жазылған біліктілікті көрсетіңіз; (бұл деректерді қолмен енгізесіз.)

Ғылыми дәреже (ұсынылған тізімнен таңдаңыз: магистр, ғылым кандидаты, PhD докторы, ғылыми дәрежесі жоқ).

Оқыту тілі (бірінші жолды басып, бір немесе бірнеше опция таңдаңыз: ағылшын, орыс, қазақ);

   

Екінші жолға оқудың басталу күні мен аяқталу күнін ретімен жыл, айы, күні жазыңыз).

Дипломның суреті (жоғары білім туралы дипломның скриншоты, 75 Мб аспайтын, jpg форматында болуы керек). Тек бір файл тіркей аласыз.

Сіздің біліміңіз туралы барлық деректі енгізгеннен кейін «Сақтау» түймесін басуды ұмытпаңыз. Ақпаратты сақтағаннан кейін сақталған деректер Білім қойындысында пайда болады:


 

Егер деректерді қате енгізсеңіз, оларды «қарындашты»  басып өзгертуге болады.

Егер ескірген немесе қажет емес деректерді енгізсеңіз, оны «қоқыс жәшігі»  түймесін басып жоюға болады.

Осы бөлімге жаңа жазба қосу үшін «плюс»  түймесін басыңыз.

Осылайша, «Білім» қойындысында сіз өзіңіздің барлық дипломдарыңызды (колледж, университет – бакалавриат, университет – магистратура, университет – аспирантура, университет – докторантура) көрсете аласыз. Есіңізге саламыз: әр дипломды және ол туралы мәліметтерді бөлек толтырасыз.
 


 

3

қадам

«КӘСІБИ ЖОЛ» ҚОЙЫНДЫСЫН ТОЛТЫРАМЫЗ

Енді «Кәсіби жол» қойындысын толтыруды бастайық.

Мұнда жазба жүргізіледі, сіз бұл деректерді тіркеу кезінде енгізгенсіз.

Бұл өрісте сіз осында жұмыс істейтініңізді көрсететін «ағымдағы уақыт» жазбасы болуы керек екенін ескеріңіз. Егер бұл жерде уақыты болса, онда сіз енді жұмыс істемейсіз.

Өзгерту үшін қарындаштың  үстін басыңыз

Аяқталу уақытын алып тастаңыз.

Осыдан кейін «Сақтау» түймесін басыңыз.

«Кәсіби жол» қойындысына жазба қосу үшін «плюс»  түймесін басыңыз.

Оң жақта «Жазба қосу/өзгерту» терезесі пайда болады.

Жұмыс орны (бірінші жолда ұсынылған тізімнен таңдауға болады, ал екінші (қазақ тілінде), үшінші (орыс тілінде) және төртінші (ағылшын тілінде – мүмкіндігінше) жолдарда болмаса, өз мектебіңізді өзіңіз қоса аласыз. көрсетілген тізімде). Егер сіздің жұмыс орныңыз бірінші жолда тұрса (ұсынылған тізімнен), онда сіз 2, 3, 4 жолдарды бос қалдырасыз және толтырмайсыз.

  

Лауазым (берілген тізімнен таңдаңыз).

Осы лауазым бойынша білім (берілген тізімнен таңдаңыз). «Білім» қойындысында бұрын жасаған жазбалар осы жерде көрсетіледі.

Оқыту тілі (бірінші жолда бір немесе бірнеше опция таңдаңыз: ағылшын, орыс, қазақ; екінші жолға осы мекемеде жұмыс бастаған кездегі басталу күнін және аяқталу күнін жазыңыз; егер сіз әлі де осы мекемеде жұмыс істеп жатсаңыз, онда кетіңіз. «аяқталу күні» өрісі бос және кейінірек «Кәсіби жол» блогына кірген кезде бұл жазба күлгін түспен бөлініп көрсетіледі).

Кәсіби жолыңыздағы барлық деректерді енгізгеннен кейін «Сақтау» түймесін басуды ұмытпаңыз. Ақпаратты сақтағаннан кейін сақталған деректеріңіз «Кәсіби рұқсат» қойындысында пайда болады.

Жазбаны сіз қате енгізген болсаңыз, оны қарындашты  басып өзгертуге болады.

Осыдан кейін «Сақтау» түймесін басыңыз.

Деректерді жойғыңыз келсе, «қоқыс жәшігі»  түймесін басыңыз.

Осы бөлімге жаңа жазба қосу үшін «плюс»  түймесін басыңыз.
 

4

қадам

«АТТЕСТАТТАУ» ҚОЙЫНДЫСЫН ТОЛТЫРЫҢЫЗ

Енді «аттестаттау» қойындысын толтыруды бастаймыз.

«Аттестаттау» қойындысында жазбаны қосу үшін «плюс»  түймесін басыңыз.

   

Оң жақтан «Жазба қосу/өзгерту» терезесі шығады.

Өту орнын (бірінші жолда ұсынылған тізімнен таңдауға болады, ал екінші (қазақ тілінде), үшінші (орыс тілінде) және төртінші (ағылшын тілінде – мүмкіндігінше) жолдарда, егер ол көрсетілген тізімде болмаса, өту орнын дербес қосуға болады). Егер өту орны бірінші жолда болса (ұсынылған тізімнен), онда сіз 2, 3, 4 жолдарды бос қалдырасыз және толтырмайсыз.

Лауазым (ұсынылған тізімнен таңдаңыз).

Санат беру (бірінші жолда ұсынылған тізімнен таңдаңыз; 1, 2, жоғары, жоқ, шебер, зерттеуші, модератор, сарапшы; екінші жолда біліктілік беру туралы куәліктің нөмірін және аттестаттау күнін көрсетіңіз).

Дипломның суретін қосыңыз (біліктілік санатын беру туралы куәлік экраны, 75 Мб-тан аспайтын, jpg форматында). Осыдан кейін «Сақтау» түймесін басыңыз. Тек бір файлды қоса аласыз.
 

Сіз енгізген деректерді өзгерту үшін қарындашты  басу керек

және қате жіберілген жолдарды өзгерту қажет.

Осыдан кейін «Сақтау» түймесін басыңыз.

Егер сіз артық жазбаны жойғыңыз келсе, «қоқыс жәшігін»  басыңыз.

Осы бөлімде жаңа жазба қосу үшін «плюс»  түймесін басыңыз.

Енді «біліктілікті арттыру» қойындысын толтыруды бастаймыз.

«Біліктілікті арттыру» қойындысына жазба қосу үшін «плюс»  түймесін басыңыз

Оң жақта «Жазбаны қосу/өзгерту» терезесі шығады.

Өту орнын (бірінші жолда ұсынылған тізімнен таңдауға болады, ал екінші (қазақ тілінде), үшінші (орыс тілінде) және төртінші (ағылшын тілінде – мүмкіндігінше) жолда, егер көрсетілген тізімде болмаса, біліктілікті арттыру курстарынан өту орнын өз бетінше қосуға болады). Егер өту орны бірінші жолда болса (ұсынылған тізімнен), онда сіз 2, 3, 4 жолдарды бос қалдырасыз және толтырмайсыз.

Курстардың тақырыбы (тақырыпты өзіңіз енгізесіз).

Сағат саны (өз бетіңізше сағат санын енгізесіз).

Сертификаттың суретін қосыңыз (біліктілікті арттыру туралы куәлік скрины, 75 Мб-тан аспайды, jpg форматында). Осыдан кейін «Сақтау» түймесін басыңыз. Тек бір файл қоса аласыз.

Енгізген деректерді өзгерту үшін қарындашты басып, қате жіберілген жолдарды өзгерту керек.

Осыдан кейін «Сақтау» түймесін басыңыз.

Егер артық жазбаны жойғыңыз келсе, «қоқыс жәшігін»  басыңыз. Назар аударыңыз! Біліктілікті арттыру курстарын мұғалімдер үш жылда бір рет өтуі керек.

Осы бөлімде жаңа жазба қосу үшін «плюс»  түймесін басыңыз.
 

5

қадам

«МҰҒАЛІМНІҢ ЖЕТІСТІКТЕРІ» ҚОЙЫНДЫСЫН ТОЛТЫРЫҢЫЗ

Енді біз «Мұғалімнің жетістіктері» қойындысын толтыра бастаймыз.

«Мұғалімнің жетістіктері» қойындысына жазба қосу үшін «плюс» түймесін басыңыз.

Оң жақта «Жазбаны қосу/өзгерту» терезесі шығады.

Жетістік түрі (таңдау – олимпиада жүлдегері, чемпион, Олимпиада қатысушысы, олимпиада жеңімпазы, кәсіби конкурстар, ғылыми жобалар конкурсы, ғылыми конференциялар, ғылыми жетістіктер, мектеп, қоғамдық жұмыс, ҚР Министрінің Құрмет грамотасы, қалалық семинар, семинар, сертификат, грамота, құрмет грамотасы, ҚР Білім беру ісінің құрметті қызметкері, спорттық жарыстар).

    

Деңгей (бірінші жолда деңгейді таңдаймыз: қалалық, халықаралық, аймақтық, республикалық, аудандық, облыстық; екінші жолда сіз өз пікіріңізді қалдыра аласыз, бірақ бұл өріс міндетті емес; үшінші жолда – жетістікке жеткен күні – жыл, ай, күн ретімен).

Дипломның суретін қосыңыз (диплом скрины, 75 Мб-тан аспайды, jpg форматында). Осыдан кейін «Сақтау» түймесін басыңыз. Бір уақытта тек бір файл тіркеуге болады.

Енгізген деректерді өзгерту үшін қарындашты  басып, қателер жіберілген жолдарды өзгерту керек.

Осыдан кейін «Сақтау» түймесін басыңыз.

Егер артық жазбаны жойғыңыз келсе, «қоқыс жәшігін»  басыңыз.

Осы бөлімде жаңа жазба қосу үшін «плюс» түймесін басыңыз.
 

6

қадам

«ОҚУШЫЛАРДЫҢ ЖЕТІСТІКТЕРІ» ҚОЙЫНДЫСЫН ТОЛТЫРЫРАМЫЗ

Енді «Оқушылардың жетістіктері» қойындысын толтыруға кірісеміз.

«Оқушылардың жетістіктері» қойындысында жазбаны қосу үшін «плюс»  түймесін басыңыз.

Оң жақта»Жазбаны қосу/өзгерту» терезесі шығады:

Жетістік түрі (таңдау-колледж олимпиадалары, қалалық, мектеп олимпиадалары, кәсіби конкурстар, олимпиада жеңімпазы және т. б.)

   

Бір уақытта тек бір файлды тіркеуге болады.

Деңгей (бірінші жолда біз деңгейді таңдаймыз: қалалық, халықаралық, аймақтық, республикалық, аудандық, облыстық; екінші жолда сіз өз пікіріңізді қалдыра аласыз, бірақ бұл өріс міндетті емес; үшінші жолда жетістікке жеткен уақыты – жыл, ай, күн ретімен).

Дипломның суретін қосыңыз (диплом скрины, 75 Мб-тан аспайды, jpg форматында). Осыдан кейін «Сақтау» түймесін басыңыз.

Енгізген деректерді өзгерту үшін қарындашты  басып, қателер жіберілген жолдарды өзгерту керек.

Осыдан кейін «Сақтау» түймесін басыңыз.

Егер сіз артық жазбаны жойғыңыз келсе, «қоқыс жәшігін»  басыңыз.

Осы бөлімде жаңа жазба қосу үшін «плюс»  түймесін басыңыз.

Енді «Сабақтарды бақылау парақтары» қойындысын толтыруды бастаймыз.

Жазбаны «Сабақты бақылау парақтары» қойындысына қосу үшін «плюс» түймесін басыңыз.

Оң жақта «Жазбаны қосу/өзгерту» терезесі шығады:

Пән (ұсынылған тізімнен өз пәніңізді таңдауыңыз қажет)

Мына біліктілік санаттарына
– «педагог-модератор» – бақылау бойынша кемінде екі парақ;
– «педагог-сарапшы» және «педагог-зерттеуші» біліктілік санаттарына – кемінде үш бақылау парағы;
– «педагог-шебер» біліктілік санатына – кемінде төрт бақылау парағы.

   

Сабақты өткізу мектебі (бірінші жолда сіз сабақ өткізілген мектепті таңдауыңыз керек; екінші жолда сіз сабақтың өткен уақытын – жыл, ай, күн ретімен тіркеуіңіз керек; үшінші жолда сіз пікір қалдыра аласыз, бірақ бұл өріс міндетті емес)

Сканерленген көшірмесін қосыңыз (75 Мб-тан аспайды, jpg форматында). Осыдан кейін «Сақтау» түймесін басыңыз.

В данную вкладку вы можете добавить взаимо- и самоанализ уроков/занятий, а также отзывы коллег, методистов, руководителей, заместителей руководителя, родителей копия документа, удостоверяющего личность. Бұл қойындыға сабақтардың/оқулардың өзара және жеке өзіндік талдауын, сондай-ақ әріптестердің, әдіскерлердің, басшылардың, басшының орынбасарларының, ата-аналардың пікірлерін және жеке басын куәландыратын құжаттың көшірмесін қоса аласыз.

Енгізілген деректерді өзгерту үшін қарындашты басып, қателер жіберілген жолдарды өзгерту керек.

Одан кейін «Сақтау» түймесін басыңыз.

Керек емес жазбаны жойғыңыз келсе, «қоқыс жәшігін» басыңыз.

Осы бөлімге жаңа жазба қосу үшін «плюс» түймесін басыңыз.
 

7

қадам

«БІЛІМ САПАСЫН БАҚЫЛАУ» ҚОЙЫНДЫСЫН ТОЛТЫРЫҢЫЗ

Енді «Білім сапасын бақылау» қойындысын толтыруды бастаймыз.

«Білім сапасын бақылау» қойындысына жазба қосу үшін «плюс» түймесін басыңыз.

Оң жақтан «Жазба қосу/өзгерту» терезесі шығады.

Өзара және өзіндәк талдау жүргізілген сабақ/оқу саны:
- «мұғалім-модератор» – кемінде үш;
- «педагог-сарапшы» – кемінде төрт;
- «мұғалім-зерттеуші» – кемінде бес;
- «мұғалім-шебер» – кемінде алты;

Әріптестердің, әдіскерлердің, басшылардың, басшылардың орынбасарларының, ата-аналардың пікірлерінің саны (әрбір пікір үшін жеке басын куәландыратын құжаттың көшірмесі міндетті болып табылады және шолу мен жеке куәлікті бір құжатта сканерлеуге болады):
- «мұғалім-модератор» – кемінде үш;
- «педагог-сарапшы» – кемінде төрт;
- «мұғалім-зерттеуші» – кемінде бес;
- «мұғалім-шебер» – кем дегенде алты.

Пәнді оқыту тілі (ұсынылған тізімнен таңдау керек: ағылшын, орыс, қазақ, неміс).

  

Пән (ұсынылған тізімнен пәнді таңдаңыз).

Оқу жылдары (сіз берілген тізімнен бір оқу жылын таңдауыңыз керек).

Әрі қарай 1-ден 11-ге дейінгі сандар астындағы жолдар шығады. Бұл жолдар сыныптар және әр жолға 0-ден 100-ге дейінгі деректерді енгізуге болады. Яғни, егер сіз 5 сыныпта жетекші болсаңыз (бір сыныпқа, екі немесе бүкіл параллель сыныптарға қарамастан), «5» санының алдына жоғарыда көрсеткен оқу жылындағы пәніңіздегі сапаны жазасыз (сіз сол сыныптардағы пәндегі сапаны, өзіңіз жетекшілік ететін параллельдерді көрсетесіз). Егер сіз тек екі бесінші сыныпта жетекші болсаңыз, онда осы сыныптардың сапасын қорытындылаңыз және екіге бөліңіз де, мұнда «5» санына қарсы енгізіңіз. Егер сіз енгізген барлық ақпарат дұрыс болса, «Сақтау» түймесін басыңыз.

Енгізілген деректерді өзгерту үшін қарындашты  басып, қателер жіберілген жолдарды өзгерту керек.
 

Осыдан кейін «Сақтау» түймесін басыңыз.

Артық жазбаны жойғыңыз келсе, «қоқыс жәшігі»  түймесін басыңыз.

Осы бөлімге жаңа жазба қосу үшін «плюс»  түймесін басыңыз.
 

8

қадам

«ҚОСЫМША ЕРКІН НЫСАН» ҚОЙЫНДЫСЫН ТОЛТЫРЫҢЫЗ

Енді «Қосымша еркін нысан» қойындысын толтыруды бастайық.

Бұл қойындыны толтыру міндетті емес. Онда сіз жаңалық, маңызды оқиғаларыңызды бөлісе аласыз. Мәтін негізгі терезеге толтырылады.

Онда сіз терген мәтінді өзгерте аласыз. Мұнда кез келген сурет, пост сілтемелерін, сондай-ақ қысқа видеоларды қосуға болады.


 

 

Салынған суреттерді суретті басу арқылы өлшемі бойынша өзгертуге болады (100%, 50%, 25%).

Жазба қосу үшін «Жазба қосу» түймесін басыңыз. 
 

   

Егер сәтті орындалса, жасаған жазбаңыз жаңалықтар бетінде пайда болады.

Артық жазбаны жойғыңыз келсе, «қоқыс жәшігі»  түймесін басыңыз.
 

№9, 2023
ОЗЫҚ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТӘЖІРИБЕ

Балабақшадағы «Геокешинг» технологиясымен танысамыз. Қадамдық нұсқаулық

Егер осы сөзді құрайтын ағылшын тіліндегі екі сөздің мағынасын қоссақ: geo және cache, онда сөзбе-сөз аударма «жердегі құпия қазынаны іздеу» сияқты естіледі. Әлемнің әртүрлі елдерінен миллиондаған адам ойнайтын «геокешинг» ойынының нақты мәні осы.

Бұл технология шытырман оқиғалы ойынды ойын элементтерімен және өлкетанумен біріктіреді, оның көмегімен ойынның басқа қатысушылары алдын ала жасаған құпия қазынаны іздеуі қажет.

Заманауи технологиялар мектеп жасына дейінгі балаларды ойын түрінде оқытуға, оқытуды қатысушылар үшін қызықты әрі мазмұнды етуге мүмкіндік беретіні сияқты, білім беру «геокешинг» де мектеп жасына дейінгі балаларды жан-жақты дамытудағы педагогикалық құралдардың бірі болып табылады.

«Геокешинг» жүргізу әдісі туралы

Геокешинг әдістемесі төрт кезеңді қамтиды. Мұны кестеден нақтырақ көруге болады.

Геокешинг – бағдарлау ойыны, сондықтан барлық қатысушы ойын ережелерін толық орындауы керек.

Әрі қарай, біз әдісті тәжірибеде қалай қолдану керектігін кезең-кезеңімен түсіндіреміз.
 

1

қадам

Мектеп жасына дейінгі балаларға геокешинг технологиясын енгізу үшін төмендегі чек-парақты пайдаланыңыз.

Оқыту түріндегі «геокешингті» ұйымдастыру кезінде ойынға қатысушылар келесі ережелерді сақтағаны дұрыс:

Мектеп жасына дейінгі балалармен ойнау кезінде жасырынатын орын ретінде әдеттен тыс немесе қызықты заты бар шағын контейнерді пайдалана аласыз. Бұл тәттілер, кеңсе тауарлары, ойыншықтар, фотосуреттер, суреттер немесе әшекейлер болуы мүмкін. Сіз құпия қазынаны өте жақын орналастыра аласыз немесе оларды табу үшін елеулі кедергілерді еңсеру қажет болады.


 

2

қадам

Алдын ала жұмыс жасаңыз.

Бұл технологияны қолдануда жақсы нәтиже алу үшін мақсатты алдын ала мына жұмыстарды жүргізу қажет:

  • бағдарлау жаттығулары;
  • сценарий жазу.
     

3

қадам

Бөбекжай-балабақша алаңының макетін жасаңыз.

Негізгі объектілерді жылжытуға және макеттен алып тастауға болатын бақша учаскесінің макетін жасаңыз. Оны ойынға айналдыр.

Серуендеу кезінде балалар педагогпен бірге өз учаскесін мұқият тексереді. Содан кейін, серуендеу соңында балалардың өздері макет бойынша маршрутын қалпына келтіруге тырысады.

Мұнда тағы бір нұсқа да мүмкін: серуендеу алдында ол макет бойынша бірлескен маршрутты белгілейді, содан кейін балалар учаскеден қажетті нысандарды өз бетінше іздейді немесе бұрын жоспарланған маршрут бойынша жүреді.

Мектеп жасына дейінгі балаларды учаске объектілерімен таныстыру бірте-бірте жүзеге асуы мүмкін. Әр серуен кезінде учаскенің бір ғана нысаны зерттеледі делік. Яғни, топқа қайтып оралған балалар макетке жаңа кездескен нысанды ғана қояды, ал біраз уақыттан кейін учаскенің орналасуы толығымен «қалпына келтіріледі».

Мұндай ойын жағдаяттары мектеп жасына дейінгі балаларды тапсырмаларды бірлесіп орындауға итермелейді, балалар ұжымында достық қарым-қатынасты, өзара көмек көрсетуді, бірлескен табысқа жету қабілетін дамытуға көмектеседі. Балалар өздерінің шығармашылық қабілеттерін көрсетуге және жаңа нәрселерді қаншалықты тез меңгеретінін көрсетуге мүмкіндік алады.
 

4

қадам

Бағдарлау үшін карта жасау техникасын қолданыңыз

Үлкендеу жастағы мектеп жасына дейінгі балалардың абстрактілі ойлауын дамыту үшін карталарды құрастыру әдісін қолдануға болады. Бұл әдістемені қолдана отырып, сіз балаларды учаскенің картасы мен макетін салыстыруға, сондай-ақ қажетті нысандарды табуға үйрете аласыз. Сонымен қатар, макет объектілері тамаша санау материалы бола алады және олардың көмегімен балаларды сипаттамалық әңгімелер құрастыруға үйретуге болады.

Көбінесе балабақша тәрбиеленушісі үшін мектепке дейінгі ұйымның аумағы жеке аумақ болып табылады (спорт алаңы, гүл бағы, топ аумағы, бұталар).

Макет балаға мектепке дейінгі ұйымның аумағына «құстың көзімен» қарауға және балабақша аумағын тұтастай көруге көмектеседі.

Балаларға бағдарлауда жаттығу үшін қандай тапсырмалар ұсынуға болады?

«Сипаттамасы бойынша тап». Педагог макеттен учаскенің барлық нысандарын алып тастайды, содан кейін ол кез келген нысанды атамай сипаттайды, ал балалар бұл нысанды болжауы керек.

«Не жетіспейді?» Педагог кез келген затты жасырады, ал бала «не жетіспейді» деп болжауы керек. Кері есеп: педагог балалар табуы керек бір немесе екі қосымша нысанды қоса алады.

«Дұрыс орналастыр». Педагог орналасу нысандарын дұрыс емес жерлерге орналастырады. Бала барлық заттарды дұрыс орналастыруы керек және қажет болған жағдайда балабақша аумағында өз жұмысының нәтижесін тексере алады.

Геокешингті ойнауды үйрену үшін ойын жаттығуларының жағдайларын пайдалануға болады:
– «Жоспар бойынша қазына іздеуді үйренемін»;
– «Жоспар құруды үйренемін»;
– «Мен басқаға ойнауды үйретемін»;
– «Мен қазынаның орнын жоспарда белгілеуді үйренемін».

«Экскурсия жасау». Бұл жаттығуды орындау үшін макетті серуендеу кезінде сыртқа шығаруға болады. Орналасуды Lego конструкторының ойыншық адамдарымен толықтыруға болады. Ойыншық адамдарды макеттің айналасында жылжыту арқылы бала балабақша учаскесі туралы әңгімелей отырып, өз бетінше экскурсия жүргізе алады. Сонымен қатар, ойыншық адамдарды досы етіп тағайындауға болады, ал бала белгілі бір уақытта макетте өзінің досының орналасқан жерін таба алады.

Проблемалық жағдаяттарды құру арқылы тапсырмаларды қиындату.

Тапсырма проблемалық жағдайларды жасау арқылы күрделене алады:

Ойыншық адамдар жоғалса не істеу керек?

Ойыншық адамдар шаршаса не істеу керек?

Мұндай ойын жаттығулары балалардың сыни тұрғыдан ойлауын дамытып қана қоймай, сөйлеудің грамматикалық құрылымын қалыптастыруға да көмектеседі.

Мысалы, мектепалды даярлық тобының балаларына «Қазына картасын» жасауға болады. Ол үшін картада «Қазына аралының» өзі сызылады, одан кейін ондағы ең маңызды нысандар көрсетіледі: «Даналық алқабы» (балалар орындықтары), «Банан тропиктері» (гүлдер), «Көпір» (балалар учаскесіндегі көпір), «Вулкан» (шағын тоған), «Америка әткеншегі» (балалар слайдтары) және т.б.

Сурет шынайы болуы үшін кофеге алдын ала малынған қағазға қазына картасын салуға болады, ал шеттеріне тозған және ескірген әсер беру үшін сіріңкемен жағуға болады.
 

5

қадам

Нәтижені көрсетіңіз.

Ойынның соңында релаксация ұйымдастырыңыз, өйткені ойыннан кейін балалар көбіне белсенді болады. Жаттығулар балалардың назарын аударады, күшті интеллектуалды белсенділіктен кейін демалуға көмектеседі. Көптеген релаксация әдістері бар, олардың қолайлы біреуін таңдауға болады: табиғат дыбыстарын тыңдау, мысалы, теңіз дыбысы.

Балабақшада «геокешингті» қолдану не береді?

Балабақшада «геокешингті» қолданудың артықшылығы үлкен маңызға ие, себебі балалардың дене жаттығуларына қызығушылығы артады, ой-өрісі кеңейеді, сонымен қатар жергілікті табиғаттың белгісіз экологиялық түрлерімен таныса алады.

Осы технологияны оқу процесінде қолданудың нәтижелерін талдай отырып, олардың ең маңыздыларын бөліп көрсетеміз:

  • зейіннің шоғырлануын арттыру және белсенді емес балалардың қызығушылығын арттыру;
  • балалардың дербестігін, ерік-жігерін және бастамашылдығын дамыту;
  • «ұжымшылдық» сезімін және топтық ойлауды дамыту;
  • тапсырмаларды шешуде балалардың ынтымақтастығы және олардың жақындасуы;
  • екі өлшемді және үш өлшемді кеңістікте бағдарлау.

Балабақшада жетілдірілген кеңістік туралы білім болашақ балаларға қала көшелерінде де, оқу-тәрбие процесінде де өздерін сенімді сезінуге мүмкіндік береді.

Осылайша, мектеп жасына дейінгі бала «білім беру геокешинг» технологиясын белсенді енгізу процесінде тек тәжірибе жасау ғана емес, сонымен қатар әртүрлі фактілерді салыстыру, гипотезалар мен болжамдарды ұсыну, құралдар мен материалдарды таңдау, қорытынды жасау, әрекеттердің кезеңдері мен нәтижелерін графикалық түрде түзету дағдыларын меңгереді.
 

№9, 2023
ОЗЫҚ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТӘЖІРИБЕ

Мектеп жасына дейінгі балаларда танымдық белсенділік пен іс-әрекет дербестігін дамыту құралы ретіндегі «Сөйлейтін қабырға» семинар-практикумы

Семинар жоспары

Кіріспе бөлім. Тақырыпқа кіріспе.

1.1. «Амандасу» жаттығуы (педагог-психолог).

2. «Сөйлейтін қабырғалар технологиясы» негізгі бөлімі қашықтан білім берудің дамытушы ортасын жаңғырту құралы ретінде (әдіскер).

2.1. Шеберлік сағаты (педагогтер).

2.2. Топтық жұмыс (тәрбиеші).

3. Қорытынды бөлім. Рефлексия (педагог-психолог).

1. «Сәлемдесу» жаттығуы (педагог-психолог)
 

«Атаулы ат» ойыны

Танысу ойыны: педагогтер шеңбер құрып тұрады. Доп шеңбер бойымен беріледі. Қолында доп бар қатысушы өз атын және оның есімінің бірінші әрпінен басталатын өзіне тән (сын есімді) сөзді айтады. Мысалы, Сымбат – сұлу, Сезім – сүйікті, т.б.
 

«Малания әжемдікінде билейміз» би ойыны

Ойынның мақсаты: стрессті азайту, алдағы бірлескен іс-шараларға жағымды көңіл-күй қалыптастыру. Бұл өте көңілді би ойыны, онда жүргізуші қандай да бір ерекше қозғалысты ойлап табуы керек, ал қалғандары оны қайталауы керек. Ойын қозғалыстарды үйлестіруге ғана емес, сонымен қатар бейне мен көңіл-күйді құруда бірлікке қол жеткізеді. Барлығы шеңберге тұрып, мәнерлі қимылдармен сүйемелдеу арқылы көңілді ән айта бастайды.

Қозғалыс сөздер

Маланияда, әжемдікінде
Кішкентай үйшікте тұрдық
Жеті ұлы бар еді.

(ым-ишара мен мимика арқылы мәтінде не айтылғанын бейнелейді: қастарын, «үлкен» мұрындары мен құлақтарын қолдарымен жабады, мұртын көрсетеді, т.б. Еңкейіп отырады. Кез келген күлкілі қимылды көшбасшыдан кейін қайталайды).

Барлығы қассыз
Құлақтары мынандай
Мұрындары мынандай
Осындай мұрты бар
Осындай басы бар
Осындай сақалмен
Ештеңе жеген жоқ
Күні бойы отырды
Олар оған қарады
Олар былай жасады!

Қозғалыс өте алуан түрлі болуы мүмкін: мүйіз жасай аласыз, секіре аласыз және билей аласыз, қолыңызбен ұзын мұрын жасай аласыз, саусағыңызды бұлғай аласыз немесе әзілдеп жылай аласыз. Олар көңіл-күйді білдіретін дыбыстар мен шылаулармен сүйемелденуі мүмкін. Қатысушылар кейіпкерге еніп, ойыннан ләззат алуы үшін қозғалыс бірнеше рет қайталануы керек.
 

2. «Сөйлейтін қабырғалар технологиясы» негізгі бөлімі қашықтан білім берудің даму ортасын жаңғырту құралы ретінде

Балалар бүгін бірге істегенді,
ертең әрқайсы өз бетінше жасай алады.
Л. С. Выготский

ECERS-R құралын пайдалана отырып, балабақшадағы өзін-өзі бағалау арқылы біз әл-ауқат пен тапшылық аймақтарын анықтадық. Осы көрсеткіштер негізінде осы шкаланың сапасын бағалауды жақсарту шаралары белгіленді. Көрсеткішті жақсарту мақсатында балабақшамызда «Сөйлейтін қабырғалар» технологиясы енгізілді.

  • Сөйлесетін қабырға, бұл не?
  • Ол не үшін?
  • Сөйлейтін қабырғалар технологиясы қандай мақсаттар мен міндеттерді шешеді?
  • Дамытушы қабырғада қандай ойындар ойнауға болады?

Технологияны көріп, танысқанда бұл туралы өзіңіз айтып бересіз. Ол үшін сіздерді ұстаздармен өтетін шеберлік сағатына шақырамыз. Оларға қалай жетуге болады? Орындықтың артқы жағына назар аударыңыз. Нөмірді есте сақтаңыз және осы нөмірге ие педагогке жақындаңыз (1, 2, 3 саны орындықтың артқы жағында орналасқан ... Педагогтер орындықтағы санының принципі бойынша үш топқа бөлініп, шеберлік сабағын көру үшін топқа барады.)

2.1.Шеберлік сағаты:

1) Педагогтің аты-жөні. Тақырыбы: «Қар еріп, жылғалардан су ақты».

2) Педагогтің аты-жөні. Тақырыбы: «Жұмбақ кеңістік».

3) Педагогтің аты-жөні. Тақырыбы: «Ертегі әлеміне қонаққа бару».
 

Ұйымдастырылған іс-шара сценарийі

Топ/Группа: мектепалды топ «Айгөлек»

Балалардыңжасы/Возраст детей: 5 жас

Тәрбиеші/Воспитатель:

Тақырыбы (тема): «Қар еріп, жылғалардан су ақты».

Мақсаты (цель):

1.Зейінді, есте сақтауды, сөйлеуді, қиялды, шығармашылық ойлауды, көру және есту арқылы қабылдауды, ұсақ қол моторикасын дамыту.

2. Балалардың танымдық, шығармашылық белсенділігіне жағдай жасау.

3. Табиғатқа, айналаға деген сүйіспеншілікке тәрбиелеу.

Қажетті құрал-жабдықтар (материалдар мен құрал-жабдықтар): магнит тақта, магниттер, сюжетті суреттер, киізден жасалған көрнекі материал, қоржын, қар, коврограф, геометриялық пішіндер.
 

Ұйымдастырылған іс-шара барысы

«Гүлдер вальсі» әуені қойылады

Жұмбақ

Қар мен мұз күн сәулесі түсіп ериді
Құстар оңтүстіктен келеді
Ал аю ұйықтай алмай жатыр.
Сонымен, бізге келді ... (көктем).
Қазір көктем екенін қалай білесің?
Көктемнің белгілерін ата.

 
Тапсырма №1. «Жыл мезгілі көктем» тақырыбындағы суреттерді ал.

Магнит тақтаның жанында күз, қыс және көктемнің әртүрлі сюжеттік суреттері бар үстел бар. Тек серіппеге қатысты суреттерді тауып, оларды магнит тақтаға көзбен тізіп қою керек. (Жеке жұмыс)
 

«Көңілді сылдырмақ» ойыны

(Балалар домбыраны бір-біріне береді. Санау тоқтаған бала кез келген көктем сөзін атау керек.)

Көңілді сылдырмақ ұшасың
Жылдам, жылдам ұша ғой.
Кімде көңілді сылдырмақ бар
Ол бізге бір сөз айтады ...
(тамшылар, мұздар, еріген су және т.б.)

№1 тапсырманы тексеру
 

№2 тапсырма.

Көктем туралы сурет сал, А. П. Лещеевтің «Көктем» өлеңін жатта.

Балалар, енді Алексей Николаевич Плещеевтің өлеңін тыңдаңдар, естігендеріңнің бәрін кенепте бірге бейнелеуге тырысамыз. Біз құрастырған сурет көктем туралы осы тамаша өлеңді үйренуге көмектеседі.

(Топтық жұмыс)

Қар ериді, бұлақтан су ақты,
Терезені келіп көктем қақты...
Жақында бұлбұлдар сайрайды,
Ал орман жапырақ киеді!
Ашық көк аспан,
Күн жылынып, жарқырап,
Борандар мен дауылдардың уақыты кетті
Тағы да көп уақыт өтті.

(Педагог оқиды, ал балалар киізден жасалған көрнекі материалды пайдаланып, қабырғаға бекітеді. Осылайша өлеңде естігендерінің суретін бейнелейді.)

Тәрбиеші. Балалар айтыңдаршы көктемде ең бірінші қандай гүлдер пайда болады?
 

№3 тапсырма

«Бәйшешектерді жина» (5 және 6 санының құрамын бекіту)

(Балалар себетке бәйшешек жинау үшін келесі сөйлейтін қабырғаға барады.)

(Жеке жұмыс.)
 

№4 тапсырма

«Геометриялық пішіндерден қызғалдақ жаса»

Балалар, сендер көктемнің алғашқы гүлдері мен қызғалдақтарды атадыңдар. Магнит тақтадағы геометриялық фигураларды пайдаланып, соларды құрастырып көрейік.

(Жеке жұмыс)

Әрі қарай, балалар өлеңді қайталау үшін сурет салған қабырғаға оралады.
 

Ұйымдастырылған іс-шара сценарийі

Топ/Группа: кіші топ «Секпілдер»

Балалардыңжасы/Возраст детей: 2-ден бастап

Тәрбиеші/Воспитатель:

Тақырыбы (тема): «Ертегіге қонаққа бару»

Мақсаты (цель)

1. Диалогтік сөйлеудің дамуына ықпал ету, сөздерді, сөз тіркестерін анық, анық айтуға, сұрақтарға жауап беруге дағдыландыру.

2. Есте сақтау, есту және көру зейінін, қиялын, қиялды ойлауын дамыту.

3. Балаларда эмоционалды жағымды көңіл-күйді қалыптастыру, ынтымақтастық, дербестік, бастамашылық дағдыларын қалыптастыру.

Қазеттікұрал-жабдықтар (материалдар мен құрал-жабдықтар): фланелеграф, өңдеу іс-тапсырмасы, магнит тақта, көрнекі материал (киім қысқыштар, Лиллу шеңбері, киізден жасалған ертегі кейіпкерлері, екі бөлікті магнит пазлдар, жануарлардың дене мүшелері, музыкалық динамик).
 

Белсенділік барысы

Ұйымдастырылған іс-шара түстен кейін, ұйқыдан кейін ұсынылады. Үстелге «Қоянның лашығы» ертегісінің кейіпкерлері қойылған, оның жанында іскерлік тақтада Лилуй шеңбері, киім қыстырғыштары («Кім не жейді?» ойынының үлгісі), магнит тақтада берілген, пазлдарды ретсіз ретпен бөліңіз.

Музыка ойнайды. Педагог балалардың назарын ертегі кейіпкерлері орналасқан үстелге аударып, балаларды «Бұл кім?», «Ол кім?», жетекші сұрақтар қоя отырып, олардың қай ертегіден екенін болжауға шақырады. «Қандай түсті?», «Кейіпкерде не бар?» және т.б.

Осы тақырып бойынша шағын әңгімеден кейін балалар фланелографтың алдында жарты шеңбер бойымен кілемге отырады және ертегіні драматизациялау басталады.

№1 ойын – «Қоянның лашығы» ертегісін сахналау (топтық жұмыс).

Педагог ертегіні айтады, балалар фланелографта ертегі кейіпкерлерін құрастырады. Әңгіменің мазмұны бойынша сұхбат жүргіземіз.

Ертегінің соңында педагог балаларға музыкалық жаттығу ұсынады (жануарлардың қимылын музыкаға еліктеп салу). Балалар қимыл-қозғалыс жасап жатқанда, тәрбиеші аюдан басқа ертегі кейіпкерлерінің құйрықтарын байқамай алып, жақын жерде қойылған себет қалтасына салады. Музыка тоқтайды, педагог балалармен әңгімені жалғастырады.

№2 ойын (жеке жұмыс)

Тәрбиеші.

  • Балалар, сендерге біздің музыкалық ойынымыз ұнады ма?
  • Біз қандай жануарлардың қимылын жасадық? (Қасқыр, қоян, түлкі, т.б.)

Дұрыс, жарайсың!

Настя, айтшы, сен түлкінің не жейтінін білесің бе? (Қоян, ит т.б. баланың жауабы)

Онда балаларға көмектес. Аңдарды бірге тамақтандырайық, өйткені Матвей мен Маша мұны білмейді.

Педагог балалардың назарын бизиборд тақтасында орналасқан «Лиллуй» шеңберіне аударады, ал үш баладан тұратын кіші топ контуры бойынша жеуге болатын заттар бейнеленген шеңберге жануардың суреті бар киім қыстырғыштарын бекіту арқылы тапсырманы орындайды.

2-4 баладан тұратын топ ойын тапсырмасын орындайды («Кім не жейді?» ойыны).

2. Педагог қалған балаларға сөйлеп, олардың назарын фланельграфқа аударады.

Балалар, қараңдар! Біз билеп жатқанда аю еркелеп, жануарлардың құйрығын жұлып алды. Енді олардың бәрі осы себетте араласып кетті. Жануарларға құйрықтарын қайтаруға көмектесіңіз.

Педагог сонымен қатар балалардың назарын бөлшектелген суреттер бар магнит тақтаға аударады.

Қараңдаршы, балалар! Біздің аю да суреттерді араластырып жіберді!

Педагог балаларды шағын топтарға бөледі, бірінші топты (2-3 бала) магнит тақтадағы екі бөліктен жұмбақтарды жинауға, ал екінші топты фланелграфқа («Кімнің құйрығы қайда?» ойыны) жібереді.

Топтағы балалар тапсырмаларды орындайды. Аяқтағаннан кейін педагог балалардың назарын қайтадан аударады.

  • Балалар, қазір не істеп жатырсыңдар, айтыңдар.
  • Бәрін дұрыс жасадың ба, қарап шық.
  • Настя, Рита аю араластырған суреттерді дұрыс жинады ма, қарай ғой.
  • Макар, қарашы, әтештің мұндай құйрығы бола ма?

Осылайша, педагог оқылған материалды бекіту үшін балалардың орындарын ауыстырады. Балалар педагогтің жетекшілігімен басқалардың тапсырманы қалай орындағанын бақылайды.

Жарайсыңдар, балалар!

  • Маған түлкінің құйрығы қандай екенін айта аласың ба? (Үлкен, үлпілдек)
  • Қоянның құйрығы қандай? (Кішкентай, ақ)
  • Әтеш не жейді? Және т.б.
  • Ұйымдастырылған іс-әрекеттің соңында педагог балаларды айналасына жинайды.
  • Балалар, біз бүгін қандай ертегі айттық?
  • Ертегіде қандай жануарлар болды, олар не істеді?
  • Аю неге сонша тентек болды? т.б. (Балалар өз бетінше ойланады.)

Педагог балаларға аюды бояу парақтарын таратып, балаларға үй тапсырмасын береді.

Біздің аю бүгін өте бұзық болды, сірә, оған біздің көңіл бөлгеніміз жетіспеді. Сондықтан, үйге келген соң, біздің ойыншық қонжықты бояп, анаңа болған шытырман оқиға туралы айтып бер!

Балалар бояғыш кітаптарды өз шкафтарына салады.

Балалардың таңғы жиналысы

Топ/Группа: мектепалды топ «Меруерт»

Балалардың жасы/Возраст детей: 5 жас

Тәрбиеші/Воспитатель:

Тақырыбы (тема): «Құпия ғарыш»

Мақсаты (цель): құрдастарымен еркін қарым-қатынас жасау арқылы балалар ұжымында жайлы әлеуметтік-психологиялық климат құруға үлес қосу.

Тапсырмалар:

  • коммуникативті дағдыларды дамыту: сөйлеу және тыңдау, сөйлеуді қарым-қатынас құралы ретінде дамыту; басқаларға өз ойын анық жеткізуге үйрету;
  • балалардың қиялын және қиялын дамыту;
  • тапқырлықты дамыту.

Қажетті құрал-жабдықтар (материалдар мен жабдықтар): Магнит тақта, кілем жасаушы, «Сөйлейтін қабырға». Таспалар, магниттер, сюжетті суреттер, киізден, көбіктен, эко-былғарыдан жасалған үлестірмелі материалдар; түрлі түсті қарындаштар, ақ А5 парақтары, ермексаз, тақталар, стектер.
 

Таңертеңгілік жиналыс барысы

Балалармен амандасу. Киінетін бөлмедегі балаларға магнит тақтада таңертең орындай алатын әрекеттердің бірнеше нұсқасы ұсынылады, кейбір балалардың (1-3 бала) бүгін жасайтын әрекетінің суреті бар.

2. Идея алмасу.

Мен балалардың назарын бүгін топта жаңа зертханалар ашқанымызға аударамын:

  • «Ғарыш галактикасы» зертханасы;
  • өнертабыстар зертханасы;
  • ұшуға дайындық зертханасы

(Балалардың таңдауы бойынша зертханалар)

Кішкентай топ әрекеті.
 

Кілемдегі №1 тапсырма.

«Ғарыш галактикасы» зертханасы – балалармен жеке жұмыс.

Балаларды педагог алдын ала таңдайды (1–3 бала).

Коврографтың қасында үстел үстінде әртүрлі тақырыптардағы тақырыптық суреттер орналасқан. «Ғарыш» тақырыбына қатысты суреттерді ғана тауып, «Ғарыш галактикасы» коллажын жасау керек (жеке жұмыс, 1-3 бала).

Педагог жұмбақ құрастырады.

Менің сендерге жұмбағым бар.

Аспан шамдары

Күннің батуымен жарқырайды

Ал таңмен бірге өшеді. (Жұлдыздар)

Педагог сұрақтар қояды.

Жұлдыздар дегеніміз не? (Үлкен отты шарлар).

Жұлдыздар қайда? (Жерден тыс жатқан кең-байтақ әлемді ғарыш, басқаша айтқанда, Ғалам деп атайды.)

Тәрбиеші.

  • Балалар, ғарышта жұлдыздардан басқа не бар екенін білгілерің келе ме? Коллаж жасау.

Коллаж бойынша талқылау.

Міне, біз ғарыштамыз!

  • Балалар, терезеден бірдеңе жарқ етті ме? (Метеор жауыны)
  • Ал метеориттердің не екеніне кім жауап бере алады? (Ғарыштан Жерге түскен аспан денелері.)

Тәрбиеші.

Жарайсыңдар, біз ұшуымызды жалғастырамыз. Біз тікелей бағытпен ұшып келеміз, ал алдымызда белгісіз тіршілік иелері тұр.

  • Балалар, бұл кім деп ойлайсыңдар? (Өзге планеталықтар)
  • Балалар, қараңдаршы: бұл бізге таныс планета. Ол қалай аталады? (Жер планетасы)
  • Онда қандай түс көбірек және неге? (Көк; бұл су)
  • Күн жүйесінде қанша планета бар? (Сегіз планета: Меркурий, Венера, Жер, Марс. Юпитер, Сатурн, Уран, Нептун)

Педагог балаларға таңғы астан кейін міндетті түрде барлық балалармен бірге коллажға оралатынын айтады.
 

№2 тапсырма.

«Өнертабыстар зертханасы» – балалардың таңдауы бойынша өз бетінше әрекеті. (2-4 бала)

Балалар бүгін жұмыс істегісі келетін материалды өз бетінше таңдайды: түрлі түсті қарындаштар, ермексаз, тақтайшалар, дестелер.

«Ғарыш» тақырыбына балалардың қиялына қарай сурет салу және модельдеу.
 

№3 тапсырма.

Магнит тақта «Ұшуды дайындау зертханасы» – таңдау бойынша балалардың өз бетінше әрекеті (1-3 бала)

Балаларға магнит тақтадағы материал – суреттер ұсынылады, оның ішінен тек кеңістікте пайдалы болатын материалды таңдау керек.
 

«Біз ұшамыз» дидактикалық ойыны

4. Жалпы сұхбат

Балалар кілемге жиналып, кім не істеді, ұнады ма, ұнамады ма, жалпы әңгіме жүргізіледі. Келесі кезекте педагог балаларды таңғы жаттығуларға жаттығу залына баруға шақырады.

Таңғы жаттығулар

Тәрбиеші.

Нағыз ғарышкер дені сау, күшті, өте төзімді болуы керек, оған өте қиын болса да ешқашан көңілі кетпеуі, көңілді болуы, күнде таңертең жаттығулар жасауы керек.

Қалай? Сіз бүгін ғарышкер болғың келе ме?

Таңертең ерте тұрамын
Жаттығу жасаймын
Бүгіліп-иілемін, секіремін,
Ғарышкер болғым келеді.

3.2. Топтық жұмыс. «Сөйлейтін кеңістік» жобасын құру

Құрметті әріптестер, қайырлы күн. Балабақша тәрбиешілері сіздерге шеберлік сыныбын өткізді, онда сіз біздің балабақшадағы сөйлейтін қабырғалар технологиясының қалай жұмыс істейтінін көре аласыздар. Сіздің тапсырмаңыз келесі сұрақтарға жауап беру болды:

  • Сөйлейтін қабырға, бұл не?
  • Ол не үшін?
  • Сөйлейтін қабырға технологиясы қандай мақсаттар мен міндеттерді шешеді?
  • Дамытушы қабырғада қандай ойындар ойнауға болады?

Жауабын көргіміз келеді, бірақ сіздің жобаңыз «Сөйлесетін кеңістік» бұл мәселеде сізге көмектеседі. Сіздің міндетіңіз – «Сөйлесетін қабырғалар» технологиясы арқылы топтың топтық кеңістігін жобалау. Алдарыңызда ватман қағазы мен фломастер. Жобаны аяқтау уақыты 10 минут.

Құрметті әріптестер! Баршаңызға көп рақмет, өте қызықты қорғаныс болды. Ал енді мен сөйлейтін қабырға туралы аздаған мәлімет айтқым келеді:

Қазіргі заманғы балабақшада дамып келе жатқан пәндік-кеңістіктік ортаны құруға көп көңіл бөлінеді және ол заманауи жағдайларға сәйкес болуы керек.

Ең бастысы – жай ғана білім беру емес, балалардың танымдық қызығушылығын дамытып, заманауи педагогикалық технологиялар арқылы мектепке дейінгі және бастауыш мектептегі білім берудің сабақтастығын жүзеге асыру.

«Сөйлейтін қабырға» баланың дамуының жеке ерекшеліктерін, қызығушылықтарын ескеруге мүмкіндік береді.

Дамытушы қабырғада қандай ойындар ойнауға болады?

Кіші топтарда: «Күн сәулесін салып бітір», «Жол сал».

Үлкен топтарда: «Адамның суретін сал».

Ортаңғы топта: «Өлшемі бойынша теру», «Қанша алсаң, сонша сал ...».

Жоғары және дайындық топтарында: «Сөз құра», «Сөздегі бірінші дыбыс қандай» т.б.

Дамытушы қабырғамен қалай жұмыс істейтінін педагог өзі таңдайды. Әр топта бұл жеке.

Кіші топтарда оқушылардың жас ерекшеліктеріне байланысты күнделікті тапсырмалар беріледі.

Егде жастағы топтарда оларды бір аптаға немесе бір айға есептеуге болады.

Мысалы, дайындық тобында дамушы ортамен жұмыс аптаға есептелген. Әр дүйсенбі сайын қандай да бір ертегі кейіпкері проблемалық жағдайға тап болған балаларға келіп, оны бір апта ішінде шешуді ұсынады. Мектеп жасына дейінгі балалар тапсырманы күндізгі уақытта өз бетінше орындау барысында кезектесіп орындайды. Әдетте, қабырғаға бес адамға дейін жиналады, ал басқа балалар еркін ойынмен, өнімді іс-әрекеттермен айналысады. Жұмаға қарай тапсырма орындалды, проблемалық жағдай шешілді.

Егер бала қиындықтарға тап болса, педагог онымен жеке жұмыс істейді. Бұл жұмысты бірден емес және дамып келе жатқан қабырғаға жақын емес орындау ұсынылады. Бұл тәсіл оқушыларды өзіне деген сенімсіздік сезімінен, өз бетінше әрекетке және дидактикалық материалға теріс көзқарастан сақтайды. Жеке жұмыстан кейін педагог ұқсас тапсырма дайындайды, оны конвертке салады, оның жанына баланың фотосуретін қояды. Балалар, олардың фотосуреттерін көргенде, конверттердің өздеріне арналғанын түсінеді және тапсырмаларды қуана орындайды.

Дамытушы қабырғамен жұмыс интерактивті оқытуға негізделген, ол:

  • қызметке барлық қатысушылардың тең құқықтары;
  • 4-6 адамнан тұратын микротоптарда жұмыс істеу;
  • көшбасшылардың анықтамасы.

Осылайша, дамып келе жатқан қабырға бала өз бетімен таңдайтын білім беру бағыттарына нұсқаулық ретінде әрекет етеді.

Дамытушы қабырғадағы балалардың іс-әрекетін жүйелі түрде ұйымдастыра отырып, педагог оқушылардың дербестік дамуының оң тенденциясын байқайды.

«Сөйлейтін қабырғаның» басты артықшылығы – балалардың бос уақытында материалдарды өз бетінше пайдалана алатындығы. Балаларға тегін қол жетімділікте нұсқаулықтар, үлестірмелі материалдар, иллюстрациялар, әртүрлі тақырыптардағы суреттер.

«Сөйлейтін қабырға» баланың дамуының жеке ерекшеліктерін, қызығушылықтарын ескеруге мүмкіндік береді. Балалардың өз бетінше әрекеті педагог тарапынан реттелмеуі керек. Педагог баланы жетелемей, оның мүдделерін, дамудың жеке ерекшеліктерін құрметтеу керек.

«Сөйлейтін қабырғаларды» барлық педагогтер өз жұмыстарында белсенді пайдаланады. Олар барлық жастағы балалар үшін қызықты. Қабырға таңғы шеңбердегі диалогтар мен пікірталастардың мотиваторларының бірі болып табылады. Біз материалды балабақшада өтетін жобалардың тақырыптарына, балабақшадағы балалардың бүкіл өмірін көрсететін фотосуреттерге сәйкес орналастырамыз. Барлық жерде балалардың көз деңгейінде өздері туралы көптеген түрлі ақпарат бар. Әр топта жұмыс жеке және балалардың қажеттіліктерінен туындайды.

Сөйлейтін қабырғасы бар оқушылардың жұмысын бақылай отырып, балалардың танымдық белсенділігінің дамып жатқанын көрдік. Балалар «Сөйлейтін қабырға» мазмұнына, жобаларды әзірлеуге көбірек қызығушылық танытады, олар тапсырмаларды орындайды, тапсырмаларды өздері шығарады. Олардың дербестігі артады, соның нәтижесінде іс-әрекет мазмұнын, көрнекі құралдарды таңдауда олардың ынталылығы артады. Көрнекі құралдар толықтырылады, балалар, ата-аналар, тәрбиешілер жасайды. Балалар қарым-қатынас дағдыларын дамытады. Балалар басқа балаларға тапсырмалар ұсынады, тапсырмаларды шығарады, орындау кезеңдерін келіседі, үлкендермен және балалармен ынтымақтастыққа үйренеді. Балалардың мінез-құлқын бақылау, қарапайым ережелерді сақтау оңайырақ болды.

3. Қорытынды бөлім. Рефлексия

Қабылдау «Алты қалпақ» (Эдвардо де Боно әдісі бойынша) әдісімен жүреді

Әрбір қатысушыға түсі бойынша бір қалпақ таңдау ұсынылады. Бас киімнің түсі түсінуді және қорытындылауды қажет ететін негізгі ойларды көрсетеді.

Қызыл қалпақ олардың пайда болу себептерін түсіндірмей, олардың сезімдерін білдіруді қамтиды.

Ақ қалпақ – фактілер тізімі: біз не білдік, не үйрендік ...

Қара қалпақ – кемшіліктерді анықтау және оларды негіздеу (жағымсыз ойлау).

Сары қалпақ – позитивті ойлау: не жақсы болды және неге жақсы болды.

Жасыл қалпақ оқылған материалды қайда және қалай қолдануға болады деген сұрақтарға жауап іздейді.

Көк қалпақ – «Мақтағым келеді!».

Баршаңызға рақмет!